Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Top 10 spil fra forrige generation

Jeg fik flettet ind i en kommentar, at Oblivion, Fallout 3 og Skyrim ville være at finde i min personlige top 10 over spil fra den foregående generation. Det gav mig så lyst til, faktisk at nedfælde en sådan liste.

Top 10 yndlingsspil fra forrige generation (PS3/Xbox 360/Wii)

1. The Elder Scrolls IV: Oblivion
2. Mass Effect 2
3. Mass Effect 1
4. Grand Theft Auto V
5. The Elder Scrolls V: Skyrim
6. Mass Effect 3
7. XCOM: Enemy Unknown
8. Red Dead Redemption
9. Grand Theft Auto IV
10. Fallout 3

(slog man Mass Effect spillene sammen til én, så var der også blevet plads til Assassin's Creed 2 og The Last of Us på listen)

Hvordan ser jeres lister ud?
Super ide . Altid hyggeligt.

Min må være :

1.Red dead redemption 1
2.Fallout 3
3.The last of us 1
4.Skyrim
5.AC black flag
6.Gta 5
7.Uncharted 2
8.Uncharted 3
9.Farcry 3
10.Battlefield bad company 2

Limbo og fight night skal også nævnes lige uden for min top 10.
  • 0
Oof, Den er skisme svær. Nå lad os da give det et skud.

1: Dragon age Origin
2: Knights of the old republic 2
3: mass effect 2
4: Pokemon Blu/red
5: Stardew Valley
6: Divinity Original Sin
7: Starcraft 2 (campaign)
8: World of warcraft
9: Assassins creed, black flag.
10: Sam and Max

Honorable mentions. Monkey island, peggle deluxe, Portal 2, saints Row (3 og 4).

Der er rigtig mange spil jeg godt kan lide, derfor er det en svær liste at lave
  • 0
@aule
Du har sgu misforstået opgaven ..fra forrige generation (PS3/Xbox 360/Wii)..
Fair nok at tage PC-only spil med, men så må de være fra 2006-2013
1. Mass Effect 2

2. Fallout 3

3. Far Cry 3

4. Batman Arkham Asylum

5. Assassin's Creed: Black Flag

6. Assassin's Creed: Brotherhood

7. GTA IV

8. Burnout Paradise

9. Infamous

10. Mass Effect 3

Det blev simpelthen et målfoto imellem Fallout 3 og Mass Effect 2 som, surprise-surprise, også er de to spil jeg har gennemført flest gange.

At Burnout Paradise har indfundet sig på listen, var lidt af en overraskelse for mig selv (da det er en genre jeg nærmest ikke rører), men jeg tænkte tilbage på hvor mange timer jeg lagt i det spil, og nydt hver en af dem.

Mass Effect 3, som rosinen i pølseenden, så er jeg nok en af de få, der faktisk synes om afslutningerne på spillet. Og så den meget simple men uforglemmelige "mission" med Garrus hvor man mindes "gamle dage", var sku ligefør jeg fik lidt fugt i øjenkrogene.
I think of dieting, then i eat pizza
  • 0
Oof, den var svær. Jeg var jo blot et endnu mindre spir på det tidspunkt, så jeg kan sikkert ikke huske alle de fede titler men jeg kan da lige lire et par stykker af fra hoften, i en rækkefølge der næppe skal tages særligt alvorligt.

1. Undefined Fantastic Object

2. Deus Ex Human Revolution

3. Mass Effect 2

4. Bioshock

5. Dishonored

6. Metal Gear Solid 4

7. Hitman: Absolution

8. Dark Souls

9. Dragon Age: Origins

10. Fallout: New Vegas
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
Stor kærlighed til Fallout 3 herinde! Men det fortjener også ros for et godt oversættelsesarbejde af et gammelt rollespilskoncept.

Hastigt sammensat liste, i uafhængig rækkefølge:

1. Fallout: New Vegas

2. Deus Ex: Human Revolution

3. BioShock

4. Dark Souls

5. Mass Effect 2

6. Super Mario Galaxy/2

7. Red Dead Redemption

8. Halo 3

9. Gears of War 2

10. God of War 3

Overhovedet ikke tilfreds med den liste. De bedste titler er nuppet fra Lilium. Nogen af spillene har været indflydelsesrige for industrien, andre har haft en mere formativ rolle, rent personligt. Det er næsten alt sammen action, nu hvor jeg kigger på det, hm...

Kunne sikkert godt finde på en bedre(?) liste, men har lige været ude og fjerne noget maling, så det snurrer lidt i mit hoved. Iiiiih...
Other M.
  • 0
1. Mass Effect 2

2. Call of Duty Modern Warfare 2

3. Skyrim

4. Gears of War 2

5. Mass Effect

6. Halo 3

7. GTA 5

8. GTA 4

9. Batman: Arkham Asylum

10. Assassin's Creed 2

Der er med garanti noget jeg har glemt. Men det var lige dem der stod stærkt. Udover den sidste, så har jeg også gennemført alle mindst to gange.
Synes du dette rygte skal tages med et gran salt?
  • 0
Uden rækkefølge:

Dark Souls
Super Mario Galaxy 2
The Worlds Ends With You
Armored Core V
Persona 4 Arena: Ultimax
RockSmith 2014
Metal Gear Solid V
Rhytm Heaven + Beat The Beat
999
Excite Truck

Noget i den stil, men kun hvis DS (platformen, ikke spillet) tæller med som en del af den forrige generation. Hvilket jeg antager at den gør. Det er en håndfuld af de titler der har gjort et større indtryk, som jeg stadigvæk vender tilbage til regelmæssigt.

