Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Nattråden 4S Air

Cisplatin-Final
Cisplatin-Final
Citerer Thor86:
Egentlig pudsigt, hvor mange der gør oprør mod "sundhedsfanatikerne". Er jo selv triatlet, og lever sundt etc. Fedme er en epidemi, og alligevel fremhæver folk de negative ting ved, at folk træner meget..

Jeg tror at dem der lever sundt trasker på de buttede og at de buttede mener at de sunde er nogle frelste tosser med al for megen fritid, eller sådan noget.

Uhh jeg lever så sundt, men se nu ham der det tykke dyr!!! Hmrph!!!

Stampe128
Stampe128
Jeg gør oprør mod de sundhedsfanatikere, der kører stilen lidt for ananas i egen juice-agtigt. Folk må hellere end gerne gå op i sundhed, kost og motion, men lad nu være med at lade alt i livet handle om det og drop al den selvforherligelse - generelt og i særdeleshed på Facebook. Det er så kvalmende og enerverende.

Men du er sikkert smadderflink, Thor. Ikke et ondt ord om dig

Sturmgeist
Sturmgeist
Dagens anekdote: Så en video på CollegeHumour hvor en gut laver et rap om hvad han ville gøre hvis han havde en Portal Gun. Videoen slutter af, med en joke om at han bruger portals til at give sig selv et blowjob. Så kom jeg i tanke om en aften for ca. 10 år siden hvor jeg havde kedet mig inde på 4chan og lavet en illustration med samme tema, og havde fået en del replies i tråden. Anyway, jeg har åbenbart skabt en mindre meme. Man kan se illustrationen, hvis man googler "portal blowjob".

Når jeg er død og glemt, ville dette formentlig være det mest markante jeg efterlader. Min arv. En gut der sutter sig selv af via portals. *oh god what have I done*

IF LIFE GIVES YOU LEMONS, YOU FIND A NEW GOD
Cisplatin-Final
Cisplatin-Final
Citerer Sturmgeist:
Når jeg er død og glemt, ville dette formentlig være det mest markante jeg efterlader. Min arv. En gut der sutter sig selv af via portals. *oh god what have I done*

Stadig bedre end eksempelvis Hitlers eftermæle

Men som jeg kender Gud, tror jeg sagtens han kan snuppe en lille listig tø hø, hvis ikke, er du nok alligevel bedre tjent med at feste igennem sammen med os andre. TIL EVIG TID UNGE MAND!!!

Skal I i kirke her til formiddag?

Carmillah
Moderator
Carmillah
Nu har jeg ferieeeee!

På tirsdag rejser min kæreste og jeg til Dublin. Jeg har givet ham rejsen i fødselsdagsgave, fordi mænd er umulige at købe gaver til. Så køber jeg hellere en oplevelse, for så får jeg selv en lækker tur ud af det, høhø.

Vi har to hele dage i byen og kan simpelthen ikke finde ud af med os selv hvorvidt vi vil bruge hele andendagen på at udforske den smukke irske natur, eller om vi blot skal give den gas og vade byen tynd.

Har nogle af jer været i Dublin?

- En dude i forklædning..
Sturmgeist
Sturmgeist
Jeg var i Dublin forrige år i en uge. Men hvis jeg havde haft to dage ville jeg nok tage én dag i byen og én dag udenfor byen. Jeg ville tage en bus fra centrum af byen til Glendalough, som ligger 60 km sydpå. Det tager ca en time at køre, men der er masser af flotte landskaber når man først er ude af byen, og ikke mindst dér hvor du ender. Hvis tiden er mere knap ligger der en super hyggelig lille fiskerby på østsiden af Dublin, ved navn Howth. Friskfanget fish'n'chips og en gåtur på molen holder max.

Tillagt 2015-10-11 13:28:
På den anden side, hvis vejret er gråt og kedeligt ville jeg nok holde mig til byen. (Jeg var afsted i juli)

Carmillah
Moderator
Carmillah
Ah, fremragende med tips. Jeg har læst om Howth, som lyder ret hyggelig. Jeg kan bare ikke finde ud af om én dag i byen er nok. Vi skal i Guiness Storehouse på onsdag.

Rygtet siger at Dublin er så lille, at man snildt kan gå hele byen rundt på ingen tid. Holder det stik?

