Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Remake af spil...

Davs

Jeg sidder her og tænker tilbage på de gode gamle dage, på de spil som virkelig fangede, fascinerede, underholdte og kunne gøre det i timevis/årvis. Det er sket for at der laves rekames af forskellige titler, men hvilket spil så du helst der var lavet et Remake af??
Personligt så jeg helst et remake af spillet Nocturne, hvor man indtager hovedrollen som en "agent af det okkulte" ved navn "The Stranger", og der handler det om at jage vampyrer, varulve og andet fra mørket, men det var simpelthen så stemningsfyldt lækkert på alle kanter, så savner virkelig det spil, og et Remake ville være fantastisk..
There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
  • 0
så gerne et remake af det der gamle Tidsrejse spil .. (kan ikke huske navnet)
man var ham manden i den der gule spandex dragt, og man rejser gennem tiderne fra Stenalderen helevejen op til fremtiden . (til ps1 mener jeg vist) ..

hvis det siger jer noget rigtigt fedt gammelt spil
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man"
  • 0
Jeg ville heller ikke protestere mod et remake af et gammelt tidsrejse spil, hvor man rejser både tilbage og frem i tiden. Her styrer man dog en orange pungrotte.
Crash Bandicoot 3: WARPED
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Et remake af Star Wars: Jedi Power Battles ville være fedt.
Shit happens...
  • 0
Citerer kosen:
man var ham manden i den der gule spandex dragt, og man rejser gennem tiderne fra Stenalderen helevejen op til fremtiden . (til ps1 mener jeg vist) ..

Lyder som Time Commando, jeg tror jeg har det liggende et sted.
  • 0
  • Missing Avatar
  • bit
Det må helt sikkert være en remake af "Fade to Black", wow det var et godt spil
  • 0
Jeg så helst at der blev lavet et remake af Diablo - og for den sags skyld også 2'eren.
Det kunne være så fedt!
Hope is what makes us strong; It is why we are here. It is what we fight with, when all else is lost.
  • 0
Kunne sige jeg gerne ville have et remake af Dungeon master 2, Shadows over riva, system shock, syndicate og alle de andre klassikere jeg spiller og elsker. Men det ville ikke give mening, det er jo glimrende spil, hvorfor så remake dem?

Tror desuden også kun de fleste spil ville miste stemning og identitet. Kigger man på meget af det der kommer nutildags så er stemning ikke just det vi mestrer mest. Tror dog man kunne få noget godt ud af at genskabe dungeon master 2 i 3d, hvis man fik det til at ligne tegningerne på en prik, og hvis man fik den nøjagtigt samme mørke stemning frem. Men så igen, hvorfor så gøre det?

Thunderscape ville jeg dog gerne se et remake af, da det ikke virkede helt optimalt i sin tid takket være de mange fejl. Men så vil jeg egentligt hellere bare have en patch. Så nej, fukk remakes det giver ingen mening.
Felix The Reaper!
  • 0
@ The Pez Dispenser - Syndicate kunne da godt sagtens bruge en remake, da tiden fuldstændig har løbet fra det, både med graffik, fart og gameplay.

Men det havde jo nogle virkelig fede elementer i sig, så en remake kunen være rimelig fedt.

Time Commando kunne også være fedt som remake, da det orginale var vanvittigt frustrerende og styringen var klodset.
  • 0
Citerer McDej:
@ The Pez Dispenser - Syndicate kunne da godt sagtens bruge en remake, da tiden fuldstændig har løbet fra det, både med graffik, fart og gameplay.

tja måske, men så kunne jeg spille 2´eren. Eneste jeg gerne ville have ændret ved syndicate 1 er at jeg gerne ville have at man kunne se noget som helst indenfor. Ellers er jeg godt tilfreds, syntes det fungerer glimrende, og tror ikke moderne 3d grafik ville ændre på meget.

Syntes sådan set at Syndicates 2d grafik fungerer udemærket, ikke så pixeleret og med godt design. Samt et fedt soundtrack.
Felix The Reaper!
  • 0
Forstår dig godt PEZ. Også derfor at jeg skriver at jeg ikke ville protestere mod et remake af Crash. Altså ikke noget jeg virkelig ønsker, kan godt nøjes med originalen. Men hvis nu, så ville jeg da helt sikkert prøve det.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Noget jeg dog gerne ville se er en efterfølger til spil som syndicate, doom, blood og andre spil fra dengang. Ville gerne se nogle tage gameplayet og universerne og lave nye spil i dem, hvis de vel og mærke kunne gøre det med stil. En efterfølger til doom ville være guld værd hvis den byggede videre på det de havde stablet på benene i de første spil, og fortsatte ånden.

