Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國
Gamereactor
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 spil - 1 år challenge

alex2life
alex2life
Nr. 26/52 blev Dragon Age: Inquisition GOTY

Tja... synes det var virkelig forvirrende at spille på nogle tidspunkter fordi det prøver en del forskellige ting som hiver spillet i vidt forskellige retninger - Men samlet set var det ret underholdende og jeg har ærlig talt lyst til at spille lidt mere :I

Btw, i forhold til det med forskellige retninger har jeg lidt eksempler.

Spillets pacing - Du har en stor episk historie hvor du egentlig virker til at være lidt presset.... men så kan du lalle rundt i forskellige områder og lave alt mulig fis :I
Jeg brugte f.eks. nok 20 timer på at lave non-story halløjsa før jeg var nødt til at klare en story mission for at komme lidt videre med alting

Og i forhold til gear er det virkelig fedt at kunne crafte gear fuldstændig som man vil have det.... men du samler gear op som er fint nok at bruge så hvorfor bruge tid på at crafte? :I

Og så selve spillets... ved ikke hvad jeg skal kalde det - Situationsfornemmelse måske :I
Er midt i en kamp med en fucking drage, "episk" kamp hvor vi er blevet tævet et par gange men stadig holder os i gang - Så dukker der en besked op med at jeg har en belønning tilbage i basen fordi en mission er gennemført :I
Yay, 100 guldmønter venter på mig! Mens jeg kæmper mod en drage

Men det var nu ret dejligt at have en god del companions at vælge mellem - Jeg gav hurtigt op på dem du møder i starten og løb rundt med BlackWall, Iron Bull og Dorian
BlackWall er en ret vild tank, Iron Bull var bare spøjs at se på - Og Dorian fordi jeg ikke gad Solas og ville have en mage med

Nå ja... en anden grund til at jeg godt kan lide DA:I er det her: http://imgur.com/a/O6A3b
Værsgo - Her har i ButtHoney, en rogue dværg der startede med at elske archery men det blev kedeligt... så hun skiftede til dual daggers
Og jep, en del af de forskellige sliders blev kørt helt ud - Sad ærlig talt og fniste lidt hver gang hun kom på scenen i cutscenes osv - Hendes smil er noget af det mærkeligste jeg har set i et spil længe

Hmm, synes at DA:I fik en del gode anmeldelser men bagefter en del negativ kritik fra almindelige brugere - Forstår det ikke helt efter at have spillet det
Kan dog godt forstå det hvis folk forventede et Dragon Age som de tidligere spil - For at være helt ærlig mindede DA:I mig en del om Kingdoms of Amalur i dets gameplay osv :I

Magnus Laursen
GR®
Magnus Laursen
Var gennem begge Hotline Miami spil. 1'eren var kærlighed ved første blik, men jeg kunne ikke udstå 2'eren, da den udkom. En ekstra gennemspilning af begge har ændret mit syn en anelse. 1'eren er (stadig) skide godt, dog med enkelte irritationsmomenter. Her tænker jeg på visse baner, hvor man skal vente lidt længere for at komme igang med at spille. Jeg synes 2'eren var super rodet og grænsende til prætentiøs, da jeg sidst spillede det. Hadede banedesignet. Denne gang var min oplevelse mere positiv. Jeg tror, at jeg forstår hvad udviklerne havde i tankerne. Jeg synes måske, at de små bider, hvor spillet ligesom taler til spilleren selv, er mere interessante end det virvar af karakterer, tidslinjer og upålidelige fortællinger, som efterfølgeren er spækket af.

Other M.
Stampe128
Stampe128
Citerer Magnus Laursen:
Jeg synes 2'eren var super rodet og grænsende til prætentiøs, da jeg sidst spillede det. Hadede banedesignet. Denne gang var min oplevelse mere positiv. Jeg tror, at jeg forstår hvad udviklerne havde i tankerne

Meget lig min oplevelse, selvom jeg aldrig hadede det. Og efter at have læst lidt op på spillets historie (som for mit vedkommende gav hat mening med den opbrudte struktur, da jeg selv spillede det), synes jeg faktisk, at det er superfedt lavet. Bare ærgerligt, at det er så svært at følge med selv.
Og vigtigst af alt: 2'erens soundtrack er efter min mening LANGT mere imponerende, end det vanvittigt roste soundtrack i 1'eren. Musikken er 50 % af oplevelsen i Hotline Miami, og dér leverer 2'eren.