- En dude i forklædning..
SejPlayer
SejPlayer
Jeg var i Dublin på studietur i 2. G. Vi var bla. på en rundtur i et gammelt fængsel som lå lidt i udkanten af byen. Det var spændende nok at høre om det og diverse krige der havde været igennem årene. Vi var også et Jameson distelleri og blive vist rundt.

Men derudover så syndes jeg at så fremt vejret bare holder tørt, det behøver ikke være strålende sol, så hop på det tog der kører sydpå langs med kysten og stig af i Bray og gå en tur gerne henover Bray head og til nabobyen Greystones. Det er skideflot tur og nogle meget hyggelige byer. Men det er nok en dagstur.

Citerer Carmillah:
Rygtet siger at Dublin er så lille, at man snildt kan gå hele byen rundt på ingen tid. Holder det stik?
Den del af Dublin der er værd at kigge på er rimelig hurtigt overstået. Meget af byen er ret kedelig beton som følge af at den er blevet bombet helt til bunds en del gange i løbet af historien.

Sturmgeist
Sturmgeist
Citerer Carmillah:

Jah, det føles lidt som en gåtur rundt i indre København, sådan rent størrelsesmæssigt. Hvis man planlægger lidt, kan man nok godt nå det hele.

Jeg kan iøvrigt anbefale en tur til Kilmainham Gaol. Et fængsel der blev brugt af englænderne til især Irske frihedskæmpere under uafhængighedskrigen i 1920'erne.

SejPlayer
SejPlayer
Citerer Sturmgeist:
Jeg kan iøvrigt anbefale en tur til Kilmainham Gaol. Et fængsel der blev brugt af englænderne til især Irske frihedskæmpere under uafhængighedskrigen i 1920'erne.
Ja det var det vi også så da vi var der.

Aalborg
Aalborg
Ah endnu en ting jeg elsker ved Elite Dangerous,.. so far... Not a single Cutscene

"let røven og gør noget"
Thor86
Moderator
Thor86
Citerer Stampe128:
Jeg gør oprør mod de sundhedsfanatikere, der kører stilen lidt for ananas i egen juice-agtigt. Folk må hellere end gerne gå op i sundhed, kost og motion, men lad nu være med at lade alt i livet handle om det og drop al den selvforherligelse - generelt og i særdeleshed på Facebook. Det er så kvalmende og enerverende.

Men umiddelbart lyder det lidt af jantelov?

Fx bruger jeg Facebook til at lave opdateringer omkring mine triathlon stævner. Men det er fordi jeg ved, at det interesser min familie i bl.a Jylland, samt mine venner, at følge med i det. Jeg bruger til tider rigtig meget tid på mit tri liv, derfor er det et let sted at dele de sidste nyheder.

Jeg opdatere dog ikke om, at man ikke skal spise pizza, eller jeg har spist noget helsemad etc.

Eller misforstår jeg det?

Jeg kan sagtens forstå, hvis det bliver for meget for nogen folk, at andre virkelig bruger sin tid, samt dedikere sig til noget som fx en IM. Men hvorfor skal man forsøge at pille dem ned ved, at sige de skal lade vær, det ødelægger deres familier etc. Der har været nogen artikler efter IM København der reelt kun omhandlede om, at pille atleterne ned fra deres "piedestal" som, det måske i virkeligheden er omverdenen der har sat dem op på.

Hvis folk generelt gerne vil leve sundt, hvorfor så ikke?

Vi bliver jo alle lykkelige af forskellige ting, og det er måske det man i virkeligheden burde tænke på.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
Aalborg
Aalborg
Citerer Stampe128:
generelt og i særdeleshed på Facebook. Det er så kvalmende og enerverende.

Jeg er kun på FB på min fødselsdag... plejer at se om jeg kan finde et "tema"... måske i år det skal være at jeg KUN poster negative ting og KUN skriver om hvor usundt jeg lever og hvor få spelt boller jeg bager og hvor lidt motion jeg dyrker... og hvor dårligt det faktisk går..
#selvfedme

Overvejer også om det i år KUN skal være citater fra David Bowie sange.. eller citater fra Matador

Ah efterårsferie for mange... det bliver fanme en stille uge det her.. godt jeg ikke pendler mere.. så var toget altid flydt med bedsteforældre og skrigende ildelugtende børn

"let røven og gør noget"
Aalborg
Aalborg
og kom nu med Eternal Darkness som download til Wii U..... Jeg vil altså gerne spille det spil igen

"let røven og gør noget"
Stampe128
Stampe128
Jeg er nok lidt jantelovstypen, der synes at ydmyghed er en af de fedeste og mest charmerende egenskaber man kan besidde. Sådan er jeg nu engang.

