LIVE

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Live broadcast
Annoncer
logo hd live | Lost Words: Beyond the Page
See in hd icon
Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

iPhone 4 vs. HTC

Psykocyber
Psykocyber
Citerer Benno:
Iphone kan ikke afspille Flash videoer fra andre sider end youtube.com
Den kan ikke afspille flash videoer fra youtube. Videoerne ligger enkodet i h.264 som flash også kan afspille. iPhone appen henter bare videoerne direkte.

Hyuuga
Hyuuga
Game Master: Du skal self vælge den telefon som tiltaler dig mest og som du har holde ud at se på også. Fx har jeg endnu ikke set HTC lave en telefon som ikke lignede lort, men det er jo en smagssag. Så du skal self ikke vælge en HTC Desire hvis du ikke synes om den .. Men jeg har selv en iPhone 3GS og køber 4'eren når den udkommer, så den vil jeg da anbefalde ^^

If it's true that MGS4 is using 50gbs of a Blu-ray disk then how would it be playable on the 40gb ps3?
Game Master
Game Master
Citerer dres-dk:
@Game Master

Hej, så kom mobilsiden endelige anmeldelse af Samung Galaxy S

http://www.mobilsiden.dk/?aId=11936

Tja... 4 ud 6 stjerner lyder måske ikke så godt. Men selve anmeldelsen lyder nu stadig meget positiv:

"Skal du vælge mellem HTC Desire, Sony Ericsson Xperia X10 og Samsung Galaxy S, står valget reelt kun mellem Desire og Galaxy S. Vil du have den bedste fysiske kvalitet og mest gennemførte produkt, skal du vælge Desire - vil du derimod have den bedste skærm og bedste ydelse, er det Galaxy S der skal lægges i indkøbskurven.

Samsung Galaxy S ender på fire ud af seks mulige stjerner, men kan ved detaljejustering og små fejlretninger rykkes op på fem stjerner."

Men jeg kan se i kommentarene at Samung næsten allerede nu ved lanceringen, står klar med en firmware opdatering der skal rette nogle af de små fejl, anmelderen nævner.

Jeg er bare spændt på hvad prisen bliver hos de forskellige udbydere. Men tror dette bliver min næste telefon. Vil dog også lige vente og se hvordan andre anmeldere modtager den.

Tak.
Efter jeg har kigget mere omkring telefonerne, er Galaxy S også gået hen og blevet min potentielle favorit.
Jo mere jeg har læst på internettet, jo mere usikker er jeg blevet på iPhone 4. Så måske bevæger jeg mig helt væk fra den, og vil vælge imellem Android-telefoner.
Lige nu står min interesse sådan her:

1. Samsung Galaxy S
Lækker skærm, god processer og Android.

2. HTC Desire
Meget gennemført, nok den billigste og Android.

3. iPhone 4
Lækkert design hele vejen igennem og en crapload af gode apps.

Eat Nutella! - TNKz
Vardu
Vardu
Har selv haft en iPhone 3GS i knap et år nu.

Og det er uden tvivl den letteste, mest stabile og enkle smartphone jeg har haft mellem hænderne. Kvalitetsindtrykket er milevidt fra noget andet jeg har oplevet på markedet - Samsungen Galaxy S eksklusiv. Hvis du altså ikke taber den.

Du sidder aldrig og fedter rundt med indstillinger fordi den er så pokkers intuitiv at bruge. Touchskærmen virker på mig som langt mere præcis og stabil i forhold til de HTC'er, Nokia'er og Samsunger jeg har holdt.

App's er supercool. Bare husk, at der findes utroligt meget møg - hvertfald på Appstore. Fuldstændig ubruelige apps - der endda nogengange tendere rent bondefangeri. Men dem der fede - er så også tæt på uundværelige når du først har dem

Skal ikke selv have en iPhone 4 - for min 3GS klare det særdeles godt.

