Gamereactor Close White
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Hvad læser du nu?

FreshWater
FreshWater
"Den hemmelige socialdemokrat" og Ken Folletts Century trilogi er læst her i august og september. Letlæsning hvor man ikke skal tænke for meget, som passede fint når man alligevel har meget om ørene her ved sæsonstart.
Er igang med at genlæse Jan Sonnergaards Radiator trilogi, som stadig er rigtig god, men kan også være hård læsning.
Bagefter vil jeg egentlig gerne igang med noget fantasy, nogle der har gode foreslag?

I think of dieting, then i eat pizza
Ak-master
Ak-master
Fik langt om længe læst Harry Potter and the Cursed Child i dag.
Var bare ikke voldsomt interesseret i Potters børn, og selv da det gik op for mig, at manus også caterer til fandommen trak jeg blot på skulderne. Forledes fik jeg så endelig taget mig sammen til at købe den, og nu er den så også blevet læst.

Den er da hyggelig nok, men den fungerer sandsynligvis også langt bedre på scenen. Jeg ved ikke helt hvad status er, i forhold til inkludering i Potter kanon, men i mine øjne er det mere fan fiction end kanon. Jeg fik dog en frygtelig lyst til at læse Potter-bøgerne igennem igen, så det skal den have.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Aalborg
Aalborg
Citerer FreshWater:
Bagefter vil jeg egentlig gerne igang med noget fantasy, nogle der har gode foreslag?

Jeg har læst meget horror og fantasy.. og holdt en meget lang pause fra det. Havde så længe tænkt over at gå i gang med noget Gaiman... og en ven forslog Neverwhere .. den kan jeg varmt varmt anbefale.. den var jeg dæleme glad for. Samme titel på dansk Har siden læst en del af ham

"let røven og gør noget"
MSThychosen
MSThychosen
FW:

Jeg vil rigtig rigtig RIGTIG gerne anbefale The raven's shadow trilogien. virkelig veludført fantasy med en masse spændende karakterer og twists og så de 700 sider stykket, så der er også noget at gå i sving med

Tillagt 2018-09-26 23:22:
De er forresten på engelsk, hvis det gør noget

Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
alex2life
alex2life
Blev færdig med The Force Awakens i går - Ret skægt at læse Star Wars

Bogen fulgte ret slavisk filmen men nogle steder var der lige proppet ekstra scener ind hvilket faktisk gjorde den endnu federe

Kan anbefales ret meget og jeg glæder mig til at læse The Last Jedi selvom det er en anden forfatter der har stået for den

Missing Avatar
Niceguy69
Er godt i gang med Pax Immortalis af danske Patrick Leis. Jeg er godt underholdt og synes helt sikkert den holde niveauet fra Requiem

Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Jeg har netop bidt hul på Legens flertydighed, af Maria Øksnes. Indtil videre en spændende kritik af den formålstjenlige rationalepædagogik, og en god kompagnon til Uren pædagogik, af Svend Brinkmann et. al. En bog jeg også skal have læst helt færdig.

MSThychosen
MSThychosen
Jeg sidder og læser noget lidt anderledes for tiden nemlig På tur i Danmarks historie - bogen handler som titlen lyder, Danmarks historie, men er skrevet op på den måde, at man kan få inspiration til vandre ture.. noget jeg mangler! for efter den seneste operation, går der nok noget tid, førend knæet er klar til de større ture, som f.eks.hærvejen så den er super lækker at læse, for samtidig med du bliver klogere, får du virkelig også lyst til at snørre støvlerne! Jeg har indtil nu læst om 3 ruter jeg ikke anede eksisterede, og hvor de er på henholdsvis 14km, 21km og 23km . så små ruter, nemme som dagsture, men med rigelig mulighed for at trække over en weekend det jo fedt!

Stampe128
Stampe128
Er lige blevet færdig med Knud Romers Kort over Paradis. Det tog mig en krig. Jeg havde lige forinden læst hans debut, og meget af indholdet går igen da begge bøger er selvbiografiske. Især de første 100 sider af den nye roman føltes som gammelt opkog fra forgængeren, da de det handler om Knuds barndom.
Lidt over halvvejs inde bliver bogen dog en del bedre, men er stadig hæmmet af en ligegyldig, opdigtet sidehistorie hvert andet kapitel og en del besynderlige digressioner, som tager pusten fra den ellers gode selvbiografiske del om Knuds studietid og voksenliv. Det var helt klart de passager, der holdt mig gående.

Nu er jeg begyndt på Haruki Murakamis Mordet på kommandanten, der indtil videre er klassisk Murakami-læsning med alt hvad det indbefatter af magisk realisme og zenagtig skrivestil som jeg elsker det.

MSThychosen
MSThychosen
fik forleden det tredje og sidste bind i en transformers serie jeg er ved at læse, som forbinder spillene war for Cybertron og Fall of Cybertron, med den animerede serie Transformers prime - helt fantastisk bog, og er godt 150 sider inde, og kan slet ikke få nok!

MSThychosen
MSThychosen
Det tog mig Ikke mange øjeblikke at læse Transformers Retribution færdig. så nu er jeg hoppet direkte i The waking fire af Anthony Ryan - en forfatter jeg er stor tilhænger af, det er ham som har skrevet Raven's Shadow trilogien, som jeg læste sidste år. the waking fire er på enkelte måder ens med Blood Song (bind 1 i RS) og det såmænd okay. Vi har igen at gøre med en gang fantasy, og igen er det velskrevet, denne gang er universet dog Steampunk, noget jeg lige skal vænne mig til, da jeg aldrig har været kæmpe fan af det. Men jeg finder det spændende. introen er meget kort, og man bliver kastet direkte ind i en masse forskelligt, som jeg håber senere giver bedre mening.

Jeg glæder mig til mere!

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!