Gamereactor Danmark. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi bringer nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Opret en profil i dag! Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil Challenge v2023

In reply to: @David Hjorth

1 / 52 (kommer aldrig i nærheden af 52) Star Wars: Jedi Fallen Order: Timer brugt: 15 timer og 3 minutter Kan det anbefales? Ja forhelvede, er man Star Wars fan som jeg, og har brugt timer på at se serier som clone wars osv, er det super fedt, at få en fornemmelse af, hvordan en Jedis verden ændrede sig, efter order 66.

2 / 52 (gennemført uge 21.)
Call of Duty Black Ops: Cold War.
Timer brugt: (Tænker 6 ½ time, gæt da battlenet ik har playtime.)
Kan det anbefales? Helt klart! Et af de federe call of dutyspil i nyere tid, næsten som Modern Warfare 2020.
Mangler noget in depth historie, måske er det bare ikke mig som har lagt mærke til detaljer. Men for mig var det mere singleplayer death match, end playthrough.

Sådan David! 
Jeg er forresten enig, Cold Wars er en habil CoD kampagne. 

Spionbanen var især cool.

• 0

8/52

A Plague Tale Requiem - Series X

Tid: 17-18 timer tror jeg

8/10

Fint spil. Jeg kunne lide det første, og alt er bare blevet bedre i Requiem. Grafikken er flot, landskaberne og middelalder byerne rammer en noget nær perfekt stemning. Stemmeskuespillet fungerer også upåklageligt. Gameplayet er mere varieret denne gang, og skifter karakter alt efter hvilken npc man har ved sin side. Dog bliver gameplayet alligevel trivielt med tiden, og selvom der er lidt mere slingshot actiongirl over Amicia end det var tilfældet i forgængeren, så er gameplayet isoleret set ikke til mere end høj middel. 

Man skifter mellem snige/action og scenematiske sekvenser på samme måde som i TLOU, og det er tydeligt, at der er hentet inspiration herfra. Det er fint nok, det virker, uden dog at komme helt op i nærheden af Ellies eventyr.

Spillet er mørkt, og langt hen af vejen en kende deprimerende. Selv når man entrerer et nyt smukt område, hvor alt er fred og idyl, så ligger det hele tiden i baghovedet, at det smukke inden længe forvandles til endnu en regulær gang rotte-gore. De smukke landskaber kan ikke lave om på, at spillets grundstemning emmer af armod, ubehag, frustration og rottepest.

Jeg spillede det sellvfølgelig i den fornyligt tilføjede performance mode, og selvom spillet ikke holder stabile 60 fps og jeg oplevede både pop-ins, og kontinuerlige tydelige drops, så kører det dog markant bedre end ved release, hvor jeg lagde det på hylden efter 30 minutter.

Kan det anbefales? Ja absolut, hvis man er til 3. persons sniger action, så er det en stemningsfuld og underholdende lineær oplevelse, som lige præcis stopper inden det bliver for langt. Havde det tekniske været topnotch, så var jeg nok endt på et 9 tal.

Live Service - Nej Tak.

9/52 

Ravenlok - Series X

Tid: 6-7 timer

7/10

Jeg har spillet Ravenlok med min søn. Det vil sige, han har styret det meste af tiden, og jeg har primært lavet stemmer og oversat til dansk, givet mit besyv med på puzzles og løbende brokket mig over et irriterende halvlåst kamera. Ravenlok er udelukkende et børnespil, hvilket gør det lidt tricky at anmelde.

Det er et utroligt nemt spil, som primært består af fetch quests, samt kampe og boss kampe blottet for udfordring for en nogenlunde erfaren spiller. Men jeg er heller ikke målgruppen, min 6 årige derimod fandt det rigtig godt, og for ham var det fedt at kunne rykke samtlige bosser rundt uden farmands hjælp. Det samme med historien, gaaaab for mig, men fed nok for ham.