"People who are shit at things tend to massively over-estimate their competence."
Benno
Benno
Citerer Psykocyber:
Citerer Benno:Iphone kan ikke afspille Flash videoer fra andre sider end youtube.comDen kan ikke afspille flash videoer fra youtube. Videoerne ligger enkodet i h.264 som flash også kan afspille. iPhone appen henter bare videoerne direkte.

det ændre jo ikke på at Iphone stadig kan se film fra youtube.com hvordan det virker er jo i princippet lige gyldigt, bare det virker.

Psykocyber
Psykocyber
Citerer Benno:
det ændre jo ikke på at Iphone stadig kan se film fra youtube.com hvordan det virker er jo i princippet lige gyldigt, bare det virker.
Not in my world^^

Game Master
Game Master
Lige et spørgsmål:

Lad os forestille, at jeg er et sted uden internet. Kan jeg så lige starte browseren op på mobilen, gå ind på lectio (et skolesystem, med skema, lektier, karakterer osv.) og så downloade et dokument (sikkert docx, excel..), hvorefter jeg kan åbne dokumentet og måske redigere i det. Og så til sidst overføre det til min pc (via kabel)??

Eat Nutella! - TNKz
Mythos
Mythos
Jeg har altid selv kørt HTC, både med Windows Mobile og med Android. Det har ikke alle været lige gode oplevelser, dog heller ikke dårlige, men jeg vil anbefale dig Android systemet, som er fantastisk let og med fede apps. Jeg har dog aldrig haft en iphone, men nu køber jeg også ofte telefoner efter designet, og iphone tiltaler mig slet ikke (Må se om den nye gør), for jeg har virkelig hørt godt om den. Alle jeg kender der har købt en iphone ønsker ikke at udskifte den, heller ikke efter 6.mdr som rigtige mange jo gør, incl. mig selv...

Jeg ville personligt nok købe en Desire... kan ikke komme i tanke om noget negativt ved den ;)

There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
Game Master
Game Master
Tak for din mening, det er altid godt høre noget, som kommer fra erfaringer.

Men er der ikke nogen der kan svare mig på dette?
Citerer Game Master:
Lige et spørgsmål:

Lad os forestille, at jeg er et sted uden internet. Kan jeg så lige starte browseren op på mobilen, gå ind på lectio (et skolesystem, med skema, lektier, karakterer osv.) og så downloade et dokument (sikkert docx, excel..), hvorefter jeg kan åbne dokumentet og måske redigere i det. Og så til sidst overføre det til min pc (via kabel)??

Fordi dette ville hjælpe mig fantastisk meget i gymnasiet.

Eat Nutella! - TNKz
dres-dk
dres-dk
@Game Master

Har du set denne nye anmeldelse fra PC World?

http://www.pcworld.dk/art/100038?fpindex&fppos=1&a=block&i=11
3

5 ud af 6 stjerner. De virker ret positive, dog foretrækker anmelderen selv sin Iphone. Tja.. smag og behag.

Hans konklusion:
"Galaxy S er en udpræget topmobil, der leverer på næsten alle fronter. Men den halvtynde plastkvalitet og det manglende kameralys koster den sidste stjerne - og dermed topkarakteren. Sådan må det være, når prisen er helt oppe at ringe på det vanvittige iPhone-niveau.

Jeg bruger selv iPhone i det daglige - og mener stadig, at æblemobilen giver en mere elegant og intuitiv brugeroplevelse. I de par uger, jeg testede Galaxy, savnede jeg også stribevis af "apps", som der ikke findes mage til på Android-markedet.

Men Android har helt sikkert fremtiden for sig. Takket være Google - og slagkraftige flagskibe som Galaxy S."

G_Rifff
G_Rifff
Kan nogen fortælle mig, hvad Android præcist er?
Hører det navn hele tiden, har aldrig fundet ud af hvad det er

dres-dk
dres-dk
@G_Rifff
Det er et styresystem, som er udviklet af Google. Det er udviklet til primært at køre på Smart Phone's og tablet computere, men kan også køres på andet hardware.

