Gamereactor follow Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Hjælp med at finde spil fra 90'erne

Missing Avatar
Nielsen
Jeg håber, at I kan hjælpe herinde.

Jeg leder efter et gammelt spil - muligvis helt tilbage fra 90'erne. Kan også være fra 00'erne.

Det var ikke et spil jeg havde købt, det var sikkert et, som var med på en eller anden gratis cd-rom, som fulgte med min fars computerblade.

Det var et helt enkelt spil. Man kunne vælge om man ville være en djævel eller en engel (jeg valgte oftest djævel, for det var lidt sjovere)

Men når man så havde valgt hvad man var, så startede spillet så enten i himmel eller helvede - afhængig af ens karakter.

Og så gik man ellers bare rundt der, og så var der en masse huller, hvor der så en gang imellem blev skudt en djævel eller engel op af, og som man så skulle skynde sig hen for at stikke ned - for som djævel havde man en trefork og som engel havde man en slags pil/spyd.

Spillet og grafikken var som sagt HELT basis og enkel. Og det var ret tegneserieagtigt. Englen og djævlen så begge nuttede ud. Kan faktisk godt være, at englen ligefrem gik med ble.

Og jeg kan faktisk ikke engang rigtigt huske hvad målet var, andet end at man sikkert skulle udrydde den anden "art".

Jeg har naturligvis googlet diverse ord med devil vs angels osv, og der dukkede en masse forskellige spil op, men de var ALT for avancerede ift. det spil jeg efterlyser.

Det er kun fordi jeg pludselig kom i tanker om det forleden, at jeg nu har indledt "jagten" på det, og håber, at der måske er en eller anden, der kan huske spillet og kan hjælpe med titlen

alex2life
alex2life
Ehh - Du skriver at du har googlet diverse angels vs devils osv. så jeg ved ikke om det her forslag er helt åndsvagt - Det passer bare godt på det du har beskrevet:

https://www.giantbomb.com/angels-vs-devils/3030-7065/

Lidt gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=CS9qQjd9iyg

Lidt andet gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=yeogIBtBMCk

Altså, det har både engle og dæmoner - Hver sin campaign.
Kan kun se få klip af englenes verden - Men det virker til at hver side starter i sine egne miljøer som du beskriver med himmel og helvede.

Jeg kan ikke lige se våben i det gameplay jeg fandt, har dog heller ikke kigget vildt meget. De tæver dog lidt med næverne vist

Det er også ret tegneserieagtigt - Englen ser vist også ud til at have ble på

Håber jeg har ramt plet - Det er så irriterende at ikke kunne huske titlen på den slags!

Missing Avatar
Nielsen
Tak for dit input.

Det du linker til, var også et af dem, jeg stødte på igår, men desværre er det ikke det.

Men du har ret i, at figurerne godt kunne ligne det jeg skriver om, men spillet var meget mere enkelt. Man gik kun rundt på den samme "bane" - eller hvad man kan kalde det.

Dvs. skærmbilledet ændrede sig ikke, men forblev det samme. Den eneste "action" der var, var at der måske en gang imellem var lidt ild, og så de forskellige figurer der blev skudt op fra nogle huller.

Ellers så var billedet det samme. Så det var et ultra enkelt spil.

Og ja, det er møg træls når man ikke kan huske hvad det hedder - også sært, at det bare lige ploppede ind på nethinden forleden, for jeg har jo ikke spillet, eller tænkt på det i årevis - og NU kan jeg selvfølgelig ikke få det ud af hovedet igen

Og jeg håbede jo, at en google billed søgning kunne finde noget, der lignede, men desværre nej.

Håber der dukker nogle andre bud op.

Men tusinde tak for dit forslag

alex2life
alex2life
Øv!

Og bare så jeg forstår det helt korrekt.

Spillet er 2D og det er den samme faste bane du bevæger dig på - Så kameraet kører ikke fra side til side men er bare holdt fast?

Haha - Det kender jeg virkelig godt, har også siddet med den følelse pga. det her åndsvage flash spil jeg kan huske fra Gratis-ting, men siden eksisterer ikke mere og gider ikke at rode rundt på andre sider hvis de nu ikke har det anyways

Krydser også fingre for at der dukker andre bud op!

Missing Avatar
Nielsen
Ja, det er helt rigtigt forstået.

Det er ikke anden bevægelse, end den man selv laver. Som nævnt, så bliver der dog skudt lidt røg og ild op en gang imellem. Men ellers, så er det kun englen eller djævlen, der går rundt og stikker til dem der en gang imellem kommer flyvende op af hullerne.

Og da jeg som nævnt, oftest spillede som djævel/dæmon, så var "scenen" lidt som et månelandskab, og farverne var orangerøde.

Uh, ja, det er vildt frustrerende, når man husker noget HELT klart inde i sit hoved, men bare ikke kan grave det helt frem, så man kan finde det fysisk igen.

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Jeg har prøvet med lys og lygte at søge på google, men fuldstændigt uden held. Ud fra hvad du beskriver det som, kunne det også lyde som om at det måske er en læser fra det blad hvor skiven kommer fra, der måske havde lavet sit eget lille spil alene som var på skiven?

Missing Avatar
Nielsen
Citerer Mike JezZ:
måske er en læser fra det blad hvor skiven kommer fra, der måske havde lavet sit eget lille spil alene som var på skiven?

Det kunne naturligvis være en mulighed, men det tvivler jeg desværre på. Jeg er heller ikke 100% sikker på hvor spillet kom fra, gætter kun på, at det kom fra sådan en gratis cd-rom, der fulgte med et blad.

For jeg er HELT sikker på, at det var et gratis spil. Og er rimeligt sikker på, at det var før internettet, så det kan ikke være blevet downloadet.

Uha, det er ski da træls, at det skal være SÅ svært at finde!

Pisogså, at jeg lige skulle komme i tanke om det spil, og så have en møghukommelse oveni, så jeg ikke kan huske hvad skidtet hed.

Men 1000000 tak for, at du har villet lede.

Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Kan du huske hvilket sprog det var på? Dansk? Engelsk? Russisk?

Jeg finder umiddelbart også kun Angels vs. Devils og Messiah.

Missing Avatar
Nielsen
Uhm...desværre ikke. Men helt sikkert ikke russisk. Men engelsk eller dansk kan begge være muligheder.

Træls jeg ikke kan tegne, for så kunne jeg jo tegne et præcist billede af hvordan det så ud. Det står ret klart inde i mit hoved

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!