LIVE

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Live broadcast
Annoncer
logo hd live | Sekiro: Shadows Die Twice
Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Den Ultimative Fodbold Tråd

GOW_VINTHER
GOW_VINTHER
Har været Barca fan i 9-10 år, og mindes ikke før at have forventet en walkover som i går, jeg var ikke engang overrasket. Spillet har slet ikke været godt nok i denne sæson. Det har set okay ud på papiret, men kun fordi spillerne flere gange har formået at hive den hjem i de sidste minutter. Det måtte jo gå galt når man så møder et hold som Bayern, og så i deres nuværende form.

Vil mene at Villanova skal skiftes ud til sommer, men tror desværre ikke det sker. Den eneste kamp denne sæson hvor Barca virkelig har ramt topniveauet, var returkampen mod Milan. Det er ikke acceptabelt.

Shit happens...
MasterJ
MasterJ
Har været Real-fan i 15-18 år, og mindes ikke før at have forventet en så lige dyst som i går, jeg var ikke engang overrasket. Spillet har slet ikke været godt nok i denne sæson. Det har set okay ud på papiret, men kun fordi spillerne flere gange har formået at hive den hjem i de sidste minutter. Det måtte jo gå galt når man så møder et hold som Dortmund, og så i deres nuværende form.

Vil mene at Mourinho skal skiftes ud til sommer, og tror også, at det sker. De eneste kampe denne sæson hvor Real virkelig har ramt topniveauet, var mod Barca over to kampe. Det er ikke acceptabelt.

I'll catch you on the flip side
GOW_VINTHER
GOW_VINTHER
Barcelona er helt sikkert ude, Madrid har en lille chance for at kæmpe sig igennem. Tror dog ikke på de får gjort det.

Shit happens...
Mgarla
Mgarla
Citerer GOW_VINTHER:
Barcelona er helt sikkert ude, Madrid har en lille chance for at kæmpe sig igennem. Tror dog ikke på de får gjort det.

Man skal aldrig sige aldrig... Barca på hjemmebane kan godt få 5-0... Men Bayern skal bare score et mål, så er de færdige.

Real Madrid tror jeg heller ikke kan holde Dortmund fra scoringer. Hvis Madrid får 2 hurtige mål, så kan det være at de unge tyskere og polakker kan blive meget nervøse, og det skal fansene nok hjælpe med på Bernabeu.

Thor86
Thor86
Jeg har aldrig lagt mærke til kvindelige linievogtere før. Er dette "normalt" i PL ? Jeg kan ikke forestille mig det er første gang det sker.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
Mgarla
Mgarla
Citerer Thor86:
Jeg har aldrig lagt mærke til kvindelige linievogtere før. Er dette "normalt" i PL ? Jeg kan ikke forestille mig det er første gang det sker.

Ja det er sket før, men der er som regel kun én kvinde. Det er godt nok ikke tit det sker, men det sker. Kan forstille mig at der bliver piftet efter dem fra tribunen...

Thor86
Thor86
Hehe det tror jeg også, så vidt jeg husker var hun ikke ligefrem grim.

Nå, FCK direkte i CL. Hvad kan vi forvente af dem her i transfervinduet? Carsten V. Jensen har udtalt at der ikke bliver de store armbevægelser - hvis det passer så ligner det en ny FCN ydmygelse, alt efter gruppen. Der er bare ikke nok stabilitet og nok klasse på holdet.

Og danskerne i Ajax gør det fantastisk, nu med endnu en guldmedalje. Eriksen i Dortmund ?

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
MasterJ
MasterJ
Citerer Thor86:
Carsten V. Jensen har udtalt at der ikke bliver de store armbevægelser

Det siger han altid

Målet må som altid være at komme styrket ud af transfervinduet. Christian Poulsen hjem på den centrale midtbane og ud med TK ville ikke være en dårlig idé. Der er stadig 1-2 gode år tilbage i den lyshårede fighter, og han har erfaringen til at være udslagsgivende i CL.

