Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Den Ultimative Fodbold Tråd

Thor86
Moderator
Thor86
Selvfølgelig skal der gøres noget, fodbolden er, i mine øjne, ved at blive ødelagt fuldkommen. Desværre er FIFA, sikkert også UEFA, bund korrupte så de sidder bare og laver ingen ting. De får deres penge mens fodbolden bliver mere og mere ødelagt og blottet for charme.

Tillagt 2013-05-29 08:31:
Det kunne være vildt fedt at rydde op i FIFA og UEFA. Sparke dem alle sammen ad helvede til og sætte to nye organisationer op.

Og så skal der gøres noget aktivt for at forhindre bestikkelse, korrupte medlemmer etc.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
Mgarla
Mgarla
Citerer Thor86:
Det kunne være vildt fedt at rydde op i FIFA og UEFA. Sparke dem alle sammen ad helvede til og sætte to nye organisationer op.

Helle for at være præsident... Det ser meget nemt ud det job. Men hvad skal de gøre konkret? Jeg ved ikke hvor korrupte de er, men der foregår helt sikkert noget bag dørene. Lobby arbejde sker selvfølgelig også i fodbold.

Måske nogle regler omkring talent udvikling. Altså at de ny rige klubber skal gøre langt mere for at udvikle talenter, så de ikke bruger forfærdeligt mange penge på transfers. Det delte ejerskab burde også være ulovligt.

Mgarla
Mgarla
Ville lige komme ind med Falcao's løn:

3.89 kr. i sekundet.
233,33 kr. minuttet.
14.000 kr. i timen.

336.000 kr. om dagen.
2.352.000 kr. om ugen.
10.192.000 kr. om måneden.

122.304.000 kr. om året.

Det hele er selvfølgelig efter skat, for det findes ikke i Monaco...

Der er selvfølgelig noget op til superligaen (Bill Gates skulle efter sigende tjene omkring 3.000 kr. i sekundet!), men det er stadig helt vildt.

Til sammenligning, kan man kigge lidt på Eto'o's løn, som skulle være den bedst betalte, kun set på selve lønnen.

4,73 kr. i sekundet.
284,74 kr. i minuttet.
17.024,55 kr. i timen.

408.589,29 kr om dagen.
2.860.125 kr om ugen.
12.393.875 kr. om måneden.

148.726.500 kr. om året.

Han siger selv at han giver meget af det til velgørenhed, og ved ikke om det er efter skat. Men lønnen er vild.

Måske Falcao bliver den bedst betalte efter skat er fratrukket?

Thor86
Moderator
Thor86
Tjah, min mening kender du jo til det.

Gad vide om Michael Laudrup er den gentleman som man tror han er?

I hver klub han har været, har han haft et opgør med ledelsen. Selv her i Swansea hvor det går godt. Og flere steder læser man at hans agent kommer med udtalelser om ledelsen heller må gøre som det bliver sagt, ellers....

I Brøndby, Moskva, Getafe og Mallorca har han haft opgør med ledelsen. Jeg er så enig i at ledelsen visse steder har været virkelig mærkelige, men hvorfor skal han i gang med markere sin position gennem sin agent? Kan det virkelig ikke løses på en anden måde end lade sin agent holde møder med ledelsen og så ellers komme med trusler gennem medierne?

Selvfølgelig skal man ikke tro på alt hvad man læser, men min erfaringer er efterhånden at noget af en historie som regel er sand.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
Tic-Tac
Tic-Tac
Der er en del fodboldspillere og trænere, hvor det er agenten der udtaler sig på deres klients vegne.

I have fury! :P
Thor86
Moderator
Thor86
Citerer Tic-Tac:
Der er en del fodboldspillere og trænere, hvor det er agenten der udtaler sig på deres klients vegne.

Jeg synes dog det er mærkeligt at lade sin agent stå frem og true klubben med et "Ellers..".

Løs det nu i fred og fordragelighed, jeg kan ikke forestille mig agenten gør noget som helst uden Michaels tilladelse.

Men det er selvfølgelig et form for spil kørende.

Mgarla
Mgarla
Citerer Thor86:
Selvfølgelig skal man ikke tro på alt hvad man læser, men min erfaringer er efterhånden at noget af en historie som regel er sand.

Det kan være spin, eller en storm i et glas vand. Jeg ved at han er en hård business mand, som ikke tager et nej for et nej, så måske er det det, der er sket.

Tillagt 2013-06-03 15:11:
http://www.sporten.dk/fodbold/swansea-direktoer-i-vildt-forsvar-af
-vagabonden-laudrup

Jeg tror næppe at direktionen har et dårligt forhold til Laudrup...

