Gamereactor

•   Dansk

Log ind medlem
nyeste
Atrás

Tekstkommentarer

Kommenter GRs anmeldelser, nyheder og artikler

In reply to: @Smolinsk

@Greaseball PC har jo haft det længe, så ved jeg det godt. Men dem ejer du heller ikke, Jeg ejer da flere Digitale PC spil.  Hvad mener du der?   

Hvad jeg mener? Jeg mener du ejer ofte ikke spillet, kun en digital licens som giver dig, og kun dig, ret til at bruge det spil. Så længe det ligger på serveren. Hvis udgiver af en eller grund sletter spillet og muligheden for at bruge det så det sket. Så kan du ikke bruge det mere, især ikke hvis der er DRM på. Så du på den. Der er heldigvis nogen digitale butikker på PC som sælger spil uden DRM og du kan tage en back up af spillet og havde hele tiden, selv hvis det fjernes fra salgs stedet. 
Tag nu bare The Crew som eksemple, det ramte endda også folk med fysisk disk. Et spil folk har købt, for penge de har tjent. Men nu virker det ikke mere fordi man ikke kiggede på sine rettigheder. 
Er det den fremtid du vil havde. Så må du sgu få den for dig selv. Jeg ønsker ikke at miste spil jeg har købt. 

Ja jeg ved godt mange disk udgivelser også er afhængige af der er en start download før de virker, men her kan man give spillet væk eller sælge det. Det er MIT valg over noget JEG har KØBT og ikke bare "lejet" for overpris. 

Tænk hvis du satte et SNES spil til og det ikke virkede fordi du ikke havde betalt Nintendo noget for det men købt det brugt. Eller en bog der ikke kunne åbnes fordi havde købt den brugt. En bil der mangler funktioner fordi den er købt uden om forhandler(*host* Tesla *host) Er det den fremtid i vil havde? Nej vel... så sig nej til at firmaere må bestemme over hvad i må med de medier i har købt. 

Jeg er DYBT rysetet over så let mange folk tager på at SONY vil havde monopol på deres salgs marked. Kun gameres kæmper imod. Men sony er ligeglade fordi det causal marked er så stort at de kan træde på dem i mange år endnu.  

In reply to: @Greaseball

Hvad jeg mener? Jeg mener du ejer ofte ikke spillet, kun en digital licens som giver dig, og kun dig, ret til at bruge det spil. Så længe det ligger på serveren. Hvis udgiver af en eller grund sletter spillet og muligheden for at bruge det så det sket. Så kan du ikke bruge det mere

Det er nok lige præcis den del rigtig mange er helt ligeglade med. Folk føler jo de får noget for pengene ligesom alt andet digitalt pjat vi køber over alt.    

Personligt bruger jeg spillet når det udkommer og et år frem alt efter størrelsen på spillet. Men så er det også dødt for mig.   Noget videre salgs halløj ville være fint.   

Men alt det pjat med en server om 20 år skulle lukke osv.  Altså et totalt non issue for mig og sikkert rigtig mange andre.      Spillet er spillet som jeg har betalt for.   Og så er det bare videre.   

En bil der mangler funktioner fordi den er købt uden om forhandler(

Køber aldrig selv brugte ting så det ved jeg ikke noget om.  Når de selvkørende biler er fuldt selvkørende så køber jeg en.   Eneste jeg ved om det.  Kæmpe win win i min bog.    

Kun gameres kæmper imod

Meget få kæmper imod.  Kæmpede 50% imod havde vi stadigvæk haft et fysisk marked.  Folk gider ikke fysik mere og derfor forsvinder det.  Intet med Sony ondskab at gøre.  De følger bare hvad gamerne beder dem om.

