Gamereactor follow Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia
Gamereactor Close White
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

4K er langt bedre end 60fps!!

pukgames
pukgames
Jeg skriver dette pga. den mega hype mange herinde har angående høj fps.

Endelig fik jeg afprøvet Rise of Tomb Raiders PS4 Pro funktioner. Med et klik under options kan man skifte mellem 4K grafik og 60fps.

Jeg var ved at tabe kæben over den flotte og skarpe grafik man får leveret med 4K!! Draw distance er så sublim, at man fx kan se selv små detaljer på et bjerg langt væk på den anden side af havet. Omgivelserne og spil-figurernes ansigter er ufattelig skarpe og realistisk med med den høje oplysning. Spil oplevelse bliver langt bedre med 4K.

Høj fps er naturligvis et plus, men slet ikke til den grad det gøres til. Når man skifter fra 4K grafik til 60fps, bliver det uimodståelig grimt at se på, og gameplayet bliver heller ikke langt bedre synes jeg. Synes Ca 30fps er mere end rimeligt.

Håber 4K bliver fremtiden for den nye konsol generation, da jeg ikke kunne drømme om at spille på PC. Og fatter ikke folks kritiske syn på 4K, så længe fps ikke bliver under 25-30 stykker.

Jake the Snake
Jake the Snake
Det er din holdning. Aldrig noget jeg ville tilslutte mig.

Dog skønt at høre at Sony giver folk valget mellem høj grafik og høj FPS. Helt klart et skridt i den rigtige retning.

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Da jeg klikkede ind på tråden, troede jeg, at det var noget videnskabeligt bevist. Jeg mener, din overskrift udgiver sig for at være faktuelt, mens selve indlægget var rent subjektivt.

Men bare rolig, 4K bliver formentligt standarden fremover. Grafik sælger bedre end solid gameplay, ihvertfald på konsollerne.

Jeg selv bliver en smule irriteret over det slørede billede der opstår, når frameraten er så lav. Det er synd at se grafik, der kun er flot når man står stille, for derefter at modtage slør samt inputforsinkelse ved 30 billeder i sekundet.

Men det er godt at du er glad

Tænk hvor flot grafikken ville være, hvis vi gik ned på 15 FPS. Forskellen er jo ikke til at se eller føle tilsyneladende fps er en illusion.

@Mikael Jensen, nyhedsskribent om dagen, Rapper om natten.
Joeyvind
Joeyvind
Mener høj fps er ligeså overvurderet (og især herinde) som 4K er.

Måske i næste generation kan vi være så heldige at få en kombination af begge, men indtil da bør de i højere grad fokusere på det vigtigste; Make good games!

Ikke flydende, ikke flotte eller hurtige;
Men gode spil.

"They've come to witness the Beginning. The rebirth of Paradise, despoiled by mankind." Tilføj mig på PlayStation; joeyvind
Lilium11
Lilium11
Avs, det gjorde ondt i hovedet at læse den OP lol... kan man sige at den var uimodståeligt scrubby? Lavere frame-rate = mere inputlag = værre gameplay. Dit bud er at 4K er bedre fordi det ser bedre ud?

Jeg tror snarere det er fordi at det er den vej Sony går, og den vej Sony går er den vej du synes er den rigtige.

PS: http://i.imgur.com/zgHGVYh.png

En komplet uregerlig tomboy der elsker memes, mørket, det frække og awesome games. https://steamcommunity.com/id/Nazrin420/
Missing Avatar
Saksager
Citerer Mike JezZ:
fps er en illusion.

Forklar du det til min computer når den kører 4 fps i wow. Virker ikke super illusions agtigt

Broch83
Broch83
Jeg synes både 4K og 60 fps er rent ligegyldigt.

Men hvis jeg blev tvunget til at vælge, så valgte jeg 60 fps til hver en tid.
4K er moderen til alt der kaldes gimmicks. Ligegyldigt bavl præsenteret som noget man ikke kan leve uden.

Lilium11
Lilium11
Kan vi få implementeret en feature til at give et halvt 'like' til kommentarer som den ovenover?

En komplet uregerlig tomboy der elsker memes, mørket, det frække og awesome games. https://steamcommunity.com/id/Nazrin420/
Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Citerer Saksager:
Citerer Mike JezZ:fps er en illusion.
Forklar du det til min computer når den kører 4 fps i wow. Virker ikke super illusions agtigt

Sidstnævnte var sarkastisk i mit indlæg Beklager jeg ikke gjorde det mere tydeligt.

@Mikael Jensen, nyhedsskribent om dagen, Rapper om natten.
Smolinsk
Smolinsk
Nej og bare nej, eller hov skal man nu gentage sig selv igen igen, forstår det simpelthen ikke hvordan man ikke kan se især med de to over for hinanden så er 60fps oplevelsen utroligt meget bedre hele vejen rundt. Næsten der henne hvor emnet er ligegyldigt at diskutere.

TurkishDon
TurkishDon
Citerer Mike JezZ:
Da jeg klikkede ind på tråden, troede jeg, at det var noget videnskabeligt bevist. Jeg mener, din overskrift udgiver sig for at være faktuelt, mens selve indlægget var rent subjektivt.

Men bare rolig, 4K bliver formentligt standarden fremover. Grafik sælger bedre end solid gameplay, ihvertfald på konsollerne.

Jeg selv bliver en smule irriteret over det slørede billede der opstår, når frameraten er så lav. Det er synd at se grafik, der kun er flot når man står stille, for derefter at modtage slør samt inputforsinkelse ved 30 billeder i sekundet.

Men det er godt at du er glad

Tænk hvor flot grafikken ville være, hvis vi gik ned på 15 FPS. Forskellen er jo ikke til at se eller føle tilsyneladende fps er en illusion.

@Mike der går rygter om at der på et tidspunkt bliver udgivet HDMI kabler der understøtter 140hz. Mon ikke 60fps og 140hz bliver et perfekt match til PS5 og XTWO. Det skal nok komme en dag.

timmer1983
timmer1983
Det handler vel bare om, at vi alle synes noget forskelligt. 4k slår måske fps for mange. For mig kan der sagtens leveres flotte nok spil i 60fps, behøver ikke HZD standard for grafik. UC4 er også fint

Dermed sagt at jeg også er til højere fps end flottere grafik. Dog nyder jeg 4k både i HZD og i Fifa17.

Timmer

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!