Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil Challenge 2024

Nå, vi skal i gang med 2024's challenge, så lad mig præsentere den kreativt navngivne... 52 Spil Challenge 2024!!  Som altid, hvis en Mod lige gider at gøre tråden Sticky, så knus herfra!

Opgaven lyder som sædvantligt på at nå 52 spil på 52 uger. Det er slet ikke altid vi når i mål med det projekt. Spil kan være store størrelser, og vi har alle begrænset med tid pga. vores behov for at deltage i verdenen udenfor, så det vigtigste er egentligt bare at nå hvad man kan, at man deltager og skriver nogle tanker som andre kan hygge sig med at læse.

Reglerne er samme som sædvanligt.

1. Ingen krav til sværhedsgrader, men skriv endeligt hvis du giver den en ekstra skalle!

2. Vi kører bare efter almindelige any% regler her, det handler bare om at nå fra start til slut. Vi vil selvfølgelig gerne høre om det hvis du har lavet lidt ekstrakurrikulære aktiviteter, men det er ikke et krav af få 100%. Men dem der ikke gør det skriver jeg navnene ned på.

3. DLC og expansions tæller. En god ekspansion kan sagtens have godt med kød på sig, så den burde tælle på lige vilkår med andre spil, store som små.

5. Hvis du gennemfører resten af et påbegyndt spil fra 2023 i 2024 så tæller det med. Jeg kunne (overhovedet) ikke selv nå 52 sidste år, så derfor bevarer vi denne regel så jeg kan starte året med en buffer!

6. Alle spil gælder, såfremt vi blot kan klassificere dem som videospil. Alt lige fra Alan Wake til Super Mario.

7. Så har vi en ny regel i år, og det er at man ikke giver Alan Wake 2 et 10-tal. 9, la' gå, men. Nej det er selvfølgelig bare gas. Alle meninger er valide.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvad gør jeg for at deltage/når jeg gennemfører et spil? Du følger bare følgende eksempel, eller whatever formular du lige gider.

For eksempel:

1/52
Ghostrunnner
Antal timer: 18 timer, det var alt for langt.
Kan det anbefales: Nej! Platforming i første person fungerer ikke!

Be gay, do crimes. #Armthequeer

Lækkert at du har været hurtigt ude og jeg skal selvfølgelig være med igen i år. Godt spilår til alle herinde

Jeg er selvfølgleig også klar på en runde mere.

Min spilletid er drastigt faldet og jeg spiller for det meste under 10 timer om ugen nu.

Derfor sætter jeg mit personlige mål til 25 titler for 2024

Det giver cirka 20 timer pr. titel. Med lidt dlc og indiespil, så skal det nok gå. 

Så blev første spil klaret

1/52

Dusk 82

Antal timer: 2

En forløber for FPS spillet Dusk som fortæller hvordan man ender der hvor man starter.

Duysk 82 er et puzzle spil.

Kan anbefales til en puzzle trængende. Koster næmest ingen ting.

Y can't metroid crawl ?

Så blev det første spil for i år klaret!  

1/52

New Tales From The Borderlands (PC)

Antal timer: 10

Karakter: Svinger mellem 6.5/7.0

Spillet starter godt ud og grafikken er fin. Men syntes at historien mister lidt af sin styrke efter episode 3, og man skal igennem 5 episoder. Jeg begyndte at kunne lide de tre hovedkarakter, det havde jeg ikke regnet med. Spillet har også et par gode moments, og sjove scener. Men det forrige spil Tales From The Borderlands har en bedre historie, og karakterne er meget bedre skrevet. Spillet kan anbefales på tilbud til halv pris eller endda under det  

Nu må jeg tilbage til Starfield, må se og fået det klaret på et tidspunkt. Har også købt Redfall, så må jeg se om det er så dårligt som de fleste siger  

1/52

Call of Duty: MW III

Karakter: 6/10

Tid: cirka 5 timer for kampangnen + et par timer i multiplayer og zombies-gamemode 