Thor86
Moderator
Thor86
Uuhh jeg er så træt af landsholdet.

Citerer Mgarla:
Jeg tror næppe at direktionen har et dårligt forhold til Laudrup...

Jeg håber du har ret.

http://www.sporten.dk/fodbold/laudrup-ikke-paa-talefod-med-swan
sea

Thor86
Moderator
Thor86
Hvis de begge bliver enige om at ophæve samarbejdet, så begynder jeg efterhånden få mine tanker om ham. Det kan ske en eller to gange, men nu er det sket i alle klubber han har været i. Nogen steder mere retfærdigt end andre, men gad vide hvorfor han tilsyneladende får uoverensstemmelser med sine chefer løbende?

Og så tror jeg faktisk det var dig der sagde at vi har mange gode spillere på landsholdet, men de kan ikke spille sammen. Eriksen er et glimrende eksempel. Første mål i to år i går. Det er vanvittigt. Selvom de ikke så tit spiller sammen, landsholdet, så burde de være hurtigere til at forstå hinanden og spille bedre sammen.

Og så scor for satan. Havde det ikke været for deres målmands vanvittige fejl, så havde den højst stået 1-1, muligvis endda 0-1 hele vejen igennem. Jeg tror ikke de havde fået et gennembrud, hvis det ikke var for den fejl.

Mgarla
Mgarla
Citerer Thor86:
Og så tror jeg faktisk det var dig der sagde at vi har mange gode spillere på landsholdet, men de kan ikke spille sammen. Eriksen er et glimrende eksempel. Første mål i to år i går. Det er vanvittigt. Selvom de ikke så tit spiller sammen, landsholdet, så burde de være hurtigere til at forstå hinanden og spille bedre sammen.

Det kan godt passe, men ved ikke om jeg har nævnt det her. For at se lyst på fremtiden, har Danmark virkelig mange talenter i baghånden. Vi mangler bare efter VM, en ny træner der kan bygge holdet godt op, omkring Eriksen.

Citerer Thor86:
Og så scor for satan. Havde det ikke været for deres målmands vanvittige fejl, så havde den højst stået 1-1, muligvis endda 0-1 hele vejen igennem. Jeg tror ikke de havde fået et gennembrud, hvis det ikke var for den fejl.

Nope. Men man kan også sige at det er et uprøvet forsvar. Kjær og Agger er nok det bedste bud, men Bjælland og Okore er helt klart en del af fremtiden. Højre back bliver et problem. Midtbanen er angrebet er jeg ok tilfreds med. Rommedahl har spillet sin rolle, og mener ikke at han burde være der. Kunne godt tænke mig at se et andet system end 4-2-3-1. Måske 4-3-3 eller 4-5-1 (4-4-1-1), og få kanterne til at være en mindre rolle. Vi har ikke disse hurtige kanter mere. Fisher ville ind i banen, det samme ville Jørgensen.

Omkring Laudrup ville jeg ikke. Jeg håber ikke at det er hans personlighed der står i vejen for hans karriere, eller om der har været noget galt med alle klubber han har været træner for.

Thor86
Moderator
Thor86
Citerer Mgarla:
Det kan godt passe, men ved ikke om jeg har nævnt det her. For at se lyst på fremtiden, har Danmark virkelig mange talenter i baghånden. Vi mangler bare efter VM, en ny træner der kan bygge holdet godt op, omkring Eriksen.

Indtil videre har Eriksen ikke rigtig bevist noget på landsholdet IMO. Men alt kan ændrer sig når vi får den nye træner.

http://www.dbu.dk/Faelles/landshold/herrelandshold/A-landsholdet/
landsholdets_program.aspx

Desværre er der rigeligt kampe til at give Floppedahl sine kampe så han kan overhale Schmeichels 129 kampe. Hold op en tragedie. Jon Dahl og Rommedahl gik fra være ganske udmærket spillere, med vigtige kampe, til at blive husket som spillere der stoppede alt alt for sent.

Det er svært at sige noget til det, jeg ville sandsynligvis gøre det samme. Det er vildt at skulle sige nej til landsholdet endeligt. Men jeg forstår virkelig ikke hvad Morten Olsen ser i ham.

Men en ting er sikkert, vi har brug for en ny træner for at ændrer lidt. Stadigvæk ikke så den røde tråd gennem landsholdene forsvinder.

Mgarla
Mgarla
Citerer Thor86:
ndtil videre har Eriksen ikke rigtig bevist noget på landsholdet IMO. Men alt kan ændrer sig når vi får den nye træner.