• 0

Du bader dig jo lige præcis i det Amon miljø der 😉

Ironisk nok så hader jeg den slags fyre. Jeg står med det irriterende dilemma at der som regel er to slags mennesker:

Der er dem der gider være med til at hate på spil som f.eks. Indiana Jones. De er så også rødglødende nazister

Så er der dem der ikke er nazister, som så har konkurrence om hvor langt ned i halsen de kan få Indys diller

Jeg prøver bare at skabe en ny subkultur hvor vi hater på falske spil uden at bebrejde andre hudfarver, køn eller seksualiteter i processen. Indtil videre er vi kun nogle stykker, men jeg giver ikke op!

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Jeg ved ikke om denne måde at protestere på har nogen reel effekt, men kampen er helt sikkert vigtig. Den oversvømmelse af negative kommentarer Sony bliver ramt af på alle deres opslag er herlig at se, PlayStation brandet er ved at blive kørt fuldstændig i sænk, og det kan man da kun glæde sig over. Jeg kommer ikke til at købe en PlayStation 6, og mine digitale køb vil foregå på GOG, som forstår mig som forbruger.

Digitale køb (spil, film, musik) er ikke noget jeg kommer til at bruge mine penge på hvis ikke det er enten DRM-fri eller kommer med præcis lige så mange rettigheder som de fysiske, det vil sige at de kan ejes, sælges, lejes ud, gives videre til efterkommere, back-uppes osv.

"At det er den retning markedet bevæger sig" rager mig en høstblomst, det er ikke noget platformejerne skal diktere.

• 0

In reply to: @Lilium11

Ironisk nok så hader jeg den slags fyre. Jeg står med det irriterende dilemma at der som regel er to slags mennesker: Der er dem der gider være med til at hate på spil som f.eks. Indiana Jones. De er så også rødglødende nazister Så er der dem der ikke er nazister, som så har konkurrence om hvor langt ned i halsen de kan få Indys diller Jeg prøver bare at skabe en ny subkultur hvor vi hater på falske spil uden at bebrejde andre hudfarver, køn eller seksualiteter i processen. Indtil videre er vi kun nogle stykker, men jeg giver ikke op!

Du kan være hater på rigtig mange måder.  Og så kan man skjule det bag noget Old School sarkasme 😉

• 0

In reply to: @HenrikVinther1991

At det er den retning markedet bevæger sig" rager mig en høstblomst, det er ikke noget platformejerne skal diktere

Det er vel op til platformejerne at vurdere hvad der er bedst for deres virksomhed. Hvis de mener det er det bedste på den lange bane så er de da i sin fulde ret til at gøre forsøget.

Vi må jo se når ps6 kommer hvor meget salg de faktisk mister på det eller om det bare er tomme trusler fra gamers.

Men alt det pjat med en server om 20 år skulle lukke osv.  Altså et totalt non issue for mig og sikkert rigtig mange andre.      Spillet er spillet som jeg har betalt for.   Og så er det bare videre.

Og 20 år er endda urealistisk.  Du kan til dags dato stadig hente dine Wii spil du har købt digital. Og der snakker vi Nintendo uden en egentlig konto system på det tidspunkt.  Så st frygte man mister sine digitale spil om 20 år er sært når infrastruktur kun bliver bedre og bedre.

Mistede jeg adgang til mine digitale spil om 20-30 år er der alligevel kommet så mange nye spil at jeg ikke har behov for at spille mine gamle spil. Livet er for kort til st genspille gamle spil om og om igen.

Y can't metroid crawl ?

In reply to: @The_Dude

Livet er for kort til st genspille gamle spil om og om igen.

Ikk' når det nye der kommer er så god damn dårligt :V

Hvis udviklingen fortsætter af denne retning, så har jeg slet ikke fantasi til at forestille mig hvor skidt udvalget er om bare 10 år

• 0

Du er også noget for sig 😜

Y can't metroid crawl ?
  • 0

Ikke så meget som man skulle tro. Der er nok af os til at det giver mening for teams som Nightdive f.eks. at udgive gammelt stof optimeret til moderne systemer. Det er egentligt primært konsol-eksklusive spil der har det med at blive begravet når platform-ejerne ikke ønsker at understøtte det mere.

