Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil Challenge 2024

Udover deres co2 regnskab!

• 0

20/52

Astro Bot

Karakter: 10/10

Tid: 12 timer 100% og Platinum trophy inkluderet.

Fantastisk platformer. Den trykkede på alle de rigtige knapper hos mig. Det eneste jeg har en finger at sætte på er at alle fjenderne minus bosserne er ufattelig kedelige og sterile at se på. Alt andet er bare top tier. 

Y can't metroid crawl ?

11/52

Prince of Persia, The Lost Crown – Series X

Tid: 28 timer - 72% gennemførelse.

9/10

Gameplaymæssigt min bedste spiloplevelse i år. PoP er en vanvittig fed metroidvania. Jeg har ikke oplevet så tilfredsstillende 2D platforming siden jeg spillede Celeste. Actiondelen er ligeledes yderst veludført med nogle meget udfordrende bosskampe, hvor jeg nogle gange måtte skrue ned på easy for at komme videre. Det var dog platformdelen der virkelig begejstrede mig. Spillet er svært, momentvis også rigtig svært, men uden at være umuligt, og jeg følte aldrig at jeg blev straffet unødvendigt. Det er ikke fordi PoP bringer en helt masse nyt til genren, de fleste af de skills man løbende erhverver, har man set før i lignende titler, men det føles bare forbandet lækkert at styre den unge Sargon gennem de mange udfordringer, og det ikke bare føles godt, det ser også fantastisk godt ud. Styringen er knivskarp, og jeg oplevede ingen tekniske problemer over hovedet.

Det eneste der gør at jeg ikke rammer en topkarakter er historie og lore. Det bed ikke rigtig på mig, og jeg droppede at læse op på det det hele halvvejs igennem spillet. Det gør nu ikke den store forskel i denne type spil. Det handler udelukkende om gameplay, og det fungerer sublimt her. Den lykkefølelse der strømmer igennem kroppen, når man på 17. forsøg endelig nailer en af de helt svære udfordringer, gør det frustrationerne værd x 10.

Er man til genren er Prince of Persia, The Lost Crown et must play.

Live Service - Nej Tak.

21/52

Star Wars Outlaws

Karakter 7/10

Tid: 12 timer for story

Hvad skal jeg sige ? ganske fin underholdning til en tur igennem story. Meget stealth men det er meget tilgivende. Hvert fald på easy hvor jeg spillede det på. Så det blev aldrig frustrerende.  Er man meget begejstret for universet og vil dykke ned i loren i spillet så er det en 8er vil jeg gætte på.

Y can't metroid crawl ?

17/52

Spider-man: Miles Morales

Karakter: 7/10

Tid: 12 timer

Jeg er ikke målgruppen for superhelte og jeg har ligeledes ingen affektion for Spider-man. Jeg kan dog sagtens tolerere superhelte i mine videospil, hvis gameplay er godt.

Miles Morales er på mange måder et kompetent spil. Teknisk er der ikke meget at komme efter, spillet holder hele vejen igennem 60fps på PS5'eren, der er lidt flere bugs end i andre AAA Sony first party spil, men det er ikke kritisk. Grafisk ligner det et meget flot PS4 spil og det er niveau, som jeg er ganske tilfreds med, når det samtidig kører godt.

Gameplay kan deles ind i tre dele:
Bevægelse: Det føles fantastisk at svinge som spider-man, her har de virkelig ramt plet. Nede på jorden er edderkoppen noget mere klodset at styre til et niveau, hvor jeg fandt det lettere irriterende.

Kamp: Tænk batman arkham spillene, bare kun 90% så godt.

Snigeri: Tænk batman arkham spillene, bare kun 60% så godt. Fjenderne har ingen AI, stort set intet gør de anderledes, selvom de bliver taget ud en efter en og samtidig viser spillet dig, hvornår takedowns er sikre at lave. Jeg var ikke imponeret.

Historien er straight up tegneserie jammerlig. Intet giver mening eller er trovædigt, skurken er en dimisionel karikatur og det hele er lettere forudsigeligt og dumt.