PS: 2'erens slutsekvens er 'one for the ages'!

Broch83
Broch83
Så kan jeg være lidt med!

1/52: The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
10/10
Jeg synes, det er et så gennemført spil, som man kan lave.

2/52: The Talos Principle.
9/10
Ret genialt filosofisk puzzle spil.

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Spil 6/52 Battlefield 1
Sværhedsgrad: Hard
Faktisk overrasket over hvor spændende kampagnen var. Der var spændende at se historien fra de forskellige nationer.

7/52 Dead Rising 4
Sværhedsgrad: Normal
Er så skuffet over manglende co-op (rigtig co-op), men var nu alligevel godt underholdt

@Mikael Jensen, nyhedsskribent om dagen, Rapper om natten.
Lilium11
Lilium11
10/52 - Dark Souls 2 Scholar of the First Sin
Sværhedsgrad: NG++

Har købt DkS2 til steam for noget tid siden, har aldrig rigtigt fået det noget ordentligt igennem men har dog spillet det en del til PS4'eren. Denne gang skulle jeg dog ha' alle achievements med og siden det med at lave PvP med den form for internet vi har her i lejligheden så kommer det ikke til at ske, så jeg måtte gennemføre det, så gennemføre det igen og til sidst i NG++ kunne jeg så købe de resterende spells fra en handler der først dukker op ret late-game...

Ja, det tog noget tid men jeg er vild med Dark Souls og synes selv 2'eren har en del godt at byde på selvom det ikke er så godt om 1'eren og 3'eren. Nu må jeg virkelig til at give mig i kast med nogle mindre gaming projekter så jeg kan få pyntet lidt på mine gennemførte spil!

Giver det en 8'er tror jeg.

RED:

11/52 - Mass Effect
Sværhedsgrad: Veteran (hader spil der låser den højeste sværhedsgrad væk, hvad er det dog for nogle svanser de anser publikum for?!)

Stadig udmærket eventyr, nydeligt at kunne gennemføre et spil som dette på 11 timers tid inklusiv nogle sidequests. Der er ikke så meget fnidder med det her spil, det handler bare om at få fortalt historien uden så meget BS. I like that. Kampsystemet er dog ikke så fedt, det har integreret auto-aim som selv på mindst mulige niveau of assist gør det meget nemt at ramme fjender og de har ikke engang gjort det muligt at mappe dine holdmedlemmers powers til hotkeys. Ikke så fedt.

Stadig et spil med bedre ansigter end det nyeste kapitel i serien. Fancy that. Kan dog ikke gi' det meget mere end 6-7 points, gameplayet er ikke rigtigt til det men historien og world buildingen er god.

PS: Renegade Shepard i 1'eren er skrevet af en edgy 12-årig og jeg er vild med det.

"Be Attitude For Gains!" - Satan's datter
Ak-master
Ak-master
4/52 - Rayman 2
Platform: PS1
Wauw, en 90'er 3D platformer uden begrænset liv?
Ganske kort og temmelig nemt. Heldigvis foretrækker jeg alligevel (mere og mere efterhånden) at undgå skræklige frustrationer i forbindelse med gaming - hvilket jo ellers er noget man nemt får viklet sig ind i med datidens platformere. Ganske fornøjeligt. Styringen var super og kameraet voldte sjældent store problemer. Grafik og design er ikke super mindeværdigt, men måske mere end gennemsnittet (selvom farvene ofte optræder i mørke nuancer).
3/6

