Dansk
nyeste
Atrás

Hardware

Kabler, skærme, harddiske, joypads, teknik

Wii U - hvor og hvorfor?

The_Dude
The_Dude
jeg skal

Tillagt 2014-03-05 14:51:
Lego City Undercover
kan stensikkert anbefales

Y can't metroid crawl ?
CimTrifius
CimTrifius
Citerer Maageman:
Rayman Legends er ganske hyggeligt. Ligeledes Super Mario 3D World. Så smid dem på 'ønskelisten'

De er hermed 'lagt på' listen.

Citerer The Pez Dispenser:
Wonderful 101 og Pikmin 3 virker imo også til at være ret så tiltalende, men jeg har endnu ikke prøvet dem. Nu Ak-Master har foreslået et par Wii spil vil jeg da lige nævne et par vigtige han manglede. Beat The Beat, Project Zero 2, Resident Evil 0, Resident Evil 1 Remake, Muramasa, Trauma Center 1-2, WarioWare, No More Heroes 1-2 og Phoenix Wright via Virtual Console. Derudover siges det også at Speed Racer skulle være et ganske fortræffeligt alternativ til F-Zero.

Phew, sikke dog en masse spændende titler!
Af de nævnte har jeg selv allerede øje på Trauma Center, som jeg vildt gerne vil prøve. Jeg tager dog lige en kigger på resten.

Citerer The_Dude:
Tillagt 2014-03-05 14:51:
Lego City Undercover
kan stensikkert anbefales

Det skal jeg helt sikkert ha' fat i. Stor LEGO-fan her!

Tak for alle de gode forslag!

~ "No cloud, no squall shall hinder us."
dres-dk
dres-dk
@CimTrifius

Fik du nogensinde spillet Zelda: The Wind Waker på din GameCube? For ellers kan jeg stærkt anbefale den nye HD udgave til Wii U. Efter min mening det bedste 3d Zelda spil i serien.

Andre anbefalesværdige gamle Wii spil, som endnu ikke er nævnt:

Zelda: Skyward Sword
Metroid Prime Trilogy
Metroid: Other M
Xenoblade Chronicles
Zack & Wiki
Boom Blox Bash Party
LostWinds 1 + 2 (Wii Ware)
Punch-Out
Donkey Kong Country Returns
Red Steel 2
Sin and Punishment: Star Successor
Little King's Story
Fire Emblem: Radiant Dawn
Mario Strikers Charged
Battalion Wars 2
Mario Kart Wii (Wii U udgaven kommer dog snart)
Resident Evil 4: Wii Edition
Sonic Colors
Silent Hill: Shattered Memories
Excite Truck
Pikmin 1 + 2

Aalborg
Aalborg
Citerer dres-dk:
Xenoblade Chronicles
Zack & Wiki

word!!

"let røven og gør noget"
The_Dude
The_Dude
Hvem sagde så at der ikke er underholdning nok på Wii U

Wii spillene A Boy and Hes Blob og Deadly Creatures kan også stærkt anbefales

Y can't metroid crawl ?
Ak-master
Ak-master
Citerer The_Dude:
Hvem sagde så at der ikke er underholdning nok på Wii U

Der er sådan set kun blevet nævnt 6-7 WiiU spil, og resten tæller jo ikke rigtigt. Men altså de par stykker og udsigten til flere var jo nok til at jeg investerede. Jeg spår mange gode oplevelser i horisonten.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
dres-dk
dres-dk
Citerer Ak-master:
Der er sådan set kun blevet nævnt 6-7 WiiU spil, og resten tæller jo ikke rigtigt.

Tja, jeg synes da det tæller lige så meget for CimTrifius og andre, som aldrig har haft en Wii, eller kun har haft én i en kort periode. For dem er der rigtig meget at komme efter ved købet af en Wii U, og det skal selvfølgelig tælle med i overvejelserne ved et muligt køb. De seneste indlæg om gamle Wii spil var vel også mest henvendt til dem.

Det er trods alt en styrke ved Wii U, at den er 100% bagudkompatibel med Wii software og hardware tilbehør. Der er åbenbart mange der ikke ved dette, som tidligere indlæg i denne tråd viser.

Ak-master
Ak-master
Citerer dres-dk:
Tja, jeg synes da det tæller lige så meget for CimTrifius og andre, som aldrig har haft en Wii, eller kun har haft én i en kort periode.