Bolaños kunne også godt ryge, men ved ikke helt, hvem man så skal smide ind på hans plads. Det må være CV's hovedpine

Håber for både FCK og Cornelius, at han vælger at spille næste sæson i klubben. Kommer der et monsterbud, så accepterer klubben det selvfølgelig, men han ville have godt af noget mere erfaring - især fra den største scene i Europa.

For min skyld må man gerne hente eksempelvis en Enevoldsen i Belgien, hvor han ikke får så meget spilletid. Er han i form, så kan han være virkelig farlig på den offensive midtbane og med Jørgensen på venstre kant og en eventuel ny driblestærk højrekant, så er offensiven på plads.

Kasper Kusk fra AaB er også en mulighed på den offensive midt - hans løb mellem modstanderens kæder er virkelig giftige.

Mgarla
Mgarla
Citerer Thor86:
Hehe det tror jeg også, så vidt jeg husker var hun ikke ligefrem grim.

Nope!

Citerer Thor86:
Og danskerne i Ajax gør det fantastisk, nu med endnu en guldmedalje. Eriksen i Dortmund ?

Ja de gør det skam fint. Jeg ved ikke om Dortmund er det rigtige for ham... Er ikke sikker på at Reus, Lewandowski og Götze er at finde der, så han skal næsten bære hele offensiven selv. Han skal finde et sted der passer, det siger sig selv. Jeg ville gerne have ham i en klub som United. Der mangler et alternativ til Kagawa, Cleverly og Anderson har spildt deres chance, og Rooney bliver måske solgt, hvilket jeg ikke håber.

Hvis United køber Ronaldo tilbage (evt. i bytte med Nani) og så en midbanespiller i Kagawa's type, her Eriksen. Måske også én Carrick type mere. United skulle efter signe have op imod en milliard til transfer, hvilket giver mig disse håb.

Ajax burde købe Conelius eller Helenius, så de kan blive lært op der sammen med Andersen, Boilesen og Fisher. Måske de også skulle kigge på Okore hvis de ville erstatte Moisander. Det ville være perfekt for det danske landshold, at have sådan en rugekasse i én af verdens bedste talent-klubber.

MasterJ
MasterJ
Citerer Mgarla:
Citerer Thor86:Hehe det tror jeg også, så vidt jeg husker var hun ikke ligefrem grim.

Nope!

Her har vi en Cardiff-spiller, der også følte sig nødsaget til at komme lige lovlig tæt på den kvindelige linjedommer:

http://www.youtube.com/watch?v=8HYHiy0hWAw

Mgarla
Mgarla
Citerer Jonas Damholt:
Her har vi en Cardiff-spiller, der også følte sig nødsaget til at komme lige lovlig tæt på den kvindelige linjedommer:

Ja det må man sige, men han kunne da godt lige sige undskyld da?

Sir Alex Ferguson, Tak for alt <3

Thor86
Thor86
Haha, han tæsker hende jo bare ned og siger ingen gang undskyld.

Gad vide om han har respekt for kvindelige dommere?

Og pludselig er der ikke fokus på Uniteds transfer i år, men derimod deres manager. Gad vide hvem der ender med det, jeg håber for guds skyld ikke det bliver Mourinho. Lige meget hvad han kan som træner, så er han for usympatisk.

Mgarla
Mgarla
Citerer Thor86:
Og pludselig er der ikke fokus på Uniteds transfer i år, men derimod deres manager. Gad vide hvem der ender med det, jeg håber for guds skyld ikke det bliver Mourinho. Lige meget hvad han kan som træner, så er han for usympatisk.

Det største transfer vindue i historien skal nok komme, tror det går helt amok. David Moyse fra Everton skulle eftersigne være parat til at blive præcenteret som ny træner i United. Rooney er også rygtet til Bayern, og han skulle ikke selv være interesseret i at være i United mere. Tror heller ikke så meget på Ronaldo mere til United, så det bliver kun på håbet. Bale derimod ser jeg som den nye 11'er hos United, og tror gerne at de smider £50 mio. på ham og £20 mio på én midtbanespiller. Sælger Nani, Anderson og Rooney.