Jeg svingede mellem 6 og 7 i karakter, men synes alligevel et 6-tal blev lige hårdt nok, for det er et godt spil og jeg ved ikke om man kan forvente andet end en dum tegneserie historie i et videospil, som er delvis målrettet børn.

Jeg starter forresten også på Spider-man 2, så værre var det jo heller ikke!

22/52

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Karakter: 8/10

Timer: NA

Dejligt 2D Zelda og forfriskende at man spiller som Zelda denne gang. Echo delen giver masser af variation til puzzles. Sidste bossen var dog meeeget nem og lang.

Y can't metroid crawl ?

12/52

Astro Bot

Antal timer: ca. 16 timer

Karakter: 9/10

Der er vist ikke så meget at sige om Astro Bot, som andre ikke har sagt. Men det er en glimrende platformer, som ganske enkelt bare er gennemført. Skarp styring, flot, hyggeligt, charmerende og nostalgisk.

Karakter levels (eller hvad de nu kaldes), er klart blandt højdepunkterne, og et af spillets meget få minusser er næsten, at der er ikke i højere grad er draget inspiration, fra nogle af alle de forskellige verdener som findes på PlayStation. Bortset fra det, så er banerne generelt fantasifulde og ganske veludførte.

Forhåbentligt kan det også være et vink med en vognstang til Sony om, at man godt kan få succes med andet end AAA action-adventure spil.

23/52

Diablo IV Vessel of Hatred

Antal Timer: NA

Karakter 9/10

Jeg er ret vild med udvidelsen. Den nye class er fed at spille med. Det nye område er flot og detaljeret. Runer og mercs er en god tilføjelse til ens build. 

Nå jeg skal tilbage til Sanctuary og nakke nogle dæmoner i Seething Realm

Y can't metroid crawl ?

12/52

Astrobot

Tid: idk 20 timer måske til platin.

10/10

Astrobot er bare en fremragende 3D platformer. Super charmerende, nostalgisk på den fedeste måde, fin lydside, ingen tekniske problemer overhovedet og styringen sidder lige i skabet.

Min søn tog platinet helt uden min hjælp, og især den sidste bane på toppen af guldstatuen voldte ham seriøse problemer. Jeg tror han bøvlede med den bane i 5-6 timer. Så glæden da han endelig nailede den var uovertruffen. Far er stolt.

Live Service - Nej Tak.

In reply to: @runes

12/12

Nu skal Rune ikke spille flere spil!

• 0

In reply to: @McCandlessDK

In reply to: @runes 12/12 Nu skal Rune ikke spille flere spil!

Jeps, jeg er done. For evigt. Der kommer simpelthen for lidt nyt, innovativt og friskt til at jeg gider blive ved.. 

Live Service - Nej Tak.
  • 0

18/52

Spider-man 2

Tid: 24 timer

Så kom jeg igennem Spider-man 2, på alle måder et bedre spil end Miles Morales. Men to spider-man spil i streg blev for meget for mig, jeg måtte slæbe mig igennem den sidste tredjedel af spillet. Jeg synes et 8-tal måske er lidt for højt, men nu gav jeg Miles (et lille) 7-tal, så skal SM2 have en karakter højere og derfor ender jeg på et (lille) 8-tal.
Selv hvis man ikke rigtig har en affektion for Spider-man(det har jeg ikke), så tør jeg godt anbefale det her spil. Det er et solidt og letfordøjeligt AAA action spil. Tager man og klarer alle sideaktiviterne, så bliver gameplay dog lige rigelig samey, men det kan man heldigvis lade være med. Jeg ville ønske, at jeg havde skippet flere sideaktiviter, jeg endte med at have lavet dem alle. Det kan ikke rigtig anbefales.

19/52

Remnant 2

Tid: 30 timer

Har du spillet 2019s 'Remnant - From The Ashes', så ved du, hvad du får i Remant 2, mere af det samme, bare bedre, på alle måder. Og jeg mener alle måder. 

Remnant 2 er et tydeligt eksempel på, hvordan en forsættelse kan forbedre på den orginale formel, når studiet har fået større budget og mere knowhow.