Der findes rigtigt mange spil hvor jeg gerne ville se noget i den stil.
Felix The Reaper!
  • 0
Pandemonium.
Take a chill pill.
  • 0
Problemet med remakes, er at nutiden har en helt anden holdning til spil. Du ville aldrig (1 ud af 1000) kunne få et godt platform spil, lig dem fra de yngre tider. Det er en skam, ja mine bedste minder stammer fra dengang jeg var knægt og mægtig gerne så remakes, så har jeg bare mistet håbet på det.
  • 0
  • Gob
  • Gob
Ville sygt gerne gense Future Cop:LAPD, både en efterfølger og en remake. Remaken behøver ikke blæses vildt fancy op, måske bare som arcade/psn med hd optimering og online multiplayer muligheder. Savner virkelig at kunne spille det online
  • 0
Need for speed hot persuit 2!
Det spil var så freaking awsome ^^
  • 0
Jeg tror tilgengæld også at mange ældre spil ville blive federe i en remake udgave. Tit og ofte var de ældre spil jo enormt simple, så hvis man lavede et remake kunne det jo godt være man ville tilføje noget "nyt" og nytænkende til det...
There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
  • 0
  • Gob
  • Gob
Synes hvertfald Resident Evil 1 remake på Gamecuben, var et klasse eksempel på hvordan de tog det oprindelige koncept og forbedrede det på alle punkter (med undtagelse af den stadig elendige dialog). Mens spil som metal gear:twin snakes føltes stærkt overflødige. Ved godt at ingen af disse eksempler er sådan helt gamle spil, som dem i tænker på.
  • 0
Redneck Rampage i en ny version, det ville være sweet ..
u mad bro?
  • 0
Citerer Mythos:
Tit og ofte var de ældre spil jo enormt simple

Kommer godt nok an på hvad man spillede.

Citerer Mythos:
så hvis man lavede et remake kunne det jo godt være man ville tilføje noget "nyt" og nytænkende til det...

Jeg kan være med på det hvis man tilføjer noget nyt og nytænkende til det. Bare desværre ikke lige det man plejer at gøre med remakes udfra mine erfaringer.
Men ville da være fedt at se et dungeon master 2 remake der holdt fast i samme stemning og atmosfære, som samtidigt havde tilføjet et par twists og justeringer der gjorde det til en frisk oplevelse. Men må indrømme jeg har svært ved at se udviklerne nutildags lave et remake med ligeså tyk stemning.
Felix The Reaper!
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer kosen:

Citerer Meren:
Lyder som Time Commando, jeg tror jeg har det liggende et sted.

Den kan jeg godt svagt huske. Nåede dog aldrig længere end til den der sabelkat tiger... ja ja jeg ved godt hvad i tænker men det er mange år siden, og den gang var jeg langt mere intereseret i Ishockey spil... hovedsageligt NHL 98.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
Citerer ChickenBone:
Redneck Rampage i en ny version, det ville være sweet ..

Utroligt vi er enige i noget
Y can't metroid crawl ?
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer The_Dude:

What!!!

Jeg troede at jeg var din bedste "vær uenig om alt" buddy.
  • 0
Citerer Liou:
Citerer The_Dude:

What!!!

Jeg troede at jeg var din bedste "vær uenig om alt" buddy.

nåååårrh det er du også lille ven
Længe siden jeg har set noget fra dig i øvrigt

vil i øvrigt gerne se en remake af Morrowind også tror jeg selvom det ikke er så gammelt endnu
Y can't metroid crawl ?
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer The_Dude:
nåååårrh det er du også lille ven

Pyha. der blev man lige nervøs et øjeblik.

Tag den ChickenBone.

Citerer The_Dude:
Længe siden jeg har set noget fra dig i øvrigt

Sandt nok. Har ikke været meget på, på det sidste.

Citerer The_Dude:
vil i øvrigt gerne se en remake af Morrowind også tror jeg selvom det ikke er så gammelt endnu

I såfald skulle det da være med Oblivions kamp system.

Men synes egentlig det er bedre hvis Bethesda koncentrere sig om The Elder Scrolls V. Men skulle de endelig lave et remake kunne Daggerfall også være interesandt. Jeg ved godt at Pez hårnakket vil påstå at kandtet og grim grafik er en del af charmen men hey... jeg kan godt lide flot grafik + at jeg klart fortrækker Joystick over mus og tastatur.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.