Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

2018 - 52 spil, hyggesnak

Hey The_Dude
Har lige et spørgsmål omkring hvilke formater der tæller med!

Er godt i gang med nogle spil på mobilen så kom til at tænke på om iOS og Android tæller med?

Ved godt der er meget skrald på begge platforme men der er også nogle virkelig gode perler at finde fra tid til anden

Ikke fordi jeg absolut vil x+1/52 med dem men mere fordi jeg godt kan lide at høre hvad andre spiller på deres mobiler samt dele ud af hvilke titler jeg selv bruger tid på når det gælder mobilen
Lad os samle alle nazister/nynazister/white supremacists/white nationalists/alle andre der deler den slags holdninger i en stor raket og skyde den direkte ind i solen!
  • 0
Har nu fået det første Tomb Raider spil i reboot trilogien fra 2006, Legends, nedlagt og wow, det er godt nok Uncharted beta. Vidste godt at de spil har lånt lidt af hinanden men det var overraskende for mig at se hvor meget.

Gameplayet er ikke så skarpt som i 2013's reboot men til gengæld er det gammel Lara Croft og ikke den intetsigende omvandre sæk klynk som rebootet byder på der åbenbart har brug for 3 spil til at fortælle sin origin-story. Hvis bare de kunne have kombineret det nye gameplay med den gamle karakter så ville det være perfekt men ak.

Må advare mod at spille det her på computer for det fungerer ikke særligt godt. Er i gang med Anniversary nu og det lader desværre også til at have problemer.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
I'm out... ved jeg kommer til at spille mange spil, som tilsyneladende ikke gælder...
Ældre maskiner, som den oprindelige challenge var baseret på...
  • 0
Citerer Alaniata:
I'm out... ved jeg kommer til at spille mange spil, som tilsyneladende ikke gælder...
Ældre maskiner, som den oprindelige challenge var baseret på...

Vent, hvorfor skulle ældre spil ikke gælde?
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Åbenbart tæller Sega Saturn, alt fra tidligere generationer end den og mobilspil ikke med i denne challenge. TheDude har nok luret at jeg ellers lå klar med en rom af Action 52
  • 0
Fint så tæller alt med hvis det er sådan et problem ;) jeg tænkte bare der skulle være en skæringspunkt men det dropper vi da bare.
Y can't metroid crawl ?
  • 0
Er i gang med et Resident Evil maraton, fordi de spil er tidsløse klassikere der bliver ved med at give. Der er tale om mekanisk simple spil, men alligevel synes jeg hovedet holdes stimuleret ved at man hele tiden skal fokusere på hvad det næste trin i planen er for at barbere så meget af ens tid som muligt.

Aldrig noget jeg har taget alvorligt men det giver mig noget at gå efter når jeg genspiller de gamle spil. Ville dog gerne have vidst inden jeg gik i gang med 2'eren at healing items havde noget at skulle have sagt i forhold til min rank, for så havde jeg da brugt færre First Aid Sprays.

Kravene lyder under 3 timer, under 3 saves, max 1 first aid spray. Jeg fik 2t. 14 minutter og 0 saves (det bliver pludselig til et horror spil så ) men jeg fik healet for meget, så kun en snoldet b-rang til mig - Oh well, videre med 3'eren. Den kender jeg ikke så godt, spændt på hvordan det kommer til at gå :3
  • 0
Det er ikke et problem for mig det betyder bare at jeg ikke deltager... Har lavet udfordringen med mig selv de sidste 4 år, så det fortsætter jeg bare med istedet
  • 0
Så er mit nytårsforsæt officielt igang! Final Fantasy Numero Uno er gennemført, og Final Fantasy 2 er klar på min elskede lyserøde PSP. Det er god underholdning når ligger med hovedet fuld af snot og feber, og ondt i halsen. Kender jeg nogen på GameReactor der har et yndlings Final Fantasy spil? Og i så fald, hvilket?
  • 0
Citerer Alaniata:
Det er ikke et problem for mig det betyder bare at jeg ikke deltager... Har lavet udfordringen med mig selv de sidste 4 år, så det fortsætter jeg bare med istedet

Jeg har fjernet platformkrav så deltag endelig bare her Alaniata des flere vi er des sjovere er det da

Tillagt 2018-01-09 23:07:
Citerer Søren Svanhof:
Så er mit nytårsforsæt officielt igang! Final Fantasy Numero Uno er gennemført, og Final Fantasy 2 er klar på min elskede lyserøde PSP. Det er god underholdning når ligger med hovedet fuld af snot og feber, og ondt i halsen. Kender jeg nogen på GameReactor der har et yndlings Final Fantasy spil? Og i så fald, hvilket?