Spillet er en fin blanding af noget 'dark souls light', kombineret med tredjeperson skydespil. Her er rig mulighed for at få røvfuld af en af spillets mange bosser og for at lave interessante builds, da spillet byder på væld af skills som kan kombineres fra forskellige klasser og/eller våben.

Derudover har spillet en interressant mekanik, som gør at hver verden, byder på flere forskellige kombinationer af bosser og minibosser, som igen har hvert deres unikke loot, hvilket giver rig muligehed for genspilning.

Hele spillet kan spilles igennem i co-op med op til to andre spillere og det understøtter crossplay, hvilket dog er lidt klodset lavet, da det kræver man linker en Epic-konto, som jeg havde nogle udfordringer med at gøre.

Jeg spillede hele spillet igennem (udover den sidste boss) med Coldcrow her fra siden, det var en god oplevelse. Remnant 2 fungerer således glimrende som både singleplayer og co-op oplevelse.

Mit eneste umiddelbare minus, og det der i sidste ende afholder mig fra et 9-tal, er historien. Ligesom i det første Remnant er den hverken specielt nem eller spændende at følge med i. Jeg anede vitterligt ikke, hvad der foregik i den sidste cutscene. Men jeg fik en achivement der sagde, at jeg havde besejret den sidste boss.

12/52

Gotham Knights (PC)

6.5/10

30 timer

Så fik jeg spillet det spil. Det startede rigtig godt ud men begyndte at blive langtrukken hen mod slutningen. Jeg vil dog sige at det var mega fedt at spille som batgirl. Jeg fik ikke prøvede at spille med de andre 3 karakter, da jeg kunne se hvordan de vil kæmpe. Det der gjorde spillet længere var at man skulle have et bestemt level for at kunne komme videre i histoiren og side quest. Det var jeg ikke så fan af, og det gjorde at man skulle grinde meget mere. Spillet kan dog anbefales dog på tilbud eller til under 250 kr. 

13/52

Starfield Shattered Space DLC (PC)

8/10

15 timer

Så kunne jeg endelig spille den udvidelse. Det var fedt at se Varuun folket, og jeg kunne rigtig godt lide designet på dem. Historien følger en ødelæggelse på deres planet, og her kommer man så for, at hjælpe dem med at oprette balance i alt kaosset. DLC'en giver også en nye våben designs, og et par nye fjender at komme imod. Der er dog en sidequest jeg syntes var godt skrevet og handler om et spørgelse. Så kan jeg komme igang med Fallout 4     

24/52

Call of Duty Black Ops 6

9/10

Timer: pas

Super fed single player. Der er gang i den. Ikke snige snige sniper lort som i MW2 eller kun trælse åbne baner som i MW3. Nej Treyach ved sgu hvordan et single player campaign skal skrues sammen.

Y can't metroid crawl ?

25/52

Alien Breed 2 Assault

6/10

Timer: 4,5

Run and gun mod aliens i forvirrende korridorer på en rum station. 3eren næste gang. Alle 3 spil er direkte sammenhængende hvor den næste starter hvor den sidste sluttede.

Tillagt 2024-11-03 14:50:

26/52

Half Life 2 Lost Coast

5/10

Timer: 20 minutter

Jeg ved godt den er lidt billig købt :p Men der var en start og der var en slutning og jeg lærte lidt om HDR på vejen.

Y can't metroid crawl ?

27/52

Super Mario Party Jamboree Story

6/10

Timer: ca. 3-4

H Hyggelig single player story mode hvor man lige lærer de fleste mini games og boards. En del at låse op for på vejen.

Men er man ikke til klassisk Mario Party så kan det ikke anbefales for SP. Er man til Mario Party er det nye her ifølge mange det bedste der er udkommet til dato.

Y can't metroid crawl ?

28/52

Ghostwire: Tokyo - Prelude - The Corrupted Casefile

?/10

Timer: 30 minutter

En lille gratis visual novel som leder op til begivenhederne i selve spillet

Y can't metroid crawl ?

