Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands /
Gamereactor
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 spil - 1 år challenge

Adoo
Adoo
22/52
Gears of War 3
Karakter: 9/10

23/52
Halo 4
Karakter: 7/10

24/52
Fable 2
Karakter: 4/10
- Kunne ikke lide det. Ulogiske ond/god valg. Mærkelig gamedesign (hvis jeg spiser et æble i byen, kan folk lide mig mere... hvorfor?!). Langsomme menuer. Alle jobs har ens gameplay. Man føler hele tiden at spillet vil gerne have at man skal spille som ond, fordi den "path" er helt klart gjort nemmer. Man tager på af at spise mad.. okey, realistisk nok... men man taber sig ikke af at løbe rundt eller ikke spise i flere dage?!?! WTF! Man slår let, hårdt og blokere alt sammen på én knap. Under kamp skifter man hele tiden mellem pistol/magi og sværdet, men man kan kun dodge-roll, når man har sværdet fremme... hvorfor? "Breadcrumbs" der viser vej er helt okey, men man løber ofte hurtigere end de kan nå at loade!! Så du skal hele tiden bremse op, og vente på det. Der er mere endnu, men jeg stopper her....

Lilium11
Lilium11
32/52: Battlefield 1 - Campaign Hard Mode.

Købte mig en måneds Origin Access med henblik på at genoplive Mass Effect trilogien samt at få spillet Titanfall 2 færdigt som jeg i sin tid vurderede til at være udmærket men ikke noget jeg synes var de 300'ish kroner værd. Så Battlefield 1 derinde og tænkte, let's do it.

Spillet er ekstremt lækkert på det visuelle og lydmæssige og min erfaring med Battlefield online play er at det plejer at være en bundsolid affære og jeg kan forstå at det samme også gør sig gældende her, men online multiplayer er ikke noget jeg rigtigt gør mig i her i disse år, så det blev bare til et runthrough af kampagnen.

Mens der var øjeblikke hvor jeg måtte trække på de stædige smilebånd så var gameplayet ikke noget at råbe hurra for i single-player, det føltes meget som en tutorial for multiplayeren pakket ind i vanvittig flot grafik, der udover at være smuk også kører ekstremt godt. Teknisk mesterværk, helt sikkert.

Det bliver 3/5 herfra alene for det tekniske og for enkelte storslåede og episke øjeblikke i kampagnen. Jeg kan godt se hvorfor dette spil ville være ikke blot en god kampagne men også en fænomenal multiplayer i manges øjne, men det er ikke lige det jeg leder efter i en FPS. Tag derfor min karakter med det i mente

"Be Attitude For Gains!"
alex2life
alex2life
48/52 blev Everything
Jeg har så svært ved at beskrive spillet hvis jeg skal være ærlig, ikke mindst pga. dets størrelse og skala. Forestil dig et spil hvor du det ene øjeblik styrer et græsstrå, så en bille, et træ, en bygning, en bil, en hjort, så en busk, en blomst, en sten, et sandkorn, et jord-molekyle og helt ned til atomer...
og så hold op med at forestille dig det, for det spil eksisterer og er Everything

Nogle vil nok kalde det mere for en oplevelse end et spil da du som sådan ikke har nogen mål. Der dukker nogle små markører op når du bevæger dig rundt og hvis du følger disse kan du åbne for nye evner der lader dig interagere på forskellige måder med de mange ting i spillet

Samtidig kan du åbne for voice over fra Alan Watts omkring filosofiske emner der matcher spillets tema, omkring hvordan vores verden hænger sammen på forskellige måder. Generelt lægger spillet op til at være en filosofisk oplevelse og jeg faldt selv meget for denne del - Jeg kan dog godt forstå hvis andre synes at det i stedet bliver kedeligt og prætentiøst

Nr. 49/52 blev Destiny 2 som jeg godt synes jeg kan smide på listen nu. Er dog åben for at diskutere det

