Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 spil - 1 år challenge

Flandre
Flandre
Overvejer stærkt at være med, især fordi vinterferien starter i morgen :3c

Tænker lidt på at gennemføre de her spil:
Super Mario Bros. 3
Super Mario 3D Land (jeg er nået ret langt, og jeg startede spillet i slutningen af 2016.. er det snyd?)
Sonic Rush
Pokémon Y
Final Fantasy VII Crisis Core
Parappa the Rapper (PSP)
Sims 2 (PSP)

You will find your flow when you go robot ✧・゚:* \(◕ヮ◕)ノ
Mythos
Mythos
7/52:
- Resident evil / normal difficuilty
- 10,5 timer
- 9/10

Jeg var hooked størstedelen af vejen, men synes slutningen var underlig og lavet som om, at nu skulle spillet altså slutte! Øv. Men jeg kommer til at gennemspille dette igen.

There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
Lilium11
Lilium11
4/52:
- Call of Duty Infinite Warfare - Veteran
- 7 timer
- 6/10

Det havde stået til en højere karakter hvis ikke der var så mange sidemissioner. Sidemissioner der gemmer på opgraderinger der gøre spillet sjovere og hurtigere og dermed er essentielle. Ikke værst, men lidt for mange fartbump og en overvejende uskippelig historie som jeg overhovedet ikke interesserer mig for. Flot spil dog, og kørte også rimeligt flot for mig. Droppede nogle frames til tider, men det var til at leve med.

生活って、めんどくさいね? 彼氏以外、人類が超難しい。
Mythos
Mythos
8/52:
- nathan drake collection; uncharted 1
- 9 timer
- 7/10

9/52:
- nathan drake collection; uncharted 2
- 11 timer
- 9.5/10

Har gennemført dem begge i PS3 dagene og de er begge supergode, dog har tiden været lidt hård imod 1eren, derfor den lavere karakter... er i gang med 3eren nu.

There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
Vonand
Vonand
1/52 FIFA 17 The Journey
Tid 2 mdr
8/10
Var godt underholdt af mulighederne, men kunne godt tænke mig lidt flere muligheder for personlig gøre Alex Hunter

Lilium11
Lilium11
5/52 - Shovel Knight
8 timer, 9/10 eller noget. I hvertfald kvalitetsretrospil med udfordrende bosser og baner og nydeligt soundtrack, plus rigeligt med indhold. Skal sikkert nok få det spillet noget mere, der er jo new game+, så er der en mode med Plague Knight (som i øvrigt giver mig smæk xD)

Ved ikke hvordan denne titel gik mig for snuden oprindeligt, men nu er det i hvertfald rettet op på.

Mythos
Mythos
10/52:
- beyound two souls ps4 edition
- 15 timer
- 9/10

Det er 2. Gang jeg gennemfører det spil. Første gang på PS3. Jeg er stadigvæk lige vild med spillet her, elsker historien og hovedpersonen gør det godt på sin personlige rejse. Synes spillet har mange sider, såsom stealth action, som fungere rigtig godt, og så de stille stunder... elsker den del hvor man lever som hjemløs...!

11/52:
- This war of mine The little ones
- 20 timer ca.
- 9/10

Det spil her kom fuldstændig bag på mig. Det var et rent impulskøb, men til min store overraskelse. Elsker det, elsker måden det er opbygget på og kampen mod overlevelse, kampen med sig selv og ens samvittighed.

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Yay, nu fik jeg endeligt gennemført et spil, så nu kan jeg være med

1/52:
- Assassin's Creed: Black Flag (XO)
- 62 timer ifølge Exophase
- 10/10

Det første Assassin's Creed-spil der virkeligt har fanget mig. Jeg sidder virkeligt med en tom følelse efter at have gennemført spillet, og ville virkeligt ønske, at spillet havde været længere. Gik igang med udvidelsen Freedom Cry, men den fokuserer ikke ligeså meget på pirateri ude på havet som Black Flag gør.