Apropos platformers faldt jeg tilfældigvis over en eller anden brugeranmeldelse et sted på nettet, hvor vedkommende brokkede sig over historien i en af datidens 3D platformers... Den moderne gamer, mine damer og herrer! Er pt. i gang med Uncharted 4. Meget spændende fortælling. Særligt hele Drakes besættelse af skattejagten og problemerne det skaber med Elena. Desværre er det bare ikke særlig fedt at spille, men det er tilsyneladende ikke så vigtigt længere.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Pomfritten
Pomfritten
4/52 - The Legend of Zelda: Breath of the Wild
70 timer
10/10
Elsker simpelthen det her spil. Selv når jeg ikke spillede kunne jeg ikke lade vær med at tænke på det her spil og glædede mig til at få mulighed for at spille det igen.

5/52 - Battlefield 1
10 timer
8/10
Udemærket kampagne, men multiplayerdelen er stadigvæk klart det der trækker.

6/52 - New Super Mario Bros. 2
6/10
Okay Mario-spil, dog langt fra det bedste jeg har prøvet.

7/52 - Wonder Boy The Dragon's Trap
5 timer
7/10
Udemærket lille spil, der er hurtig at gennemføre. Er også ret pjattet med spillets grafiske stil

alex2life
alex2life
Citerer Lilium11:
Dark Souls 2 Scholar of the First Sin

[...]så gennemføre det igen og til sidst i NG++ kunne jeg så købe de resterende spells fra en handler der først dukker op ret late-game...

Åh ja, er slet ikke til pvp overhovedet så har lavet samme stunt med at skulle til NG++ for at købe de sidste spells - Morede mig ret meget over at se hvor mange timers torch jeg havde tilgængeligt til sidst fordi jeg sparede så meget på det - Det virkede jo som en begrænset ting i starten!

</quote>
Citerer Pomfritten:
Wonder Boy The Dragon's Trap

Udemærket lille spil, der er hurtig at gennemføre. Er også ret pjattet med spillets grafiske stil

Uhh, godt at høre - Har kigget lidt på det så det kommer på min huskeliste!

27/52 blev for mig Axiom Verge
Kort sagt: Virkelig godt spil... ekstremt godt faktisk

Det er udviklet af en gut, hvilket imo kan mærkes da spillet føles meget... fokuseret - Det føles som om samtlige dele bare spiller perfekt sammen, og det er helt klart fordi der har været en nogenlunde klar ide hvor projektet skulle hen

Det fungerer som et metroidvania hvor du udforsker et rimelig stort kort, hvor visse dele er låst af for spilleren indtil de anskaffer bestemte ting
Der er en række forskellige våben, en god del bosser, interessante fjender, godt lvl-design og en masse fede hemmeligheder der belønner kløgt

En stor del af spillet handler om at vælge det rigtige våben til situationen, hvilket går igen ved bosskampe - Her kan det dog gøre nogle boss-kampe meget trivielle hvis du f.eks. vælger det "korrekte" våben og så kan dræbe fjenden ved at hoppe og skyde i samme sted i noget tid :I

Udover at boss-kampe kan gøres trivielle er det eneste andet negative at et bestemt move, dodge aktiveres ved at double-tappe i en retning....det er så dumt valgt! En del af tiden kom jeg til at aktivere det ved et uheld og når jeg endelig skulle bruge det var det ekstremt frusterende. Selv da det fungerede føltes det virkelig akavet - Men det gik dog og jeg fik afsluttet et fantastisk spil som virkelig kan anbefales!

28/52 blev Hyper Light Drifter
Det her fløj direkte ind på min liste over favorit-spil. Bare efter et par få timer for at være helt ærlig - Det er bare så vildt godt

Det føles minimalistisk men imo har det stadig virkelig meget at byde på, det skal altså ikke forstås negativt! Det føles bare som et spil med så lidt filler-content at det er helt forfriskende. For at være helt ærlig kan jeg kun komme i tanke om to ting der er lidt filler-content og jeg har det skidt med at kalde den ene for det

Hyper Light Drifter skinner på to punkter, gameplay og udforskning. Til at bekæmpe fjenderne har du et sværd, en række skydevåben med begrænset ammo og dit dodge. For at skaffe ammunition skal du ramme fjenderne med dit sværd så hver kamp bliver nærmest en dans. Du dodger frem og tilbage mellem fjender, skyder den ene, svinger sværdet mod den anden, og bruger de skaffede skud til at skyde en tredje - Det føles så godt!

