Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國
Gamereactor
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Zelda: Breath of the Wild

The_Dude
The_Dude
jeg er stadig kun ved 2nd beast ;_;

Jeg har stadig kun armor i styrke 5. forstår ikke hvor i finder det der er bedre

Y can't metroid crawl ?
Broch83
Broch83
Du kan opgradere det. Det første sted du gør det er en Main Quest. Som du måske har fundet.

Carmillah
Moderator
Carmillah
63 timer har vi brugt, og nu er spillet gennemført. Dog mangler vi stadig 18 shrines. De begynder at være svære at finde

Spoiler vedr slutning:

Spoiler:Det er GODT nok hurtigt overstået det spil. Ganon var jo super nem at få ned med nakken. Alt for nem. Der mangler lidt udfordring der. Og så mangler jeg lidt kød på slutsekvenserne. Men ellers er det stadig intet mindre end fantastisk!

- En dude i forklædning..
The_Dude
The_Dude
Citerer Broch83:
Ja men så ved du jo også, hvordan du får bedre Amor

Problemet er at det jeg har ikke kan opgraderes

Y can't metroid crawl ?
Broch83
Broch83
Citerer The_Dude:
Citerer Broch83:Ja men så ved du jo også, hvordan du får bedre Amor

Problemet er at det jeg har ikke kan opgraderes

Du kan købe noget nyt i hver eneste by. Det kan opgraderes.
Og den tunic du burde have fået a Impa i starten af spillet, kan da i hvert fald opgraderes maks.

Tillagt 2017-04-26 08:50:
Citerer Carmillah:
63 timer har vi brugt, og nu er spillet gennemført. Dog mangler vi stadig 18 shrines. De begynder at være svære at finde

Jeg mangler at finde samlet 42 sidequests og shrinequests. Plus at løse en masse af dem, jeg har fundet.
Men jeg undrer mig lidt over, hvor de 42 NPCer, som vel skal give mig de quests, gemmer sig. Efter at have spillet 70 timer, burde jeg vel have mødt de fleste.

The_Dude
The_Dude
Jeg er på 35 timer og vil bare til de beasts og så ind til ganon. Jeg er ved at være mættet

Y can't metroid crawl ?
Carmillah
Moderator
Carmillah
Citerer The_Dude:
Jeg er på 35 timer og vil bare til de beasts og så ind til ganon. Jeg er ved at være mættet

Du lyder ikke så begejstret Dude?

- En dude i forklædning..
BumZen
BumZen
Er jeg den eneste der er gået lidt død i spillet kort efter man har fået historien om de...

SPOILER

... Fire beasts man skal slå ned fra Impa? Føler lidt jeg har afprøvet hvad jeg skal afprøve. Er i mine ældre dage udfordret på tid, og bliver derfor sur når jeg mine eventyr går galt pga. manglende stamina, eller løber tør for våben?! Flot spil, solidt leveret, jeg keder mig nu bare efter nogle skønne timer i starten.

From rivers of sorrow to oceans deep with hope... I have travelled them - Chuck Schuldiner (Death - Perennial Quest)
Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Jeg gik desværre lidt død i spillet kort tid efter det udkom.

Eller, at være gået død i det er måske et forkert ordvalg, men jeg blev mættet ret hurtigt. Jeg synes det blev lidt besværligt, og man skulle finde mange ting selv der ikke bliver vist, hvor man skal udforske.

@Mikael Jensen, nyhedsskribent om dagen, Rapper om natten.
BumZen
BumZen
Citerer Mike JezZ:
Jeg gik desværre lidt død i spillet kort tid efter det udkom.

Eller, at være gået død i det er måske et forkert ordvalg, men jeg blev mættet ret hurtigt. Jeg synes det blev lidt besværligt, og man skulle finde mange ting selv der ikke bliver vist, hvor man skal udforske.

præcis... man skal bruge for meget tid på at løbe rundt i håbet om noget sjovt. Glad for det ikke bare er mig.