Hvis Markienok scorede på den kæmpe chance i første halvleg, hvor Eriksen spiller den videre med hælen, som en anden slags David Silva, så ville det have været en fremragende kamp for ham. Jeg mener at han har bevist nok, og at det er de andre omkring ham, der ikke har vist nok.

Citerer Thor86:
Desværre er der rigeligt kampe til at give Floppedahl sine kampe så han kan overhale Schmeichels 129 kampe. Hold op en tragedie. Jon Dahl og Rommedahl gik fra være ganske udmærket spillere, med vigtige kampe, til at blive husket som spillere der stoppede alt alt for sent.

Det skal jo ikke være grunden til at spille, fordi at man skal nå op på en record... Dumt.

Citerer Thor86:
Men jeg forstår virkelig ikke hvad Morten Olsen ser i ham.

Nope. Mener heller ikke at han er speciel sympatisk, men det er måske kun mig. Syntes derimod Jørgensen (den gamle) og Jon Dahl var fremragende ansigter indad- og udadtil.

Citerer Thor86:
http://www.dbu.dk/Faelles/landshold/herrelandshold/A-landsholdet/
landsholdets_program.aspx

Vi SKAL vinde resten af kampene.

Thor86
Moderator
Thor86
http://www.sporten.dk/fodbold/laudrup-og-tutumlu-er-et-umage-m
akkerpar

Ret god blog, som rammer hovedet på sømmet. For det ikke skal være løgn tænkte jeg præcis det samme da jeg forleden så ham i nyhederne.

Citerer Mgarla:
Jeg mener at han har bevist nok, og at det er de andre omkring ham, der ikke har vist nok.

Han har bevist nok på klubplan, eller han skal jo gerne tage det afgørende skridt op i en storklub. Jeg har en idé om han ville passe rigtig godt ind til Dortmund og tysk fodbold. Bedre end til Liverpool.

Citerer Mgarla:
Syntes derimod Jørgensen (den gamle) og Jon Dahl var fremragende ansigter indad- og udadtil.

Begge var fremragende, men Jon Dahl stunt med boykotte pressen efter 2-3 sejren over Portugal var så dumt som noget kunne blive. Derfra var jeg ikke specielt glad for ham. Jeg synes også han blev lidt for kedelig at høre på, lidt som Morten Olsen der altid synes de spillede en god kamp. Bla bla bla.

Mgarla
Mgarla
Citerer Thor86:
Jeg har en idé om han ville passe rigtig godt ind til Dortmund og tysk fodbold. Bedre end til Liverpool.

Yep. Det tror jeg også. Tror heller ikke at han er ligeså truet i Dortmund som i Liverpool. Ville også våge at påstå at Dortmund er blevet en meget bedre klub til talentudvikling end Liverpool. Jeg ville dog ikke være så sikker på at han ender der, da han sikkert stadig kigger langt efter Barca.

Citerer Thor86:
Begge var fremragende, men Jon Dahl stunt med boykotte pressen efter 2-3 sejren over Portugal var så dumt som noget kunne blive. Derfra var jeg ikke specielt glad for ham. Jeg synes også han blev lidt for kedelig at høre på, lidt som Morten Olsen der altid synes de spillede en god kamp. Bla bla bla.

Det er sjovt du siger det. Mediernes fokus lægger netop på dette kedelige element, og at det skulle være grunden til at landsholdet er så upopulært. Samtidigt mangler der en ultimativ stjerne, som Sverige har Ibrakadabra. Det er der vi håber Eriksen bliver den nye Laudrup.

Jeg ville dog mere pege på at priserne er så sindsygt dårligt lagt, og er alt for høje. De kan jo umuligt tjene penge sådan. Kig nu lidt på England hvordan de gør det, hvordan priserne er sat, og hvordan folk strømmer til. Tror at det ville have samme virkning her i Danmark, selvom vi ikke har nogen særlig stjerne.

-Epic-
-Epic-
Så blev Danmark lige lammetævet 4-0 af Armenien på hjemmebane... Av, av.

Mgarla
Mgarla
Citerer -Epic-:
Så blev Danmark lige lammetævet 4-0 af Armenien på hjemmebane... Av, av.

Ja... Hvad er der at sige... Alt er jo blevet sagt om landsholdet...

Thor86
Moderator
Thor86
Citerer Mgarla:
Jeg ville dog mere pege på at priserne er så sindsygt dårligt lagt, og er alt for høje. De kan jo umuligt tjene penge sådan. Kig nu lidt på England hvordan de gør det, hvordan priserne er sat, og hvordan folk strømmer til. Tror at det ville have samme virkning her i Danmark, selvom vi ikke har nogen særlig stjerne.

Jeg hørte faktisk OB går den vej, resten af Superligaen burde følge med.