Spillet er dog ikke noget for dig, hvis du ikke er nysgerrig, opmærksom og elsker hemmeligheder! En stor del af spillet handler om at udforske banerne for at finde påkrævede og valgfrie objekter. Og her mener jeg det virkelig med udforskning - Hvis du vil gennemføre spillet skal du virkelig rundt i krogene

Hele spillet er også ret abstrakt så du skal også selv samle brikkerne op og sætte sammen hvis du vil forstå historien (og sidehistorierne) og hvad du faktisk render rundt og laver. Kort sagt samler du lyserøde trekanter, moduler, for at aktivere søjler der er beskyttet (Ikke beskyttet som sådan men der er en boss før søjlerne) som åbner for... noget.

Igen føles dette ret minimalistisk da der bliver skåret helt ind til benet - Forstår godt hvis nogle finder det off-putting men jeg elskede det virkelig. Også en titel der kan anbefales!

29/52 blev Diablo 2 & Lord of Destruction

Spillede som Necromancer med fokus på Summons og klarede det på Normal og Nightmare. Ved ikke hvor meget jeg vil skrive om det, det er jo en klassiker

En ting dog - Jeg er ret spændt på Necromancer i D3 men efter at have genspillet D2 er jeg overbevist om at de aldrig vil kunne genskabe den følelse som det giver med en skelethær i D2. Det føles bare mere grumt på en eller anden måde, kan godt være det er den lavere opløsning der bare tilføjer noget men spillet føles bare fuldstændig anderledes. De dystre toner kombineret med dine permanente valg omkring dit build (Hvis vi ignorerer de, hvad?, tre resets du kan skaffe?). Jeg ved ikke helt - D2 har bare en virkelig særlig stemning og D3 har på intet tidspunkt skabt samme fornemmelse for mig

Så hvis du ikke allerede har spillet D2, så giv det en chance, det er virkelig godt og der kan nemt bruges mange timer!

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
8/52: Call of Duty: Black Ops III
Sværhedsgrad: Veteran

Ikke så meget at sige. Underlig kampagne

@Mikael Jensen, nyhedsskribent om dagen, Rapper om natten.
Ak-master
Ak-master
5/52 - Uncharted 4
Historien fik virkelig strammet grebet om mig mod slutningen. Meget spændende! Var også glad for de mange referencer til forrige spil i serien. Interessant nok fandt jeg faktisk combat sjovest i de små lineærer områder (såsom grotterne til sidst)...
4/6

Lilium11
Lilium11
12/52: Mark of the Ninja
Sværhedgrad: Der er ingen, men jeg fulgte en regel der lød no kills/no alarms.

Sjovt spil, det må jeg sige. Et godt eksempel på at spil ikke behøver at være AAA for at være kvalitet. Ikke at jeg nogensinde erindrer at have ment sådan, men et godt eksempel på det ikke desto mindre

Spillet har lige en tilpas længde, der bliver hele tiden tilføjet nye mekanikker og det hele fungerer bare skarpt hvilket gør det sjovt at knække de forskellige stealth-puzzles deri. Det er ikke specielt krævende puzzles men dog alligevel nok til at man må eksperimentere med mekanikkerne og finde en løsning, i like that stuff.

Kommer sikkert til at spille det igennem igen, der er achievements at få samt et New Game+ at besejre

jalokin
jalokin
4/52
Journey.
Omkring 2 timer
5/10
Jeg spillede det, da jeg på et tidspunkt havde fået det ved PS+. Jeg havde hørt, at det var blevet skamrost, så det skulle da prøves. Men nøj, hvor var det en flad omgang. Gameplaymæssigt føler jeg, at det er en walking-simulator 1.0. Derudover er dets puzzles gentagende, og det eneste det har at byde på er dets grafik. Det skal den så også roses for. Historisk giver den ikke ret meget mening.