Thor86
Thor86
Og Moyes er hermed præsenteret.

Jeg er spændt på transfer vinduet.

Men jeg ville virkelig ønske FIFA aktivt gik ind og sætte grænser for hvad man må bruge på en spiller eller manager. Jeg er synes det er latterligt at læse Mourinho kan ende med få ca 88millioner om året for at være manager. Det er helt helt ude af proportioner, og et skidt signal at sende til den tilstand verden befinder sig i - set ud fra et økonomisk perspektiv. Udover det er det fuldkommen ude af trit med virkeligheden, ikke kun pga den økonomiske situation, men også fordi der er ingen som er så meget værd af fodboldspillere.

Så kan man argumentere hvorfor dog en i den private sektor, fx direktøren for DONG / Apple / <Indsæt firmanvn> ikke må tjene sindsygt meget. Fodbolden adskiller sig fra den private sektor, og i mine øjne burde lønningerne reguleres og have et loft.

Mgarla
Mgarla
Citerer Thor86:
Og Moyes er hermed præsenteret.

Den var set komme...

Citerer Thor86:
Men jeg ville virkelig ønske FIFA aktivt gik ind og sætte grænser for hvad man må bruge på en spiller eller manager. Jeg er synes det er latterligt at læse Mourinho kan ende med få ca 88millioner om året for at være manager. Det er helt helt ude af proportioner, og et skidt signal at sende til den tilstand verden befinder sig i - set ud fra et økonomisk perspektiv. Udover det er det fuldkommen ude af trit med virkeligheden, ikke kun pga den økonomiske situation, men også fordi der er ingen som er så meget værd af fodboldspillere.

Udbud og efterspørgsel... Hvis vi ser lidt på hvad de får i andre sportsgrene og i USA, så er det her peanuts. Der er flere og flere fans inden for denne sport, og med den voksende middelklasse i Asien, og gerne ser fodbold fra Europa, så betyder det også flere penge i omløb der.

Dong... Privat?

Jeg er ikke enig i et loft. Hvis det kan bære, så lad det. Heldigvis er mange rige fodboldspillere gode, til at give en stor del af deres penge til velgørenhed, hvilket også burde være et must.

Fodboldspilleres værdi ser jeg lidt som direktører, de er det værd de kan generere. En spiller som Ronaldo der blev solgt for £70m havde ingen problemer med at tjene sig selv hjem MANGE MANGE gange. Det her handler ikke så meget mere om præmie penge, men kommercielle gøremål og sponsorer. Jeg ville så sige at man burde lave en punkt skat i stadier, alt efter hvor meget de tjener (som USA's skattesystem), hvilket ville have højere skatter, og det er noget man skal kigge på i EU, og markedsføre denne idé godt til medlemslandene.

Nå...

Transfer... Bale ser ikke ud til at komme til United, har har æret sit trosskab til Spurs, men måske Giggs kan overtale. Ronaldo har også på banen sagt at han bliver her. Måske har Ferguson's aftrædelse gjort at han tænker anderledes på et comeback i United. Håber at han tænker at klubben er større end manageren (selvom den er tæt her )

Vi skal også lige huske at der kommer en hvis Zaha, som folk lidt har glemt. Fremragende spiller der nok skal få forsvarsspillere til at sætte sig ned. Rooney har også slettet sig som United mand på twitter, og for mig ser jeg det som et farvel. Det var hyggeligt Rooney. Tak for hvad du har givet os.

Det åbner op for Chicharito og Welbeck. Nick Powell er også her omkring.

Tillagt 2013-05-10 13:51:
Andre tranfer rygter.

Falcao skulle også være jagtet af den gamle storklub AS Monaco for €60m

City er ude efter El Shaarawy.