Diverse professor Layton og Nintendo Platformere kunne også være nævneværdige. Kirby spillene var f.eks. særligt gode i den generation, imo (med undtagelse af Yarn).
Bye bye
  • 0
@Lilium

Er din #1 "bare" Defender med hentai?
Citerer RSkovbo:
Undefined Fantastic Object

Jeg tog det lige på youtube. Nu er jeg vitterlig i tvivl om hun troller os eller hvad?
  • 0
Nu har jeg ikke kendskab til lige dét spil, men er det ikke "bare" en solid bullet hell shooter? Det er der vel ikke noget super mærkeligt ved, andet end titlen.
Bye bye
  • 0
Citerer The Pez Dispenser:
Det er der vel ikke noget super mærkeligt ved, andet end titlen.
Når det nu er Lilium, så er der i sig selv ikke noget odiøst i det. Men set i forhold til resten af hendes liste, så skiller den sig jo alligevel ret drastisk ud.
Den havde været mindre iøjnefaldende på din liste
  • 0
Nu har jeg ikke kendskab til lige dét spil, men er det ikke "bare" en solid bullet hell shooter? Det er der vel ikke noget super mærkeligt ved, andet end titlen.

Altså udover, at det er nummer 1 og har rædderlig musik.
Og resten af hendes liste ser almindelig ud
  • 0
Det kan der være noget om, også undre det mig at man ville vælge et touho spil når man for eksempel kunne vælge en Cave shooter som Dodonpachi eller DeathSmiles, som åbenlyst og 100% objektivt er blandt de bedste spil i genren i den generation.
Bye bye
  • 0
Jeg kan godt se at det er lidt af en outlier, men nu var der jo også bedt om listen fra 7. generation, og jeg spillede ikke så meget mærkeligt den gang. Ingen pudsige små indie-titler, meget lidt eksponering til arcade-style spil, det bare AAA hele bundet.

Det kan der være noget om, også undre det mig at man ville vælge et touho spil når man for eksempel kunne vælge en Cave shooter som Dodonpachi eller DeathSmiles, som åbenlyst og 100% objektivt er blandt de bedste spil i genren i den generation.

Lige den generation synes jeg godt nok Caves titler har noget nær druknet i slowdown, hvilket jeg ikke er begejstret for. Synes stadig det er nogle udmærkede titler, men Ketsui og Daioujou er mere min jam når det kommer til Cave og kører ved fuld hastighed det meste af tiden, men da de ikke er fra 7. generation andet end ports til Xbox'en så tæller det vist ikke.
  • 0
Citerer Lilium11:
men da de ikke er fra 7. generation andet end ports til Xbox'en så tæller det vist ikke.

Slog mig også lige at de ikke var nye, blev først introduceret til dem via xbox360 ports, men havde ikke overvejet at de faktisk var fra 90erne.
Bye bye
  • 0
1. The Last of Us
2. Uncharted 2: Among Thieves
3. Metal Gear Solid 4
4. Far Cry 3
5. Assassin's Creed 2: Brotherhood
6. Deus Ex: Human Revolution
7. Call of Duty Modern Warfare 2
8. Heavy Rain
9. Killzone II
10. Elder Scrolls V: Skrym (Til trods for den elendige udgave til ps3)
100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
  • 0
Jeg ville nok inkludere Braid og Super Mario Galaxy. Plus A Crack In Time og måske endda Uncharted 2. Kan ikke lige komme på flere pt.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
1. Mass Effect 2
2. Elder Scrolls V: Skyrim
3. Persona 4: Golden
4. Mass Effect 3
5. Uncharted 2: Among Thieves
6. Assassin's Creed 2
7. Europa Universalis IV
8. Deus Ex: Human Revolution
9. Pokemon Heart Gold
10. Grid

Sgu ikke helt sikker på de 2 nederste, og jeg er ikke sikker på placeringerne heller.
Citerer RSkovbo:
@aule
Du har sgu misforstået opgaven ..fra forrige generation (PS3/Xbox 360/Wii)..
Fair nok at tage PC-only spil med, men så må de være fra 2006-2013
Suk, Jaja min ven, du kan da fjerne de 3 spil som ikke er inden for det tidsrum, og så indsæt de 3 spil i honorable mentions. Men ærlig talt syntes jeg det er en ekstrem dårlig stil at kritisere andres liste. Jeg sidder jo heller ikke og kritisere din gør jeg?
  • 0
Det var heller ikke pænt af ham, kom så laver vi hævn

Citerer RSkovbo:
1. Puberty Crazies
2. Flesh Orchids of the Orient
3. Ass Effect
4, Metal Gear Solid: Snake Eater
5. Great Fairy Wars
6. Black Stars and Scissors
7. My Little Sister Can't Possibly Be This Cute!!
8. Pikmin
9. Red Dead Redemption
10. Touch My Katamari
  • 0
Citerer aule10:
Men ærlig talt syntes jeg det er en ekstrem dårlig stil at kritisere andres liste. Jeg sidder jo heller ikke og kritisere din gør jeg?
Nej, hvad bilder jeg mig ind, sådan - på en helt sober måde - at påpege, at du havde overset og/eller misforstået kriterierne. Jeg skulle også bare ha' holdt kæft, hvis du havde givet dig til at liste dine ti yndlings k-pop numre, for det er jo herre dårlig stil at italesætte en misforståelse.
Det er et spændende spørgsmål! Jeg ved ikke om jeg er tilfreds med mit svar.

1. Dark Souls
2. The Binding of Isaac
3. Monster Hunter Tri
4. No More Heroes
5. Hotline Miami
6. Street Fighter IV
7. Dead Rising
8. Overlord
9. Batman: Arkham Asylum
10. Mass Effect 2

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!