Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 spil - 1 år challenge

Lilium11
Lilium11
26/52: Super Mario 3D World
Karakter: 3/5 stjerner

Første Mario-spil jeg har fået gennemført, måske fordi det hovedsageligt kunne spilles med en menneskeskabt controller og kun at man kun af og til skulle bruge irriterende gimmicks. Har ikke spillet det til 100% fuldførelse, men jeg har da banket Bowser og det må være godt nok.

Underholdende spil, med varieret og til tider lettere krævende platforming, men bosserne er altså ikke noget nær godt nok, temmelig slatten omgang. Havde egentligt tænkt mig at gå efter 100% men kommer altså frem til at jeg godt kan lide cool musik, vold, skydevåben og kant... ja faktisk så er Mario's diabetes og lagkageland slet ikke med på listen over ting jeg godt kan lide så... det er nok derfor jeg ikke kunne kvittere med 4 stjerner.

I'm swag, smart, beautiful, strong, edgy and better and cooler than you... and humble of course.
Lilium11
Lilium11
27/52: Dishonored 2
Karakter: 4/5 stjerner

Et run med henblik på at låse op for achievements for gennemførelse uden drab, uden at blive set og uden powers - På Very Hard naturligvis!

Det er først på denne måde man virkeligt får lært at sætte pris på banedesignet. Ofte render du ind i en mur og tænker "hvordan skal jeg klare den her situation", men der er altid en løsning, det kræver bare at du bruger mere tid på at udforske de mange områder grundigt for at finde muligheder og hints der kan hjælpe dig. Man kan sige at et spil som dette indvolverer langt mere udforskning end noget open world ville.

Jeg var oprindeligt ikke så begejstret for spillet pga. dårlig optimering og generelt for lidt tid brugt sammen med det. Når andet playthrough er sjovere end det første, det er tit et tegn på kvalitet... men eh,,, husk lige at optimere ordentligt, dårlig performance er virkeligt noget der sætter et dårligt indtryk.

I'm swag, smart, beautiful, strong, edgy and better and cooler than you... and humble of course.
Adoo
Adoo
19/52
Halo 3
Karakter: 8/10
Tid: ca. 9 timer
- Rigtig godt. Men den Cortana mission, var absolut forfærdelig.

20/52
Gears of War 2
Karakter: 8/10
Tid: ca. 10 timer
- Bedre end 1eren på alle måder.

21/52
Halo: Reach
Karakter: 7/10
Tid: ca. 10 timer
- Udemærket Halo spil. Har det bedste post-credit gameplay nogensinde.

alex2life
alex2life
40/52 blev forma.8

Man styrer en lille sløv drone rundt på en fremmed planet, skaffer nye evner, backtracker for at finde hemmeligheder osv. Jeg fandt visse dele ekstremt frusterende fordi det var let at blive væk uden at vide hvor man skulle hen. Visse sektioner var så trælse og kedelige at jeg virkelig var ved at falde i søvn mens jeg "løste" dem... MEN spillets små hemmeligheder fangede mig rimelig hårdt og jeg er ret glad for at jeg gennemførte spillet. Det har en virkelig tung atmosfære fyldt med ensomhed. Du driver bare alene rundt for at fuldføre din mission, uden nogen venner eller noget :I
Hvis du ikke kører helt død i det, så er det et ret fedt spil

41/52 blev Trials Fusion
Jeg er ikke helt dårlig til spillet men heller ikke så god igen. Jeg kan gennemføre easy/beginner/medium-tracks ret let, får lidt problemer på hard og extreme har jeg givet helt op på
For dem der ikke kender Trials, så styrer du en motorcykel gennem en bane med masser af forhindringer. Der skal balanceres så du ikke styrter, styres acceleration så du ikke rammer loftet osv osv. Det er et simpelt koncept men med masser af dybde pga. spillets physics hvor du kan lave vilde manøvre med motorcyklen. En del af disse kræver en del træning men tillader dig at komme gennem de sværeste baner

Men selvom jeg føler mig knapt så god til spillet har jeg stadig været ret underholdt. Der er en ret lang campaign hvor du kan skaffe medaljer på hver bane samt klare ekstra udfordringer.
Hvis du synes at den campaign var for kort, kan du springe direkte ind i Track Central og spille en masse brugerskabte baner

Jeg nævnte at jeg ikke har gennemført extreme-banerne så jeg mangler jo egentlig stadig at klare noget... Men jeg har gennemført samtlige andre baner i spillets kampagne + DLC-banerne så jeg synes det er fair at smide den på listen nu

43/52 blev Trine: Enchanted Edition
Har startet det spil utallige gange men aldrig fået det gennemført.... føler mig ekstremt dum nu siden spillet er forholdsvist kort :I
En troldmand, kriger og tyv ankommer til samme sted og piller alle ved et magisk artefakt samtidig. Deres sjæle bliver forbundet og nu kan du frit skifte mellem dem igennem banerne, som i konstant. Du kan fremmane bokse med troldmanden det ene sekund, skifte til tyven og skyde pile afsted det næste hvorefter du bruger krigerens skjold til at blokere en ildkugle

Det er så ekstremt smooth at skifte mellem dem og spillet er generelt bare virkelig hyggeligt - Det har også en tilpas længde så ideerne ikke bliver kørt helt i jorden men føles friskt
Samtidig bygger en stor del af spillet på at du skal fjolle rundt med physics. Der er en del puzzles baseres på "vægtskåle" hvor du skal finde en måde at vippe objekter rundt på.