@Mikael Jensen, nyhedsskribent om dagen, Rapper om natten.
alex2life
alex2life
Citerer Mike JezZ:
Yay, nu fik jeg endeligt gennemført et spil, så nu kan jeg være med

1/52:
- Assassin's Creed: Black Flag (XO)
- 62 timer ifølge Exophase
- 10/10

Det første Assassin's Creed-spil der virkeligt har fanget mig. Jeg sidder virkeligt med en tom følelse efter at have gennemført spillet, og ville virkeligt ønske, at spillet havde været længere. Gik igang med udvidelsen Freedom Cry, men den fokuserer ikke ligeså meget på pirateri ude på havet som Black Flag gør.

Jeg har det så mærkeligt med Black Flag. Altså, jeg synes det var et virkelig godt spil, ret underholdende og det var fedt at være pirat - Men efter at have gennemført det og tænkt lidt over det....det var egentlig mere et piratspil end et Assassin's Creed imo.
Så håber da lidt på at de måske går all-in og laver en Black Flag-spin off serie, muligvis under et andet navn men med samme gameplay

Plejede at elske AC-delen, altså den nutidige historie og templars vs assassins-delen men i Black Flag var det bare så meget federe at sejle rundt, skyde ting, fange hvaler osv - #MorePiratestuff!

Mythos
Mythos
12/52:
- dead rising 4 / normal
- 19 timer
- 9/10

Jeg elskede 3eren, så mine forventninger har vel været ganske høje for 4eren. Den første time af spillet sad jeg med følelsen af, at jeg ikke skal bruge mere tid på det, men kort tid efter begyndte jeg at se charmen, se udover den lidt kedelige start, til faktisk at rende rundt i et pigespejder kostume og nakke zombier på de mest vanvittige måder! Det her spil har holdt mig fanget og har ikke spillet andet i mellemtiden! Jeg vil stærkt anbefale denne titel!

Mythos
Mythos
Citerer Lilium11:
6/52 - Horizon: Zero Dawn / Very Hard
Tid: Ved ikke
Karakter: 7/10 - http://www.gamereactor.dk/brugeranmeldelser/8093/

Fint spil.

Pas nu på, at give det spil så "lav" en karakter herinde, kan svare til pisse i kirkens vievand!

Mimic_Octopus
Mimic_Octopus
Er det lavt, tror jeg skal revurdere skalaen?

Som om en persons mening op et spil gælder flertallet.

Og det er også derfor jeg finder karaktergivning af et spil lidt mærkeligt, for det kan være meget subjektivt.

Ak-master
Ak-master
Citerer Mimic_Octopus:
Er det lavt, tror jeg skal revurdere skalaen?

Som om en persons mening op et spil gælder flertallet.

Og det er også derfor jeg finder karaktergivning af et spil lidt mærkeligt, for det kan være meget subjektivt.

Øhm, hvorfor tager du Mythos' kommentar så seriøst?

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Mimic_Octopus
Mimic_Octopus
Hvem siger jeg tager den seriøst, ?

Tillagt 2017-03-17 15:46:
Må lige komme med en Gruk, den der tager sjov for kun sjov, og alvor for kun alvor, har fortået begge ting lige dårligt.

Lilium11
Lilium11
Yeaah, fuck karaktersystemer tbh, jeg kan ikke lide dem fordi de fjerner fokus fra selve det skrevne - det som der rent faktisk bliver sagt, og i stedet over på et dumt lille tal som læseren så har en forudindtaget holdning om hvor højt eller lavt bør være. Derudover, så er der hele inflationen i karaktersystemet med h8 out of 10, det hænger overhovedet ikke sammen hvis der samtidig er folk som mig tilstede der insisterer på at bruge lidt mere af skalaen :V

Plus, så er det jo også sådan at forskellige folk vægter ting forskelligt. Nogen vil give et spil minus points for at have en kedelig historie, mens jeg ville sige 30fps betyder - 2 points og det er 1000% ligegyldigt hvilken hardware det er til xD, men hvis det hele bare stod i en anmeldelse uden noget tal for enden, så var læseren jo bare nødt til at forholde sig til de enkelte punkter der bliver taget op og selv reflektere over hvor vigtigt han/hun måske synes det er

Pomfritten
Pomfritten
Sjov challenge, som jeg også er med på. Tror dog langt fra jeg når op på 52 spil. Har gennemført 3 spil indtil videre, som jeg dog ikke lige ved hvor lang tid jeg har brugt på.