24/52 - Metaphor: ReFantazio

8/10 - 88 timer

Atlus nye IP lander umiddelbart meget fornuftigt. Mainly fordi det ikke er så meget nyt, det er bare Persona men nu i en mere fantasy-agtig setting med press turns fra SMT-spillene og et class-system. Særligt det med class systemet synes jeg ikke fungerer så godt som dæmon-rekruttering og Persona'er, da man for at få det optimale ud af synergierne er nødt til at bruge meget tid på grinding, og grundet være dette er det også en unødigt langsommelig proces at lave sit build om hvis det viser sig at dit set-up ikke er godt nok. Jeg har faktisk et vognlæs med små nitpicks som ville tage en krig at komme igennem her, så det springer jeg over. Summa sumarum er dog at jeg synes at gameplayet halter efter at have været igennem det godlike SMT5 Vengeance tidligere på året. Til gengæld er historien on point, og byder på det interessante præmis om at være en kandidat til kongetronen der skal forsøge at overvinde den karismatiske Anime-Trump. Historien rammer nok ekstra hårdt netop i disse tider, de kunne næppe have haft bedre release-timing. Men ja, ellers er alt som man kender det fra Persona, spydig kommentar på samfundet og farverige figurer som man har lyst til at bruge tid på at sludre med. Og hvis du ikke synes det, så gør det alligevel for det giver lækre belønninger der hjælper dig i gameplay. Overall, god entry, men jeg synes ikke det er blandt Atlus bedste. Ganske godt er det dog.

Præ-PS: Spillet er ekstremt woke. Komplet med kattepiger der foreslår vi smider de rige i guillotinen.

PS: Fidelio har fortjent et kram.

PPS: Jeg synes musikken er under Shoji Meguros vanlige standard. Ikke dårlig, men heller ikke P5-grade legendarisk.

PPPS: Det er også alt for langt. Jeg tror de her Atlus RPG'er med fordel godt kunne barbere sig ned til 50 timers tid.

25/52 - CoD Blops 6

8/10 9 timer

Fik ikke lige skrevet det ind. Mini-anmeldelse findes i denne tråd

Be gay, do crimes. #Armthequeer

20/52

Forza Motorsport

Karakter: 9/10

Tid: 37 timer

Der er ingen overraskelse ved Forza Motorsport, har du spillet et tidligere spil i serien eller et Gran Turrismo spil, så ved du præcis, hvad du får. 

God kørefysik, flot grafik, glimrende lyd og mange virkelig flotte biler. Men det har aldrig følt eller set bedre ud. 

Spillet byder på talrige indstillinger og sværhedsgrader, så det kan spilles af både casuals og dem der søger noget mere simulatorfølelse. 

Jeg har virkelig svært ved at finde på noget negativt at skrive om det her spil. This is just a really good racing game.

In reply to: @Lilium11

Fik ikke lige skrevet det ind. Mini-anmeldelse findes i denne tråd

I BO6 tråden :p ?

Y can't metroid crawl ?
  • 0

29/52

EA WRC 23

Karakter 8/10

Tid: 24 timer

Spillet gennemføres sådan set først rigtig hvis man kører en kariere mode fra Junior WRC til WRC2 til WRC. Men da jeg fatter hat og bjælde af alt det management så har efter et par forsøg opgivet. I stedet har jeg kørt et championship i hver af de 3 og fået første pladsen. Plus jeg har spillet lidt Moments baner. Så alt i alt kan jeg godt godkende den her som gennemført hos mig selv.

Y can't metroid crawl ?

13/52 - Shadows Over Loathing

Ca. 18 timer - 7/10

Tredje spil i en serie der startede som et browserspil. Meget primitiv grafik og ret simpelt gameplay. Spillet bliver båret af dets humor og manus.
Man rejser i starten af spillet til byen hvor ens forsvundne onkel er fra. Man er blevet kontaktet af hans kollega og man skal herfra ud og klare en masse forskellige opgaver for at finde frem til ham.
Om man er til humoren er jo hvad det er, men jeg har hygget mig rigtig godt med de to foregående og dette skuffede ikke. 
Det er dumt og meta i sådan en grad at det tit er for meget, men jeg kan sgu meget godt lide det. 