From rivers of sorrow to oceans deep with hope... I have travelled them - Chuck Schuldiner (Death - Perennial Quest)
The_Dude
The_Dude
Citerer BumZen:
Citerer Mike JezZ:Jeg gik desværre lidt død i spillet kort tid efter det udkom.

præcis... man skal bruge for meget tid på at løbe rundt i håbet om noget sjovt. Glad for det ikke bare er mig.

Hvilke ting er det i savner der skal vises ? Jeg havde slet ingen problem med at finde ting? Og jeg er ikke stor fan af open world

Y can't metroid crawl ?
Broch83
Broch83
Nej det har jeg godt nok ikke oplevet. Men det var da ærgerligt for jer.

Er på ca 130 timer, og har nydt hvert minut. Synes der findes sjov rundt om hvert eneste hjørne.

Citerer Mike JezZ:
og man skulle finde mange ting selv der ikke bliver vist, hvor man skal udforske

Det er også svært for dem altså. Nu har vi i et årti brokket os over, at der var for meget hand-holding.

Tillagt 2017-06-16 21:02:
Jeg synes netop, at det der gør det her til et meget bedre spil end f.eks. Skyrim er tilgængelighed. Der er én karakter, ét crafting system, én stat til våben og armor og to ting jeg kan vælge imellem at få mere af (hjerter og stamina).
Og ikke noget med experience points, som tvinger mig ind i enhver kamp jeg kommer forbi. Til gengæld gode puzzles når jeg lyster.

Magnus Laursen
GR®
Magnus Laursen
Jeg brugte omkring 100 timer på det. Vender nok tilbage i løbet af sommeren, for at tjekke udvidelserne. Satte stor pris på fraværet af tjeklister og aggressive vejvisere. Kender flere som kørte død i det, fordi de følte sig tvunget til at gennemføre alle Shrines eller sågar finde alle Korok frøene. Det gad jeg ikke. Overhovedet ikke. Det sagde jeg til mig selv, da jeg forlod Great Plateau. Og det satte mig egentlig fri til at fjolle rundt, uden at tænke på trofæer, samlerobjekter og andre ting som ofte er kommet imellem mig og spillet.

Other M.
The_Dude
The_Dude
jeg følte mig slet heller ikke tvunget til at klare alle shrines og seeds. tværtimod

Y can't metroid crawl ?
Broch83
Broch83
Jeg har efter 130 timer fundet 128 seeds (ud af 900) og klaret 102 shrines (ud af 120). Så ingen panik

BumZen
BumZen
Citerer The_Dude:
Hvilke ting er det i savner der skal vises ? Jeg havde slet ingen problem med at finde ting? Og jeg er ikke stor fan af open world

For mig er det en smagssag. Der er objektivt set ikke noget galt med spillet. Jeg beundrer, at de lader spilleren opleve selv uden at smide 5000 markører på kortet. Desværre betød det for mig, at jeg hurtigt blev træt af at gå på opdagelse. Især fordi det kræver så meget stamina at åbne op for "ubisoft tårnene"... du ved dem man skal kravle op ad for at åbne op for kortet. Det betød, at jeg vadede rundt i blinde.

Jeg er dybt misundelig på alle de mennesker der ikke oplevede det. Verdenen er smuk. Kampsystemet er smooth som bare fanden (stadig ikke fan af breakable våben. Elendigt design valg) og den overordnede historie er klar og nem at forholde sig til.

Jeg tror jeg lader spillet ligge i lidt tid, og vender tilbage på et andet tidspunkt. Som det er nu, er jeg gået død i det, og har ikke særligt mange spilletimer, så vil hellere bruge dem på noget hvor jeg føler jeg får noget ud af min tid.

EDIT: Det er i øvrigt vigtigt at påpege, at jeg altså ikke hader spillet. Kvaliteten er simpelthen for høj til det.