Android er open source, og nok primært sat i verden, for at konkurrere mod iPhone og dets styresystem iOS. De to styresystemer minder også meget om hinanden. Begge har en slags AppStore, hvor du kan hente en masse applikationer til din telefon.

Mange af de store mobilselskaber, som Sony Ericsson, HTC, Samsung, Motorola og LG har taget Android til sig, for at udvikle Smart Phone's der kan konkurrere med Apples iPhone.

Smart Phone's med Android virker lige nu som den største konkurent til iPhone's voksende dominans, og disse telefoner er sammen med iPhonen, også de mest eftertragtede og omtalte i øjeblikket.
http://www.mobilsiden.dk/?aId=11939

Androd er et dejligt åben alternativ, til folk som ikke gider at have noget at gøre med Apple og deres lukkede software og produkter.

Desuden er der også en del tablet computere på vej med Android, som skal konkurrere med iPad.

HTC har været det firma indtil videre, der har satset mest på Android, og deres nye modeller HTC Legend, og HTC Desire har fået meget omtale og ros, samt solgt rigtig godt.
http://www.mobilsiden.dk/?aId=11129
http://www.mobilsiden.dk/?aId=11296

Sony Ericsson har også fået ros for sin mini Android mobil 'Xperia mini 10'
http://www.mobilsiden.dk/?aId=11656

Og nu kommer Samsung altså, med deres top Android mobil, Samsung Galaxy S, efter et par halv ringe forsøg med Android telefoner tidligere på året.
http://www.mobilsiden.dk/?aId=11936

Der kommer flere og flere Android Smart Phones på markedet hele tiden, og 2010 har været det år, hvor Android telefoner er slået igennem. Næste år vil der nok komme endnu flere nye modeller.

Her er nogle andre links, som omhandler Android:
http://www.android.com/
http://androiden.dk/
http://androidforum.dk/

Game Master
Game Master
@dres-dk

Jeg har allerede læst rigeligt omkring Galaxy S, til at gøre det til min foretrukne mobil, så behøver ikke flere anmeldelser.

Det eneste jeg kræver svar på er det jeg skrev tidligere.
Har selv fundet ud af, at den godt kan håndtere Office-filer, og går også ud fra at den kan overføre filer til og fra mobilen via kabel.
MEN, kan den downloade disse filer?!?!

Eat Nutella! - TNKz
G_Rifff
G_Rifff
Så på android mobiler kan man godt gå på facebook osv?

Game Master
Game Master
Citerer G_Rifff:

Ja

Eat Nutella! - TNKz
Thor86
Thor86
Citerer G_Rifff:

Det er jo en smartphone, så selvfølgelig. Jeg kan gå ind på alt det jeg vil, det smarte er at bogmærke de sider du bruger ofte, så er de ikke mere end 2-3 klik væk.

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
Game Master
Game Master
Mangler faktisk stadig et svar? Er folk virkelig så blinde i deres travle og egoistiske verden, at de ikke kan give sig til, at skrive JA eller NEJ til et simpelt spørgsmål... Hmm

Eat Nutella! - TNKz
dres-dk
dres-dk
@Game Master

Jeg har ikke en Android telefon lige nu, så kan ikke give dig et korrekt svar.

Men jeg skulle mene, at du uden problemer skulle kunne finde dine word, excel filer på nettet, og videreoverføre dem til computer. Enten trådløst over Bluetooth, anden trådløs forbindelse, eller med kabel, hvis det skal være.

Det der med at læse og rette i word og Excel filer, er et lidt mere tricky spørgsmål.

