Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 spil - 1 år challenge

Lilium11
Lilium11
scruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuub xD

Ej, WaW er en hård kartoffel. Kan ikke bebrejde dig for meget

I'm swag, smart, beautiful, strong, edgy and better and cooler than you... and humble of course.
alex2life
alex2life
Citerer Mike JezZ:
Måtte dog gå fra den sværeste sværhedsgrad og ned til den næst sværeste, da jeg blev træt af de konstant håndgranater tyskerne kastede efter mig.

Mener jeg spillede det på normal og størstedelen af gangene jeg døde var vist også pga. granater, de tømmer virkelig lommerne de tyskere ;P

18/52 blev Lego Marvel's Avengers, og det var ærlig talt en frustrerende oplevelse. Det var lidt henad et skridt frem og et par kilometer den anden vej i forhold til andre Lego-spil
Der er så mange problemer men min største klage er nok at der er et konstant spam af fjender så det aldrig føltes som om man fik et øjebliks fred. "Hmm, nu vil jeg gerne undersøge det herover" --> Fjender. "Okay, nu har jeg bekæmpet dem alle, så kan jeg udforske" --> Fjender og sådan fortsætter det bare
Og så har de "gemt" spillets hub world lidt væk ved at have fokus på story missions, ret stor fejl da den store hub-verden er det fedeste ved spillet.

19/52 er Chariot som jeg har et ret ambivalent forhold til. På den ene side var det virkelig sjovt.... men det var det kun i den første verden. Derefter var det enten virkelig kedeligt eller ekstremt svært. Det ene øjeblik er der en sekvens hvor du bare skal holde en enkelt knap inde og det næste øjeblik skal du lave pixelperfekte hop mens du slæber rundt på din afdøde fars kiste. Fuck altså, sidder og sukker bare jeg skriver det her :I
Spillet har en co-op mode men jeg tvivler på at det gør spillet sjovere at blive frustreret med en ven.
Jeg overvejede faktisk også at give op men tænkte at det ville irritere mig ikke at få det klaret samt at der måtte være et fedt payoff i slutningen.... tja, synes egentlig det var en fin slutning på spillet men skal aldrig vende tilbage til det

20/52 blev Dark Souls III: The Ringed City (DLC). Det var en vild tur men en fed en
Det mindede mig om det første Dark Souls ved at give mig en følelse af håbløshed. Der var flere steder hvor jeg følte at jeg bankede hovedet ind i en mur men på en god måde for på et tidspunkt bankede jeg det rigtige sted og brød den ned
Og bosserne! De er virkelig fede hele vejen rundt og generelt interessante at kæmpe mod - Bortset fra den ene.... Midir - På ng+ begynder hans hp-pool at stige ekstremt meget. Og han er aggressiv som bare pokker
Men helt klart en fed afslutning på Dark Souls-serien

21/52 blev Brothers: A Tale of Two Sons som også var en ret god oplevelse. Spillet er ret kort men formår at fortælle en virkelig stærk historie. Og for spillere der godt kan lide environmental storytelling og at opfange små spor/hints til historien vil helt klart elske det
Et spoilerfrit eksempel som jeg dog stadig smider under spoiler-tag: Spoiler:Du møder på et tidspunkt en karakter der græder højlydt. Prøv at gæt hvorfor han græder?

Og hvis du gerne vil vide svaret på den spoiler, fordi du muligvis er ligeglad med spillet er den lige her: Spoiler:Kig omkring i hans hjem. To senge men der er kun ham. Samme med to tallerkner - Han mangler altså sin partner .

22/52 blev Tearaway: Unfolded. Elskede Tearaway på vitaen så var interesseret i hvordan de ville overføre det til Ps4 - Det har de formået på en virkelig god måde!
Spillet er mindst lige så godt med nye spøjse gameplay-elementer og den dejlige charme de har hele vejen gennem spillet

23/52 blev Sly Cooper: Thieves in Time - Havde aldrig fået spillet Sly 4 så glædede mig en del til at komme i gang. Blev da i hvert fald ikke skuffet. Spillede det på Vita uden problemer og det var et dejligt gensyn med Sly og hele banden
At der blev rejst rundt i tiden var også ret fedt fordi der så var ret store skift i temaer. Lidt ligesom fra tidligere spil men bare lidt vildere i det her spil
Det er virkelig bare et underholdende spil

24/52 blev Salt & Sanctuary. Har gerne ville spille dette i noget tid men ventede på Vita-udgaven og hvor er jeg glad for at jeg gjorde det. Den kører virkelig godt med undtagelse af et par enkelte steder
Det er fristende at kalde det for et 2D Dark Souls men det vil være ærgerligt da det virkelig formår at stå på egne ben ved at have nogle gameplay-mæssige twists der er ret fede
Det var virkelig udfordrende og der var kun en enkelt gang hvor jeg virkelig ikke følte at spillet var fair men jeg kom alligevel forbi bossen!
Jeg skal helt klart vende tilbage til det senere og se om jeg kan komme gennem Ng+
Det kan anbefales vildt meget herfra i hvert fald!

