Dansk
nyeste
Atrás

Tekstkommentarer

Kommenter GRs anmeldelser, nyheder og artikler

"Sandfall leverede spillet med bare lidt over 30 ansatte."

Det er decideret usandt. Over 500 mennesker har arbejdet på Clair Obscur. Bare fordi Sandfall er 34 mennesker betyder det ikke, at andre/flere ikke har arbejdet på det. De har i høj grad benyttet sig af freelancers fra bl.a. Sydkorea.

https://www.rockpapershotgun.com/no-clair-obscur-expedition-33-wasnt-made-by-30-people

• 0

In reply to: @McCandlessDK

"Sandfall leverede spillet med bare lidt over 30 ansatte." Det er decideret usandt. Over 500 mennesker har arbejdet på Clair Obscur. Bare fordi Sandfall er 34 mennesker betyder det ikke, at andre/flere ikke har arbejdet på det. De har i høj grad benyttet sig af freelancers fra bl.a. Sydkorea. https://www.rockpapershotgun.com/no-clair-obscur-expedition-33-wasnt-made-by-30-people

Hvis det er tilfældet, og du ikke tager studiets headcount men det totalt antal mennesker der arbejder på spillet, og som er til stede i spillets credits, så blev Death Stranding lavet af over 1800 mennesker. Assassin's Creed Shadows har 7200 mennesker i deres credits. Selv Astro Bot har credits på 725 menensker

Så det gør det sådan set lige så imponerende, og historien er sådan set den samme; et spil der ligner noget Ubisoft kunne have lavet med en 14. del af den samlede staff. 

Vi sammenligner med studieansatte fordi det på sin vis er nemmere, men som regel vil spil der er lavet af et studie på cirka 35 vokse sig til... ja, måske 500 for at blive ved det konkrete eksempel, men det antal vokser eksponentielt som studiet vokser. Dermed er pointen det samme - Sandfall og kompagni har leveret et store spil med færre ressourcer og på mindre tid. 

2169 ansatte arbejdede i seks år på The Last of Us: Part II. 500 ansatte leverede Clair Obscur på fem år. The point stands.

PS: Baldur's Gate III har næsten 3000 totale credits - det gør ligeledes Clair Obscurs bedrift endnu mere imponerende. Sejt gået!

• 0

In reply to: @Magnus Andersen

Hvis det er tilfældet, og du ikke tager studiets headcount men det totalt antal mennesker der arbejder på spillet, og som er til stede i spillets credits, så blev Death Stranding lavet af over 1800 mennesker. Assassin's Creed Shadows har 7200 mennesker i deres credits. Selv Astro Bot har credits på 725 menensker

Og det plejer vi da også at gøre. Vi har da tallrige gange hørt om at mange tusind mennesker arbejder på bl.a. AC spil.

Vi sammenligner med studieansatte fordi det på sin vis er nemmere, men som regel vil spil der er lavet af et studie på cirka 35 vokse sig til

Det skaber bare et narrativt om at meget få mennesker kan skabe noget fantastisk videospil, hvilket jo så ikke er helt korrekt.

Dermed er pointen det samme - Sandfall og kompagni har leveret et store spil med færre ressourcer og på mindre tid.

Så bør historien måske være, hvad deres budget var. Men det vil de jo ikke ud med. 

PS: Baldur's Gate III har næsten 3000 totale credits - det gør ligeledes Clair Obscurs bedrift endnu mere imponerende. Sejt gået!

På intet tidspunkt prøver jeg at tag noget fra spillet, jeg påpeger, at spillet ikke KUN er lavet af 30 mennesker, som du skrev i underskriften.

• 0

Jeg er med Kojima. Ind over med mindre teams med mindre budgetter og hurtigere tak, evt mindre skala hvis nødvendigt. Det bliver spillet sikkert bedre af alligevel 😁 

Et lille hold, eller måske bare én guy, kan lave fremragende underholdning. Det betyder selvfølgelig ikke alt bør udvikles på den måde, men jeg tror helt klart det ville være sundt hvis det blev gjort mere

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

In reply to: @McCandlessDK

"Sandfall leverede spillet med bare lidt over 30 ansatte." Det er decideret usandt. Over 500 mennesker har arbejdet på Clair Obscur. Bare fordi Sandfall er 34 mennesker betyder det ikke, at andre/flere ikke har arbejdet på det. De har i høj grad benyttet sig af freelancers fra bl.a. Sydkorea. https://www.rockpapershotgun.com/no-clair-obscur-expedition-33-wasnt-made-by-30-people

Jeg læste pcgamers version, og ærlig talt jeg finder sådanne post skadende for spil industrien, for som magnus skriver, outsourcing er brugt af alle studier, dermed ændrer det fundamentalt ikke på pointen, at udvikler teamet var lige omkring 30 personer stor, så kommer der alle de andre ting som selve udviklerne ikke selv har kunnet gøre selv. Men når man så læser nogle journalister, underminere bedriften, ja jeg personligt bliver forarget over det, for det fører ikke til noget som helst, andet end at forsøge at tale store udviklere op, og tale små udviklere ned. Stardew valley var også udviklet af 1 person, men så er der lige hans 10 venner som hjalp ham. Minecraft var udviklet af 1 person notch, lige indtil alle dem der hjalp ham med QA osv. osv. Ærlig talt jeg finder det underligt at der lige pludselig er nogle journalister der føler en trang til at påpege at et spil ikke blot er udviklet internt.

I often think so far outside of the box, that some people cant even see me from the box they are sitting in
  • 0

Call of Duty er udviklet af 1 person og hans 3000 venner der har hjulpet ham!

• 0

AAA spil er faktisk udviklet af os alle sammen. De udkommer jo tit i ufærdig stand, og så er det gennem vores feedback de bliver rettet ind. Jeg forlanger en credit i Cyberpunk!

Be gay, do crimes. #Armthequeer

In reply to: @Lilium11

De udkommer jo tit i ufærdig stand, og så er det gennem vores feedback de bliver rettet ind.

vi bliver praktisk talt brugt som QA teams.

I often think so far outside of the box, that some people cant even see me from the box they are sitting in
  • 0

In reply to: @Aule11

In reply to: @Lilium11 De udkommer jo tit i ufærdig stand, og så er det gennem vores feedback de bliver rettet ind. vi bliver praktisk talt brugt som QA teams.

Kun hvis du køber dine spil ved release  

• 0

In reply to: @thazud

Kun hvis du køber dine spil ved release

Svært at modargumentere der

• 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!