My name is Guy... KarateGuy
Ak-master
Ak-master
6/52 - Spyro the Dragon
Gennemførte det lige endnu engang igår (første gang i år dog).
Stadig sjovt omend banerne ikke alle er lige spændende. Første og sidste verden er nok mine favoritter. Prøvede aldrig andre spil i serien som barn, hvilket egentlig er lidt synd, da 2'ern har vist sig at være det bedste i den oprindelige trilogi (3'ern er nummer sjok). Skal ikke kunne udtale mig om senere udgivelser.
4/6

Lilium11
Lilium11
13-14/52
Megaman 1 og 2

Fik samlingen af de første 6 på Steam bl. en del andet på sommerudsalget. Gennemførte de første to og gik godt i gang med 3'eren og jeg må konstatere at de har truffet den triste beslutning at emulere slow-down fra NES originalerne, angiveligt for at få en mere autentisk oplevelse ud af det men det eneste jeg får ud af det er at det irriterer mig hver gang det opstår og det fucker med mit input. Mine hænder er hurtigere end øjnene, så jeg forventer at kunne indtaste de inputs der skal til for at få robotten til at bevæge sig som jeg vil, men hvis hastigheden falder så bliver mine inputs jo for korte!

Dumt valg. Glæder mig til at de laver den næste pakke, jeg erindrer ikke at den generation af Megaman spil have slowdown overhovedet.

PS:

Ok, 15-16/52: Megaman 3 og 4

Lol, får lige kompenseret for slack gennem disse gamle retro titler :V

Magnus Laursen
GR®
Magnus Laursen
Prey:
Det er BioShock anno 2017. Måske tager jeg mig sammen til at skrive noget mere. Sammenligningen er ikke perfekt. Prey er et mere interessant spil, med større frihed og mulighed for at eksperimentere. Samtidig er det også umiskendeligt afledt af -Shock titlerne, til det punkt hvor det faktisk virker lidt uopfindsomt. Svær at fælde en endelig dom over, men en overordnet positiv oplevelse.

Dishonored:
Arkane Studios er hurtigt ved at blive mine yndlingsudviklere. Elsker hvor meget af spillets verden de får vist og gjort relevant. Hvis du finder en bog i første bane som nævner et bestemt område, så kan du næsten være sikker på, at du ender der senere. Set-up, pay-off. Stor frihed og god måde at indarbejde spillerens valg i historien. Der kan hurtigt gå Star Wars i den - er du en sand helgen eller fanden selv? - men Dishonored formår at være en kende mere nuanceret. Og så har jeg ikke noget imod at spillet (eller udviklerne, rettere) tager et standpunkt og siger: "hey, det er nok egentlig en god ting, ikke at myrde mennesker!" Jeg beundrer hvor simpel og ligetil handlingen er. Det er en genkendelig historie, som resonerer med os. Hævn løser alt - eller gør det? magt korrumperer, osv, osv. Elsker at hver bane ligesom har et kompelt handlingsforløb, med en begyndelse, midte og slutning.

Har ikke spillet udvidelserne før. De er også gode og sammenlagt næsten lige så store som grundspillet. Jeg har ikke noget imod en mere præsent hovedperson (Daud), slet ikke fordi man får lov at opleve historien fra et andet synspunkt. Og så er der en stor, nærmest tragisk ironi ved at hovedpersonen skal forsøge at afvige det, han selv er skyld i. Han bliver en helt, men kun på trods af sine forfærdelige gerninger. Good shit.

Other M.
alex2life
alex2life
30/52 blev Spoiler Alert, et forholdsvist kort mobil-spil. Det er dog virkelig unikt og ret genialt

Spillet smider dig direkte ind i rollen som Chili Knight, der løber mod højre, dræber en boss og griber prinsessen.... det giver god mening ikk? Men nope, et par sekunder efter credits er begyndt at rulle spoles tiden tilbage og hele spillet foregår altså baglæns. Du starter i sidste bane i tredje verden og nu skal du hele vejen tilbage mens du undgår tidsparadokser.
Så hvis du ser en mønt der er samlet op, skal du løbe gennem den og "aflevere" mønten, hvis du ser en mønt der er efterladt skal du undgå den osv.