Jeg vælger at give karakteren gennem sønnikes øjne. For 6 til 9 årige er Ravenlok faktisk et fint lille indie eventyr, med et charmerende udseende, en historie lige til højrebenet og et gameplay hvor man sagtens kan excellere uden at være rutineret med controlleren.

Anbefales? Hvis du mellem 6  og 9 år så ja.

Live Service - Nej Tak.

13/52

Hogwarts Legacy

Antal timer: 30-35 timer

Karakter: 7/10

For det første er det meget hurtigt at konstatere at Hogwarts Legacy er det bedste spil jeg har prøvet i Harry Potter universet, og jeg havde generelt en fin tid med spillet, til trods for at jeg ikke er fan af universet (er forholdsvis indifirent). Spillets combat fungerer overraskende fint, og på trods af at det er forholdsvis simpelt, så gør de forskellige spells, at det kan bære spillets længde. Historien er okay, dog uden nogensinde at blive prangende. Spillets karakterer er dog ikke specielt interessante, og verdenen udenfor Hogwarts er mildest talt uinteressant. Hogwarts er dog virkeligt vellykket. Det er interessant at udforske, yderst detaljeret, fyldt med lore (nok specielt interessant for fans) og flot lavet.

Generelt et godt spil, som desværre har nogle mangler. Til en efterfølger kunne de med fordel have større fokus på skolen og livet som Hogwarts elev, for det fylder desværre meget lidt i spillet, og det kunne have været interessant. Eventuelt tage lidt inspiration fra Persona-serien.

14/52

Pokemon Scarlet

Antal timer: Mange timer

Karakter: 8/10

Pokemon Scarlet er nok en af de mest delte oplevelser jeg længe har prøvet. På den ene side så har Gamefreak muligvis lavet det bedste mainline spil til dato, og på den anden side så har de fejlet voldsomt i forhold til det tekniske, noget som de skal have kritik for.

Men først til det positive. Spillet er det første mainline spil som benytter sig af en åben verden, hvor man selv kan bestemme spillets gang. Og det fungerer rigtigt godt. Paldea er også godt varieret, så man kan med fordel gå på udforskning. Både i forhold til items, men også i forhold til at skaffe nogle forskellige lommemonstre. Historien og spillets karakterer er sjældent noget der fylder i et Pokemon spil, og det er det heller ikke her. Dog er det et af de mere hæderlige forsøg Gamefreak har lavet. Gameplay er meget som det plejer, men fungerer godt i kombination med den åbne verden, og har samtidig taget nogle af de vellykkede ting med sig fra Legend Arceus. Spillede desuden det meste af spillet igennem med en kammerat, og det fungerede rigtigt godt.

Det negative er den tekniske tilstand. Spillet halter langt bag andre større Switch titler, og det er bevist at det kan gøres meget bedre. Læg dertil det utal af glitches som spillet led under i starten, og det er bare langt fra godt nok. Forhåbentligt noget de lærer af.

9/52

Xcom 2: War of the Chosen

Karakter: 8/10

Tid: 44 timer

Xcom 2 War of the Chosen er et glimrende spil og under optimale forhold også et 9 eller måske 10-tal værdigt. 
Konoludgaven er ikke optimale forhold. Jeg spillede på Series X, som kører One X udgaven af spillet og dermed er det den bedste udgave til konsol. 
Det siger dog ikke meget, spillet har lidt for mange underlige små bugs og det virker til, at de bare droppede den sidste eller to patches til spillet. For de(bugs) er så mange og så hyppige, at de(Fireaxis) ikke kan undgå at vide det.  Fireaxis har desværre en ret kedelig track record, når det kommer til at opdatere deres konsolspil.

Derudover kører spillet i 30fps, hvilket ikke er en dealbreaker, da det er turbaseret combat, men det ligner stadig pis.
Kan du spille Xcom 2 på PC, så er det klart at anbefale. Konsoludgaven kan dog godt gå an og det er stadig en total banger af et spil.

• 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!