Det der virkelig gør Trine så godt er at du får helt frie tøjler til at gøre hvad du vil. Lad os sige at der er en experience-potion oppe på en platform langt over dig. Du kan bygge et stort tårn af troldmandens objekter..... men du kan også bruge tyven til at svinge dig hele vejen der op. Du kan bruge krigerens skjold til at samle tilfældige sten op og kaste efter den her potion.... eller fremmane en planke med troldmanden og så bevæge den op og vippe den her potion hed.
Der er så mange muligheder og der er ingen der banker dig i hovedet og siger at du har gjort noget forkert hvis du vælger en nem løsning
Jeg brugte f.eks. tyvens pile til at skyde de her potions ned de fleste gange hvilket føltes lidt billigt men samtidig har udvikleren jo givet mig plads til at gøre det

Lilium11
Lilium11
Fuck jeg tror vi er ved at finde en vinder... men så kan man jo altid gå efter anden pladsen!

Magnus Laursen
GR®
Magnus Laursen
alex2life snyder! Han får sit barn til at spille spillene for ham, mens han selv ligger og bobler!

Men helt seriøst... jeg har ikke tal på hvor meget spil jeg har gennemført i år. Men det er ikke 40.

Other M.
alex2life
alex2life
Citerer Magnus Laursen:
alex2life snyder! Han får sit barn til at spille spillene for ham, mens han selv ligger og bobler!

Hahaha - Overvejede at sætte mig til at spille Tekken mod ham! Så havde jeg da en lille chance for at vinde :I

Men Tim er nu lidt skyld i at jeg får spillet så meget - Jeg er rimelig meget blevet soveplads i løbet af dagen så efter lidt vuggen frem og tilbage plejer der at være mulighed for at jeg kan spille mens han sover videre

Citerer Lilium11:
Fuck jeg tror vi er ved at finde en vinder... men så kan man jo altid gå efter anden pladsen!

Tja, er lige startet på Everybody's Golf og det virker til at kunne stjæle ret meget af min tid

Ak-master
Ak-master
Kom igennem Crash Bandicoot Remasters i denne uge.

7/52 - Crash Bandicoot
Bortset fra nøjagtigheden af hop på skildpadderne så fandt jeg ikke den modererede styring forstyrrende eller frustrerende. Fantastisk spil! Spillet er også meget gavmild med liv, så det lykkedes mig at få 99 i løbet af gennemførelsen (100%).

8/52 - Crash Bandicoot 2
Det var faktisk den største udfordring for mig. Blev game over... Prøvede derefter at farme liv i verden 1 for blot at blive game over igen. Det var åbenbart svært at koncentrere sig, når det ikke rigtig var sjovt længere, så gik tilbage til de uigennemførte baner, og begyndte pludselig at samle lidt liv sammen. Jeg kom dog aldrig op på voldsom mange.

9/52 - Crash Bandicoot 3
Lækkert spil. Men der kunne egentlig godt have været flere forskellige slags baner (tidsaldre), og i virkeligheden også flere baner. Det føltes lidt kort med inkluderingen af alle fartøjsbanerne (selvom de som regel også er underholdende). Jeg kom tættere på de 99 liv, men ikke decideret tæt på. I Crash 1 dukkede ekstra liv op i banerne igen efter et stykke tid - men ikke her eller 2'ern. Var desuden sikker på, at backtracking var nødvendigt i en af de lyse arabiske baner for banens box gem.. hmm.

Bortset fra de kugleformede skildpadder i 1'ern og en lidt svær afstandsbedømmelse i dybden i de andre, så fejlede styringen intet. Sidstnævnte kan også sagtens have været et problem i originalerne. Også lidt sjovt at se hvordan små (udnyttelige) glitches og bugs er blevet fixet siden originalerne. Meget vellavede remakes. Flere af den slags remakes af gamle platformers, tak!

Undrer mig dog lidt over, at Naughty Dog ikke umiddelbart bliver nævnt på noget tidspunkt?

This post is 99% beef and the rest exaggeration
alex2life
alex2life
Citerer Ak-master:
Flere af den slags remakes af gamle platformers, tak!

Spyro, Ratchet & Clank, Jak & Daxter og en del andre ville være fede at få på samme remaster-niveau

Citerer Ak-master:
Undrer mig dog lidt over, at Naughty Dog ikke umiddelbart bliver nævnt på noget tidspunkt?

Forstår godt din tanke men de remasters der er udviklet helt fra ny med udgangspunkt i de originale spil - Så Naughty Dog har som sådan ikke haft en finger med i spillet der

Var der dog ikke engang en "Originally by Naughty Dog"?

Mythos
Mythos
13/52:
- Layers Of Fear
- 7-8 timer
- 7/10

Glimrende visuelt, lækker stemning og utrolig smukke detaljer i en ellers twistet historie. Layers Of Fear er helt bestemt en gennemspilning værd, hvis man er til en dyster historie og en smukt visuelt udtryk på en vanvittig måde.

There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
Ak-master
Ak-master
Citerer alex2life:
Forstår godt din tanke men de remasters der er udviklet helt fra ny med udgangspunkt i de originale spil - Så Naughty Dog har som sådan ikke haft en finger med i spillet der

Well, bortset fra at de stadig står bag mere eller mindre al spildesign. Mindes ikke at have set en "Originally by Naughty Dog", men hvis det er sandt, har jeg ingen indvendinger!

This post is 99% beef and the rest exaggeration

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!