Men ja, har min Titan i 281, Warlock på 270 og er i gang med at få min Hunter op
Så har gennemført historien to gange, klaret samtlige adventures på min titan, været gennem en håndfuld strikes og spillet en meget lille smule Crucible. Har dog ikke prøvet raid eller nightfall og regner ærlig talt ikke med at få det klaret

Og er frisk på at diskutere om det skal på listen for jeg spiller det jo stadig :I
Selvom jeg føler mig ret done med visse dele, så vil jeg stadig gerne få mine karakterer i højere power lvl
Men jeg har spillet nok til at nå til grind/loop-delen af spillet, altså 265 hvor progress enten skal skaffes gennem exotic drops eller de ugentlige powerful rewards

50/52 blev Bedlam: The Game by Christopher Brookmyre og damn...bare nej.
Jeg elsker konceptet hvor ens karakter vågner op i et spil og bevæger sig gennem forskellige spil-universer.
Problemet er bare at spillets gameplay ender med at være frustrerende og jeg oplevede ret mange bugs af den slags der ikke er sjove :I

F.eks. har spillets fjender virkelig stor range for at se dig hvilket egentlig er okay, men samtidig har de virkelig god accuracy uanset hvilket våben de bruger så jeg havde mange øjeblikke hvor jeg ikke forstod hvor jeg blev skudt fra og så er det en fjende med en automatriffel i den anden ende af banen :I

Senere bliver de her super-fjender udstyret med rocket launchers. Hvilket ikke ville være så slemt hvis spillet ikke samtidig smed en håndfuld ned hele vejen rundt om dig... flere gange :I
Og jeg har ikke engang nævnt at spille ret let får spawned for mange fjender ind så ens fps falder til et latterligt niveau - Vi snakker powerpoint slideshow her.

Hele vejen rundt er spillet bare meh meh med arrgh på - Hold jer væk fra det.
Eneste plus ved det spil er at det er ret kort...

Lilium11
Lilium11
33/52: Titanfall 2 - Campaign Master Difficulty.

Vi kører videre med Origin Access. Denne kampagne fik jeg oprindeligt en smagsprøve på men mit umiddelbare indtryk var at det blot var endnu en militærshooter med 2-våben reglen og regenererende liv hvorpå jeg fik det refunderet. Senere så jeg en video om hvordan Doom og Titanfall 2 viste at FPS minder os om at FPS kan være sjovt, fordi de ikke ligesom så mange andre kampagner derude er druknede i anti-sjov tropes.

Jeg følte mig overbevist og synes at det var på tide at prøve det igen, og jovist, det var da nok den bedste militærshooter kampagne jeg har spillet, like ever. For at citere videoen, der er mere kreativt level-design i en bane her end andre FPS'er har i hele deres kampagne og spillet formår på udmærket vis at pace sig selv godt.

Titan-baseret kamp er ikke helt på niveau med fodbaseret kamp, som foregår basically i fuldt gallop med evnen til at løbe på væggene som giver dig et boost til fart såvel som hastighed. Hvis du er i det samme område mere end et par sekunder, så gør du noget forkert. Tempoet er ikke helt så højt som Doom men det er tæt nok på.

Dette er militær-shooter kampagnen som Call of Duty, Battlefield og Starwars Battlefront etc's kampagner bør måles imod. Lad os blot indrømme at uanset hvor flot Battlefield 1 er, så er et dets kampagne skrald på en varm sommerdag mens dette... er the real deal.

Karakter: 4/5 - mangler grapple-hook i kampagnen.

34/52: Persona 4 Golden

Endelig fik jeg dette gennemført. Jeg har prøvet af flere omgange, startet forfra hver gang men har kørt død i det fordi damn, de her spil er lange, men denne gang med noget mere success. Fik næsten alle Social Links maxed out, men desværre kunne jeg ikke vide at Jester Arcana'en kun progresserer hvis den er nået lv.6 på en given dato. Hvis man dog lige holder det in mind, så er P4G nok den nemmeste i serien at maxe social links ud I, da du har to måneder ekstra at gøre det I, men kun 2 ekstra social links at bruge tid på. Spillet har dog også en masse sideindhold jeg ikke giver meget for, fiskeri, insektfangeri, ligegyldige fetchquests osv.