Men DBU kan jo nærmest ikke sænke priserne. Parken kræver vidst omkring 100kr eller mere pr billet, og jeg vil egentlig ikke give mere end 120-150kr pr billet. FCKs kampe koster vidst 90-100kr, og jeg synes det er ok at landsholdet er lidt dyrere. Også på trods af i går.

Thor86
Moderator
Thor86
http://www.gamereactor.dk/forum/?forum=23&thread=113211&pa
ge=1&last=2013-06-12+08%3A53%3A50#2362471

Mine tanker efter kampen i går.

Citerer Mgarla:

Tænker du på landsholdet? Faktisk mener jeg bl.a Liverpools priser er steget virkelig meget her de sidste mange år, og der er mange der ikke mener arbejder klassen har mulighed for at tage ind og se fodbold.

Mgarla
Mgarla
Citerer Thor86:
Jeg hørte faktisk OB går den vej, resten af Superligaen burde følge med.

Helt sikkert. Det handler ikke om penge her og nu, det handler om at se ud i fremtiden. Utroligt snævert syn at sætte priserne så højt, bare for at det liiiige skal køre rundt.

Citerer Thor86:
Men DBU kan jo nærmest ikke sænke priserne. Parken kræver vidst omkring 100kr eller mere pr billet, og jeg vil egentlig ikke give mere end 120-150kr pr billet. FCKs kampe koster vidst 90-100kr, og jeg synes det er ok at landsholdet er lidt dyrere. Også på trods af i går.

Jeg tænker mere i pakke priser... Altså tag din familie med (5 pers.) for 800 kr. Pris sat på baggrund af intet, har ikke deres regnskab i hænderne og kender ikke deres budget internt. Men det skal virkeligt være billigt! Det nytter ikke noget at der sidder 10.000 mennesker og ser Armenien dominere Danmark som en anden S/M film, der skal flere til!

Citerer Thor86:
http://www.gamereactor.dk/forum/?forum=23&thread=113211&pa
ge=1&last=2013-06-12+08%3A53%3A50#2362471

Mine tanker efter kampen i går.

Linket giver mig intet

Citerer Thor86:
Tænker du på landsholdet? Faktisk mener jeg bl.a Liverpools priser er steget virkelig meget her de sidste mange år, og der er mange der ikke mener arbejder klassen har mulighed for at tage ind og se fodbold.

Også en fejl. Men tror mere at Liverpool prøver at gå ind i et andet segment, og udnytte deres fanbasis bedst muligt. Liverpool har forfærdeligt mange fans, og de kommer ikke til at være i problemer med at fylde stadion op.

Ville lige, efter igår, gøre opmærksom på at Danmark er over Sverige, Tjekkiet, Japan og mest af alt Brasilien(!) på FIFA's verdensranglisten.

Thor86
Moderator
Thor86

Thor86
Moderator
Thor86
Swansea bryder med Laudrups agent

Noget siger mig han er fortid i klubben hvis historien er sand.

Gad vide om det er hans agent der generelt har en finger med i spillet, siden han hurtigt bliver så rastløs Laudrup ?

Mgarla
Mgarla
Citerer Thor86:
http://www.gamereactor.dk/blog/thor86/113211/#comments

Du får lige det rigtige link.

Du har helt ret i mange af tingene. Jeg mener dog ikke at Stephan Andersen skulle være på mål, der mener jeg det er tid til at prøve Schmeichel af. Han har haft et par fremragende sæsoner. Venstre back, jeg ved ikke med Boilesen, det ser ud som om at han har lidt problemer med at slå igennem i Ajax igen. Blind gør det fantastisk på den back, men vi skal helt klart have en ny.

Taktisk forstår jeg slet ikke Morten Olsen. Vi tabte fordi der var for langt mellem kæderne, og det resulterede i farlige kontraer.

Omkring markedsføring har DBU fejlet ja.

Citerer Thor86:
Swansea bryder med Laudrups agent

Noget siger mig han er fortid i klubben hvis historien er sand.

Gad vide om det er hans agent der generelt har en finger med i spillet, siden han hurtigt bliver så rastløs Laudrup ?

Ved ikke om det er Laudrup der ikke kan styre sin agent, eller om det er Laudrup der selv beordre disse mærkelige signaler. Jeg håber ikke Laudrup bliver manipuleret med.

Tillagt 2013-06-13 14:59:
http://www.sporten.dk/fodbold/bombe-paris-sg-forhandler-med-lau
drup

Det er altså et vildt rygte!

Mgarla
Mgarla
Citerer scoop:
Det er da helt dødt herinde

JEG LEVER ENDNU!!

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!