25/52 blev Spaceplan som er en clicker/idle/incremental som har fokus på at fortælle en historie og dermed også har en slutning. Altså, det er ikke en historie der blæser dig ud af lokalet men jeg synes stadig den var ret genial og generelt var det en ret underholdende titel inden for genren

Lige pt. spiller jeg
Dragon Age: Inquisition på Ps4
One Piece Pirate Warriors 3 på Vita

Og så regner jeg med at starte på Yakuza 0 i weekenden!

Magnus Laursen
GR®
Magnus Laursen
Alex, du giver mig mindreværdskomplekser! Og indgyder mig med en følelse af ikke at nå nok spil igennem, selvom jeg ikke laver dagens gerning! Rock on!

Other M.
Lilium11
Lilium11
tfw ikke engang nået 10 nye titler igennem i år. Det er bare svært når man hele tiden bliver distraheret af lysten til at spille noget gammelt igen!

I'm swag, smart, beautiful, strong, edgy and better and cooler than you... and humble of course.
alex2life
alex2life
Citerer Magnus Laursen:
Alex, du giver mig mindreværdskomplekser! Og indgyder mig med en følelse af ikke at nå nok spil igennem, selvom jeg ikke laver dagens gerning! Rock on!

Bare rolig! Er rimelig overbevist om at det kommer til at gå langsomt når vi kommer til juni!
Og på min liste er der en håndfuld korte spil:
Virginia
A Normal Lost Phone
Dear Esther: Landmark Edition
Welkin Road
Brothers: A Tale of Two Sons
Spaceplan

Så det er 6 titler, som jeg selv ser lidt som værende i en gråzone

Men er i gang med at skrive mit speciale, derfor jeg får brugt så meget tid på gaming ;P

The_Dude
The_Dude
Citerer Lilium11:
tfw ikke engang nået 10 nye titler igennem i år. Det er bare svært når man hele tiden bliver distraheret af lysten til at spille noget gammelt igen!

Så gennemfør noget gammelt? Det tæller da også

Y can't metroid crawl ?
Magnus Laursen
GR®
Magnus Laursen
Troede at man ikke måtte have været igennem dem før! Man må bare ikke gennemføre det samme spil flere gange i løbet af året?

Other M.
Lilium11
Lilium11
Citerer The_Dude:
Citerer Lilium11:tfw ikke engang nået 10 nye titler igennem i år. Det er bare svært når man hele tiden bliver distraheret af lysten til at spille noget gammelt igen!

Så gennemfør noget gammelt? Det tæller da også

Jamen problemet er bare at jeg har gennemført det alt sammen før, spiller dem bare igen selvom jeg har et stort bagkatalog af nyt. Har f.eks. været i gennem New Vegas og Bloodborne igen fordi det fik man jo lige lyst til. Tæller det at poste Bloodborne hvis det var første sl.4 run?! Det har jeg ikke gjort før og det forandrer spillet fuldstændig ;D

alex2life
alex2life
Citerer Magnus Laursen:
Troede at man ikke måtte have været igennem dem før! Man må bare ikke gennemføre det samme spil flere gange i løbet af året?

Sad også lige og kiggede på den "Flere playthroughs af samme spil tæller ikke med. Det skal være noget du ikke har været igennem en gang før."

Jeg havde vist læst den forkert før for ja, man må godt genspille spil som man har spillet tidligere - Det tæller bare ikke hvis du gennemfører det igen når det allerede er på listen for i år

Citerer Lilium11:
Jamen problemet er bare at jeg har gennemført det alt sammen før, spiller dem bare igen selvom jeg har et stort bagkatalog af nyt. Har f.eks. været i gennem New Vegas og Bloodborne igen fordi det fik man jo lige lyst til. Tæller det at poste Bloodborne hvis det var første sl.4 run?! Det har jeg ikke gjort før og det forandrer spillet fuldstændig ;D

Tja, det burde tælle hvis du gennemfører Bloodborne i år

Og har lidt modsatte problem af dig - Har meget lyst til at genspille nogle klassikere men ender konstant med at starte på nye spil i stedet
Men en eller anden dag skal jeg nok få klaret LittleBig Adventure 2!!!!

