Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Racisme

dbbuu
dbbuu
Havde en snak med en, der var blevet kørt hjem fra studenterfest. Da de var meget fulde til festen, spurgte jeg om chaufføren ikke havde drukket. Nogle vælger jo at drikke og kører..
Hun sagde så, at chaufføren ikke havde drukket.
Da jeg vidste at chaufføren havde et ikke dansk klingende navn, spurgte jeg så om chaufføren var muslim eller bare ikke drank af princip.
Fik med det samme af vide, at det var racistisk spurgt.
Var ret paf, da det for mig var det et helt uskyldigt spørgsmål at forsætte samtalen med.
Skulle jeg havde undladt at spørge ind til religion, og bare spurgt om hvorfor personen ikke havde drukket? Og hvor går grænsen for hvad der er racistisk eller ej?
Vi havde efterfølgende et samtale om den hvide mands privilegier, og at jeg måske godt kunne leve en min egen lille bobbel, og hvordan verdens er bygget om omkring den hvide mand.
Det sidste er bare en tilføjelse, da jeg oprigtigt godt kunne tænke mig, at vide om der måske er hold i noget af det.
Uvidenhed er ikke en undskyldning for at være racist imo.

You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!