Neymar har sagt til sine kammerater i Santos, at han tager til Europa i næste sæson. (Der er plads i United hvis Ronaldo ikke kommer, Why not both?)

Barcelona leder jo som bekendt efter en ny målmand, her skulle ter Stegen eftersigne være topprioritet.

Moyes kan hive Fellaini og Baines med over til United.

Bayern München Skulle være tæt på Lewandowski.

Villa til Tottenham? Aaaaarh...

Juve melder sig stærk i kapløbet om Cavani (tror dog P$G snupper ham her)

Tello til Liverpool?

Thor86
Thor86
Der er aaaalt for mange transfer rygter. Jeg tror dog ikke Falcao går til Monaco. Mon ikke godt han vil ud i Europa og spille med?

Citerer Mgarla:
Jeg ville så sige at man burde lave en punkt skat i stadier, alt efter hvor meget de tjener (som USA's skattesystem), hvilket ville have højere skatter, og det er noget man skal kigge på i EU, og markedsføre denne idé godt til medlemslandene.

Denne går dog desværre ikke i virkeligheden. Jeg kan ikke huske navnet på loven, men der er for ikke så lang tid siden, mens Obama er præsident, blevet lavet en lov der netop skulle forhindre meget rige folk ikke betale skat.
Der er denne direktør som procentmæssigt betaler mindre end sin receptionist. Måske ikke i rene penge, men procentsmæssigt. Og det er lidt sindsygt, idét denne mand er god for mere end en milliard. Jeg kan simpelthen bare ikke huske navnet på loven, pinligt eftersom jeg læser samfundsfag og har lige haft om USA.

Derudover så tror jeg ikke vi bliver enige. Jeg synes det er helt i hampen med de lønninger. Jeg mener også der er et loft i baseball i USA? Hvad loftet er ved jeg ikke.

Jeg håber virkelig virkelig at FIFA / UEFA gør et eller andet aktivt for at forhindre folk i at købe sig ind i klubber og så købe de bedste spillere. Det skaber en helt utrolig ubalance i det pågældende lande. Derfor er der også kun godt at TV aftalen i Spanien bliver lavet om, så Barcelona og R. Madrid ikke får ca 50% af finanserne.

Mgarla
Mgarla
Citerer Thor86:
Denne går dog desværre ikke i virkeligheden. Jeg kan ikke huske navnet på loven, men der er for ikke så lang tid siden, mens Obama er præsident, blevet lavet en lov der netop skulle forhindre meget rige folk ikke betale skat.
Der er denne direktør som procentmæssigt betaler mindre end sin receptionist. Måske ikke i rene penge, men procentsmæssigt. Og det er lidt sindsygt, idét denne mand er god for mere end en milliard. Jeg kan simpelthen bare ikke huske navnet på loven, pinligt eftersom jeg læser samfundsfag og har lige haft om USA.

The Buffet Rule?

Citerer Thor86:
Derudover så tror jeg ikke vi bliver enige. Jeg synes det er helt i hampen med de lønninger. Jeg mener også der er et loft i baseball i USA? Hvad loftet er ved jeg ikke.

Der er også loft i NBA for rookies de første 4-5 år (så vidt jeg husker), så det er ikke helt ukendt. Men nu mente jeg også i Europa. Jeg ved i Frankring har de lavet punktskat, hvilket resulterede i at Zlatan betalte det meste af sin løn i SKAT (70%, eller noget i den stil), men det var ikke et problem for ham. Jeg siger ikke det er løsningen, men det kunne være en idé.

Citerer Thor86:
Derfor er der også kun godt at TV aftalen i Spanien bliver lavet om, så Barcelona og R. Madrid ikke får ca 50% af finanserne.