Det lyder muligvis simpelt nok men spillet formår at introducere nye elementer i et godt tempo og banerne er dejlig korte så man hele tiden har lyst til, bare lige at se hvad den næste byder på. Men som jeg nævnte er spillet ret kort så kan nok godt klares på en eftermiddag/aften.

31/52 blev Grand Theft Auto III som jo bare er en klassiker
Jeg husker meget af Vice City og San Andreas men III har aldrig skabt nogen vilde minder hos mig - Jeg ved stadig ikke om det var fordi jeg ikke kunne klare missionerne som barn eller hvad der var galt... for spillet er tydeligvis virkelig godt :I

Der er ret meget variation i missionerne, en del forskellige spøjse karakterer, sjove våben at bruge og generelt lader spillet dig bare fjolle rundt
Skal dog siges at jeg ikke har klaret det 100%, men samtlige story missions + en del random ting er ordnet. Ville gerne have skaffet Platinum trofæ i det - Men Paramedic lvl 12.... nej tak, så har jeg bedre ting at bruge min tid på

Magnus Laursen
GR®
Magnus Laursen
Wolfenstein: The New Order:
Bedre end husket. Jeg var lidt hård ved det i sin tid. Denne gang oplevede jeg på PC, hvilket var en markant bedre oplevelse. Overgangen fra filmsekvenserne til selve spillet var mindre iøjnefaldende og styringen var langt mere behagelig. Det er et skydespil, for pokker!

Jeg beundrer hvor stilsikkert det er og hvordan det sømløst danser mellem det komiske og det kulsorte. Elsker at hovedpersonen ligner en fucking flødebolle som burde hedde "Guy McManbro", men i virkeligheden er en tankefuld krigerpoet med drømme, drifter og et brændende ønske om at stoppe krigens galskab, én gang for alle. Men han er kun én mand og nazisterne ejer hele kloden... og månen med.

Lidt sjovt hvordan The New Order formår at puste nyt liv i skydespilsgenren og samtidig sår frøene til det, i min mening, overlegne DOOM som kom relativt kort efter. Du ved, lidt ligesom Wolfenstein 3D lagde kimen til det - igen, overlegne - DOOM for én milliard år siden.

System Shock:
Oldskole, så det vil noget. Kom kun et år efter, at førnævnte spil satte ild til verden. Mouselook modifikation ændrer spillet fra "totalt uspilleligt" til "tåleligt og lidt til". Styring og brugerflade tilhører stenalderen, men Shock er nærmest profetisk i sit design. Det, eller bare ekstremt indflydelsesrigt. Lydbøger, isolerede rumstationer, "environmental storytelling" og systemiske spiloplevelser: I så det her først, folkens.

Other M.
Lilium11
Lilium11
17-18: Megaman 5-6. Meh. De gamle spil har virkeligt ikke stået tidens tand i mine øjne, men oh well det var da sjovt nok at få genopfrisket minderne og se hvordan de holder op. Nu da vores internet her i Kina (som gudskelov snart er overstået, Søndag 2:30 i næste uge boys!) er dødt og vi afhænger af wifi fra et lokalt hotel med en download hastighed på 10 kb i sekundet, har jeg i stedet valgt at gennemføre Deus Ex, 1'eren' igen. Kan ikke tælle den for et point da jeg teknisk set afsluttede mit første playthrough af spillet ved årets start.

Ofte når man taler om gamle spil i et positivt lys, så får man at vide at man nok bare er nostalgisk, men i dette tilfælde er der ingen nostalgi, det er bare et godt spil der stadig er værd at bruge tid på imo, solidt gameplay der behandler spillere som voksne mennesker der kan løse problemer og belønner udforskning. Det er muligt jeg lige bliver nødt til at tage en tur igennem spillet igen, der er godt nok mange achievements i Revision udgaven og mangler bl.a. for at gennemføre spillet uden lockpicks, multitools og computer hacking. Mon det kan lade sig gøre i et playthrough!?