Ikke noget der er obligatorisk, men jeg er ikke en fan af at der er en masse bonus indhold med nyttige belønninger med den eneste downside at det kræver du gør en masse stads der ikke er sjovt.

35/52: Megaman 10
Karakter: 4/5

36/52: Megaman 9 Protoman Mode (fuuck sidstebossen blev for meget. Kan overhovedet ikke finde ud af de æg der...)
Karakter: 5/5

"Be Attitude For Gains!"
Lilium11
Lilium11
37/52
Super Mario Odyssey
5 stjerner.

Manglede lidt bid på sværhedsgraden, men kompenserede for det gennem en imponerende grad af variation og kreativitet udtrykket gennem simple mekanikker og det spiller bare glimrende. Har ikke kedet mig et øjeblik, og det er mildest talt usædvanligt nu om dage.

Godt startskud til Switch, venter spændt på mere.

"Be Attitude For Gains!"
Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
12/52 Fallout 3
8/10

Så fik jeg gennemført Fallout 3. Blev level 21 jeg aner slet ikke hvordan man skal blive level 30. Medmindre man selvf tjekker alle områder igennem. Var meget underholdt. Købte spillet til min pc i sin tid men spillet var så fejlfyldt så det crashede ofte.

@Mikael Jensen, nyhedsskribent om dagen, Rapper om natten.
The_Dude
The_Dude
Citerer Lilium11:
37/52
Super Mario Odyssey
5 stjerner.

Manglede lidt bid på sværhedsgraden, men kompenserede for det gennem en imponerende grad af variation og kreativitet udtrykket gennem simple mekanikker og det spiller bare glimrende. Har ikke kedet mig et øjeblik, og det er mildest talt usædvanligt nu om dage.

Godt startskud til Switch, venter spændt på mere.

Wtf wtf wtf wtf

Y can't metroid crawl ?
Lilium11
Lilium11
Lol, wtf wut? Overrasket over at jeg kunne lide det eller noget
Jeg er i hvertfald selv meget overrasket, havde ikke regnet med mere en max 4 stjerner og måske jeg overhyper det end smule, men der er for mange positive sider til spillet at jeg næsten glemmer at det godt kunne bruge lidt mere kant på udfordringen. Et charmerende spil er det da også, man kan virkeligt mærke at det er et passionsprojekt, og helt tydeligt bliver det til allersidst efter Spoiler:at have kommet igennem et ret langt level uden checkpoints og så bare det der Thank You!, det er jo den slags der varmer

"Be Attitude For Gains!"
The_Dude
The_Dude
Ja det havde jeg slet ikke regnet med fra din side :p

Er det Spoiler:Champions Road på darker side of the moon du mener?

Y can't metroid crawl ?
Lilium11
Lilium11
Ja, det er det. Sjov bane, men må sige at udfordringen alene handlede om de manglende checkpoints, selveste udførelsen var jo ret statisk og blot et spørgsmål om lige at regne ud hvordan det skulle gøres. Håber på lidt mere bid i Champion's Road fra Super Mario 3D World eller hvad pokker den på WiiU'en hedder. Jeg fik aldrig spillet post-game, så måske jeg skulle vende tilbage til det og se om ikke karakteren kan blive lidt højere af at få lidt modspil.

Ellers,

38/52: Wolfenstein 2: The New Collosus
Death Incarnate sværhedsgraden.

Lidt skuffet over dette spil. Det er det samme spil som de fleste af os holdt meget af tilbage i 2014 og det både på godt og ondt. Det solide run and gun kampsystem med snigeri vender tilbage, men hele spillet gør sit bedste på at gentage New Order's øjeblikke og det virker som om at det gerne vil være noget ala Inglorious Basterds men det virker ikke ligeså godt. Plottet har dog underholdene øjeblikke, men samtidigt også mange bullshit øjeblikke. En blandet pose der har noget karakter, men lidt for dovent i forhold til dets genbrug.

