Gamereactor Danmark. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi bringer nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Opret en profil i dag! Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge - 2022 Edition

@ Brugor - Jeg vil bare gerne have lov til at sige, at jeg synes det er fornemt, at du tilføjer grafik til dit indlæg 😁

3/52

Mass Effect 3: LE

Ca. 40 timer.

Det var en udemærket afslutning på en udemærket trilogi.

Men til sidst ville jeg bare gerne være færdig med det. At spille 3 næsten ens spil back to back var lidt en dårlig idé.

Det får en 7'er 

"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."

4/52

Backbone - Series X

Tid: 6-7 timer

5/10

Indie spillet Bacckbone fra 2019 så ret interessant ud, og når nu det var på Gamepass skulle det selvfølgelig prøves. Jeg forventede et klassisk point and click adventure ala Lucas Film Games.  Det viste sig dog at være mere en visuel fortælling, da det var meget småt med puzzles. Det grafiske udtryk er virkelig flot, selvom det er pixeleret grafik. Der er en fed noir detektiv stemning, og historien var fængende fra start. Lydsiden svinger mellem at være rigtig god og stemningsfuld, til momentvis at være ikke eksisterende. Det skal lige nævnes, at i Backbone er alle karakterer dyr, det lyder weird, men det fungerer fint og giver historien liv. Det tegnede til at blive en god oplevelse, men 2/3 dele igennem spillet falder det hele sammen. Det ender med hvad der måske er den ringeste afslutning jeg har oplevet i et spil. Jeg tænker, at produktionsholdet har været godt i gang med første halvdel af spillet og så kommer chefen ind på morgenmødet og siger "I'm sorry guys, we're out of funds, so we have to wrap this up today". Kæmpe øv, for her var der potentiale til en lille indie perle, som i stedet ender i noget uforløst makværk.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

Okay - Fik lige presset to spil mere ud ad de skidende baller, som jeg kalder mit spilbibliotek her i weekenden. 

3/52

Ratchet & Clank 2016 (PS5)

Tid: ca. 9 timer

Karakter: 4/10

Mine erfaringer med Ratchet & Clank er minimal, og jeg har sådan set ikke spillet et R&C-spil siden det første tilbage i de spæde 00’er på PS2 … og dette spil fik mig egentlig til at ønske, at jeg ikke valgte at fordærve mit minde fra dengang. 

Bovlam og intetsigende historie, med komplet flade karakterer og et gameplay-loop jeg ikke vil ønske på mit værste fjende. Flot grafik for en PS4-titel dog. Sjov komik til tider (hvis du er i det helt rette hjørne for sådan noget på dagen). At Insomniac er holdet bag denne titel kan man kun placer sit rystende hoved i mellem knæene over. 

Grafik: 🌟🌟🌟🌟🌟*️⃣

Lyd: 🌟🌟🌟*️⃣*️⃣*️⃣

Gameplay: 🌟🌟*️⃣*️⃣*️⃣*️⃣

Genafspilningsværdi: 🌟*️⃣*️⃣*️⃣*️⃣*️⃣

4/52

Ratchet & Clank: Rift Apart (PS5)

Tid: ca. 14 timer

Karakter: 9/10

Med min forrige R&C-oplevelse helt friskt i gemmeren, så må jeg da indrømme at mine forventninger for Rift Apart havde en temperatur mindre end lunken. Men heldigvis gemmer Rift Apart på en langt mere interessant historie, et vidunderligt gameplay-loop (bedre våben og en tilføjelse af et dash har hjulpet meget) og ikke mindst fremragende karakterer, som alle føles ganske ægte. Ratchet og Clank har i denne omgang oprigtige følelser og tanker, og generel personlighed. Det går også for spillets nye tiltag i form af karakterne Rivet og Kit, som jeg endeligt håber vi ser igen engang i fremtiden, da disse karakterer vejer ligeså tungt på skålen, som de gamle kendinger. 

Grafisk, musik og stemmeskuespil er altsammen mmmmmmhuuuh chef’s kiss 👨‍🍳💋

Spillets eneste rigtig minus er, at du kan med god vilje 100% spillet på første færd. Ellers tilbyder spillet flere sværhedsgrader og en speedrunner-funktion. 