14/52 - Kingdom Rush Vengeance

Ca. 9 timer - 6/10

Klassisk Tower Defence spil, ikke meget nyt under solen, men noget jeg kendte fra mobilmarkedet og lige udfyldte et hul, hvor jeg havde brug for et spil der ikke krævede det store.
Det var fint.

15/52 - Donut County
Ca. 50 minutter - 7/10

Kort spil jeg egentlig har spillet på tablet før, men hoppede lige i igen da det landede på GP. 
Det er super hyggeligt og tilfredsstillende gameplay med en fin, kort og fjollet historie.

16/52 - Crime Scene Cleaner

Ca. 12 timer - 7/10

En fin lille timekiller jeg faldt over på Steam. Spillet foregår i first person, hvor du som skolepedel med en svært syg datter og afdød kone, er nødt til at tage natarbejde for byens kriminelle underverden og rydde op efter deres udskejelser, for at kunne betale den hastigt voksende bunke af regninger, der håber sig op grundet din datters hospitalsophold.

Hver aften bliver du sendt ud på en opgave hvor du skal rydde et gerningssted op. Der er omkring 15 missioner i forskellig størrelse lige fra et enkelt lille hus til kæmpe lagerområder.
Med din svamp, moppe, spand og skraldepose går du så i gang med at vaske blod og andre væsker af forskellige overflader, fylder din spand med vand og forskellige typer rengøringsmidler for at lette arbejdet, smider lig på ladet af din pickup og ligeså med de skraldeposer du agregerer ved at samle knust glas osv. 
Du er også nødt til at finde de forskellige beviser rundt omkring og skaffe dem af vejen, samtidig med at du skal sørge for at alle møbler og andet inventar står på deres retmæssige plads.

Der er også hemmeligheder gemt rundt omkring på banerne og du kan samle penge, narko og andre værdigenstande for at spæde til lønnen du får for veludført arbejde.
De penge du så ender med efter at have gennemført missionen, kan du så bruge på at købe nye evner, opgradere de eksisterende og låse op for nye værktøjer til dit arbejde. Bl.a. en lommelygte (MVP) og en maskine der blødgør pletterne(?).

Jeg hyggede mig rigtig godt med det og ville egentlig ønske der var mere, for der er ikke vildt meget replay value hvis man har fundet de hemmeligheder der er. Jeg kunne også godt ønske mig, selvom det lyder grotesk, at spillet var en smule mere gory. Jo, der er blod over det hele, men det virker ikke specielt voldsom når alle lig i spillet ikke lader til at have taget nogen synlig skade (udover de mordvåben der nogle gange sidder i dem, men det ser også lamt ud).

Men en stor anbefaling hvis man er til den type af spil. Og det er meget mindre janky end man skulle frygte. BÓBR KURWA!

17/52 - COD: Black Ops 6

Ca. 10 timer - 8/10

Efter ikke rigtig at have være specielt interesseret i Black Ops generelt, så gav jeg det alligevel en chance nu det var på GP og blev meget positivt overrasket.
Selve det tekniske sidder lige i skabet på Xbox og jeg var ret begejstret for alle de forskellige slags missioner der var. De bød stort set alle på et særligt tema der var veludført og medrivende. Der var især én mission jeg var glad for, der lidt tog røven på mig (if you know you know - og jeg forstår ikke hvorfor så mange er så sure over det).
Jeg kunne ikke rigtig lægge det fra mig og er for første gang i mange år blevet glad for multiplayer også - det skal der nok ryge mange timer i. 

"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."

21/52

Space Marine 2

Tid: 18+ timer

Så for satan, her er tale om ægte xbox360 energi, ment på den mest postitive måde. 

Det er ultra voldeligt bad ass third person action, som vi kender og savner det. Modsat Gears of War er her ikke cover, men i stedet for større fokus på et relativt simpelt melee system.
Tiden afspejler hvor lang tid jeg har brugt på kampagnen(spillet i co-op på hard) og på de fleste af de tilhørende co-op missioner(operations) - jeg mangler vist en eller af to af dem.

PvP har jeg ikke forsøgt mig med endnu.

