Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Vandre/outdoor

MSThychosen
MSThychosen
Hej folkens!

Jeg ville blot høre om nogle herinde, vandre, tager i shelteren, eller på anden vis nyder naturen og dens afslappethed

Personligt gør jeg det selv, dog ikke så meget som jeg gerne ville, men jeg håber fremtiden bringer på flere ture

Jeg startede med det for nogle år siden, hvor længe præcist kan jeg ikke huske Men det tog til, da jeg for 1,5 år siden var så heldig at få mit livs værste skade (forhåbentligt!!!! ), det bød på mindre sport, og mere tid til at finde ud hvem pokker jeg så var, og jeg fandt hurtigt ud af at naturen var rigtig sundt for mig på det punkt

når jeg er af sted laver jeg:

Snitte arbejde, kop, bestik, legetøj (dolke, dyr) til min nevø/niece
Læser, har haft de bedste læse oplevelser ude i naturen, man mister helt tidsfornemmelsen
øver mig, øver mig øver mig og øver mig! øver mig på at lave bål, holde et bål, forskellige bålteknikker, madlavning, bygning, og hvordan jeg bedst muligt hærder mig mod diverse sager

jeg har ofte en makker med mig, og sidst vi var af sted, lå vi 3 dage i øsende regn/tordenvejr lige ud til Storebælt (fra Fyns siden), ikke den sjoveste tur, men bestemt en på opleveren alligevel! vadede 5 km op af stranden, og fandt et fantastisk spot at smide os på!

Er der nogle af jer der dyrker den hobby? Eller nogle der har mod på det?

Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
Olschansky
Olschansky
Jeg vandrer stadig og gjorde det meget, vi har meget nære venner i Skotland (næsten som familie) og den ene vandre rigtig meget i bjergene i Skotland, så jeg er som regel ude og vandre en gang om året i Skotland. Men efter jeg har fået en søn bliver det ikke til ligeså ofte som jeg gerne ville

MSThychosen
MSThychosen
uuhh, det lyder nu ret fedt alligevel! Jeg har planer om at tage en tur til Skotland når jeg får mere erfaring!

men jeg kan godt se at din søn også skal passes, så må du tage ham med når han bliver ældre

Olschansky
Olschansky
Det er helt sikkert også planen.. jeg kommer dog stadig afsted selvom jeg har en søn ;) min bedre halvdel passer bare når jeg er afsted.

Nu har vi lige købt et hus med en stor have så jeg tænker at han skal med derud og varmes op når han bliver lidt større

MSThychosen
MSThychosen
Det lyder da også lækkert! Hvor længe har du været et frilufts menneske? er du af sted alene? Hvad bruger du tiden på?

Olschansky
Olschansky
Jeg har vel været det i små 11 år... det startede rigtig da jeg gik på efterskole og var på friluftlinje. Jeg vandre altid med venner, jeg gider ikke rigtig alene Tiden bliver fordrevet med snak og hygge og så vandre vi som regel ruter og sover forskellige steder enten i telt eller shelter, så det et sjældent vi er samme sted mere end 1 dag. Men eller madlavning om aftenen oftest på trangia

FreshWater
FreshWater
Har været FDFer største delen af mit liv (dog med en lille afstikker til DDS spejderne under min studietid), og har altid været glad for at være i naturen. For mig er det den perfekte balance imellem et relativ travlt arbejdsliv, dræber elver i det virtuelle #forthehorde og gå nogle dejlig lange ture i naturen og stene ved bålet.

De seneste par år har jeg været medlem af en Vandregruppe, hvor hovedmålet hvert år har været Hærvejsmarchen... og ja det sociale samvær med gruppens medlemmer er vel også et mål i sig selv.
Kan dog også sagtens selv finde på at tage på nogle ture alene. Sidste år gik min store solotur til Rebild Bakker (kan anbefales). Og her iår bliver det nok Lemvig

I think of dieting, then i eat pizza
MSThychosen
MSThychosen
FW:
Det lyder cool - jeg har faktisk aldrig været en del af nogen spejder gruppe, så jeg står ofte på bar bund når jeg prøver nogle ting, men ofte føler jeg også Jeg lærer bedre på den måde

hærvejen er også et mål for mig en dag men skal dog lige være sikker på mit knæ kan holde til sådan en lang tur så lige nu øver jeg mig mest i survival skills og er oftest i samme shelter en weekend over Jeg var dog i sommers i telt ved Nyborg over 4 dage, det var en fantastisk, men skræmmende, oplevelse at ligge ud til Storebælt mens det lynede helt tosset, og regnen stod ned i 5 timer non stop den ene dag

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!