Jeg kunne aldrig selv drømme om at lave »se mig«-opslag, men fred være de typer, der kan Det er bare ikke min kop te.

Og selvfølgelig handler det også om alt med måde. Men dem dér, der tjekker ind i fitten på daglig basis med et "kæft hvor er jeg sej og aktiv"-opslag, det kan jeg ikke rigtigt have ;)

Thor86
Moderator
Thor86
Jeg kan sagtens følge dig, Stampe.

Men hvis man er god til noget, så synes jeg også man skal have lov til at være det.

Janteloven er noget frygteligt noget. Hvorfor skal folk skamme sig over noget de er gode til?
Dét kommer jeg aldrig til at forstå.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
SejPlayer
SejPlayer
Jeg tror at vi alle sammen kan blive enige om folk skal have lov at være gode til hvad de nu er gode til. Jeg tror egentlig heller ikke at de typer som Stampe og Aalborg harcelerer over er folk som dig Thor, der vitterlig gør en indsats og et stykke arbejde, og er gode til noget, og så i ny og næ deler at man har været til en form for løb/stævne (for jeg går ikke udfra at du trods alt løber en iron man hver weekend).

Dem som jeg derimod kan få lange løg af (og går ud fra det også er dem i andre tænker på) er dem der spiller så frelst på facebook, særligt når man ved de ikke er det. Folk der flere gange om ugen "tjekker ind" i den lokale fitness world på trods af de bliver ved med at være ligeså stramme i kødet som min bedstemor. De samme mennesker der deler skyr billeder. Og tit de samme mennesker der deler billeder af hvor pisse fulde de drikker sig fredag-lørdag og æder McD hele søndagen. Der kan man altså en gang imellem lige sige "AAArh... hold nu kæft".

Cisplatin-Final
Cisplatin-Final
Jeg har aldrig hørt om at man ikke må være god til noget?

Personligt synes jeg at det er vigtigt at være god til noget, eller som minimum have noget man Tror man er god til.

Hvis nu man har været i byen med en eller anden trist trunte, eller at nogen på arbejdet tror at du ved alt muligt om et eller andet program.

Så er det godt at komme hjem og lave noget man er god til. Eller tror man er god til

FB, selfies og så videre er bare moderne lysbilleder.

Og Det nægter jeg notorisk at glo på!!!

Det var slemt nok som barn hos bedsteforældrene, men som voksen bestemmer man selv. Og jeg slår hellere ihjel end jeg vil læse om, hvad du åd i går aftes!!!

Mythos
Mythos
Det jeg godt kan lide ved, at jeg selv vejer lidt for meget (lidt overvægt), er, at jeg må drille andre der er overvægtige... Det er på ingen måde sjovt hvis slanke mennesker driller tykke personer!!!

There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
Aalborg
Aalborg
Citerer Thor86:
Janteloven er noget frygteligt noget. Hvorfor skal folk skamme sig over noget de er gode til?
Dét kommer jeg aldrig til at forstå.

Det skal man heller ikke... problemet er bare at Janteloven tit "voldtages" af folk der INTET talent har... når de så ikke har succes så begynder de at ævle om Jantelov og at det er "dens" skyld!

"let røven og gør noget"
Thor86
Moderator
Thor86
Citerer Mythos:
Det jeg godt kan lide ved, at jeg selv vejer lidt for meget (lidt overvægt), er, at jeg må drille andre der er overvægtige... Det er på ingen måde sjovt hvis slanke mennesker driller tykke personer!!!

I love it.

Citerer Cisplatin-Final:
Jeg har aldrig hørt om at man ikke må være god til noget?

Janteloven går jo ud på, at man ikke skal tro man er bedre end andre.
Hul i det. Selvfølgelig skal man tro på sig selv, og at man rent faktisk kan sparke røv i et eller andet henseende.

Man skal helt klart ikke gå rundt og prale med alt. Det er så her ydmygheden kommer ind, for det skal man selvfølgelig også besidde.

