Gamereactor

•   Dansk

Log ind medlem
nyeste
Atrás

Tekstkommentarer

Kommenter GRs anmeldelser, nyheder og artikler

​Der er mange ting men dett må uden tvivl være at lægge tøj sammen og ligge det på plads.

​Selvom vaskemaskinen og tørretumbleren klarer det grove arbejde, stopper festen altid brat ved den store, uoverskuelige bunke rent tøj. At sortere herreløse sokker og folde T-shirts er den ultimative tidsrøver som jeg godt kunne bruge andre steder. En robot, der bare slugte bunken og spyttede den ud perfekt foldet og sorteret, ville frigive oceaner af tid og fjerne den mest trivielle hverdagspligt det ville være så godt🙂

But my hands are all messed up, so you better drive, brother!
  • 0

Super fint og relevant spg, for hold da fast hvor er der mange huslige ting der godt måtte blive automatiseret. 

I en virkelighed, hvor man har en kone der er gravid og et barn på 4 år, så kunne jeg rigtig godt tænke mig, hvis der er en genial herre, der snart finder ud af hvordan man automatisere påfyldning og tømning af opvaskemaskinen. Hoooold nu op en tidsrøver af en anden verden. Og det er bare en opgave, der slet ikke kan gøres spændene på nogen måder. 

Og nu når den geniale herre, er godt igang med at opfinde fantastiske ting, så må der også godt komme en vaskemaskine, der selv hænger tøjet op, og folder det pænt på plads igen når den er færdig... Puha - På forhånd tak! 

The right man in the wrong place can make all the difference in the world

Det må helt klart være en automatisk hækkeklipper, så armene ikke er smadret 2-3 dage i træk.

Og lad os være ærlige, ingen gider en stor busk........der skal trimmes

Jeg har netop købt ny hus og har solgt min gamle lejlighed, så noget jeg godt kunne tænke mig blev automatiseret er maling af vægge, for hold nu op det er drøjt, især når man skal hen og male anden gang fordi en gang bare ikke er nok.

Heldigvis er det ikke noget man skal gøre så ofte, men når man står i det er det ikke det sjovest. Og så kunne jeg også godt bruge noget der kan slå min græsplæne automatisk, det vil i hvert fald spare mig for en masse tid. Der er fordele og ulemper ved at være husejer 😅

• 0

En humanoid butler der kunne gå og ordne små-ting i huset mens vi var på arbejde er absolut drømmen. Så kan det også være at tingene lander på rette plads i køkkenskabet og ikke finder nye pladser når min kæreste 'sætter på plads' 🤣

Synes egentligt at vi er nået langt med robotstøvsuger med to hunde 

• 0

Jeg ser frem til automatisk opfyldning af toiletpapir. Det sker nogen gange men ikke hver gang. Har talt med konen om det men tror ikke hun ved det for hun ryster bare på hovedet.

• 0

At lægge tøj sammen! 😭

Jeg har skrevet det flere gange herinde, men føles der noget mere træls end at skulle lægge tøj sammen? Først sortere du dit tøj i farver, vasker det, hænger det op for at tørre også skal det fandme også lægges sammen til sidst og ind i skabet?  At kunne få en dims, som kunne det ville udfører den huslige pligt for mig, ville være meget kærkomment. Endnu bedre, en maskine som kunne klare alle trin i ét 🤩

100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
  • 0

At tjene penge... nøj hvor er det træls. Hvis man slap for det så kunne man bare lave hvad man havde lyst til. Man behøvede ikke at vasketøj, støvsuge, slå græs, vaske vinduer, putte benzin/strøm på bilen. Hvis bare man automatisk tjente penge så behøvede man slet ikke at bekymre sig om alt det andet. Selvfølgelig går det ikke hvis andre også tjener penge automatisk, så dør hele pointen. 

Det er kun mig der må det.

In reply to: @Holmegaard

At tjene penge... nøj hvor er det træls. Hvis man slap for det så kunne man bare lave hvad man havde lyst til.

Den udtalelse + din ærgelighed over at arbejde på storrumskontor, har indstillet dig til et gratis forslag af GR-profilbillede... Du får her 2 valgmuligheder:

Jeg genså iøvrigt Office Space for nyligt, sammen med en kammerat,m der netop arbejder på storrumskontor og som aldrig havde set den.

Det var virkelig underholdende, fordi han bare sad: Jep, ja, tjek, sårn er det.