Der er jeg heller ikke enig. Det her er en business, så selvfølgelig skal de store attraktive klubber have mere, da det er dem der trækker seere. Mener også at det er det samme i Italien, hvor Juve, Inter og Milan får mest. Jeg kan ikke se hvad UEFA og FIFA skulle kunne gøre for at forhindre rige mennesker i at købe en klub, det ville svare til at arbejdsgiverforeningen forhindrede virksomheder med rige nye ejere i at poste penge, eller købe virksomheder til at starte med.

Tillagt 2013-05-13 15:01:
Eriksen ser ud til at være tæt på Dortmund.

http://www1.skysports.com/football/news/11906/8710722/Ajax-s-C
hristian-Eriksen-says-talks-have-taken-place-over-move-to-Dortmu
nd

Thor86
Thor86
Citerer Mgarla:
The Buffet Rule?

Yes, præcis. Lovene er der, men fungere ikke. Det er sgu lidt i stil med Venstre synes det er sjovt at provokere regeringen, så de har foreslået det bliver skrevet ved lov at læreren skal sørge for ro og orden i klasseværelset. Det skal simpelthen være en paragraf.

Citerer Mgarla:
Der er jeg heller ikke enig. Det her er en business, så selvfølgelig skal de store attraktive klubber have mere, da det er dem der trækker seere. Mener også at det er det samme i Italien, hvor Juve, Inter og Milan får mest. Jeg kan ikke se hvad UEFA og FIFA skulle kunne gøre for at forhindre rige mennesker i at købe en klub, det ville svare til at arbejdsgiverforeningen forhindrede virksomheder med rige nye ejere i at poste penge, eller købe virksomheder til at starte med.

Så må der vel være en anden måde at gøre det på? At give 50% af tv pengene til to klubber er urimeligt - uanset hvem de andre klubber er. Der er vel ingen grund til forøge uligheden i toppen af spansk fodbold?

Vi kan tale om det måske ville være fair at give dem 30% - 15% hver. Men resten af pengene skal stadigvæk fordeles på en fair måde. Men at give 50% af en milliard til to klubber, og så resten af pengene mellem 18 klubber, det går IMO ikke.

MasterJ
MasterJ
Knytter lige en hurtig kommentar til hele situationen omkring Falcao, da jeg har fulgt ham længe, fordi jeg gerne så ham i Real

Sandsynligheden for, at han ender i Monaco er faktisk ret stor, selvom det lyder helt absurd, når CL-klubber som Real, PSG og Chelsea har vist konkret interesse.

Det hele kan i bund og grund koges ned til de berygtede tredjeparts-ejerskaber, der indimellem ses i forbindelse med sydamerikanske spillere. I husker nok alle, da Tevez og Mascherano kom til West Ham(!), da klubben lå og kæmpede for overlevelse i PL. Den slags ejerskaber er nu forbudt i England, men kører gladeligt videre i store dele af Europa.

Det er lidt indviklet, men for at få Falcao skal en klub for det første betale 60 millioner Euro for ham, da ejerne gerne vil lave gode penge på ham. Derudover skal han have 10 millioner Euro i løn om året. Disse faktorer afskrækker forståeligt nok en del klubber, men Monaco kan tilsyneladende godt være med - ikke mindst på grund af deres skatteregler, der betyder, at de kan betale ham langt mindre i løn end eksempelvis PSG ville med de nuværende skatteregler i Frankrig.

Helt grotesk og egentlig ekstremt synd for Falcao, der i mine øjne virkelig kunne stråle, hvis han kom til eksempelvis Real, Chelsea eller United...

På den anden side, så skal man måske ikke klage, hvis man bliver betalt 10 millioner Euro årligt for at bo i Monaco

EDIT: Jeg finder lige et link frem omkring alt det her, hvis I er interesserede. Bliver nok først senere, men skal nok finde det.

Mgarla
Mgarla
Citerer Jonas Damholt:
Det er lidt indviklet, men for at få Falcao skal en klub for det første betale 60 millioner Euro for ham, da ejerne gerne vil lave gode penge på ham. Derudover skal han have 10 millioner Euro i løn om året. Disse faktorer afskrækker forståeligt nok en del klubber, men Monaco kan tilsyneladende godt være med - ikke mindst på grund af deres skatteregler, der betyder, at de kan betale ham langt mindre i løn end eksempelvis PSG ville med de nuværende skatteregler i Frankrig.