Teknisk er det flot, men det visuelle billede er ret ensformigt og jeg synes også at det er for mørkt meget af tiden. Spillet er også ret kort, og dets forsøg på at forlænge løbetiden med sidemissioner og retten til at spille banerne igen for at dræbe Überkommandanter føles blot som spillets 200 samlegenstande; en måde at kunstigt presse spilletiden op.

Ikke dårligt, men jeg havde forventet noget bedre end bare samme spil igen. 3/5

"Be Attitude For Gains!"
alex2life
alex2life
51/52 blev Little Nightmares.
Og så også de to små expansions der er kommet indtil videre - Venter spændt på nr. 3!

Har lidt lyst til at bare skrive at folk bare skal få det spillet nu, da det bare er så godt men nok bedre at beskrive hvorfor
Det er en 2.5D puzzle platformer hvor du bevæger et lille barn i en stor gul regnfrakke rundt på hvad der virker som et skib. Der er bare det at det her skib er fyldt med groteske væsener/mennesker der prøver at fange dig hvis/når du bliver opdaget. Nu skriver jeg grotesk og det er virkelig en underdrivelse for de er værre end groteske - Alt omkring dem oser bare af uhygge... men der var dog stadig en del af mig der var fascineret af dem. Hvad laver de der? Hvem styrer dem? osv.

Og selvom spillet er fyldt med groteske væsener og en masse uhygge, så er der stadig øjeblikke hvor spillets triste verden udskiftes med de her små øjeblikke fyldt med hygge. Jeg tror det er dette aspekt jeg elsker så meget ved Little Nightmares - den kontrast der skabes når spillet går fra full on uhygge til få sekunders hygge.

Ikke for at lave en Dark Souls sammenligning... men det minder mig lidt om at finde et nyt bonfire - Den der følelse af sikkerhed og varme der opstår - Den er til stede når man finder de små hyggelige øjeblikke i Little Nightmares.

Det kan virkelig anbefales, også selvom du muligvis ikke er til uhyggelige spil!

Lilium11
Lilium11
39/52 Resident Evil Remake
Karakter: 4/5

Gennemført som både Jill og Chris. Jill på Normal og Chris på Hard. Stadig et rigtigt godt spil og en fantastisk remake. Det er et af de få Resident Evils der faktisk er lidt uhyggelige. Grafikken er fantastisk for sin tid, meget stemningsfuldt både visuelt og lydmæssigt. Level designet er også glimrende, det er sådan noget hvor man bygger en forståelse af huset, lærer hvor alting er og hvilke rum der er farlige, hvilke der er mindre farlige. Spillet er også smart lavet i forhold til sine to karakterer, Jill har mindre liv end Chris men til gengæld får hun Shotgunnen hurtigere og adgang til Granat-kasteren, et våben Chris aldrig får. Han har godt nok noget mere liv end Jill, men kun 6 pladser til items på sig af gangen. God balance

Din viden om huset bliver bliver en nødvendig ingrediens på Hard hvor ressourcer er meget begrænsede og fjenderne kan slå dig ihjel på meget få bid. Du har ikke ammunition nok til at kæmpe mod dem alle sammen, så du må undgå dem hvilket godt kan være vanskeligt i smalle korridorer. Det føltes også lidt stimulerende at spille det igen, fordi mit hoved hele tiden lagde planer for mit næste træk.

Det lykkedes tilmed at få achievemented for speedrun på under 3 timer på mit andet playthrough til trods for at jeg så nogle cutscener, det havde jeg ikke regnet med - troede at det ville kræve lidt øvelse og ikke at blive gjort på Hard men åbenbart ikke

"Be Attitude For Gains!"
Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
13/52

Sniper Elite 4

Karakter 9/10

At kastrere Hitler bliver aldrig kedeligt.