1/52 - DOOM
Karakter: 8/10

2/52 - Tom Clancy's The Division
Karakter: 7/10

3/52 - The Legend of Zelda: A Link Between Worlds
Karakter: 8/10

Lige nu er jeg i gang med Horizon: Zero Dawn og Zelda: Breath of the Wild. Eller det vil sige lige nu ligger Horizon pænt og venter på hylden indtil jeg bliver færdig med Zelda. Med Persona 5 lige på trapperne kommer Horizon muligvis også til at skulle vente lidt længere.

Ak-master
Ak-master
Eftersom jeg endelig har fået erhvervet mig en PS4, har jeg rent faktisk fået gennemført et par spil for en gang skyld.

1/52 - Ratchet and Clank
Karakter: 3/6
Som altid meget underholdende. Bare ærligt at Clank-delene igen føles unødvendige. Og så er spillet også ret kort. Jep. Jeg synes, at et spil var for kort! I øvrigt har jeg faktisk gennemført det to gange.

2/52 - Horizon: Zero Dawn
Karakter: 5/6
Det faktum at jeg stadig tænker på spillet efter at have gennemført det, siger vist det hele. Det er bare fucking fedt at headshotte mekaniske dinosaurer med brændende pile (og endnu federe at ramme deres brændfarlige beholdere).

Herefter følger The Last Guardian, inFamous: Second Son, Uncharted 4, The Witcher 3 og nogle indie-spil.

alex2life
alex2life
Så kommer der en større opdatering herfra

Zip-Zap, Hue, Dear Esther: Landmark Edition, Welkin Road, Splitter Critters, Supermagical, The Division og Risk of Rain.

Zip-Zap (Også bare Zip Zap) er en physics...puzzle...noget på mobilen. Det er lidt svært at sige hvad præcist det er fordi banerne er så forskellige. Den primære og eneste mechanic er at du ved at trykke kan få visse ting på banen til at enten trække sig sammen eller give slip. Det handler om at holde et objekt henover den her hvide kugle et sted på banen i nogle få sekunder og så har du vundet. Banerne er bare virkelig forskellige så du skal skyde en kugle gennem banen, svinge to dele frem og tilbage indtil du kan spinne rundt om dig selv, hoppe med dyre-lignende figurer frem og tilbage.
MEN... det kan være ekstremt frustrerende, der er intet værre end at vide hvad du skal gøre men at det bare ikke lykkedes igen og igen og igen - Og det skete ofte for mig med Zip-Zap. Hvis jeg nogen sinde ser en af banerne hvor jeg skal svinge rundt igen, så vil jeg hellere banke et søm gennem min hånd :I

Hue er en puzzle platformer med fokus på farver. Hvis du f.eks. støder på en blå mur kan du skifte verdens farve til blå og dermed gå igennem denne mur. Synes det var super fedt og havde en tilpas længde hvor det ikke blev kedeligt men heller ikke for svært - Meget fin balance
Spillede det på Vita'en hvor jeg dog oplevede 2-3 bugs, et par af dem ødelagde de puzzles jeg skulle løse men så kunne jeg bare gå tilbage og frem igen, så virkede det
Generelt virkelig hyggeligt og fedt koncept, kan kun anbefales!

Dear Esther: Landmark Edition. Har brug for en dommerkendelse her - Tæller det her med hvis jeg har gennemført Dear Esther før men ikke denne udgave?
Holder meget af Dear Esther så det var super fedt at opleve det med developer commentary. Mindede mig bare om hvor meget arbejde der reelt set ligger i at lave et spil, og hvor meget tanke der er lagt bag en stor del af spillets små detaljer
Så ja, det kan også anbefales hvis du enten kan lide Dear Esther eller holder af den slags behind the scenes

Welkin Road er en first person parkour/movement-fokuseret platformer. Synes egentlig det var fedt nok, måske lidt for kort og styringen kunne godt drille. Du har dit standard wallrun, hop, løb osv men du kan connecte med de her lysende kugler for at få en slags grappling hook og alt efter kuglens farve sker dette med forskellige effekter. Nogle giver dig et speed boost, nogle kugler dør efter kort tid osv.