Grafik: 🌟🌟🌟🌟🌟🌟

Lyd: 🌟🌟🌟🌟🌟🌟

Gameplay: 🌟🌟🌟🌟🌟*️⃣

Genafspilningsværdi: 🌟🌟🌟*️⃣*️⃣*️⃣

Super idé!

Er nødt til at være med, selvom jeg godt er klar over, at jeg højst sandsynligt ikke når i nærheden af de 52😊

Men here goes:

1/52

Ratchet & Clank: Rift apart (PS5)

Antal timer: 15

Anbefales: Jeps!

Super flot spil, og jeg var faktisk rigtig godt underholdt!👍

2/52

System Shock 2

Karakter 9/10

Tid 15 timer og 26 minutter. 

Anbefales? Ja!

Glimrende spil, det er første gang at jeg gennemføre det og syntes generelt også bedre om det end jeg har gjort tidligere. De første 6 baner er rigtigt gode med masser af hemmeligheder og variation i fjendetyper og grafik. Det var spændende at udforske og gameplayet fungere generelt rigtigt godt. Det falder lidt fra hinanden i de sidste 1-2 timer, hvor det hele bliver noget abstrakt alien halløj, hvor sidste halvdel er mildt irriterende at spille.Men det bliver bedre igen når man kommer til det sidste lille stykke med en masse vellavede referencer til SS1. Historien var interessant, men slutningen var en anelse plat. Så rigtigt stærkt spil, indtil det lakker mod enden, der skranter det lidt. Men når det er godt, så er det virkeligt godt og det er det det meste af vejen. 

It'll only ever cost us an arm and a leg, but if we cut them off now, they will never grow back.

4/52

Peggle 2

Karakter 7/10

Platform Series X via gamepass

Et par timer tror jeg

Anbefales? Ja

Peggle 2 er virkelig en tidsrøver. Det bliver ofte til liiiiige en bane til. Det er relatvivt nemt, det var kun i den sidste verden jeg fik lidt problemer i de sidste baner. Lidt for kort, men det skyldes nok de sidste verdener er låst bag DLCer, som burde have være med i maingame.

• 0

2/52 - God of War PC

40 timer - 4/5

"Platin" på Give me God of War, med keyboard+mus som input-form. Det er uden tvivl et både flot og storslået cinematisk action-RPG, med en god historie og klart noget der fortjener sin store succes, glad for at se det på PC-platformen og håber at vi kommer til at se mere af den skuffe i fremtiden.

Jeg har en række udfordringer med selve kampsystemet, det er som om at deres balance bare er helt fucked, når spillet starter er kampene tough, men så du bliver levellet op, så bliver du et ustoppeligt power-house der helt uden nogen nævneværdig hjerneaktivitet bare smelter sig vej gennem langt de fleste kampe takket være crazy stærke cooldowns og Atreus' noget OP bue. Der er også fede kampe, men der er desværre langt imellem dem, for det meste er det desværre ret babby-tier stuff, selv på Give me God of War, der dog i det mindste tilfører en mekanik der lader fjender lv. up under kampe, hvis du ikke stopper dem. Et eksempel på nye mekanikker at forholde sig til, og ikke bare "nu skader fjender 3x så meget, hyg dig". Dvs. det gør de så også, Sigrun var en cool boss, men det er måske vildt nok at hun kan modtage bogstaveligt talt hundredevis af slag, mens hun selv kan dræbe dig på få hits. Lidt billigt købt, men tilfredstillende at klare alligevel, så jeg tilgiver det

Jeg var lige ved at downgrade karakteren pga. de to bonus-realms. Jeg havde ikke spillet dem første gang på PS4'eren, så jeg havde set frem til at se hvad jeg gik glip af, men det var bare Ubisoft-tier grinding skrald desværre, Muspelheim var ok, lidt for langtrukkent men i det mindste med udfordringer, mens Niflheim bare var en lang grind efter tåge. Lige lad være med det næste gang Sony

Be gay, do crimes. #Armthequeer

Okay, ja så blev jeg også færdig med GoW.

2/52
God of War (PC)
Antal timer: 43.5
Kan det anbefales: Ja

Spillede selvfølgelig også på Give me God of War

Jeg havde også store kvaler med kamp-systemet.