Det er godt set. Jeg havde helt glemt at det fantes, da jeg følger mest med i England. Mange brasilienske og Argentinske fodboldspillere er ikke ejet 100% af klubberne, men af virksomheder. Det gør at de har en del at skulle have sagt. Neymar er et rigtig godt eksempel. De gør alt for at hype ham op så der kan komme en god profit ud af ham.

Det med lønnen er nok også et plus. Der er jo noget nær 0% skat i Monaco, men der er sikkert nogle specielle regler på det område.

Citerer Jonas Damholt:
EDIT: Jeg finder lige et link frem omkring alt det her, hvis I er interesserede. Bliver nok først senere, men skal nok finde det.

Jo jo da, kunne da godt tænke mig at læse lidt mere om det.

Citerer Thor86:
Yes, præcis. Lovene er der, men fungere ikke.

Det er fordi de er bange for de rige og dermed også magtfulde i samfundet. Det er det samme her i Danmark og i de fleste lande i Europa.

Citerer Thor86:
Vi kan tale om det måske ville være fair at give dem 30% - 15% hver. Men resten af pengene skal stadigvæk fordeles på en fair måde. Men at give 50% af en milliard til to klubber, og så resten af pengene mellem 18 klubber, det går IMO ikke.

Jeg holder fast på at det er fair. Indgangsbarrieren i spansk fodbold er meget høj, fordi størstedelen af de globale fans er fans af Real Madrid eller Barcelona. Hvis der er en der har meget indsigt i det her spørgsmål lytter jeg gerne, men kan ikke se at det skulle være fair, når alle ville se Barcelona og Madrid.

MasterJ
MasterJ
Der er en gut, der skriver om det her på Reddit: http://www.reddit.com/r/soccer/comments/1e8ncw/explaining_the_
falcao_move_to_monaco/

Det er egentlig ret interessant læsning, hvis man også lige kigger de medfølgende link igennem. Der er tale om en række personer, der på snedig vis "køber" retten til spilleren, når han er helt ung, og senere har han så intet at skulle have sagt. Rykker Falcao til Monaco, så er det jo ikke for den sportslige succes i denne sæson. Hvis der ryger mange penge i klubben, så kan det da godt være, at de er i CL næste sæson, men de har jo ikke engang vundet den franske 2. division endnu, selvom de ligger fint til det.

Mon ikke han hellere ville spille i Chelsea, Real eller United?

Men fodboldverdenen er præget af mange af den slags lyssky aftaler, og så længe de ikke bliver forbudt alle vegne, så må vi og spillerne desværre leve med dem.

Mgarla
Mgarla
Citerer Jonas Damholt:
Men fodboldverdenen er præget af mange af den slags lyssky aftaler, og så længe de ikke bliver forbudt alle vegne, så må vi og spillerne desværre leve med dem.

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal stå henne i det her. Ikke andet end at klubben i sig selv får nogle penge her og nu, altså mens talentet er ungt.

Citerer Jonas Damholt:
Mon ikke han hellere ville spille i Chelsea, Real eller United?

Ville gerne se ham i 9'eren i United hvis van Persie ikke tager den, eller Ronaldo kommer tilbage, som man altid håber som United fan.

Mgarla
Mgarla
Så sker det. Monaco er ved at bygge et monster hold. Falcao, Moutinho og Rodriquez (James) er på plads i klubben. Rygterne spirer omkring Nani, Coentrao og Valdes også skulle være på vej. De er ved at købe sig godt og grundigt ind på verdenskortet.

Der skal laves nogle love på det her område. Jeg har ikke rigtig nogle idéer om der overhovedet kan gøres noget, eller om der reelt SKAL, gøres noget?

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!