Gamereactor

•   Dansk

Log ind medlem
nyeste
Atrás

Tekstkommentarer

Kommenter GRs anmeldelser, nyheder og artikler

Lidt nogle tunge minusser, jeg ved ikke hvorfor 3D platformere og *shite arse* boss kampe absolut skal gå hånd i hånd, men selv i de bedste af dem så bliver det ofte en pinlig omgang hvor du skal hoppe på nogens hoved 3 gange, alt i mens at banen forinden har spillet med de kreative muskler i et 4-dimensionelt level hvor man skal manipulere tyngdekraft og hvad ved jeg. Jeg er også bange for den anstrengende humor, det er sjældent det går over vel hos mig når spil prøver alt for hårdt på at være sjove.

Det er dog helt klart noget som jeg godt kunne tænke mig at prøve på min kommende PS5, det ser hyggeligt ud.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Først og fremmest: Virkelig god anmeldelse. Den er velskrevet og dækkende for det spil, der er blevet tilgængeligt for jer at anmelde.

Men for helevde! Hvad sker der for at Sony har stillet spillet klar til anmeldelse, uden muligheden for at afprøve et af spillets største styrker? 

Den her titel lever virkelig i dets Partyspils-lignende Co-op!

Så når det er udkommet samtidigt med Crash 4, Astros Playroom og Ratchet & Clank - så kan jeg da godt forstå at det helt er druknet - hvis ikke man fremhæver Spillets særskilte kvaliteter, hvor det adskiller sig fra de andre.

Jeg har spillet det igennem med min 4-årige - og hans storebror på 7, har også været med i størstedelen af banerne. Det har været en kæmpe fornøjelse.

Så her kommer lige mit perspektiv på nogle af anmeldelsens minusser. Noget handler måske om smag, andre dele er det Co-op vinklen der ændrer perspektivet.

Minus: Anstrengende halvbagt britisk humor.

Mit take: Jeg kunne godt lide Stephen Fry som fortæller i de gamle spil - men jeg aner ikke om han er med heri, for vi spillede det på dansk og sprang over alle Cutscenes. Man kan også møde talende figurer inde i spillet, som begynder på en monolog. Men hvis man klasker dem én i ansigtet - stopper de og kommer til sagen, med at give dig en belønning for at finde dem. Det var en stor glæde for mine børn at afbryde dem på den måde. 😅

Minus: ensformige og kedelige bosskampe

Mit take: Desværre ret enig. Der er et par ret gode og kreative nogle - men langt de fleste er set mange gange før og en del bedre. Funktionen med evig liv, fungerer rigtig godt i spillet, fordi man alligevel skal nå levende hen til checkpoints, for at komme videre. Men i bosskampene er der altid en checkpoint i arenaen, så der er absolut ingen mærkbar konsekvens for at dø, så når det i forvejen er en ensformig kamp, og der ikke er noget på spil, så bliver det søvndyssende, selv på kort tid. Man mister dog points, hver gang én dør - så det påvirker ens highscore, hvis ikke man stadig gør sig umage.

Minus: Brugen af popmusik skader ofte mere end den gavner

Mit take: Meget uenig. Men vi havde nok stået tættere på den holding, hvis jeg havde spillet det Singleplayer. Sådan er det jo ofte med meget dansevenligt popmusik - det fungerer knap så godt, når man sidder der alene.

Så selvom jeg for mig selv, snildt smider Bowie på anlægget, så er der meget andet af spillets musik, jeg ikke ellers lytter til for mig selv. Men de musiknumrer der er med her, giver en festlig rytmisk stemning til banerne - og det har været en kæmpe fornøjelse at have mine børn til at sidde og danse på deres stole, imens vi spillede. 😅 De kalder nu Toxic, Take on Me, Uptown Funk og Let's Dance for Sackboy-musik. Og beder om at få det på deres discohøjtaler. Så bygge de platformsbaner til dem selv, på værelset, og leger Sackboy til soundtracket. 

Skriver fra mobil: Slåfejl er hyppige, korrekturlæsning bøvlet.
  • 0

6 år gammel - I love it.

vi havde det sjovt i en periode - mig og ungerne, men det blev lidt kedeligt og lidt for nemt, og konkurrenceelementet er ikke optimalt hos os, da vi alle er sindssygt konkurrencemindede og det giver splid

Lego Party var det samme. Virkelig godt, men ikke for os. Samarbejde - det er det, der hitter.