Det er jo faktisk heller ikke helt modsat, hvad jeg skrev på forrige side. Men nu tvivler jeg på, at det var dem, Duden havde i tankerne. Når folk har brokket sig over underholdningsværdien af WiiU, har det primære klagepunkt været fåtallet af gode (eksklusive) WiiU spil. Jeg tvivler på, at de er overbevist endnu - men det er jeg til gengæld også ret ligeglad med.

The_Dude
The_Dude
Jeg havde faktisk både U og Wii i tankerne

Y can't metroid crawl ?
Ak-master
Ak-master
Citerer The_Dude:
Jeg havde faktisk både U og Wii i tankerne

Jo vist, men når folk siger, at der ikke er nok underholdning på WiiU, så refererer de til dens egne (eksklusive) spil, så... Fuck det, det var et uinteressant sidespor alligevel.

CimTrifius
CimTrifius
Uanset hvordan man vender og drejer det, er jeg i hvert fald rigtig glad for alle de gode bud på spil til begge konsoller. Der er jo til utallige timers spil i de nævnte titler. Men det er jo også let nok for mig at sige, når jeg selv har de gamle Wii-oplevelser til gode. Det ligger nok noget tungere for dem, der kun vil ha' WiiU-titler.

Jeg takker alle dem, der har taget sig tid til at komme med forslag til min indkøbsliste. Det skal nok blive godt.

~ "No cloud, no squall shall hinder us."
Fox-Mulder
Fox-Mulder
Er der nogen her, der skal have Mario Kart 8 Limited Edition ?

Jeg har set den koster 899 kr. på Cdon. Ved ikke om den kan fås billigere andre steder ?

Og Elgiganten sælger den almindelige udgave til 349 kr.

Så det blå plastik skildpaddeskjold som man får med, det kan altså fås til kun 550 kr. Hvor er det dog bare en god pris ?

Jeg kan allerede se mig selv kaste det rundt i stuen.

Tillagt 2014-03-11 23:42:
Citerer oliman22:
Hvor mange skal have Mario Kart 8?

Det skal jeg. Hvilken udgave skal du så have ? Almindelig eller Limited Edition ?

Citerer verupk:
Den er købt til nitendos spil da jeg også har en ps4. Skal ned og have wind waker da et af mine top 5 spil of all time. Ellers div mario og en røv fuld snes og nes spil. Ps 995kr er fandeme biligt hvis den var helt ny

Fornuftigt. Jeg har selv købt den for Nintendo´s gode eksklusive titler. Ja min sorte 32GB Wii U er helt ny. Jeg fik et tip fra en her på GR om pris og sted, hvor den var billig. Og der var flere her på GR, der købte til den pris. Hvis du har lyst til at være min Wii U ven, så er du velkommen ?

Smil og vær glad :)! Livet skal leves fuldt ud, så hold jer ikke tilbage, gør hvad I har lyst til hver evig eneste dag! Jeg elsker livet og jer allesammen <3 <3 <3! Dont worry be happy! Love is in the air!
Mindblow
Mindblow
Citerer Fox-Mulder:
Jeg kan allerede se mig selv kaste det rundt i stuen.

Tror du virkelig det er lavet af et materiale der kan holde til det ? personligt synes jeg det virker som en pepret pris for det skjold selvom det selvfølgelig er awesome merchandise

men ja jeg skal selv have Mario Kart 8, dog ikke Limited Edition .. men jeg takker da for det hint med at Elgiganten sælger det til 349, det er satme billigt, så det forudbestiller jeg sku da mens tilbuddet er der

Fox-Mulder
Fox-Mulder
Citerer Mindblow:
Citerer Fox-Mulder:Jeg kan allerede se mig selv kaste det rundt i stuen.

Tror du virkelig det er lavet af et materiale der kan holde til det ?

Til den pris de forlanger for det, har det da bare at være holdbart. Jeg ville nu ønske man kunne få det som en pude i stedet for. Måske man kan få et skildpaddeskjold som pude ?

Citerer Mindblow:
personligt synes jeg det virker som en pepret pris for det skjold selvom det selvfølgelig er awesome merchandise

Ja prisen er vist lige lidt for skørt ? Ud at køre med de skøre.

Citerer Mindblow:
men ja jeg skal selv have Mario Kart 8, dog ikke Limited Edition .. men jeg takker da for det hint med at Elgiganten sælger det til 349, det er satme billigt, så det forudbestiller jeg sku da mens tilbuddet er der

Det var så lidt. Ja man kan jo lige så godt købe det til den billigste pris.