Magnus Laursen
GR®
Magnus Laursen
Det er fair. Jeg er gået død i utallige sandkassespil, gennem tiden. Dog, i forhold til tårnene: jeg mindes at man kan bestige langt størstedelen af dem (hvis ikke alle), uden at have opgraderet stamina? Der er jo små platforme langs "stammen" hvor man kan holde et hvil. De er nu nok inspireret af Ubisoft, ja, men de tjener en anderledes rolle i det her spil, vil jeg mene - men det er en anden snak!

Other M.
The_Dude
The_Dude
Man har ikke behov for Stamina upgrades for at bestige tårne. Har taget alle uden. Dem hvor der ikke er platforme fra bunden har altid et eller andet tæt på så du kan hoppe/svæve ind på tårnet.

Folk har altid klaget over at blive holdt i hånden og nu er der intet og så er den også gal. :p

Y can't metroid crawl ?
Lilium11
Lilium11
Jeg gad vide hvordan folk der har et problem med den manglende hand-holding har det med et spil som Dark Souls? Der er jo ikke engang et kort man kan kigge efter og der er meget der ikke bliver fortalt, men må opdages af spilleren selv eller tjekkes på nettet.

Det lyder som om at problemet her er at det er en stor open world og det derfor bliver overskueligt at finde de interessante ting at lave hvis ikke man kan få vist hvor tingene befinder sig og i stedet bare skal gå på oplevelse? Det kan være det bare er for stor en mundfuld fordi det netop er open world, altså som i at man i et lineært spil med mindre områder sagtens kan klare sig uden hjælp men når det er en stor verden så vil man måske gerne have nogle pointers?

Interessant spørgsmål, jeg finder selv idéen som Zelda præsenterer her ret interessant og vil gerne se den implementeret i spil med et gameplay-loop jeg faktisk gider, kunne være interessant at prøve sådan et open world uden at fokus 70% af tiden er på den form for integrerede GPS spillet har der peger en mod den rigtige vej. Den slags sker for meget i spil, men i åben world har det virket lidt nødvendigt. Er det mon det dog? Hmmm... interessant.

Vil i hvertfald langt hellere engagere mig i spilverdenen og orientere mig på den måde frem for at have alting serveret på et kort !!

"Be Attitude For Gains!" - Satan's datter
Magnus Laursen
GR®
Magnus Laursen
Jeg kan ikke helt læse om dine tanker er funderet i dine egne oplevelser med spillet, eller slet ikke. Har du spillet Breath of the Wild?

For lige at slå fast: der er aldrig, aldrig, aldrig tvivl om hvor man kan tage hen, for at komme videre i spillet. Der er en særskilt kategori under missioner som vitterligt hedder "Main Quest", med tilhørende gule prikker på kortet. Spørgsmålet er, hvor man har lyst til at tage hen. Sammenligningen med Dark Souls (som alt øjensynlig bliver sammenlignet med, nu om dage) er ikke mere oplagt end som så.

Other M.
Lilium11
Lilium11
Har ikke fået mulighed for at prøve det af endnu, kommer først hjem om en måneds tid. Baseret på min research omkring spillet så er kampene og puzzles ikke noget der rigtigt vil fungere hos mig.

Men men. Jeg er nysgerrig i forhold til hvad det gør med udforskningen og håber lidt på at andre spil vil gå i dets fodspor.

PS: Jeg vælger at sammenligne med Dark Souls fordi at jeg synes at måden kampe fungerer på ligner det lidt og fordi at det handler om navigation i en verden uden at få noget forklaret.

"Be Attitude For Gains!" - Satan's datter
Magnus Laursen
GR®
Magnus Laursen
Alright. Du må sige til, når du får det i hænderne. Det med Dark Souls var lidt ment som en spøg*. Der er fællestræk, men ikke så meget i forhold til navigationen. Som sagt har man altid adgang til et kort i Breath of the Wild. I starten af spillet får man også introduceret spillets vigtigste elementer, såsom madlavning, opgradering af liv/stamina, shrines, påklædning og de magiske runer. Selv her, er der dog langt mindre "HEY, LISTEN!" end i tidligere spil.

*https://www.youtube.com/watch?v=f3d1nvKeTnU

Other M.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!