SvenskaNorskSuomiEnglishDeutschItalianoEspañolPortuguêsFrançaisNederlands中文IndonesiaPolski日本語한국어ČeštinaΕλληνικάTürkçeTiếng Việtعربي
Jake the Snake 2017-08-25 11:02 Indeholder erotik Indeholder vold Spam Rettighedskrænkelse Andet Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hej folkens Jeg har efterhånden brugt mere tid end jeg har lyst til at indrømme på POE(Path of Exile). POE er dog et ekstremt kompliceret spil og kan derfor skræmme nye spillere væk. Derfor tænkte jeg at jeg ville lave en lille liste over brugbare begynder tips. Jeg har nok glemt nogle ting så hvis andre erfarne POE spillere har andre råd så tilføjer jeg dem da til listen. POE er som bekendt lige launched på Xbox og får selvfølgelig derfor et indskud af nye spillere. 1: POE er et free to pay spil. Det er et af de bedste økonomiske modeller på markedet men derfor er der stadig et par ting som enhver endgame POE spiller bør købe. Det eneste køb som faktisk giver dig en fordel over andre spillere er et public stash tab. Fra et public stash tab kan du sætte ting til salg og dermed tjene flere penge(der er ikke penge i POE men lad os bare kalde det penge for nemmere referencer). Derudover er et currency tab et must have. Den sorterer al din currency som fx wisdom scrolls, chaos orbs osv. 2: Hvis du som mig insisterer på at lave dit eget build istedet for at følge en guide så skal du være klar på at fejle. POE har et ekstremt kompliceret skill tree og derfor vil din character nok ikke virke efter hensigten. Du vil højst sandsynligt ramme en mur omkring level 50 hvor din character simpelthen ikke længere kan overleve eller slå mobs ihjel. 3: Hvis du stadig vælger at lave dit eget build så følg én simpel regel. Saml ALLE life nodes eller energy shield op som du kommer forbi på dit skill tree. Det er sjældent en god ide at fokusere på både energy shield og life Det kan lyde kedeligt at tage så mange defensive nodes, men det er oftest en nødvendighed hvis dit build skal fungere. 4: Hvis du vælger at følge en guide så gå ind på hjemmesiden https://www.pathofexile.com/forum og find et build der passer dig. Jeg vil anbefale at finde et build som er kaldet for budget friendly som din første character. Et budget friendly build betyder et build som ikke kræver sjældne uniques til at fungere ordentligt. 5: Skill gems er en stor del af spillet. Hvis du bruger en damage ability, fx Scorching Ray, så skal du i løbet af spillet linke den til support gems. Disse support gems kan gøre den ability mere potent. En damage ability uden de korrekte support gems er oftest meget lidt værd senere i spillet. Hvis du fx har et chest piece med 6 linked sockets som ingen stats har overhovedet. Og du har et fantastisk chest piece med 6 sockets som ikke er linked så er der god chance for at det kedelige chest piece uden stats er meget mere potent, simpelthen pga de 6 lnkede sockets. Jeg kan give et eksempel fra min nuværende necromancer. Uden support gems så har en af mine zombier 13.933DPS(damage per second) og med mine 5 support gems så har den 66.700DPS og den har cleave på angreb så den rammer flere targets. 6: Potions er mere end bare mana og health pots som i de fleste andre spil. En potion i POE er permanent på din character indtil du skifter den ud. Den fylder op når du slår ting ihjel. Derfor bør du aldrig være ræd for at bruge dine potions. En health potion kan udover at give dig health også gøre dig immune til fx freezing, bleed, burning osv. Det er meget simpelt at lave din potion om så den kan give dig disse fordele. Hvis du har en hvid potion kan du bruge en Orb of Transmutation til at gøre den magic(blå). Derefter kan du blive ved med at bruge Orb of Alteration på den indtil den giver dig de bonusser du foretrækker. Ikke at have freezing, burning og bleeding immunity på sine pots er nok den største grund til at nye spillere dør oftere end de foretrækker. 7: Saml alle de underlige currencies op selv om du ikke forstår dem. Chaos Orbs, Transmutation orbs osv. De er yderst brugbare senere i spillet og fungerer også som spillets currency. Køber du fx et våben af en anden spiller senere i spillet vil det blive solgt for en af disse currencies. Oftest Chaos Orbs. 8: Når du har fuldført kampagnen starter du på maps. Din første prioritet når du kommer hertil er at få bedre gear på din character. Den vigtigste hovedregel du kan følge er at alle items skal have life på og din character SKAL op og ramme 75% resistance til fire, cold og lightning. Alt andet er sekundært. 9: Få socketed en movement ability på dit gear som fx shield charge, flame dash osv. Disse er utrolig brugbare til at bevæge sig hurtigere omkring og til at undgå farlige angreb. 10: Lad være med bare at holde dig til den første den bedste spell gem som du får tilbudt i spillet. Fireball er en stable i de fleste RPG's. Det er den første gem du får tilbudt som Witch m en den er ikke meget værd i de fleste builds senere hen. Find dig en AOE ability hurtigst muligt da single target abilities sjældent tilbyder nær så meget. 11: Hent programmet Path of Building på din PC. Det kan bruges til at lære utrolig meget om hvordan din character kan forbedres. Hvis du har tænkt dig at lave dit eget build så er Path of Building ganske simpelt uundværligt. 12: Hvis du finder et unique item(dem som lyser op i orange) kan det være meget værd.Du kan slå det specifikke item op på http://poe.trade/ . Jeg er ikke sikker på om denne hjemmeside også bliver brugt for xbox spillere, men den kan bruges til at finde ud af hvad der er noget værd. Personligt gider jeg ikke sætte noget til salg hvis det er mindre det er mindst 1 chaos orb værd. Rare items(dem som er gule) kan også være meget værd. De kan faktisk være meget mere værd end selv den mest sjældne legendary. De kræver dog en mere indgående kendskab til spillet at analysere. Det lærer du med tiden at evaluere. Det kan være at jeg tilføjer mere som jeg kommer i tanke om det. Jeg håber dog at nogle nye spillere finder et par af disse tips hjælpsomme. Like Comment Share 0 For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!