Smil og vær glad :)! Livet skal leves fuldt ud, så hold jer ikke tilbage, gør hvad I har lyst til hver evig eneste dag! Jeg elsker livet og jer allesammen <3 <3 <3! Dont worry be happy! Love is in the air!
Missing Avatar
RaZ-L
Det er længe siden der her været aktivitet i denne tråd, men jeg prøver alligevel at se om en venlig Wii U sjæl kan hjælpe mig

Jeg går og leger med tanken om at anskaffe mig en Wii U, men jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved helt at gennemskue hvordan hardware delen hænger sammen. Jeg har hele tiden været overbevist om at man skal bruge en gamepad for at spille, men når jeg kigger på diverse webshops (coolshop, Elgiganten osv.), så er det ikke muligt at købe en gamepad separat. Hvordan fungere multiplayer i f.eks. Mario Kart så?

Egentlig håber jeg at en Wii U ejer kan fortælle mig hvad jeg bør investere i for at være godt kørende, så jeg både kan nyde singleplayer spil, men også multiplayer med kæresten i Mario Kart.

På forhånd tak for hjælpen, og god sommer

Ak-master
Ak-master
Man kan vist kun bruge en enkelt WiiU controller. Der er dog masser af multiplayer (bl.a. Nintendo Land), men det kræver bare, at man supplerer op med gamle Wii motes. Prøv at se nogle gameplay-videoer fra førnævnte spil. De burde også introducere dig for det såkaldte asymmetriske gameplay, hvor to spillere har forskellige oplevelser i et multiplayer-spil.

Mindblow
Mindblow
Du skal kun bruge en af de controller med touchscreen, så køber du sådabn en Wii U pro controller til player 2.. den ligner en Playstation controller... man kan godt købe en ny controller med skærm, den koster dog omkring 1500, jeg ved webhallen sælger dem, men der er ingen spil der understøtter flere af disse controllere på samme tid..

Missing Avatar
RaZ-L
Tak for svar begge to Jeg prøver at kaste mig ud i det når sommerferie er overstået.

VIF
VIF
Nogle ved om man kan købe kort med penge på man kan indløse på wii u? lidt som Wii points, psn penge og Xbox pionts.

Fox-Mulder
Fox-Mulder
Citerer VIF:
Nogle ved om man kan købe kort med penge på man kan indløse på wii u? lidt som Wii points, psn penge og Xbox pionts

Ja man kan købe Nintendo Eshop Kort med penge på. Jeg har set dem i Gamestop. De er vist på 160 kr. og 260 kr.

Tillagt 2014-08-28 01:21:
Citerer RaZ-L:
Jeg går og leger med tanken om at anskaffe mig en Wii U, men jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved helt at gennemskue hvordan hardware delen hænger sammen. Jeg har hele tiden været overbevist om at man skal bruge en gamepad for at spille, men når jeg kigger på diverse webshops (coolshop, Elgiganten osv.), så er det ikke muligt at købe en gamepad separat. Hvordan fungere multiplayer i f.eks. Mario Kart så?

Egentlig håber jeg at en Wii U ejer kan fortælle mig hvad jeg bør investere i for at være godt kørende, så jeg både kan nyde singleplayer spil, men også multiplayer med kæresten i Mario Kart.

Det er kun hvis man spiller alene, at man kun bruger gamepaddet. Hvis du vil spille multiplayer, så skal du købe en Wii U Pro Controller eller en Wiimote til spiller 2 og opefter. Man kan IKKE bruge 2 gamepads i nogle spil. Min anbefaling vil være en Wii U Pro Controller, som er en almindelig controller i samme stil som dem man bruger på Playstation og Xbox. Den vil passe perfekt til spil som Mario Kart 8 og det kommende Super Smash Bros 4. Desuden er den også meget bedre at spille med i spil som Super Mario 3D World multiplayer, selvom man selvfølgelig også kan bruge Wiimoten i alle spillene. Men hvis du også ønsker at spille gamle Wii spil, som Wii Uen også kan spille, så skal du have en Wiimote og en Nunchuk controller. Nunchuk controlleren er en controller med styrepind og knapper, som man forbinder med Wiimoten, så man har fuld kontrol i Wii spil der kræver det. Hvis du f. eks. køber en Wii U, hvor Nintendoland følger gratis med, så kan du dog kun spille multiplayer med en Wiimote udover, da Nintendoland ikke understøtter Wii U Pro Controlleren. Og det spil er faktisk ret sjovt i multiplayer. Men det kan jo også være, at du går efter Mario Kart 8 bundlen ? Det er nok også den bedste måde, at få sig en Wii U på.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.