På den ene side under normale omstændigheder er det fuldstændig hjernedødt, men samtidig kan du maks blive ramt 2 gange i de der bonus valkyrie boss battles.

Det er virkelig dårligt balanceret og mange af de ting du bruger titusindvis af exp på at opgraderer i dit skill tree er fuldstændig ubruligt der hvor det bør gælde - jeg mener specifikt udvidelse af combos og nye skills: Alt sammen ubruligt i de bonus valkyrie boss fights. I stedet klarede jeg mig igennem valkyrie kampe ved at slå dem et par gange og så ellers vente på de var åbne igen. Lidt parry her og der og så er man ellers færdig efter 5 til 10 minutter med uafbrudt fokus - Noget der passer lidt bedre til soulsborne spil end det her vil jeg mene.

Historien havde jeg kun få små problemer med. Det irriterede mig fx at dialogen var skrevet lidt fesent ret ofte. For eksempel kunne jeg ikke rigtig finde humoren i at Atreus siger "duh". Måske tog jeg det for seriøst, men så igen - Er tonen i det her spil ikke ment at skulle være meget seriøs?

Men ok, værre var det heller ikke.

God slutning og fantastisk stemmeskuespil/effekter og alt spiller generelt bare på et utroligt højt plan. Var lige ved at tro det her spil ville være et perfekt eksempel på kombination af spil mediet og historiefortælling, men så blev jeg ret udkørt efter at ha været revet igennem Ubisoft formularen med vanvittige mængder tidsspild og RNG på stats som resulterer i komplet apati over for de belønninger man kan vinde sig til. Ærgerligt fordi det tager altså meget væk fra helheds oplevelsen.

Ellers et rigtigt godt spil og jeg er også rigtig glad for at se Sony's initiativ der giver os PC-brugere muligheden for også at prøve deres virkelig gode exclusives. Misforstå ikke det bitre her i. Jeg havde en fantastisk oplevelse.

4/52

Guardians of the Galaxy PC

Tid: 18t 30m

Karakter: 8,5/10

Kan anbefales først og fremmest til Guardians fans. Kan man lide karakterne og humoren vil man føle sig hjemme. Soundtracket består af gamle pop og rock hits som Final Countdown og sange Rick Astly, Joan Jett osv. Super fedt at kæmpe til.

Kamp er dog spillets svageste punkt og kan godt blive lidt ensformigt. 

Y can't metroid crawl ?

3/52

The Legend of Heroes: Trails in the Sky SC

Antal timer: 95 timer

Karakter: 10/10

Fortsætter hvor Trails in the Sky FC sluttede, og leverer en fremragende fortsættelse på historien. De forskellige partymembers får yderligere tid til at shiny, og det samme gælder de folk man har mødt på sin færd. Gameplayet er langt hen af vejen det samme. Orbmentsystemet har fået lidt udvidelser og tilføjelser, men generelt er der ikke sket det store her, og når man har et turbaseret kampsystem som virker, så gør det heller ikke noget. Det grafiske udtryk er også ligeså charmerende som det første. Gav det første 10, og mener faktisk at 2'eren er bedre, så det bliver det også herfra. 

5/52

South Park The Fractured But Whole - PS5

Tid: 29 timer

9/10

Jeg grinede højt utallige gange, det er den sjoveste spil oplevelse jeg har haft i meget lang tid. De formår at få sygt mange skøre påfund og karakterer fra serien med i spillet, uden at det virker påtaget. Det turbaserede kampsystem er ikke det dybeste, men det fungerer overraskende godt, og bliver aldrig kedeligt. Jeg hyggede mig bravt med at rende rundt og udforske byen, mens jeg pruttede på alle. Plat og ekstremt dumt men underholdende.

Det kan klart anbefales, til alle der kan lide serien.

Live Service - Nej Tak.

4/52

Death's Door

9 timer

8/10

Rigtig godt roguelike-ish spil med lidt Dark Souls stemning, metroidvania-elementer og fint gameplay. Udemærket historie og skæg dialog.

Største anke er at det er en anelse for nemt og lader en skippe kampe uden at man får et valg, hvis man går hen og dør et par gange i en kamp.

Men det var et hyggeligt spil til et par aftener. 

"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."

3/52

Dusk (Switch port)

Karakter 9/10

Tid 7 timer

Anbefales? Ja!