Skriver fra mobil: Slåfejl er hyppige, korrekturlæsning bøvlet.
  • 0

Lugning af bede! Jeg hader det, det gør min kone også, og hvis så maskinen samtidig ville kunne nappe dræbersnegle ville det være helt perfekt. 

Det må simpelthen kunne automatiseres

• 0

En robotarm som langsomt glider ud neden under toiletbrættet og tørrer mig i måsen. Min kone er ærlig talt træt af at tørre mig. 

Ej. Måske vinduespudsning? En visker som placeres i toppen og kører op og ned, og styrres med en fjernbetjening. 

Du er ik' den skarpeste kniv i skoven, hva?
  • 0

Automatisk tøjvask, ophængningen, samt efterfølgende sammenlægning af tøjet..! Jeg HADER det, og det tager en evighed! Det er lige før jeg hellere vil flække en arm på tværs (Overdrivelse kan forekomme!)

• 0

At luge ukrudt under den nyplantede hæk er den opgave, jeg glæder mig mest til bliver automatiseret. Det er hårdt for ryg og knæ, aldrig helt færdigt, og kræver præcision for ikke at skade de spæde planter. Kunne en robot klare det, ville det spare både krop og tålmodighed.

• 0

Den huslige opgave jeg hader allermest er hækklipning, Det er seriøst det mest krævende opgave der er på et hus, og vi var så tåbelige at købe et hus med en spirere hæk, som er rigtig tung at danse med. Så hvis der er nogen der vil opfinde en automatisk hækklipper så vil jeg være den første til at købe den.

Støvsugning og vaksning af gulv, samt græsslåning er da trælse nok, men det er ikke noget der knækker ens ryg, når man gør det. Og fjernelse af ukrudt er bare tedius, men hvis du lige går haven igennem en gang om dagen, så er det relativt nemt at holde nede. Det kan man gøre når man alligevel vander blomster. 

Jeg skal dog ikke lyve at jeg da gerne så alt blive automatiseret, men jeg overlever nok. Afstøvning derimod kan de godt holde fingerene væk fra, jeg hader når noget bliver flyttet rundt på, især min skærme, så det klarer jeg selv.

Og madlavning det er da sjovt at lege med, men nogle dage kunne det da være rart med nogen gjorde det for mig

alt i alt, Hækklipning selvom det måske kun er 2 gange om året, så er det 2 gange for meget. Og med hvor mange der får professionelle til at gøre det, så er jeg helt sikkert ikke den eneste der syntes at det er et stort problem, og folk er villige til at betale 2-4.000 kroner per gang for at få det gjort. Så robot fabrikanter kom i gang med en automatisk hækklipper, vi vil hellere end gerne betale 10-15.000 kroner for sådan en.

I often think so far outside of the box, that some people cant even see me from the box they are sitting in
  • 0

Jeg kunne virkelig godt bruge sådan en robot Plæneklipper til det nye hus jeg forhåbentlig flytter i til efteråret hvis alt går vel. Så ksn vi som familie i stedet bruge tiden på hinanden end de huslige pligter.

Men noget jeg godt gad blive automatiseret er oprydning. Generel oprydning. En eller anden lille form for robot som kan rende rundt og rydde op i vores ting og sætte det på plads. En dejlig alt mulig maskine.

Y can't metroid crawl ?
  • 0

At lægge tøj sammen, gud, det der virkelig ikke nogen der gider, har aldrig mødt en person der elsker det 🤢 - jeg har intet i mod og vaske og hænge det op, men lægge det sammen, er vi 4 i husstanden der ikke gider 😂😂😂

• 0

Hvis jeg kunne få en T-800 der kunne klippe min hæk, så ville det være ret fedt. Omvendt skal man heller ikke kimse af gratis hverdagsmotion. Men med et ny-opereret knæ er græsplæne og hæk, gået fra at være okay(omend lidt nederen opgaver), til umuligheder. Sidst min græsplæne blev slået betalte jeg en kammerat i mørbradgryde og 200kr. 

Det bliver hurtigt dyrt!