Citerer SejPlayer:
Dem som jeg derimod kan få lange løg af (og går ud fra det også er dem i andre tænker på) er dem der spiller så frelst på facebook, særligt når man ved de ikke er det. Folk der flere gange om ugen "tjekker ind" i den lokale fitness world på trods af de bliver ved med at være ligeså stramme i kødet som min bedstemor. De samme mennesker der deler skyr billeder. Og tit de samme mennesker der deler billeder af hvor pisse fulde de drikker sig fredag-lørdag og æder McD hele søndagen. Der kan man altså en gang imellem lige sige "AAArh... hold nu kæft".

Fuldkommen enig. Men det er jo folks eget valg, og egentlig kan jeg ikke have helt ondt i røven over det. Så heller gøre dem opmærksom på det, og prøve at oplyse dem.

Jeg ser janteloven på den her måde: Man skal ikke tro man er bedre end andre, eller mere værd end andre.

Jeg synes godt man kan være god til noget, og stå ved det, hvis man samtidig med besidder en vis ydmyghed / situationsfornemmelse.

Der er jo ingen som gider, at høre på folk som åbenlyst praler og gør det konstant.
I virkeligheden handler det meget om kommunikation: Hvordan ytrer og kommunikere man, og hvordan modtageren vælger at modtage det.

Man skal ikke undertrykke folk som er gode til noget, eller har muligheder for, at tage sin evne videre. Fx hvis det er en sportsgren, en forsker etc.

Cisplatin-Final
Cisplatin-Final
Citerer Thor86:
Man skal ikke undertrykke folk som er gode til noget, eller har muligheder for, at tage sin evne videre. Fx hvis det er en sportsgren, en forsker etc.

Har det da været et stort problem for dig personligt Thor?

For jeg kan ærlig talt ikke huske at jeg nogensinde har stødt hovedet imod janteloven eller set andre gøre det.

Hvis det bare er sådan noget småmisundelse, så er det jo meget menneskeligt og har ikke noget med janteloven at gøre.

Ellers kan de tykke og tynde være lige så tykke og tynde de vil.

Hver især skal i bare huske på én ting!

For de tykke gælder det at - Jeg gider ikke at høre på noget som helst angående dit stofskifte! Du er tyk fordi du fylder mere lort på maskinen end den forbrænder.

Lær den sætning udenad!

Jeg er fed fordi jeg æder for meget! Basta!

Tynde mennesker der dyrker ekstrem sport, gider jeg slet ikke at høre på, men det gør ikke noget. De har slet ikke brug for et publikum der lytter. De skal bare sidde der og se ud som om de nyder dagens taler.

Men vi ved allesammen godt, hvorfor du løber så meget og er så madforskrækket!

Det er jo fordi at ydret skal være upåklageligt dejligt, for hvis man kradser lidt i fernissen opdager man hurtigt at mennesket inde bag alt det sportstrænede, bare er en balje med lort.

Helt tømt for menneskeligt indhold og viden der er værd at lytte til

Sådan lidt generelt og skiveskåret. Som vi danskere elsker det!

Thor86
Moderator
Thor86
Citerer Cisplatin-Final:
Har det da været et stort problem for dig personligt Thor?

Ikke et stort - men jeg har været ramt af den i et omfang. Men jeg er også liberalist i et omfang. Jeg har intet imod folk skiller sig ud. Så længe man husker ydmygheden, og formår at bevar jordforbindelsen.

Jeg synes den ofte er tilstede, når man fx læser om Caroline Wozniacki. I dag var der en "nhyed (værdien i den nyhed kan jo diskuteres) om hun får en bøde for ikke, at stille op til en sidste turnering på WTA touren.

Allerede i anden kommentar så bliver der fablet om det er lige regler for alle andre. Selvfølgelig er der der, men nogen skal kæmpe for, at tåbelige regler bliver lavet om. Hele indlægget stank bare af jantelov. Muligheden for, at jeg ligger mere i kommentaren end hvad den er, er selvfølgelig også til stede.
Måske er det bare misundelse som du siger.

Aalborg
Aalborg
Citerer Thor86:
(værdien i den nyhed kan jo diskuteres)

Nu om dage tager selv "seriøse" nyheds platforme jo helt almindelig sladder med... Jeg er ikke specielt overrasket..

Jeg vil heller vide hvad Sidney Lee render og laver... Eller Frederik Fetterlein!!!!
Tænk hvad de ikke kunne havde drevet det til hvis det ikke havde været for Janteloven!!!

Eller roder jeg tingene sammen nu?

Ah.... kun 3 dage med efterårsferie endnu... her er godt nok dødt

"let røven og gør noget"

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!