Det er et af de bedste skydespil jeg har spillet i noget tid og det siger ikke så lidt. Gameplayet sidder lige i skabet men det er kreativiteten der brillerer. Hver episode er super varierede med alverdens fede ideer og der bliver løbende introduceret nye fjendetyper til at skabe afveksling. Banetyperne kommer vidt omkring, fra motorsavsmassakren til Quake inspirerede katedraler og alverdens andre steder. Jeg sætter pris på spillets blanding af hæsblæsende action og næsten horror agtige sekvenser. 

Min eneste anke er at de sidste 3-4 baner er ret dårlige. Det går drastisk nedad bakke fra den puzzle orienterede Homecoming og fremefter. Så vil anbefale at man bare stopper der. Men udover det er det en af genrens tunge drenge.

It'll only ever cost us an arm and a leg, but if we cut them off now, they will never grow back.

6/52

Lake - Series X

5/10

Tid: idk 8 timer måske

Jeg gik til denne titel med en god portion entusiasme, nu skulle der fandme deles post ud! Desværre var det omtrent ligeså kedeligt som det lyder. Gameplay loopet er, at køre rundt i en langsom postbil i en søvnig flække i Oregon, hvor man voksede op, men ikke har været i 22 år. Lidt weird for ens forældre bor stadig i byen. Man møder og snakker med forskellige mennesker på ruten, men ingen af dem var særlig spændende, og det hele virker ret overfladisk. Undervejs var der mulighed for et par romancer. Jeg endte med at gå den lesbiske vej, det sker af en eller anden grund altid når jeg spiller med en kvindelig karakter. Verdenen er helt død, og man kan kun interagere med et par håndfulde npc'er. Man kan heller ikke ødelægge noget med postbilen. Stemmeskuespillet og lydsiden var okay, og musikken bidrager til stemningen. Der kunne dog godt have været nogle flere end de 5-6 numre der kører på repeat i radioen. Det var hyggeligt nok i et par timer, men bliver hurtigt kedeligt.

Undervejs oplevede jeg også en del tekniske problemer, framedrops og diverse glitches, det trækker en karakter ned. 

Spillet lægger op til, at man kan vælge at blive i flækken som postbud, vende tilbage til det travle storbyliv, eller en anden mulighed. Jeg valgte at skynde mig væk, for aldrig at vende tilbage.

Anbefales? Måske hvis man har hang til tung bong rygning.

Live Service - Nej Tak.

De første tre spil er fra Remaster-versionen der udkom på Playstation 4. 

5/52

Uncharted: Drake’s Fortune (PS5)

Tid: Ca. 7 timer. 

Karakter 7/10

Tror ikke der mange i dette community, som ikke kender til dette spil og dens efterfølgere. Så jeg vil være kort. 

Godt spil, men desværre et spil som ikke holder så godt med tidens tand som sine efterfølgere. Banedesignet kan til tider føles meget “video gamey”. Styring er heller ikke heeelt på plads til tider. Cover-systemet føles irriterende til tider. 

Glimrende historie og karakterer. Fantastiske skuespillerpræstationer. 

Grafik: 🌟🌟🌟*️⃣*️⃣*️⃣

Lyd: 🌟🌟🌟🌟*️⃣*️⃣

Gameplay: 🌟🌟🌟🌟*️⃣*️⃣

6/52

Uncharted 2: Among Thieves (PS5)

Tid: Ca. 8 Timer

Karakter: 8/10

Uncharted 2 er Uncharted 1 bare bedre på næsten alle parameter, men stadig ikke helt ved toppen. Styringen af Nathan Drake føles bedre, historien er bedre og gameplayet skarpere. 

Det nye persongalleri er interessant. 

Dette spil har nok - i min personlige optik - den mest ikoniske åbningen i serien (tog-sekvensen).

Bane-designet føles mindre “video gamey”.  

Grafik: 🌟🌟🌟*️⃣*️⃣*️⃣

Lyd: 🌟🌟🌟🌟*️⃣*️⃣

Gameplay: 🌟🌟🌟🌟*️⃣*️⃣

7/52

Uncharted 3: Drake’s Deception (PS5)

Tid: Ca. 8 timer

Nu snakker vi satme! Jeg lyder nok igen som et bånd der er blevet spolet tilbage, men Uncharted 3 tager langt de fleste aspekter fra de to forrige spil, og skruer det op på 11. Brilliant historie, brilliante skuespilpræstationer, fremragende puzzles. Fremragende sekvenser som fly-sekvensen og ørkenvandringen!