FF1 til PSP er et af mine favoritter ellers kan jeg godt lide FF7 (surprise) og FF 13 (oh noes)
Tilgengæld er FF2 noget være lort
Y can't metroid crawl ?
Altså, til trods for 6-tallet, så var jeg godt underholdt. Det blev bare meget ensformigt og noget anonymt i forhold til karakterene. Desuden er jeg altid skeptisk hvad angår tidsrejser. Det sagt er Final Fantasy I på PSP enormt finpudset, og der er oceaner af indhold. Det viste jeg også at jeg ubevidst spillede på en afart svær sværhedsgrad, ved at kører Red Mage som suppleant for både White og Black Mage.

Final Fantasy 2 virker, indtil videre, til at have langt dybere progressions-systemer end 1'eren, og det er meget interessant. Dog har jeg kun spillede det lidt nu, så det kan være min holdning ændrer sig. Tre Monks og en White Mage, lets go.
  • 0
Citerer Søren Svanhof:

Jeg er en af de få forfærdelige mennesker som holder mest af VIII... Det var mit første FF, så det er bare det der ligger tættest mit hjerte... Jeg holder også meget af IX men desværre havde jeg engang et forhold hvor vi gennemførte det sammen lidt for mange gange til ikke at efterlade minder.
  • 0
Citerer Søren Svanhof:
Altså, til trods for 6-tallet, så var jeg godt underholdt. Det blev bare meget ensformigt og noget anonymt i forhold til karakterene. Desuden er jeg altid skeptisk hvad angår tidsrejser. Det sagt er Final Fantasy I på PSP enormt finpudset, og der er oceaner af indhold. Det viste jeg også at jeg ubevidst spillede på en afart svær sværhedsgrad, ved at kører Red Mage som suppleant for både White og Black Mage.

Final Fantasy 2 virker, indtil videre, til at have langt dybere progressions-systemer end 1'eren, og det er meget interessant. Dog har jeg kun spillede det lidt nu, så det kan være min holdning ændrer sig. Tre Monks og en White Mage, lets go.

synes progression systemet i 2 er forfærdelig. Og så er jeg bare en sucker for Warrior of Light, Det lyder så badass
Y can't metroid crawl ?
Citerer The_Dude:
Citerer Søren Svanhof:Altså, til trods for 6-tallet, så var jeg godt underholdt. Det blev bare meget ensformigt og noget anonymt i forhold til karakterene. Desuden er jeg altid skeptisk hvad angår tidsrejser. Det sagt er Final Fantasy I på PSP enormt finpudset, og der er oceaner af indhold. Det viste jeg også at jeg ubevidst spillede på en afart svær sværhedsgrad, ved at kører Red Mage som suppleant for både White og Black Mage.

synes progression systemet i 2 er forfærdelig. Og så er jeg bare en sucker for Warrior of Light, Det lyder så badass

Hands up high! The waaaarriors of light...
  • 0
Blev netop færdig med Resi4, vi kører med fart på gennem spillene for jeg skal nå i mål i år!! Må derfor udnytte resten af min ferie nu hvor eksamenerne er helt overstået, inden det går løs i Februar.

Resi4, klassisk mesterværk og et godt eksempel på at man da sagtens kan sætte pris på et Resident Evil der ændrer stil, det skal bare udføres godt, og det er det her. Noget af det bedste konsolbaserede skydning jeg har prøvet, med konsollernes begrænsninger integreret i designet og et combat loop som på Professional hele tiden holder dig på dupperne og et kløgtigt lille system der gør spillet sværere hvis du klarer dig godt, nemmere hvis du klarer dig dårligt. Historien er også lige i skabet, med guldkorn af replikker over alt. Virkeligt noget man savner i vore dages titler.

Må nu videre med 5'eren, ser allerede nu frem til Chris' episk cheesy one-liner omkring tegneserie-skurke ;-3
  • 0
Har lige inden for to dage færdiggjort Wolfenstein II og What Remains of Edith Finch. Tal lige om to forskellige oplevelser

Begge i rigtig høj kvalitet, og WRoEF var lige, hvad jeg behøvede efter en hektisk omgang Nazist-jagt.
I'll catch you on the flip side
Fik gennemført Superhot på PS4'eren efter at have købt det på deres januarudsalg. Nøj, hvor var det godt. Virkelig fedt, hvordan man gennem trial and error får luret, hvordan man bedst kommer igennem en bane uden at dø.
I'll catch you on the flip side
  • 0
Jeg er lige kommet igennem Mad Max efter 50 timer og overvejer nu, om jeg skal gå efter platin i det. Det er virkelig et tidskrævende spil og det bliver ret hurtigt ensformigt, men jeg var fint underholdt og historien var sjælden grum.
Synes du dette rygte skal tages med et gran salt?
  • 0
Blev netop færdig med Resident Evil 6, et spil som har været modtaget meget negativt i pressen og som jeg ikke mener fortjener det. Som om anmeldelserne har gået ud fra at Resident Evil skal være gys, selvom det ikke har været det like *ever* men samtidig glemmer hvad Metal Gear Solid plejer at være når det kommer i Open World facon uden så meget som tilnærmelser af de kvaliteter der gjorde serien fantastisk.