Har du savnet noget rendyrket gory man action ala. Gears of War, så er Space Marine 2 svaret. Warhammer 40k ip'en er strlående brugt, spillet er teknisk tilfredsstillende og gameplay holder.

Til tider oplevede vi problemer med serverne og det skabte frustration, vi havde to bosskampe, hvor den største udfordring blev voldsom lag og en spilaften vi måtte udskyde, da vi kunne få forbindelse til serverne. Det trækker lidt ned i helhedsbillede, men jeg er stadig tættere på 9 end på 7.

Så grib en kammerat og forbered jer på at blive brutale, religiøse og fanatiske supersoldater! 

13/52

Metaphor ReFantazio - PS5

Antal timer: 82 timer

Karakter: 10/10

Metaphor ReFantazio er på samme tid nyt, men også en velkendt størrelse. Har man spillet tidligere spil fra Atlus, i særdeleshed Persona 5, så vil man flere steder kunne se ting, som de har taget derfra. Dette gælder alt fra time management (som dog er noget mere afslappet her) og social links til mindre ting, som man støder på hist og her. Kampsystemet ligner til forveklsing noget man har set i SMT V. (Hvor meget det ligner skal jeg dog ikke kunne sige præcist, da jeg ikke har spillet det siden det først kom på Switch).

Men, der er også en del som er nyt. Det er jo trods alt en ny IP. Fremfor at tage en til en japansk high school, så tager Atlus os denne gang til en fantasifuld verden, hvor 8 racer, eller stammer, lever side om side i noget der ikke kommer i nærheden af harmoni. Verdenen er fyldt med diskrimination, fattigdom, kriminalitet, racisme osv. Derudover findes der feer, der er monstre over alt udenfor byerne, og mennesker er nogle groteske skabninger, som får almindelige monstre til at virke trivielle. 

Hele historien starter med at kongen bliver dræbt, hvorefter der startes en konkurrence om, hvem der skal være den næste konge. Dette vælger spillets hovedperson, som er fra den tribe, som er hårdest ramt af racisme, at deltage i. Mest for at stoppe et karismatisk og magtfuldt røvhul. Vil ikke sige mere, andet end at historien er fremragende fra start til slut. Spillet har derudover nogle glimrende karakterer, dette gælder alt fra party members til skurke, samt at det bør nævnes at hovedpersonen har mere personlighed end en typisk Persona-hovedperson, samt flere replikker.

En anden væsentlig forskel til Persona, som bør nævnes, er at spillet ikke foregår et sted, men tager en på en rejse rundt i kongeriget Euchronia. Dette fungerer fremragende, da det både er med til at skabet varierede omgivelser, og samtidig giver muligheder for interaktioner med ens partymembers, når man rejser.

Gameplayet fungerer glimrende. Kampsystemet er i høj klasse. Samtidig har Atlus indført et mere action orienteret system når man løber rundt i dungeons, som kan bruges til at besejre fjender, som er tilpas svagere end en, uden at skulle i turbaseret kamp, eller bruges til at få en fordel overfor andre fjender, når man kommer i turbaseret kamp. Dette er en skøn tilføjelse, til steder, hvor man er noget stærkere end fjenderne, da det giver en god tidsbesparelse. Har man spillet Trails through Daybreak, hvilket alt for få har, så kender man systemet.

Lidt negativt er der dog at sige, men ikke meget. Spillets archtype system er ikke dårligt, og giver mulighed for at tilpasse en del, også ved ens companions. Dog er systemet ikke ligeså godt som personaer i Persona eller dæmonerne i SMT. En af spillets main dungeons, kunne godt have haft et sted eller to mere, hvor man kan gemme sit spil og nogle småting hist og her.

Generelt er det dog et utroligt vellykket spil og fedt med en ny IP, som bare leverer fra start til slut. Atlus har ikke været ude i at opfinde den dybe tallerken, men har blandet velfungerende elementer fra deres andre serier, og bygget videre på det, og det fungerer fremragende. Jeg er i hvert fald klar på mere fra den verden.

Uden tvivl en stærk kandidat til mit GotY, hvis ikke endda den store favorit.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!