Sidste års kontroversielle udgivelse, som blev udgivet til fuld pris, i stedet for en 50 usd udvidelse, som det først var rygtet.
Er den her pakke fuld pris(500kr) værd? Nej.
Havde de udgivet pakken til eksempelvis 300kr, så havde det været god værdi for pengene.
Jonathan og jeg gav 150kr for spillet (altså 75kr hver).
Kampangnen er til den korte side og en af de dårligere CoD kampagner, dog uden at være den værste CoD kampagne overhovedet. Jeg var ret godt underholdt det meste af tiden, men jeg manglede nogle klassike CoD wauw øjeblikke.
Multiplayer består af gamle CoD maps, primært fra CoD MW2 (2009) og det er solide maps, men for fanden, jeg har spillet dem ihjel og jeg synes at multiplayer føles lidt off. Jeg troede måske det bare var mig der var mættet, så derfor gik jeg ind i MW 2 (2022) og tog et par runder i 6v6 og det føles bedre og sjovere, så jeg ved ikke lige, hvad de har ændret i 2023 udgaven - og måske det bare er mig.

Zombie-mode har jeg prøvet knap 2 timer sammen med to venner og det er solidt lavet, ingen tvivl om det, Men jeg synes stadig det er en nedgradering fra det glimrende DMZ, som de nu har lagt i gravet. 

CoD MW III kunne have været været en kanon udvidelse, i stedet for er det endt som en som en halv fesen, men stadig okay, selvstædnig udvidelse - til overpris, hvis man betaler/betalte fuld pris.

Mit første indspark i denne awesome challenge! Lad os se, hvor langt jeg når 😅

1/52

Resident Evil 4 (remake)

Karakter: 9/10

Tid: 14 timer

Endelig fik jeg prøvet det her hypede spil. Jeg har aldrig spillet nogle af de originale Resident Evil-spil pånær det femte kapitel fra 2009. For et par år siden gav jeg mig i kast med remaket af 'Resident Evil 2', og forinden årsskifftet snackede jeg begge remakes af både 3 og 4 via et Steam sale. 'Resident Evil 3' gennemførte jeg inden nytår, så det kan næppe ryge med på denne challenge. Men for fanden hvor er anden omgang i selskab med Leon Kennedy fantastisk. Grundlæggende føles det som den mest helstøbte formular på, hvordan jeg kan lide at spille et Resident Evil-spil. Gameplay, flow og det øgede niveau af "campyness" spiller bare. Det eneste der afholder mig fra at give spillet en topkarakter er lokationen. Selvom den spanske udkant er et frisk pust, så holder jeg personligt nok en smule mere af geografioen i hhv. andet og tredje kapitel. For mig er der bare et eller andet ved zombierne og Raccon City, der tiltrækker mig mere end "las plagas" i Spanien. Hvis jeg må være så drilsk at kombinere Resident Evil 2 og 3 til ét samlet spil, da de føles som en forlængelse af hinanden, så står de og 'Resident Evil 4' for mig som to lige stærke kapitler - dog har det seneste remake en lille fordel i form af det bedste gameplay. 

Jeg vil også prøve at være med. Selvom jeg ikke gennemfører mange spil. Jeg starter dog på mange so jeg ikke gør færdig 😀.

1/52

Dead Space Remake

Karakter 8/10

Tid 18 timer

Jeg spillede aldrig originalen, så mine forventninger var tårnhøje, så meget ros som dette spil har fået.

I starten var jeg investeret i både historie og gameplay, men det var pga. historien at jeg gennemførte det.

+ Stemmeskuespil, grafik, karakteropbygning og historie.

- Gameplayet blev noget ensformigt til sidst. Kedelige bosskampe. Lidt for langt efter min smag.

Kan alligevel klart anbefales, for det er jo et historeidrevet singlepalyer-spil.

2/52

Final Fantasy XIV Patch 6.3 Gods Revel, Lands Tremble

8/10

4-5 timer tror jeg. Det er et gæt.

Som altid er der kød på patchsne i Final Fantasy. Store boss kampe, dungeons, story osv. 

Y can't metroid crawl ?

Så er vi satme igang folkens. Jeg håber alle bliver hængende hele året!

1/52

Endling - Extinction is Forever

7/10

Tid: 5-6 timer

Fint lille indie. En rævemor med 4 unger, mister sin ene unge, da den bliver taget af et menneske. Jagten efter ungen sætter nu ind, men da der fortsat er 3 unger der skal lære nye færdigheder, holdes mætte og trækkes med hjem i den nærmeste hule når natten falder på, skal man tænke over hvordan man bruger sin tid. Det er tydeligt at mærke, at der er et større budskab omkring spillet, her omhandlende klimaforandringer.