Spillet halter dog stadig i styringen, og Nathan har stadig svært ved at fatte om han skal rulle, hoppe ned eller gå i dækning. 

Grafik: 🌟🌟🌟🌟🌟*️⃣

Lyd:🌟🌟🌟🌟🌟*️⃣

Gameplay:🌟🌟🌟🌟*️⃣*️⃣

De næste to anmeldelser er baseret på Uncharted: Legacy of Thieves Collection

8/52

Uncharted 4: A Thief’s End (PS5)

Tid: Ca. 15 timer

Nå. Jamen, hvis man kan huske nogle af mine tidligere udtalelser omkring U4 (og hvorfor skulle du det? Jeg er en random gut på nettet, så selvfølgelig kan du ikke huske det), så ved man at mit forhold til spillet har været i den mere negative ende. Men jeg kommer til at æde mine ord i mig, og står glædeligt ved det. 

Uncharted 4 er intet mindre end fremragende på næsten alle kanter. Jeg er såååå tæt på at kvittere med et stort 10-tal til spil. Men ak, jeg må vær fair, da spillet stadig har nogle få skavanker (en af dem stor endda). Men først det positive. 

Styringen i et Uncharted-spil har aldrig været bedre - 99,9% af tiden gør Nate præcis det jeg vil have han skal. Gameplayet er A+. Historien får mig til at sidde helt ude på kanten af mit sæde (løgn - har en sofa). Skuespillet er decideret magisk, og Nate, Scully, Elena og alle de andre i persongalleriet har aldrig set bedre ud. De føles som virkelige personer, som jeg virkelig holder af.

De 60 FPS har gjort spillet meget mere spilbar for mig. Fx effekterne fra vandplaskeri når Nate løber i vand er lang mindre fornærmende for mine sanser nu.  

Men for hver en solstråle er der en skygge. 

Jeg synes stadig at Nate’s pludselige eksisterende og aldrig førnævnte bror er et svagt præmis for en historie. Synes hans eksistens gør forholdet mellem Nate og Sully mindre vigtig. Men dette er ikke altødelæggende, og jeg er villig til at lade denne splint sidde i fingeren for at kunne blive underholdt. 

Uncharted 4 har series nemmeste og mest uinteressante puzzles. 

Sekvenserne med åben verden - de steder hvor du enten kører i bil eller sejler i båd - føles som om at deres primære funktion er kunstigt at forlænge spiltiden. 

Lydsiden på Uncharted 4 er fin nok, men ved brugen af et headset med 3D, kan stemmerne i spillet godt være diskante og knasende - det er desværre også tilfældet med The Lost Legacy-kampagnen. I selve film mindre, men når karakterne snakker under gameplay kan det godt virke meget hårdt at høre på. 

Gameplay: 🌟🌟🌟🌟🌟🌟

9/52

Uncharted: The Lost Legacy

Tid: Ca. 6 timer

Karakter: 8/10

TLL er til dig som lige vil have lidt mere Uncharted 4. Ikke lige så skarp en historie, men et glædelig gensyn med Chloe fra U2 og U3. 

Grafik ligeså imponerende som U4, med en flotte vistas og karaktermodeller. Skuespillet er igen sublimt. 

Puzzles i denne kampagne er i forhold til U4 sjove og interessante. Skyggepuzzlen er virkelig sjov!

Har desværre de samme lydproblemer som U4. 

Ville ønske spillet havde den samme længde og gravitas som U4 - eller bare U2 eller U3. 

Gameplay: 🌟🌟🌟🌟🌟🌟

Genafspilningsværdi: 🌟🌟*️⃣*️⃣*️⃣*️⃣

Okay - det her er nok sidste gang jeg anmelder så mange spil på en gang. Skal igang med Pokémon snart, og så kommer Horizon, Elden Ring og i marts Wonderlands, så begrænset hvor mange spil jeg får spillet fra nu af. 