Men flot, og velproduceret, det var Sackboy sgu.

Sniper elite, Alien isolation, Tycoon-spil og sportsspil

In reply to: @andershede

6 år gammel - I love it. vi havde det sjovt i en periode - mig og ungerne, men det blev lidt kedeligt og lidt for nemt, og konkurrenceelementet er ikke optimalt hos os, da vi alle er sindssygt konkurrencemindede og det giver splid Lego Party var det samme. Virkelig godt, men ikke for os. Samarbejde - det er det, der hitter. Men flot, og velproduceret, det var Sackboy sgu.

Enig i det hele faktisk. Men også enig med dig Emil, spillets største force er helt klart co-op elementet, og det er også pga. det , at mine unger bliver ved med at vende tilbage til Sackboy. Jeg er ret sikker på jeg gav det 7/10 eller måske en stor 6er i 52 spils tråden for nogle år siden.

Live Service - Nej Tak.

6/10 - tja, det er nok en fair nok karakter. Det var kompetent nok skruet sammen, og jeg havde en jævn slat sjov med det, men samtidigt føltes det også bare lige kopieret nok af Mario 3D World uden at have meget nyt at byde på. At der rent challenge-mæssigt ikke var ret meget at hente foruden de der Knitted Knight Trials trækker også lidt ned.

Jeg kan godt savne den her genre nogle gange tage lidt karakter af noget Mega Man X, forstået som i edgy æstetik, stærkt originalt soundtrack og relativt høj sværhedsgrad men det er lidt som om at alle der forsøger sig med den her genre, hvad end det er indie eller industri, har det med at kopiere nuttede Nintendo-produkter i stedet. Pointen er, jeg tror noget som Sackboy nok er mere end en 6'er hvis man er I familie-segmentet, men hvis man er voksen og jaded og rasende, så er det kun lige til øllet.

Be gay, do crimes. #Armthequeer

In reply to: @andershede

6 år gammel - I love it.

Jo jo, men vi fik jo først gennemført det for et par dage siden - og har i de efterfølgende dage forbedret resultateterne i nogle af banerne. 😉

Det er jo stadig relevant for andre familier, der søger et spil hvor de ret små og de lidt større børn kan have det sjovt sammen, uden at spillet hænger den voksne ud af halsen. (Som med Goat Simulator 3) 😅

In reply to: @Lilium11

Pointen er, jeg tror noget som Sackboy nok er mere end en 6'er hvis man er I familie-segmentet, men hvis man er voksen og jaded og rasende, så er det kun lige til øllet.

Når man kigger ude for Nintendos økosystem, er det faktisk ikke helt let at finde de her familieorienterede co-op spil for flere end 2 spillere som både er sjove for de lidt ældre, de ret små og den voksne - så ja, jeg er meget glad for at det her findes til PlayStation.

Bortset fra det, så er jeg enig med jer allesammen - og min 7-årige ville nok aldrig vælge det til, hvis ikke vi andre allerede gik i gang med det - men hver gang kommer han sgu alligevel til at overgive sig til den sjov vi har sammen.

Jeg ville nok ikke engang være nået i mål med det, hvis jeg havde spillet singleplayer - da noget andet havde trukket mig væk. Men det her er ikke bare "friendslop" - spillet er, som i andre også formulerer, for velproduceret. Og når man spiller Co-op, ændrer det også variationen og særligt de dedikerede co-op baner er ret opfindsomme.

Tillæg så den glæde jeg føler, nåe jeg kan se min 4-årige udvikle sit niveau henover spillet, så han nu er mærkbar bedrer end da vi startede. Han har også efterfølgende fået mod på sværere baner i Astro Bot og er tydeligvis også bedre til at klare dem. 😊

Tillagt 2026-07-31 16:31:

In reply to: @Lilium11

At der rent challenge-mæssigt ikke var ret meget at hente foruden de der Knitted Knight Trials trækker også lidt ned.

Jeg fik så ret meget udfordring, i rollen som teamleder.

Følte mig nogle gange som Star-Lord, der skulle holde styr på nogle egenrådige individer for at ensrette holdets planer mod et fælles mål. 😅

Skriver fra mobil: Slåfejl er hyppige, korrekturlæsning bøvlet.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!