@Mikael Jensen, nyhedsskribent om dagen, Rapper om natten.
alex2life
alex2life
Og 52/52.... kaster lænkerne fra sig

The Room til mobilen, og nej, det er ikke relateret til filmen The Room :I

Det er del af en puzzle-serie hvor man skal løse mekaniske puzzles i aflukkede rum. I det første som jeg har gennemført igen her nu står du f.eks. over for en stor boks som du skal have åbnet ved at trykke på forskellige knapper, finde ledetråde til dimser der skal drejes eller placeres andre steder osv.

Er ret forelsket i den her serie fordi det kombinerer fede puzzles med en virkelig uhyggelig stemning. Der er som sådan intet i The Room der kan skade dig men der er et overnaturligt element der får en større rolle som du kommer videre i spillet og det skaber bare en følelse af noget fremmed og ukendt som muligvis er farligt

Lilium11
Lilium11
Ja. Men du bliver destroyed næste år når jeg ikke har et halvt års Kina ophold og 3 Persona spil at nnå til bunds i

"Be Attitude For Gains!"
The_Dude
The_Dude
Lillium11 så kan du jo starte en ny tråd for 2018 med de regler du synes der skal være

Y can't metroid crawl ?
Lilium11
Lilium11
Jeg brokker mig nu ikke over reglerne lol, jeg har bare en kasse fuld af dårlige undskyldninger

"Be Attitude For Gains!"
alex2life
alex2life
Citerer Lilium11:
Ja. Men du bliver destroyed næste år når jeg ikke har et halvt års Kina ophold og 3 Persona spil at nnå til bunds i

Haha - Begynder allerede at lave en gameplan nu så jeg er klar fra 1. januar! ;P
Ej, regner med at det bliver en del mindre næste år nu hvor Tim er her

Bliver sjovt at se hvad der tager mest tid - En baby/tumling eller et speciale+gravid kæreste
Håber dog på at kunne få hugget lidt væk fra min backlog dog - Den er blevet ved med at vokse

Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Citerer alex2life:
En baby/tumling eller et speciale+gravid kæreste

Du får absolut nul timer til at game. Sådan er det at være ansvarlig voksen!

Jeg regner også med at hoppe på fra 1. januar. Jeg får alligevel ikke tømmermænd, så der kan sagtens blive tid til gaming, direkte efter nytår.

alex2life
alex2life
Citerer Søren Svanhof:
Du får absolut nul timer til at game. Sådan er det at være ansvarlig voksen!

Jeg regner også med at hoppe på fra 1. januar. Jeg får alligevel ikke tømmermænd, så der kan sagtens blive tid til gaming, direkte efter nytår.

Oh noes!

Og god ide med 1. januar! Men tæller det hvis man starter lidt før nytår og spiller henover midnat? ;P

Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Citerer alex2life:
Oh noes!

Og god ide med 1. januar! Men tæller det hvis man starter lidt før nytår og spiller henover midnat? ;P

Hvis du starter 00:00:01, så tæller det vel!

manutdxdk
manutdxdk
Er også klar igen i det nye år. Jeg håber også at kunne kæmpe lidt bedre med uden tre Persona-titler. Hvis man nu gennemspiller et spil igen næste år, som er på listen i år, kommer det så til at tælle igen?

Og en lille opdatering af listen.

18/52
Danganronpa V3: Killing Harmony
Tid: N/A
-Slår ikke helt det første, men det er der oppe af. Minispillene er forbedret en del i forhold til 2'eren og mordene er bedre end i de første to. Karaktererne er igen vellavet. Uden at spoile noget, så trækker slutningen for mit vedkommende lidt ned.

19/52
Cathrine
Karakter: 6,5/10
Tid: Ca. 8 timer
-Virkeligt spøjst spil, med en okay historie og karakterer samt nogle fine puzzles, som dog bliver for ensformige.

20/52
Pokemon Ultra Moon
Tid: N/A
- Som det ofte er med denne form for efterfølgere, så tilføjer de nogle ændringer, tilføjelser og forbedringer, som i dette tilfælde har resulteret i et bedre spil end Sun/Moon.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!