5/52

A Plague Tale: Innocense PC

TID: 10 timer

karakter: 7/10

Fin fortælling hvis man søger sådan en. flot grafik. Gameplay er so/so

Y can't metroid crawl ?

5/52

Far Cry 6

29 timer

5/10

Det er Far Cry. Der er kun en smule nyt mht. udforskning af verden og gameplay generelt, men de ting de har ændret er til gengæld ødelæggende for oplevelsen.

Væk er ens skilltree og er erstattet af udstyr i 5 kategorier samt en "rygsæk" der alle giver adgang til forskellige buffs og skills. Disse skal så enten findes eller købes for særlig valuta.

Dette betyder i praksis, at du ikke, ligesom i de tidligere spil, kan blive en dræbermaskine med alskens evner, men må nøjes med ét sæt der kan noget meget specifikt.

Samtidig er manglen på muligheder for at skifte hurtigt mellem setups, direkte grund til at jeg meget hurtigt fandt en kombination af udstyr og rygsæk som jeg holdt fast i hele vejen gennem spillet.

Historien var meh og grafikken er virkelig ikke imponerende, dog er den heller ikke grim.

Til gengæld er spillet temmelig stabilt og oplevede ingen crashes eller nævneværdige fald i FPS.

Jeg lå først på en 6'er, men efter at have skrevet mit rant faldt det sgu en karakter. Og jeg kan mærke at jeg er meget tæt på en 4'er. 

Jeg spillede det kun færdig for at kunne skrive det på listen her, ellers tror jeg sgu ikke jeg havde færdiggjort det.

Jeg kan godt lide, at du sad og blev lidt vred, mens du skrev.

Hah det tænkte jeg også. Jeg var også gennem et par titler sidste år, hvor jeg havde det på samme måde, altså jeg gennemfører kun det her skrald for at jeg kan give det en sviner på 52 spils tråden🤣

Live Service - Nej Tak.
  • 0

3/52

Shadow Warrior 2

Karakter 6/10

Tid: 14 timer

Jeg er gået seriøst kold i AC Valhalla og havde brug for noget hurtigt, nemt fordøjeligt og dumt, hvilket ledte mig til Shadow Warrior 2. 
Shadow Warrior 2 kan vist gennemføres på 6-7 timer, men jeg endte med at klare alle sidequests og derfor kom jeg på den anden side af 14 timer.

SW2 er et lige ved og næsten spil. Gameplay er tight, hurtigt og fjender reagerer og vælter omkuld, når man skyder dem, noget man ikke ser ofte nok i skydespil. Spillet har iøvirgt modtaget fps boost og afvikles derfor i 60 fps på Xbox Series. 

Desværre er spillet sværtet ind i et håbløst lootsystem, som drukner dig i loot og "tvinger" dig til at bruge tid på at glo mere eller mindre ligegyldige mods. Historien er nærmest ikke eksisterende og sidemissionerne foregår alle i de samme 3-4 områder.
Havde det ikke været for det glimrende gameplay, som nok mest af alt minder om DOOM 2016, så var jeg nok ikke kommet igennem det.

Kan spillet anbefales? Mjaa... Naahh.... Det er et habilt spil med solid og sjov gameplay, men det har mange svage punkter som eksempelvis dets lootsystem. Kan man ikke spille det i 60fps eller højere, ville jeg anbefale, at man undgår det. Spillets styrke er klart dets DOOM 2016 lignende gameplay.

7/52

The Artfull Escape - Series X

Tid: 7 timer måske

10/10

En god fyr herinde fra gjorde mig opmærksom på denne indie titel, og tusind tak for det! Da det gik op for mig, at det var et Annapurna spil, røg mine forventninger i vejret, og det levede i den grad op til dem. Wauw!

Man spiller som Francis Vendetti, en ung wannabe folkmusic musician, hvis onkel var en kæmpe stjerne indenfor genren (se Bob Dylan). Han står foran sin debut på scenen, og han tvivler både på sin person såvel som sit talent. Her tager historien så en vanvittig drejning. Francis bliver pludselig kastet ud i et psykedelisk intergalaktisk glamrock eventyr af dimensioner, for at finde hans stage persona, musiske stil og talent. Jeg vil ikke gå i detaljer med hvad der så sker, andet end at det nok er det mest crazy jeg nogensinde har spillet. Historien i The Artfull Escape, får historien i Psychonauts til at minde om manualen til en vaskemaskine. 