The_Dude
The_Dude
I kan selvfølgelig ikke gennemføre super Mario Bros 1 52 gange i år.
Men hvis i gennemførte bloodborne sidste år og så igen i år hvorfor skulle det ikke tælle så ?

Y can't metroid crawl ?
The_Dude
The_Dude
Det gælder alle spil du har gennemført i år det er jo ikke alle der har råd til nye spil eller som har et stort backlog

Y can't metroid crawl ?
Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
4/52
-Sniper Elite III
390/1440 achievements
. Sværhedsgrad: Sniper Elite (anden sværest)

Det her spil har jeg været længe om at gennemføre, men fik endeligt gjort det i dag

@Mikael Jensen, nyhedsskribent om dagen, Rapper om natten.
The_Dude
The_Dude
3/52
The Legend of Zelda Botw.
10/10
Bedste Zelda til dato. Stoppede efter 45 timer

4/52
Super Bomberman R
6/10 før story
9/10 for multiplayer

Er i gang med I Am Setsuna

Y can't metroid crawl ?
Adoo
Adoo
1/52
Resident Evil 2 (PS1)
Karakter: 8/10
- Holder stadig. Gennemført både som Leon og Clare.

2/52
Legacy of Kain: Soul Reaver (PS1)
Karakter: 6/10
- God grafik og ingen loading. Men kedelig gameplay, tomme baner, og mange ens puzzles. Plus frameraten er forfærdelig.

3/52
Syphon Filter (PS1)
- God variation i missionerne. Okay historie. Men styringen er absolut forfærdelig. Det er tank-styring...

4/52
Speed Freaks (PS1)
- Rigtig god grafik. Men ikke lige så sjovt som Crash Team Racing.

5/52
Quake II (PS1)
Karakter: 7/10
- En god oldschool shooter, men kontrollen er absolut forfærdeligt. Jeg prøvede forskellige kontrol muligheder men ingen af dem fungere godt. Endte med at spille hele spillet, hvor man går rundt og sigter på d-paden, og sigter op og ned på R1 og L1.

6/52
Max Payne (PS2)
- Historien er godt fortalt, og bullet-time er stadig sjovt. Men grafikken er ikke specielt god, og frameraten er ret dårlig, hvilket kan gøre fjenderne svært at ramme.

7/52
Battlefield: Bad Company 2 (Story del) (PS3)
- Det er OK. Standard actrion FPS. Våbnene føles rigtig godt, og lyder er fantastisk. Man kan ødelægge bygningerne, men det bliver ikke brugt til noget i singleplayer delen.

8/52
God of War III (PS3)
- Grafikken er stadig god, men gameplayet er begyndt at føles gammeldags.

9/52
Duke Nukem 3D: Megaton Edition (PS3)
- Første gang jeg spiller det. Og det er fantastisk. Masser af hemmeligheder i banerne, men nogle gange giver level designet ikke helt mening.

10/52
What Remains Of Edith Finch (PS4)
- Fantastisk grafik og design. Spændende fortalt historie. Ret kort, gennemført på under 1 time.

Spiller nu:
L.A. Noire og LEGO Marvel Super Heroes (LEGO Super Heroes kommer nok til at tage noget tid, spiller co-op med min 8-årige fætter )

Lilium11
Lilium11
>Flere playthroughs af samme spil tæller ikke med. Det skal være noget du ikke har været igennem en gang før.

Menes der så "en gang før I ÅR - eller nogensinde?"

Det var bare denne formulering jeg tænkte på. Har f.eks. været igennem en omgang Fallout New Vegas samt Bloodborne, begge to har jeg været igennem før 2017 men har så besluttet mig for at gøre igen da det er gode titler. Hvis man må det så kan jeg da tilføje dem til listen og komme lidt tættere på en rimelig chance for at nå målet!?

The_Dude
The_Dude
Der menes at det ikke tæller hvis du gennemfører bloodborne 2 gange i år. Men 1 gang er fint.
Ellers kunne du jo bare gennemføre smb1 52 gange
Det er ikke en konkurrence men for nogle måske et værktøj til at få spillet sit bagkataloh af ikke gennemførte spil

Y can't metroid crawl ?
Adoo
Adoo
11/52
Donkey Dong (NES Classic Mini)
Karakter: 5/10
- Udemærket spil, men ret kort og ikke nok variation i gameplayet. Det føles som en prototype til Super Mario Bros.