• 0

In reply to: @Emil_Nissen

In reply to: @Holmegaard At tjene penge... nøj hvor er det træls. Hvis man slap for det så kunne man bare lave hvad man havde lyst til. Den udtalelse + din ærgelighed over at arbejde på storrumskontor, har indstillet dig til et gratis forslag af GR-profilbillede... Du får her 2 valgmuligheder: Jeg genså iøvrigt Office Space for nyligt, sammen med en kammerat,m der netop arbejder på storrumskontor og som aldrig havde set den. Det var virkelig underholdende, fordi han bare sad: Jep, ja, tjek, sårn er det.

Klasse film, og tak for det nye billede

Jeg hader at sortere affald og at gå ud med skrald, så jeg foreslår at man laver det sådan, at i alle husstande er der et stort rør under køkkenvasken, hvor man bare kan smide alt sit forskellige affald og skrald i - også ryger det automatisk ud til genbrug hvor der er en lang række robotter der sortere det i alle de kategorier de nu engang vil have vi skal gøre. Så er vi også fri for at have alle gader og stræder fyldt op med skraldespande

• 0

Det må være hækklipning, da der næsten ikke findes noget mere belastende end dette.

• 0

Hvor ofte klipper i allesammen hæk? 😅

Årligt gør jeg det umiddelbart kun lige så mange gange, som Vanopslagh har taget kokain som formand. 

Jeg gør det kun efter Skt hans. Og det er noget af en tilsnigelse at jeg skrive "jeg". Jeg får simpelthen en myreflittig kæmpemand til at gøre det, for vi har en stor grund og jeg kunne nok godt overkomme hækklipningen,, men det er elementet med at skulle fjerne hækaffaldet, som jeg ikke magter. Der er tale om mange ture til genbrug og uden jydekrog på bilen, så kan jeg ikke se igennem det.

Jeg elsker at være husejer, især når der er sommervarme - det må være rædsomt ved hedebølger ikke at kunne fx gå i pool i haven, men som andre påpeger, så er det hækklipningselementet det mest belastende. Godt man kan betale sig fra det.

men ellers er jeg robot-typen. Gulvvask, plæneklipning og endda en bundstøvsuger-robot i poolen. Måske er jeg bare doven? Selv mine bøger bliver læst op, (lydbøger) fordi jeg er for doven

Sniper elite, Alien isolation, Tycoon-spil og sportsspil
  • 0

In reply to: @andershede

Jeg gør det kun efter Skt hans.

Jeg finder det bare morsomt, at hvis man kunne fuldautomatisere en huslig opgave, at man så ville vælge noget man alligevel kun gør 1, max 2 gange årligt. Mon ikke Recency bias spiller ind, fordi det er noget træls, som hækejere lige har skulle bøvle med allesammen. 

Så tror jeg hellere at jeg ville have at vores kaffemaskine, selv kunne genopfylde sig med kaffebønner og vand. Selv kunne tømme sin bakke og rense og afkalke sig... For vi fik godt nok kværnet mange espressos til køleskabet, så vi kunne lave iskaffe, her da der var hedebølge... Men vi drikker også rigeligt med kaffe resten af året. 😄

Her er lige et billede, der afslører at vi er så rige at vi har hele 2 "pools"

Tillagt 2026-07-04 14:58:

(Forresten - jeg vil ikke være med i konkurrencen. Vores have er sådan lidt en modulærbar udgave af Vild Med Vilje... Hvilket den robot nok ville fårke lidt op) 😅

Tillagt 2026-07-04 15:02:

In reply to: @McCandlessDK

Men med et ny-opereret knæ.....

God bedring. Kan det hænge sammen med at du fik cyklen op på 69 km/t. for nyligt?

Tillagt 2026-07-04 15:05:

Dengang vi boede i lejlighed og havde en aflang kolonihave på en hjørnegrund, som jeg så klippede med en tung benzindrevet hækkeklipper... Shit man, der kunne jeg måske også ønske mig en autoriseret version... Ja, eller at dele mørbradgryder ud.

Løbende indkøb, lav madplan og madlavning i løbet af ugen. Hvis det kunne op i et system, så der blev lavet en god madplan og skabe som havde overblik over inventar og selv kunne lave en indkøbskurv, så vil vi langt. Når så madlavningsrobotten kommer, så vil det være helt perfekt. Har intet imod at lave en større middag i weekenden, men hverdagsmadlavningen er en dræner. 

• 0

In reply to: @Emil_Nissen

God bedring. Kan det hænge sammen med at du fik cyklen op på 69 km/t. for nyligt?

Dog ikke, knæet har været skrantende i flere år. Også i længere tid end jeg har cyklet

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!