Det her er det tætteste man kommer på et lsd trip i spil form. Grafisk ser det intet mindre end fantastisk ud, slap af det er originalt og smukt! Lydsiden og stemmeskuespillet kan der ej heller sættes en finger på. Der er masser af små, mere eller mindre skjulte, referencer til alt fra Aldous Huxley over Lewis Carrol til Hendrix. Selvom spillet er ganske småt og helt lineært, er det sjovt at gå på opdagelse i. Det er på ingen måde et udfordrende spil, og det er heller ikke meningen, men man keder sig aldrig. Jeg oplevede ingen tekniske problemer af nogen art undervejs.

The Artfull Escape er bestemt ikke for alle, og gudskelov for det! Det her er psykedelisk kunst.

Kan det anbefales? Ja for fanden! Grib spaden, hop op på raketten og HOLD FAST!

Live Service - Nej Tak.

Hah, det lyder som lidt af en oplevelse. Umiddelbart bedre end det open-world trash jeg har suttet i her på det seneste, naturligvis bare for at give mine hænder noget at lave mens jeg har lyttet til diverse streams og shitposted live med homies over Discord.

3/52 - Days Gone

35 timer - 2/5

Vi var jo en del stykker der havde travlt med at definere Days Gone som et skodspil for idioter dengang det kom frem. Det hang selvfølgelig meget sammen med at man ikke direkte måtte kalde hinanden idioter dengang, men selvfølgelig hang det også lidt sammen med at spillet lige virker Ubisoft nok. Jeg har fået lidt skæld ud for at dømme spillet på forhånd uden at spille det, og jeg har sågar fået at vide at hvis man kører sværhedsgraden op på max, så bliver det engagerende på sin egen måde. Spoilers: Det gør det sgu ikke rigtig, jeg tror jeg døde omkring 4 gange i løbet af historien, typisk fordi jeg uforberedt rendte ind i en horde. Deres indhold er også utroligt samey, og konceptet med ikke at kunne fast-travel på Survivor mode er ubegribeligt åndssvagt 😂, det tilføjer jo minus til oplevelsen andet end spildtid. Som et spil til at beskæftige hænderne mens hovedet laver noget andet, kan det dog godt bruges. Det havde selvfølgelig været en ren 1/5 titel hvis spillet på PS4 i 30fps lol.

Så har jeg også spillet noget godt:

4/52: Bloodstained: Curse of the Moon 2

2 timer - 3/5

Jeg er normalt ikke rigtigt til old-school Castlevania, jeg synes det er træls med alt den knock-back når man bliver ramt, og jeg synes at det er ligeledes træls at man er låst fast i retning/længde på hop når først hopper, men til gengæld er der skarpt level design, og de forskellige figurer kan hver især tackle banernes udfordringer på forskellig vis. Det er også en udfordring ulig hvad jeg er vant til, at håndtere denne mere rigide styring, og det kan også noget at lære at tackle et spil på dets egne præmisser.

Så er der også lagt godt op til replay-value, da det lader til at der er forskellige slutninger at få ved at spille det igen. Jeg starter også 2. runde med et fuldt hold af figurer, på nær en dame jeg skal redde, og det indebærer den fordel at man kan tage veje gennem banerne der før ikke var tilgængelige fordi man ikke havde rekrutteret det rigtige holdmedlem. Ikke værst, det vil jeg bestemt komme tilbage til

Be gay, do crimes. #Armthequeer

In reply to: @Lilium11

Hah, det lyder som lidt af en oplevelse. 

Jeg elskede det, det siger selvfølgelig sig selv med karakteren, men det er en sjov størrelse, for der skal nok være mange der finder det middelmådigt eller bare for dumt. 

Det er sgu blæret nok, at du kører hordes på cruise control. Jeg syntes de var sygt noyaen på normal😅

Live Service - Nej Tak.
  • 0

6/52

Final Fantasy 7 Intermission DLC 

Tid: 6 timer

Karakter: 9/10

Fed og god dlc. Yuffie er en god figur. Tager ikke sig selv alt for seriøst. Fin tilføjelse til historien. 

Glæder mig til hun joiner teamet i part 2

Y can't metroid crawl ?
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!