Citerer Magnus Laursen:
Lidt sjovt hvordan The New Order formår at puste nyt liv i skydespilsgenren og samtidig sår frøene til det, i min mening, overlegne DOOM som kom relativt kort efter. Du ved, lidt ligesom Wolfenstein 3D lagde kimen til det - igen, overlegne - DOOM for én milliard år siden.

Og gudskelov for det, med disse spil lader det til at det rigtige FPS er i renæssance (eller hvordan det ord nu staves lol), og nu med en 2'er på vej. Vild med det!

Adoo
Adoo
12/52
ICO (PS3)
Karakter: 7/10
Tid: ca. 5 timer
-Det er første gang jeg prøver spillet. Ligesom SOTC har det lidt problemer med styringen og kameravinklerne. Men det har en ret god atmosfære, og en god og simpel historie. Banedesignet er helt fantastisk, og minder mig og Dark Souls 1. Hvis jeg havde spillet det tilbage i 2002, kan jeg sagtens forstille mig at det ville have gjort et stort indtryk på mig. Grafikken er også overraskende god. Godt nok er det en remaster, men stadig. Når det kommer til sværhedsgraden, så ligger spillet i den nemme ende.

Next up:
Færdiggør LEGO Marvel Super Heroes

manutdxdk
manutdxdk
Vil også lige være med.

1/52
Pokemon Sun/Moon
Karakter: 9/10
Tid: Ca. 30 timer.
- Nogle af de bedste spil i serien efter min mening. Sværhedsgraden er hævet i forhold til de forrige spil i serien, og AI er blevet mere intelligent. Samtidig er historien og karaktererne nogle af de bedste set i et Pokemon spil.

2/52
Watch Dogs 2
Karakter: 8/10
Tid: N/A
- Generelt bedre end det første spil i serien, som jeg faktisk godt kunne lide. Gadgets som RC tohjulet bil og dronen giver flere muligheder, i forhold til stealth. Byen er vellavet og detaljeret. Hovedpersonen virker dog som to forskellige personer, da det ikke umiddelbart passer til hans personlighed og mål at slå folk ihjel. Drivning mechanics er frygtelige.

3/52
Mass Effect
Karakter: 8,5/10
Tid: ca. 25 timer
- Denne gang på PC. Det efter min mening svageste kapitel i en fænomenal trilogi. Men selvom jeg denne gang har spillet det på PC frem for konsol, så er spillet stadig ikke ældet godt. Historien og karaktererne er virkeligt gode, men gameplayed er ældet skidt. Dog ikke så slemt på PC som på konsol. I sidste ende dog stadig et rigtig godt spil.

4/52
Mass Effect 2
Karakter: 10/10
Tid: Ca. 40 timer
- Efter min mening det bedste spil i serien. Spillet har en virkeligt god historie, fantastiske karakterer, som har fået mulighed for at udvikle sig yderligere siden det første spil. Gameplayed er meget bedre end i det første, også selvom det ikke er helt så godt som i 3'eren. Derudover er skal Loyalty Missionerne også nævnes som et stort plus.

5/52
Mass Effect 3
Tid: ca. 40 timer.
- Igen har spillet en rigtig god historie og fantastiske karakterer. Gameplayed er blevet forbedret lidt siden 2'eren. Generelt kan meget af det samme siges om 2'eren og 3'eren. Mangel på loyalty missions udlignes lidt af, at der generelt er flere interaktioner med de forskellige crew members. Slutningen trækker ned.

6/52
Horizon: Zero Dawn
- En rigtig god debut til en ny IP. Kan rigtigt godt lide gameplayed og kampene med de forskellige robotter. Historien er god og verdenen har et rigtig stort potentiale. Rigtig god protagonist. Samle ressourcer fra planter og dyr bliver dog hurtigt kedeligt. Store dele af spillets side quests er heller ikke synderligt interessante. Visuelt utroligt flot.

