Gamereactor Close White
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Gode singleplayer RPG spil

Tic-Tac
Tic-Tac
Er blevet hooked på RPG spil af singleplayer typen Nogen der kan anbefale noget godt? Er primært efter god historie/lore. Helst nyere spil, men ældre spil er også ok. Så længe de kan spilles på en nyere computer

Skyrim er udelukket

I have fury! :P
Aethyrs
Aethyrs
Så kommer man vist ikke udenom Witcher 2. Klasse rpg

minisnor
minisnor
Fallout er imo et godt sted at starte.

De 3 første spil (Fallout, Fallout 2 og Fallout: Tactics) kan købes samlet for ca. 100 kr.

De nye Fallout spil fra Bethesda er også gode, men de minder mere om Skyrim og TES mht. gameplay.

Metro serien skulle også være god.

Bazzinga!
Tic-Tac
Tic-Tac
Citerer Aethyrs:
Så kommer man vist ikke udenom Witcher 2. Klasse rpg

Enig. Har også gennemført begge Witcher spil

Bør måske skrive i første post hvilke spil jeg har gennemført

Citerer minisnor:
Fallout er imo et godt sted at starte.

De 3 første spil (Fallout, Fallout 2 og Fallout: Tactics) kan købes samlet for ca. 100 kr.

Den nye Fallout fra Bethesda er også gode, men de minder mere om Skyrim og TES mht. gameplay.

Metro serien skulle også være god.

Har også kigget på Fallout, men mente ikke at det var noget jeg gad. Tror jeg prøver dem alligevel, hvis de er så billige

I have fury! :P
Lee West
Lee West
Fable 2 er fantastisk. God historie og masser af tåbelige ting at give sig til ved siden af hovedhistorien.

:)
Maageman
Maageman
Morrowind er mit all-time favourite. Men det kræver tilvænning og dedikation. Da Morrowind er et TES spil, og du ikke bryder dig om Skyrim, så ved jeg ikke, om det er noget for dig.

En anden favorit er Knights of the Old Republic II. Etteren er jeg ikke igennem endnu, så den kan jeg endnu ikke anbefale. Der er delte meninger, om det første eller andet er det bedste.

Hvis spillet ikke behøver at være AAA, så er Bastion om noget et veludført action/RPG. Det indeholder ikke dybe RPG elementer, men det indeholder et lækkert gameplay, en medrivende fortælling og et fabelagtigt soundtrack. Samtidig kan det ofte findes billigt i diverse spil Bundles.

Fallout 3 kørte jeg selv hurtigt fast i, da jeg synes det led af frustrerende designvalg. Men jeg prøver det nok igen engang. Det minder dog, som Minisnor siger, delvist om de senere TES spil.

Fable 2 synes jeg er en lunken og voldsomt skuffende oplevelse, men den holdning er jeg måske alene med. Jeg vil ikke anbefale det, hvis du er efter dybe rollespilselementer. Hvis du leder efter et letfordøjeligt eventyr, fyldt med spidsfindigheder og STD, er det måske fint nok. Find det på tilbudshylden.

Undercover Hero
Undercover Hero
Mass Effect. Det åbnede op for sci-fi genren for mig og er et RPG med en super fed historie, spændende karakterer og et helt igennem fantastisk univers. Der er til mange timers underholdning, hvis man vil hele vejen rundt og i sidste ende er det det hele værd. Plus, ved at importere dine save files inde i de efterfølgende spil, får du din helt egen historie, baseret på de valg du træffer undervejs.
Mass Effect er på alle måder mit yndlingsspil og -serie, og kan varmt anbefales.

Musik lyder bedst når man kan høre det.
kaboka
kaboka
Mass effect spillene og det første Dragon age er ret gode spil

Wii would like to play - Nintendo
Suduki
Suduki
UnEpic på Gog.com er ret godt.

Take a chill pill.
LilB
LilB
Jeps samme her: Mass Effect Spillene er Fantastiske!

Fable 1 og Fable 2 var udemærkede spil men de efterfølgende var stærkt skuffende.

har selv prøvet Dragon Age 1 og 2 og... 1'eren var klart den der fængede mig mest.

Suduki
Suduki
Kom lige i tanke om Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Også et godt RPG spil, når man lige har hentet en community patch.

Take a chill pill.
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Lands of Lore på Gog.com, fantastisk rpg med et ret sejt univers, 2eren er også rimeligt fedt med en sej hovedkarakter, desværre bare lidt svært at finde rundt til tider.

"I always prefer a good audience. I'd rather feed 100 percent of 10 people. Hollywood would rather feed 1 percent of 1 million people. Commercially speaking, my way is not better."
MasterJ
MasterJ
Har du prøvet Demon's Souls eller Dark Souls?

Det er to af mine favoritspil gennem tiden og specielt sidstnævnte har jeg brugt mange timer på.

Det er benhårdt, men du finder ikke lige så tilfredsstillende gameplay andre steder (in my humble opinion)

Dark Souls har faktisk en ret episk historie, men det meste foregår mellem linierne eller bliver fortalt af NPC's.

Det er nok ikke det bedste bud i denne tråd, da andre spil måske lever mere op til dine krav, men bliver man først grebet af Dark Souls, så er det svært at lægge fra sig igen Du kan have det på måske-listen indtil videre, men giver du det en chance, så skriver du bare til mig, hvis du har spørgsmål, da det godt kan give lidt udfordringer i første omgang

I'll catch you on the flip side
Maias227
Maias227
Baldur's Gate II er klart det bedste singleplayer spil jeg nogensinde har spillet, selvom det efterhånden er ved at være et ældre spil.

Seehuusen
Seehuusen
Bare nogle af dem jeg har nydt mest

The Elder Scrolls
Fallout
The Witcher
Mass Effect
Dragon Age
Dark Souls
Two Worlds II
Risen

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!