Jeg kan se at der er en betalings app til Android der kan gøre det, "Documents To Go", men der jo ikke åbnet op for betalings apps i DK endnu.

http://androidandme.com/2009/03/reviews/documents-to-go-word-
and-excel-editing-for-android-devices/

Om der findes et gratis alternativ, eller om Google docs bare virker uden problemer på Android, ved jeg ikke lige. Men ved at følge denne forum tråd, ser det ud til, at de er i gang med at udvikle en Google docs applikation.

http://www.google.com/support/forum/p/Android+Market/thread?ti
d=56f6fda7e0783121&hl=en

Jeg ved at der er nogle firma'er der har lavet et system, så du kan købe dine betalings apps udenom googles Market place (GemeLoft, f.eks. ), for ligesom at imødegå evt. kunder der bor i lande, hvor google betalings apps ikke er åbnet op.

Om "Documents To Go" kan erhverves på sådan en måde, ved jeg ikke.

Håber det kunne hjælpe dig lidt videre.

Thor86
Thor86
Citerer Game Master:
Mangler faktisk stadig et svar? Er folk virkelig så blinde i deres travle og egoistiske verden, at de ikke kan give sig til, at skrive JA eller NEJ til et simpelt spørgsmål... Hmm

Og jeg har ingen ide om det, så derfor svarer jeg ikke

Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
Game Master
Game Master
Citerer dres-dk:
@Game Master

Jeg har ikke en Android telefon lige nu, så kan ikke give dig et korrekt svar.

Men jeg skulle mene, at du uden problemer skulle kunne finde dine word, excel filer på nettet, og videreoverføre dem til computer. Enten trådløst over Bluetooth, anden trådløs forbindelse, eller med kabel, hvis det skal være.

Det der med at læse og rette i word og Excel filer, er et lidt mere tricky spørgsmål.

Jeg kan se at der er en betalings app til Android der kan gøre det, "Documents To Go", men der jo ikke åbnet op for betalings apps i DK endnu.

http://androidandme.com/2009/03/reviews/documents-to-go-word-
and-excel-editing-for-android-devices/

Om der findes et gratis alternativ, eller om Google docs bare virker uden problemer på Android, ved jeg ikke lige. Men ved at følge denne forum tråd, ser det ud til, at de er i gang med at udvikle en Google docs applikation.

http://www.google.com/support/forum/p/Android+Market/thread?ti
d=56f6fda7e0783121&hl=en

Jeg ved at der er nogle firma'er der har lavet et system, så du kan købe dine betalings apps udenom googles Market place (GemeLoft, f.eks. ), for ligesom at imødegå evt. kunder der bor i lande, hvor google betalings apps ikke er åbnet op.

Om "Documents To Go" kan erhverves på sådan en måde, ved jeg ikke.

Håber det kunne hjælpe dig lidt videre.

Tak for svaret

Citerer Thor86:
Citerer Game Master:

Og jeg har ingen ide om det, så derfor svarer jeg ikke

Hvorfor så denne irrelevante kommentar?

Eat Nutella! - TNKz
Game Master
Game Master
Nu har jeg fået mig en super lækker Samsung galaxy s (skriver fra den). Men nu har jeg lige et spørgsmål vedrørende brug af internettet:
Har man brug for noget antivirus program på den?

Eat Nutella! - TNKz
Missing Avatar
cr09691
Jeg skal bare have en iphone 4, synes den er ti gange federe end htc desire.

Faldt over denne side: http://4iphone.dk , hvor der står nogle ret gode priser på den.

KaZyKa
KaZyKa
cr09691

Ved du hvor mange gange ordet iPhone bliver nævnt? 70 gange.... Suk

Jeg kan kun sige at jeg er glad for Desire, og wildfiren er også god. Man kan altså godt købe apps på android market så det problem er jo elimineret

Game Master
Game Master
Citerer KaZyKa:
cr09691

Ved du hvor mange gange ordet iPhone bliver nævnt? 70 gange.... Suk

Jeg kan kun sige at jeg er glad for Desire, og wildfiren er også god. Man kan altså godt købe apps på android market så det problem er jo elimineret

+1

Eat Nutella! - TNKz

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.