7/52
Mass Effect Andromeda
Karakter: 8/10
- Jeg nød min tid med spillet. God historie og rigtig gode karakterer. I forhold til gameplay, er det klart det stærkeste i serien. Jeg blev skånet for langt det meste i forhold til animations fejl. I forhold til level design, bør de dog gå tilbage til det der virkede så god i trilogien, og derved droppe den semi-openworld de har lavet i dette og Dragon Age Inquisition. For mange ligegyldige side-quests.

8/52
Persona 5
Karakter: 10/10
Tid: ca. 100 timer.
- Det første japanske RPG jeg har spillet, hvor Pokemon ikke indgår i titlen. Rigtig gode turbaserede kampe. Rigtig god historie og rigtig gode karakterer. Kan desuden godt lide ideen med at være almindelig skoleelev, og følge hovedpersonens liv på den måde. Samtidig er det interessant, det med at man skal være god til at planlægge sin tid. Det gør en NG+ gennemspilning mere interessant, da jeg ikke var i nærheden af at have oplevet det hele i min første gennemspilning. Derudover skal stilen i spillet også roses. Mit GOTY indtil videre.

9/52
Persona 4 Golden
Tid: Ca. 60 timer.
- Spillede 5'eren først.
Rigtig god historie. Virkeligt gode squad members, hvor specielt interaktionen mellem dem er god. Gode karakterer. Kampene fungere godt, dog uden at være på niveau med dem i 5'eren. Metaverse dundgeons bliver dog meget hurtigt ensformige.

Er pt. i gang med Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, Tekken 7 og Wipeout Omega Collection.

Adoo
Adoo
13/52
LEGO Marvel Super Heroes
Tid: 22 timer
- Mit første LEGO spil. Spillede det co-op med min 8 årige fætter. Han var helt vildt med det. Det mindede mig om 3D collectathon spil fra 90'erne, men med meget mere fokus på puzzles. Den åbne verden er ret fed. Ligesom GTA, men hvor også børn kan være med. Og der er et ton at låse op for. Et stort minus ved spillet er, at der ikke er danske stemmer. Det skal et LEGO spil bare have.

alex2life
alex2life
Citerer Adoo:
Den åbne verden er ret fed. Ligesom GTA, men hvor også børn kan være med.

Bare en heads-up! Hvis du overvejer at købe Lego Marvel's Avengers fordi du elsker Super Heroes, så er Avengers virkelig crap i forhold til :I

Den åbne verden er brugt i mindre grad, og faktisk lidt gemt væk fordi du først åbner op for Manhattan efter nogle story missions - Generelt er det bare et skridt frem og to skridt tilbage på mange områder ved Avengers

jalokin
jalokin
5/52
Life is Strange (PS4)
8/10
Tid: Ca. 10-13 timer
Den første halve time af spillet var meget langtrukken, men da spillet først fik lov til at gå sin gang, blev det overraskende godt. Det er utroligt fangende, og man føler sig lidt som en detektiv, når man spiller det. Der var dog nogle bugs med personernes munde, når de skulle snakke. Endvidere var episode 5 ret mærkeligt bygget op - dette er ikke kun skidt. Selve spillet kan dog i sin helhed klart anbefales!

My name is Guy... KarateGuy
Adoo
Adoo
14/52
Crash Bandicoot (PS4)
Tid: Ved det ikke.... Måske 10-12 timer
- Det er helt klart svære end PS1 versionen. Crash skal have tilløb før han kan hoppe max længde. Han føles også en lille smule langsommere. Samtidig skal man være mere præcis i sine platform landinger, da kanterne nu er glatte, så man kan glide af hvis man lander på kanten. Og til sidst er kameravinklen man har til at dømme afstand på ofte virkelig dårlig, så man bare er nød til at tage chancen, og prøve sig frem. Men spillets grafik er helt fantastisk. Det er pixar kvalitet. En meget troværdig remake, især når det kommer til banedesign og grafik stil.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!