Den ene bane havde dog voldt nogle spillere lidt problemer og den var vist lidt meh at komme igennem på et bestemt punkt, hvilket gjorde at udvikleren lavede lidt om i den del. Dette resulterede dog i at hver gang jeg respawnede ved det checkpoint sad jeg halvvejs inde i en væg og blev ved med at falde ned og dø...meh altså! Men skrev i spillets steamhub og bum, så blev det vist fixet, så det var ret nice

Men ligesom med Zip-Zap, nogle gange har du en klar ide/ved hvad du skal men det fungerer bare ikke, hvilket altså er lidt øv

Splitter Critters er noget af det mest spøjse jeg har spillet længe, og nok lidt svært at forklare. Lad os sige at du har en standard mario-verden og du så tager en kniv, skærer lige ned midt igennem. Så hiver du den ene halvdel ned så en platform i toppen af banen nu ligger i forlængelse af den nederste platform - Så kan din figur løbe direkte gennem banen uden at skulle gøre noget

Det er det koncept Splitter Critters fungerer på - Du skærer verden i stykker, hiver rundt og laver en bane for små nuttede aliens så de kan komme hen til deres rumbskib. Det er dog ikke så simpelt igen og bliver faktisk hurtigt en del sværere og mere tricky. Der er laserstråler du skal undgå, fjendtlige aliens osv osv. Generelt var det virkelig underholdende og hvis du ikke synes det var svært nok med de almindelige baner, så åbnes der for 9 ekstra udfordrende baner når du gennemfører de almindelige

Supermagical er et simpelt casual spil hvor du skyder små farvede ting afsted for at poppe farvede monstre. Spillede det på Vita'en og det passede ret godt på den lille håndholdte. Spillet havde en okay længde og forskellige verdener med forskellige temaer. Hvis du har lyst kan du endda gå tilbage og se om du kan samle tre stjerner på alle baner!...yay?

Ej, du kan samle forskellige companions, lidt gear og forskellige pets som giver forskellige skills og bonusser så det ændrer lidt på den tyiske formular. Det er dog ikke et spil jeg har tænkt mig at vende tilbage til...nogensinde nok :I

The Division havde jeg egentlig ikke regnet med nogensinde at spille men Greg Miller fra Kinda Funny talte om det på det ene podcast og det lød faktisk ret interessant, så jeg gav det en chance og damn, det er jeg egentlig glad for at jeg gjorde!

Det er en typisk loot shooter, dræb fjender så du får bedre gear så du kan dræbe sværere fjender og få endnu bedre gear osv osv. Det der fangede mig var verdenen og til dels historien der bliver fortalt gennem forskellige collectables rundt omkring i spillet. Du samler mobiler, reports og den jeg elsker mest, Echos. Disse er en slags digitalt ekko af en eller flere ting der er sket i et lille område som afslører en del af hverdagen for nogle af de folk der var fanget der.

En ting jeg dog stadig undrer mig over ved The Division er dets pacing/struktur. Lvl 1-30 er virkelig standard og jeg var kommet ind i en god rytme med det men når du rammer lvl 30 bliver der åbnet for en hel ny verden af ting du kan lave :I
Jeg blev virkelig overrasket og for at være ærlig overvejer jeg hvor mange der gav op før de nåede dette punkt. Jeg overvejede selv at give op omkring lvl 25 fordi det føltes som om jeg havde set og oplevet alt :I

Anyways, hyggede mig en god del timer med det. Hvis du har nogle buddies er det helt sikkert kun endnu mere hygge!

Risk of Rain. Jeg er ikke meget for denne slags spil, hvis jeg skal være helt ærlig. Hvilket også er grunden til at jeg gav op da jeg spillede det for lang tid siden. Hørte dog en anbefaling på et podcast og det gik mig lidt på at jeg ikke havde givet det en fair chance, så ned på Vitaen og damn...det er virkelig vildt :I

Btw, de første gang du spiller, sæt den på easy mode, no shit. Bare gør det. Jeg tænkte at normal var fint men jeg fik så mange tæv at det var helt åndsvagt. Så tag den på easy et par gange først

Når du starter, begynder en timer oppe i hjørnet og efterhånden som tiden går, så bliver spillet sværere. Du skal altså konstant overveje om du hellere vil videre til næste bane eller se om du kan skaffe nogle flere upgrades i den du er i. Jeg oplevede en del gange at jeg endte med at spilde min tid og bum, så fik jeg tæv i den næste bane. Det kan måske godt lyde som om det er ret stressende men det er det ikke. Det er faktisk bare virkelig sjovt.