Resident Evil 6 har sine fejl, det bruger lidt for mange uskippelige cutscenes og dets QTE-fetichisme er lidt irriterende, men til gengæld er det et fest måltid for Resident Evil fans. Næsten alle ikoniske karakterer fra serien vender tilbage med hver deres 5-6 timer lange kampagne, plottet er perfekt for hvad det er ment til at være og spillet er ét stort sindssygt action-spil med godt med diversitet, og det fungerer godt i både co-op og single-player.

Desværre fik det den meget negative modtagelse (PS4 versionen står anmeldt dårligere end Andromeda og Unity, jamen wtf hvor ubrugeligt kan Metacritic blive?!), hvilket har medført at den canon som jeg nu har investeret mig selv i over 8 spil og 3 CG film nu er blevet lagt i graven for at bane vej for noget betydeligt kedeligere, mere trend-chasing og uden Capcom-sjælen. Vil næsten sige at reboots af den kaliber er respektløse overfor de oprindelige fans som kunne lide det som det var, så hellere at de starter en ny IP. Kald det Outstay: Five Nights at Silent Cliffs PT Edition eller noget.

Nu vil jeg stadig prøve 7'eren igen, se hvordan det holder nu her et år senere.
  • 0
Ok, done med 7'eren.
Ikke et specielt godt kapitel i serien, stærkt overvurderet titel der byder på mindre værdi end både den originale stil og third-person shooter stilen der blev lagt senere. Problemet er ikke en reaktionær indstilling af det er anderledes og derfor negativ men rettere, kvaliteten er der ikke rigtigt mere.

Når nu det er en 7'er forventer man at historien bliver ført videre, men i stedet har vi vitterligt ingen forbindelse til resten af serien andet end snævre referencer der ikke giver mening i forhold til canon'en, kortet er ikke nær så kompliceret som det har været i de tidligere spil, du kommer på intet tidspunkt til at sidde fast og det er ikke svært at navigere. Fjendeudvalget er meget begrænset, man bruger meget tid på at se uskippelige og ligegyldige mellemsekvenser eller på anden måde at vente på at få lov til at fortsætte med spillet.
  • 0
Gennemførte Splinter Cell 1 i dag via PS2 Emulator fordi Ubisoft ikke kan formaste sig til at udgive en ordentlig samling på Uplay, en der understøtter controllerbrug og har atom-kraftværket fra PS2-udgaven.

Det får 6/10 eller 3-stjerner, et ganske solidt spil men med en del problemer. Et spil som er blandt de første jeg nogensinde har spillet på min første konsol, PS2'en. På det tidspunkt havde jeg ikke noget memory-card, så jeg måtte starte forfra hver gang... blev ret god til det.

Dejligt spil, men set med solbrillerne af en noget mere erfaren spiller så er der en del problemer med det, Kalinatek-bygningen sucks for det første og for det andet så kan level designet godt være for restriktivt i forhold til spillerens udfoldelsesmuligheder. Jeg synes predator-stealth er for scrubs og ynder gerne at gennemføre uset, uden drab og uden så meget som at slå folk ud, men det virker bare ikke til at være muligt hele vejen igennem her. Måske det er dog?! Opdager stadig nye strategier
  • 0
Spillede lige det originale Rayman, for første gang i mange år, med en kammerat her i går. Det er et udfordrerne spil. Så hvis du mangler nogle udfordrerne titler at gå i gang med Lilium og er i humør til noget platformshopperi, så er det et kig værd.
  • 0
Åh ja, det gode gamle Rayman. Det spillede vi også meget tilbage i folkeren. Gode tider :3
Citerer Lilium11:
Åh ja, det gode gamle Rayman. Det spillede vi også meget tilbage i folkeren. Gode tider :3

Ditto. Det er godt nok lang tid siden jeg har tænkt på det spil.
  • 0
Det er så skide svært, det spil! For år tilbage genspillede jeg det med et par kammerater. Brugte snydekoder (remember those?) for at komme længere i spillet... med det resultat, at vi ikke kunne klare nogen af banerne. Det var ydmygende, men sjovt. Det visuelle udtryk er ældet med ynde!
Other M.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!