1/52 Persona 5 Tactica

6/10 - 28 timer

Atlus forsøger nu lige at vride de sidste desperate dråber ud af Persona 5 inden de langt om længe må til at indse at de bliver nødt til faktisk at finde på noget nyt. Ak ja. Jeg havde egentligt ikke tænkt mig at købe det, i hvert fald ikke før det var faldet heftigt i pris da spillet står til 60 dollars. Oh my god, what happened to shame. Hvis jeg tog prisen med i betragtning, så havde karakteren ikke set så pæn ud. Spillet er okay for hvad det er, - det er en simpel men alligevel rimeligt charmerende og underholdende X-com klon der lige akkurat gør nok til at opmundre spilleren til at tænke taktisk, men det bliver mest i form af små personlige udfordringer som "hvor hurtigt kan jeg klare den her bane". Spillet er nemlig ret nemt, så selvom det måske på papiret kunne lyde brutalt at skulle klare en given kamp på kun 8 runder, så endte jeg typisk med at klare dem på den halve tid af det de beder om for at få "awards".

Spillet virker bare meget billigt produceret, med den her chibi artstyle og generelt ret undervældende soundtrack, hvilket set i lyset af at Persona 5 udmærker sig ved netop at have en stærk identitet på de fronter er ret skuffende. Det er sjovere at spille end Strikers, men Strikers er langt stærere på de æstetiske aspekter. I det hele taget er alt ved pakken bare meget "okay". Jeg kedede mig ikke, men jeg vil heller ikke ligefrem anbefale det. Det vil jeg nok snarere med Alan Wake 2 som jeg næsten er igennem med, og som umiddelbart er kommet sig over det lidt negative midtvejsindtryk, men mere om det senere.

3/52

Final Fantasty XIV Patch 6.4 The Dark Throne

8/10

stadig samme mængde og type indhold. Fed fight mod Golbez til sidst.

Y can't metroid crawl ?

In reply to: @Carmillah

1/52 Endling - Extinction is Forever 7/10 Tid: 5-6 timer Fint lille indie. En rævemor med 4 unger, mister sin ene unge, da den bliver taget af et menneske. Jagten efter ungen sætter nu ind, men da der fortsat er 3 unger der skal lære nye færdigheder, holdes mætte og trækkes med hjem i den nærmeste hule når natten falder på, skal man tænke over hvordan man bruger sin tid. Det er tydeligt at mærke, at der er et større budskab omkring spillet, her omhandlende klimaforandringer.

Jeg spillede det spil sidste år! Skulle bare lige prøve det kort en nat inden sengetid! Jeg sad oppe hele natten og græd til sidst 😭😭😭😭 

Tillagt 2024-01-11 10:07:

Nu må vi se om jeg husker at skrive mine spil på! For jeg spillede en masse små indie spil som jeg glemte at få med her på! 

mit første gennemførte spil i år er final fantasy 7 remake! 
jeg ville lige være med og klar til når rebirth udkommer! 

final fantasy 7 remake 

8.5/10

24 timer 

når får jeg måske høvl! 
final fantasy 7 historie er god og jeg er blevet tætte med karakterne! Så det var helt klart det da der fik mig igennem! 
men jeg er bare ikke god til jrpgs! 
jeg synes kampene er en smule ensformlig og kedelige og jeg synes bane designs var trivialt og bar meget præg af Playstation 2 spil. Det var meget lange gange gange med monstre placeret rundt omkring. 
spillet i sine cutscenes var ekstremt smukke men samtidig var npc og side quest meget udvisket og knap så smukke. 

jeg glæder mig til rebirth da det ligner spillet er mere frodig og grønt og lidt mere åben  

Yo ingen halve karaktere. Beslut dig for 8 eller 9

• 0

In reply to: @McCandlessDK

Yo ingen halve karaktere. Beslut dig for 8 eller 9

Jeg savner ellers komma karakter! 😂 men så giver jeg den 8! 🤣

4/52

Final Fantasy XIV Patch 6.5 Glowing Light

8/10

4-5 timer.

igen story, bosser og dungeons. Sidste story patch før næste udvidelse til sommer

Y can't metroid crawl ?