Jeg har fået gennemført det 3-4 gange, mangler kun at åbne for 2 karakterer, har åbnet for en god del af de mange forskellige items så jeg føler at jeg har fået gennemført det. Det er dog en klar favorit hvis jeg mangler noget at spille

Det var så den update fra sidste gang!
Hvis Dear Esther: Landmark Edition tæller med(?) er det 18/52, hvis ikke er jeg på de 17 nu

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Har lige gjort tråden sticky, så den bliver nemmere at finde i fremtiden

2/52:

- Far Cry Primal
- 37 timer
- 1000/1000 GS
- Karakter 9/10

Må sige at jeg blev positivt overrasket over Far Cry Primal. Mine forventninger var lave pga GR's anmeldelse, og fordi sagde det var bare endnu et Far Cry 4-spil, men kunne faktisk godt lide at rende rundt i den verden de havde skabt Kan godt anbefales herfra.

jalokin
jalokin
1/52
- The Witcher 3
- 52 timer (ungefähr)
- Karakteren svinger mellem 9/10 og 10/10.
På grund af tidspres tog spillet mig 3 måneder at gennemføre, og jeg har derfor kun fokuseret på selve story line. Der er også enkelte sidemissioner, som er medtaget, men det er en meget lille del af min spiltid. Jeg har gennemspillet det, uden at jeg havde nogen idé om, hvad jeg gik ind til, og det har bestemt ikke skuffet. Jeg er normalt ikke så glad for fantasygenren, men denne ramte spot on.

2/52
-The Witcher 3 Hearts of Stone
- 10 timer
- 9/10
Normalt hører man kun om W3's anden udvidelse, og jeg havde derfor på fornemmelsen, at denne udvidelse ville være halvdårlig. Den er lige modsat. Den er virkelig fed!

My name is Guy... KarateGuy
alex2life
alex2life
Citerer jalokin:
Normalt hører man kun om W3's anden udvidelse,

Skyldig! Jeg taler aldrig selv om Hearts of Stone
Men det skyldes nok forskellen i størrelserne. HoS tilføjer nye features/elementer til rpg-delen og lidt ekstra at lave på hovedkortet mens nummer 2 udvidelse, Blood & Wine tilføjer et helt nyt område der er ret stort. Den er ret overvældende at begynde på for at være ærlig :I
Ikke at det er skidt men blev selv ret overrasket da jeg opdagede hvor stort det reelt set var

Ak-master
Ak-master
3/52 - inFamous: Second Son
Karakter: 3/6
Dødsyg og sentimental historie. Uhyggelig overfladisk karmasystem. For mange forskellige hoved-evner, det skaber ringe fokus og samhørighed. Håbløst elendige sideaktiviteter. Umiddelbart ret kort.
Bortset fra det underholdende. Hyggede mig ganske fint med spillet.

Bonus info:
Har spillet en time af The Last Guardian... Gaaab!¨Har nu spillet to timer af The Witcher 3. Har allerede al for mange kritikpunkter. Vigtigst af alt er det bare ikke sjovt at spille. Vil i virkeligheden langt hellere genspille Horizon. Så det var pænt skuffende. Tør slet ikke gå i gang med Uncharted 4, da jeg er bange for at blive slemt skuffet igen.

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
3/52
- Call of Duty: World at War

-430 / 1500 achievements

Det var faktisk et ganske glimrende spil, jeg var stærkt underholdt Mangler ikke så mange Call of Duty-kampagner mere.

Måtte dog gå fra den sværeste sværhedsgrad og ned til den næst sværeste, da jeg blev træt af de konstant håndgranater tyskerne kastede efter mig.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!