Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Årets mest skuffende spil?

Hej Alle sammen.

Nu er der ikke mange dage tilbage af året, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at hører, hvad der personligt af spil, har været den største skuffelse i år?

For mit vedkommende tror jeg det må være Diablo IV. Jeg tror skuffelsen er en blanding af for meget hype fra min side af, samt at jeg nok prøvede at sammenligne det lidt for meget med Diablo 2 og Diablo 2 resurrected, som er mit favorit ARPG spil. Jeg syntes ikke rigtig at Diablo IV føltes helt som et Diablo spil. Jeg syntes grafikken er kun en opgraderet udgave af Diablo 3, og så syntes jeg også at skuespillet fra de forskellige karaktere er rigtig dårligt.

Det var lidt fra mig. Kom med jeres skuffelse i år, og hvorfor

• 0

Hvis du kigger i julekalenderen fra den 7. december, så får du rigtig mange svar på dit spørgsmål😊

Personligt har jeg ikke spillet en kæmpe skuffelse i år. Jeg gik med Horizon: Burning Shores.

Live Service - Nej Tak.

Der var vist kun ét spil der rigtig skuffede mig sidste år, og det var Thymesia. Det så ellers både godt og flot ud, men det viste sig at være noget nær ren overflade. Efter et godt førstehåndsindtryk med en fin og kompleks bane var fanen ellers sat højt, men det viste sig så at der faktisk kun er 3 baner/områder i spillet, og at efterfølgende missioner bare genbruger banerne. Det var ligeledes skuffende at man ikke kan skifte våben, så build variety og eksperimentering kan man skyde en hvid pil efter (dog lige med undtagelse af nogle special attacks). Der manglede også variation mellem fjender, og mange af dem udgør hurtigt ingen trussel når du først kender deres angrebsmønstre. Bosserne var klart højdepunkterne, og flere af dem var nærmest pinligt ringe gimmick bosser.

Spillet er dog rigtig flot, men det lugter lidt af at der skulle have været brugt lidt mindre energi på grafikken og lidt mere energi på alt andet. Oh well, det var gratis og det er ganske kort, så det eneste tab jeg har lidt er mine bristede forventninger.

Note to self: Dont drink tap water at Jerry Garcia's
  • 0

Jeg er sgu stadig lunken ved Final Fantasy 16, som på ingen måde er et dårligt spil. Tværtimod er det solidt, jeg synes bare ikke at det får nok ris. Og nogle af de fejl som spillet begår, føler jeg at andre spil ville være blevet straffet mere for.

Lad mig lige nævne nogle eksempler i flæng.

Blokerede veje:

Der er veje i bymiljøet og det åbne terræn som er blokeret af selv de mindste forhindringer, hvor udvikleren tydeligvis ikke vil have at spilleren skal færdes igennem. Det kan være en nøgen lille busk, eller tre tønder, som lige akkurat blokere vejen, men som spilleren sagtens ville kunne hoppe over eller trække maven ind for at komme igennem. Det er så dovent udført i 2023.

Vand:

Det er heller ikke meningen at spilleren skal kunne svømme. Hvis spilleren blot træder én meter ud i en sø, kan spilleren simpelthen ikke gå længere ud. Ingen drukne animation, glubsk blæksprutte eller noget - bare stop!

Ingen loading - men påfaldende mange døre:

Der er ikke meget loading i dets verden, til gengæld er der ualmindeligt mange ståldøre med "tryk og hold firkant for at åbne." I ved de "glidende overgange", som vi engang anså som banebrydende og skulle kamuflere at verden loadede imens man bevægede sig igennem en træng klippe?  Det sker så gerne 4-5 gange på 30 minutter i FF16, og animationen er præcis den samme hver gang. 

Dovent, men stadig et godt spil, though.

100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
  • 0

In reply to: @Joeyvind

Tværtimod er det solidt, jeg synes bare ikke at det får nok ris.

Ligesom med Hogwatrz, så forstår jeg ikke, hvordan FF kan snitte så højt i anmeldelserne. 
For når man hører folk snakke om det, så har de altid nogle problemer med det og især historien. 

Men altså Diablo snitter også højt uden, at nogen tilsyneladende kan lide det sådan rigtig meget. 

• 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!