1/52

Hitman: Absolution (2012)

Karakter: 7/10

Tid: 16 timer

Jeg har tidligere gennemført dette kapitel af Hitman-serien for små ti år siden. Da jeg stort set ingen erindring har om spillet, foruden en badass sekvens i form af nogle nonner med lejemorderiske tendenser, besluttede jeg mig for at give mig i kast med det igen.

Først og fremmest, så har jeg stort set ikke spillet et Hitman spil før eller siden. I mine spæde dage med Xbox 360 havde jeg Blood Money, men grundet min utålmodige natur endte jeg med at pløkke mig gennem stort set alle baner. Og som det tilsvarende er med denne titel, så har jeg stort set ingen erindring om karakterer, baner etc. Min tilgang med Absolution har derfor været, at jeg efter bedste evne ville forsøge at likvidere de eneste obligatoriske mål samt at undgå at blive spottet af diverse fjender, vagter, civile m.fl. 80% af tiden virkede denne taktik, men der var simpelthen nogle gange, hvor jeg blev for frustreret over at prøve samme bane igen og igen. Hvilket resulterede i, at jeg "snød" og brugte andre disguises. 

Gameplay føles overraskende solidt for et spil med over et årti på bagen. Eftersom jeg ikke har spillet andre Hitman-spil, så føles historien sådan middelmådig. God nok til at følge bare lidt med, men samtidig ikke plads til dybe karakterer eller medrivende plotpointer. Om det er generelt sigende for alle Hitman-spil ved jeg ikke, men grundlæggende har den her gennemgang givet mig mod på at prøve de nyere spil (1, 2 og 3 aka. Hitman: World of Assination). De fleste steder rangerer dem alle tre rigtig højt, så der formoder jeg, at både historie og gameplay spiller maks.

2/52 - Alan Wake 2

Ca. 20 timer ish?

7/10

Det har nok været min mest vellykkede Remedy oplevelse siden det oprindelige Max Payne. Min erfaring med det har været ret op og ned. Som udgangspunkt virkede historien interessant, men gameplayet fangede aldrig rigtigt an. Jeg endte med at skifte tilbage til PC versionen, og hvad jeg fik har nok været et spil der sådan rent narrativt, rent visuelt, rent musikalsk er fyldt til bristepunktet med kreativitet. Særligt den musical-scene er intet mindre end et mesterværk i min optik, og lige den del vil jeg gerne give topkarakter til. Remedy's worldbuilding er i vanlig stil også udført fremragende, det hvad end der er tale om mere hverdagsagtige lokationer til de forladte mareridtsagtige passager, det understøttet af glimrende grafik gør det svært rigtigt at finde noget objektivt at kritisere spillet for. Historien, well, jeg var interesseret i at følge med, men det var også lidt af en kamp da jeg ikke har nylige erindringer omkring noget af hvad der har foregået i tidligere titler. Så hvis jeg blev lost et par gange, så er det helt sikkert derfor! Men altså... der er lige elefanten i rummet, og det er gameplay. Lad os bare sige jeg selv endte i et mørkt sted under selve spillet lol. Det fungerer for det meste, men jeg fandt det ganske enkelt bare ikke særligt sjovt eller interessant. Det tror jeg heller ikke mange andre gør, det fylder i hvert fald umanerligt lidt i de fleste anmeldelser jeg har læst, og det er sjældent folk til spørgsmål om hvorfor AW2 er deres GOTY svarer "dude, the gameplay is literal fire!". Så af den grund får det et 7-tal herfra for nu, og en anbefaling til folket om at give dette spil et skud. Og hvis ikke, så i hvert fald Old Gods of Asgard et lyt.

In reply to: @FrevS

Eftersom jeg ikke har spillet andre Hitman-spil, så føles historien sådan middelmådig.

Bare rolig, dem af os der har spillet dem alle sammen 800 gange synes den er ganske ringe. Det bedste ved den er at det kan blive sådan lidt måske ufrivilligt, og dermed lidt sjovt, dumt til tider. Med hvilket jeg mener hele tiden. Jeg er bare ikke sikker på om det er et seriøst forsøg på at fortælle en historie (i så fald kondolerer jeg) eller om det bare er dem der tager the piss.