Det er så der hvor emulation forhåbentligt vil komme til hjælp, selvom firmaerne kæmper med næb og kløer om at sørge for at deres arv forbliver begravet og glemt til fordel for deres nyeste og flotteste copy-pastede open worlds og filmsimulatorer :3

Der er dusinvis af os 🤣

Jeg elsker også Nightdives remasters

Y can't metroid crawl ?
  • 0

Det er vel op til platformejerne at vurdere hvad der er bedst for deres virksomhed. Hvis de mener det er det bedste på den lange bane så er de da i sin fulde ret til at gøre forsøget. Vi må jo se når ps6 kommer hvor meget salg de faktisk mister på det eller om det bare er tomme trusler fra gamers.

Ja, men de kan ikke diktere mine købsvaner.

Er ret sikker på den næste PlayStation bliver en fiasko, men ikke kun pga fraværet af fysiske spil. Prisen bliver simpelthen for høj, og Sony er efterhånden klart den mest anti-forbruger virksomhed af de store spillere. Hvordan de så vil se hvilken beslutning der har kostet mest på salget må guderne vide.

In reply to: @Smolinsk Men alt det pjat med en server om 20 år skulle lukke osv.  Altså et totalt non issue for mig og sikkert rigtig mange andre.      Spillet er spillet som jeg har betalt for.   Og så er det bare videre. Og 20 år er endda urealistisk.  Du kan til dags dato stadig hente dine Wii spil du har købt digital. Og der snakker vi Nintendo uden en egentlig konto system på det tidspunkt.  Så st frygte man mister sine digitale spil om 20 år er sært når infrastruktur kun bliver bedre og bedre. Mistede jeg adgang til mine digitale spil om 20-30 år er der alligevel kommet så mange nye spil at jeg ikke har behov for at spille mine gamle spil. Livet er for kort til st genspille gamle spil om og om igen.

Altså jeg har mistet flere iOS og Android spil jeg har købt bare et par år efter udgivelsen, så 20 år er bestemt ikke urealistisk. Folk der investerede i Stadia prøvede det samme. At det ikke er sket på konsolerne endnu, handler nok mest om at der endnu ikke har været nogen der har turdet være den første til at rive plasteret af, pga forbruger backlash, og nu hvor fysisk endnu er en mulighed, kunne de jo risikere at folk begynder at købe det istedet for digitalt. Jeg tror når den første præcedens er sat kommer det til at gå hurtigt med lukning for downloads.

Alternativt kan de jo også gøre som Sony og skære resurserne helt ind til benet, så det tager over en uge at downloade et AAA spil, som på PS3.

At du og Smolinsk hverken kan lide gamle spil eller at spare/tjene penge på spil gør jer iøvrigt ikke mindre sære end Lilium...

• 0

Jeg kan godt lide gamle spil.  Jeg vil bare hellere opleve nye universer og nye historier når jeg endelig spiller. Og oven over skriver jeg direkte at jeg elsker nightdives remasters. Nogle gange er et kig tilbage fint. Har jeg vold spillet et spil som er remastered i moderne tid. Ja så trækker det ikke voldsomt i mig nej.

Jeg tror helt ærligt ikke at når Sony går fuld digital at så fjenerner de spil i flæng som man har købt.. Det vil jo være at grave sin egen grav når der ikke er andre muligheder.  Det er ikke ligefrem god reklame.

Y can't metroid crawl ?
  • 0

Altså der vil jeg selvfølgelig også lige tilføje at jeg også godt kan lide at gå på oplevelse i nye universer, det er bare meget rart at kunne trække på noget tried and true når der ikke lige er noget for tiden man interesserer sig for :3

Særligt hvis det er noget der ikke rigtigt bliver serveret på det moderne marked. Så er der selvfølgelig nye spil der trækker lidt på gamle inspirationer som Denshattack som alle der er glade for PS2-tiden virkeligt burde prøve!

• 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!