Jeg har google mig til hvordan man "gennemføre" spillet. Der er kun 3 baner, og så vidt jeg har forstået det, så gentager de sig i det uendelige indtil man mister alle sine liv. Inden man starter spillet skal man vælge mellem Mode A og Mode B - Normal og Hard. Hvis man gennemføre de 3 baner på Mode A, går spillet automatisk over til Mode B (Hard), og gennemføre man de 3 baner igen, bliver de gentaget (på hard) indtil man mister alle sine liv.

Jeg vil mene man har gennemføre spillet når man har klaret alle 3 baner i Mode A og Mode B, og derfor har jeg talt den med. Men har jeg misforstået hvordan spillet fungere? Er der en anden definition på hvad det vil sige at gennemføre Donkey Kong, som jeg ikke kender til? Jeg har brug for en dommerkendelse....

Lilium11
Lilium11
Ok bare i orden så. I så fald så har jeg lige nogle tilføjelser det er blevet til.

7/52 - Dishonored - Very Hard
Karakter: 9/10
- Spillede oprindeligt dette til konsollerne hvor det også er top solidt spil, men PC-udgaven skubber os op til noget nær perfektion. Mens jeg synes at spillets action og stealth begge fungerer godt, så har det dog det samme problem som andre hybrider af denne slags, netop at stealth ikke har den samme intensitet hvis du ved at du bare kan pløkke alle uden besvær hvis du bliver set. Man kan stadig spille med sine egne restriktioner og Dishonored har fantastisk banedesign til at gøre netop dette, men det er bare ikke det samme at snige sig frem af lyst som af nødvendighed.

8/52 - Fallout New Vegas: Normal
En gennemspilning med henblik på at få nogle achievements for Survival healing og Caesar-questlinjen. Uden tvivl det bedste Fallout blandt FPS-Fallouts med de bedste historier og dybeste mekanikker. Kørte kun med Normal på sværhedsgraden, har allerede været igennem Very Hard og jeg føler ikke at Bethesda helt har regnet ud hvordan man gør udfordring ordentligt endnu,, så de skruer bare op for fjendens DPS og ned for din hvilket i et hit-scan spil uden reel mulighed for at undgå skade, begrænsede ressourcer og mod fjender der er omvandrende tanks ikke altid er sjovt. Men jeg fik da mit achievement for at heale med mad! Længe leve Deathclaw Omeletten.

9/52: Bloodborne Sl.4
Jaja, har har Lilium hader 30fps, men nogen gange sluger man det alligevel for et godt spil og Bloodborne er et af disse. Spiller man spillet uden lv. ups går spillet fra at være mere eller mindre a walk in the park til at blive ret svært, og kræve at man lærer bosserne at kende for at vinde over dem i modsætning til en normal gennemspilning hvor det tit var nok bare at sørge for at slå bosserne ligeså mange gange som de slog én. Ville give en højere karakter men hardwaren holder det tilbage. Jeg savner den framerate og de loadetider som DS3 gav mig på computeren. Jep det tekniske betyder altså noget!

alex2life
alex2life
Citerer Adoo:
Jeg har brug for en dommerkendelse....

Jeg stemmer for at godtage det som gennemført - Lyder som om du har fået set alt som spillet byder på siden det bare kører på repeat

The_Dude
The_Dude
Den kan godt tælle med adoo
Men nogle ting kan man ikke tælles fx tetris med mindre der er en story del

Y can't metroid crawl ?
jalokin
jalokin
3/52 The Witcher 3: Blood and Wine
9/10
Omkring 15 timer
Rigtig fed udvidelse. Jeg har kun spillet hovedmissionerne samt sidemissionen med guillaume. Det er ret varierende, hvilket er super god. Jeg vil dog ikke sige, om den er bedre eller dårligere end HoS. Det kan anbefales, at man ikke strækker den over 1½ måned.

My name is Guy... KarateGuy
Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
5/52
Wolfenstein: The Old Blood
Sværhedsgrad: Über (sværest)

Spillet var okay, men The New Order er uden tvivl bedst.

@Mikael Jensen, nyhedsskribent om dagen, Rapper om natten.
Magnus Laursen
GR®
Magnus Laursen
Prey (2006): Charmerende skydespil af den gamle skole. Korridorer, bussemænd, men også en række innovative elementer. Ældet overraskende godt. Begrebsdefinition på en kultklassiker. En af de bedste åbningssekvenser i mands minde.

The Surge: Solid Souls-inspireret underholdning. Bruger ikke ordet 'vanedannende' i flæng, men i The Surge tog jeg mig selv i at kæmpe mod fjenderne, alene for underholdningens skyld. Masser af potentiale. Ser frem til deres næste projekt. Tredje gang, er lykkens gang!

Other M.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!