@Lillian - Hvorfor kan du ikke finde ud af layoutet længere og smide karakter øverst sammen med antal gannemførsel og tid?! 

In reply to: @Lilium11

Det tror jeg heller ikke mange andre gør,

Nå men 15 timer inde i spillet og jeg er uenig. Jeg hygger mig gevaldigt med gameplayet, som består af shooting, dodging, ressource management og gådeløsning.

- hvilket i min optik ikke lyder meget anderledes end et resident evil spil. 
Jeg lover at spille at spille mindst Resident Evil spil i år og så skal jeg nok æde mine ord, hvis gameplay er lysår foran

• 0

Nu har jeg rettet lidt i layout.

Og af hensyn til gameplay, det er nok ikke meget anderledes fra Resident Evil, men hvad end det er lommelygten, The Mind Place eller Plot Board så blev jeg aldrig vild med spillets egne gameplay-mæssige idéer, men det er ikke noget der ødelægger spillet, hvorfor jeg da også kun trækker få point fra. Og det kan lige så vel være en temperamentsting. Jeg har i hvert fald været væsentligt mere underholdt med Isaac Clarke og Leon S. Kennedys kampe mod uhyggelige skikkelser, men det er jo to be fair også action/horror og har et lidt andet tempo. Nå, men jeg ser da frem til dit take af AW2, det kan vel ikke vare så længe

Jeg takker!

Nej, min udfordring er dog, at jeg pt. ikke får spillet mere end et par timer om ugen. Men en 14-dage, så burde jeg være igennem det. 

• 0

2/52

Star Trek: Resurgence (PC)

Antal timer: 11.5

Karakter: 7.0

Jeg syntes historien i spillet startede med at være fin og karakterne man mødte var interessante. Dog blev en karakter mega irriternede, og blev sur på en, hvis man ikke slog nogle aliens ihjel som havde overgivet sig. Lt. Bedrosian hed hun, nøj hvor blev hun bare nederen jo længere man spillede spillet. Historien mister lidt pustet hen mod slutningen, og grafikken er ikke noget at skrive om. Den har et par anderles QTE events som virker ok. Ens valg har heller ikke så stor betydning. De to karakter man spiller som var spændende, og gjorde at jeg kunne lide spillet. Det kan anbefales dog helst på tilbud i stedet for at give 250 kr for det. 

Hvis i kan anbefale en Star Trek serie, så vil jeg meget gerne høre mere om det. Da jeg syntes at universet virkede meget spændende. Har kun set filmene med Chris Pine som kom for en del år siden.  

2/52

Evil West: PS5

Antal timer: 14

Karakter: 7/10

Jeg havde haft dette på radaren et stykke tid men da det så dukkede op på PS plus, var det jo oplagt.

Stemning er lidt som Call of Juarez: Gunslinger, bare med tilføjelse af melee og vampyrer.

Historien synes jeg ikke er noget at skrive hjem om. Vampyrer vil overtage verden og din organisation skal forhindre det.

Jeg endte med at skippe en del af cutscenerne så jeg kunne komme tilbage til gameplayet. Det er MEGET liniært (hvilket passer mig fint), men i hver bane ender du i adskillige arenaer hvor du så skal nedkæmpe et bestemt antal fjender med de bare bare næver samt et lille arsenal af våben.

+ Combat, skill tree, våbenopgraderinger.

- De sidste to bosskampe måtte jeg sætte sværhedsgraden ned på Story, fordi at jeg simpelthen ikke kunne se hvad der foregik på skærmen. Jeg blev ramt af angreb som jeg synes jeg kunne undgå.

Under den sidste kamp hostede og hakkede min PS5 også et par gange.

In reply to: @adamA

Hvis i kan anbefale en Star Trek serie, så vil jeg meget gerne høre mere om det. Da jeg syntes at universet virkede meget spændende. Har kun set filmene med Chris Pine som kom for en del år siden.

Altså, nu er jeg på ingen måde Trek-fan, men serier er da noget af det der er nemmest at finde:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Star_Trek_television_series

Og så er der selvfølgelig filmene:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Star_Trek_films

Enjoy

"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!