Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Er det et scam?

Lars Arm
Lars Arm
Heysan!

Jeg modtog idag en mail fra en medarbejder fra "Nordic Gaming" hvor der står følgende:

"hej,

Du har tidligere deltaget i vores store Playstation 4 konkurrence og vi har nu valgt vores finalister.

(email)
(email)
(email)

Hvis din e-mail er en af de udvalgte - skal du trykke her ( Link )

Husk at skrive den adresse du vil have PS4 leveret til.

Held og lykke

Mvh Nordic Gaming"

Jeg har udeladt de 3 emailadresser der er listet i mailen. Jeg undrer mig lidt over at jeg får to andre deltageres mailadresse og jeg kan ikke finde nogen oplysninger på firmaet - Jeg mindes at jeg for et halvt års tid siden deltog i en konkurrence men jeg kan ikke huske hvor, hvordan osv.

Er der andre der har fået samme mail eller kan lure om det er et scam?

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Jeg har ikke hørt om dette, ej heller fået mailen selv, da jeg ikke har deltaget, men det lyder meget mistænktsomt. Især det, at du får andre brugeres mailadresser, hvilket ikke er noget en konkurrencegiver udsender.

Lars Arm
Lars Arm
Citerer Mike JezZ:
Jeg har ikke hørt om dette, ej heller fået mailen selv, da jeg ikke har deltaget, men det lyder meget mistænktsomt. Især det, at du får andre brugeres mailadresser, hvilket ikke er noget en konkurrencegiver udsender.

Jeg synes sgu også det lugter lidt... men jeg er sygt fristet til at klikke på linket

The_Dude
The_Dude
Citerer Lars Arm:
Citerer Mike JezZ:Jeg har ikke hørt om dette, ej heller fået mailen selv, da jeg ikke har deltaget, men det lyder meget mistænktsomt. Især det, at du får andre brugeres mailadresser, hvilket ikke er noget en konkurrencegiver udsender.

Jeg synes sgu også det lugter lidt... men jeg er sygt fristet til at klikke på linket

Tænk hvis den var god nok
Men tænker scam hvis du intet kan finde på firmaet

Y can't metroid crawl ?
MSThychosen
MSThychosen
tryk på det! please, spring ud i det, tag chancen, gør det, du fortryder ikke!

Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
Ak-master
Ak-master
Du kan også altid tjekke afsenders email samt holde musen over linket for at læse adressen.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Lars Arm
Lars Arm
Nu har jeg svaret den gode "Jan Poulsen" og udbedt mig nogle flere informationer og en begrundelse for hvorfor han deler andre folks email adresser.. er spændt på om han svarer

yusufique3
yusufique3
Jeg har også modtaget den mail! Har endnu ikke trykket på linket

Lars Arm
Lars Arm
Citerer yusufique3:
Jeg har også modtaget den mail! Har endnu ikke trykket på linket

Hmm.. det spændende er jo så om din mailadresse er en af dem som er listet i min mail? for så kan vi da hurtigt se om der er mere end 3 udvalgte "finalister"

Missing Avatar
ItzFelix
Hej! Jeg har præcis sådan en mail, også af en Jan Poulsen. Har dog heller ikke turde klikke på linket.

Missing Avatar
Mikkelgoetje
har fået præcis det samme
har så også fået en anden mail hvor der står at han undskylder og nu vil give en gratis XBOX væk
Den lå under spam

Men ja vis i vil tjekke om der er flere end 3 finalister er jeg skam ikke bange for at give min email væk
Mikkelgoetje@gmail.com

The_Dude
The_Dude
Citerer Mikkelgoetje:
har så også fået en anden mail hvor der står at han undskylder og nu vil give en gratis XBOX væk
Den lå under spam

Men ja vis i vil tjekke om der er flere end 3 finalister er jeg skam ikke bange for at give min email væk
Mikkelgoetje@ gmail.com

Et godt råd er lige at dele din mail op så en spam bot ikke får fat i den

Y can't metroid crawl ?
Lars Arm
Lars Arm
Citerer Mikkelgoetje:
Den lå under spam

Mikkelgoetje@gmail.com

Jeg kan så afsløre at din mail ikke var blandt de 3 finalister Smile Så ham Jan Poulsen er en fusker... og han ryger i skraldespanden;) Tak for input til alle!

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!