Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil Challenge 2024

In reply to: @McCandlessDK

In reply to: @adamA Jeg vil dog lige sige at slutningen er da mega dårligt lavet, og så tvinger de en til at købe dlc'en for at se hvad der sker med Jacob. Det vil ikke undre mig hvis dlc'en også har en cliffhanger slutning. Jeg har købt dlc'en fordi jeg kunne få den til 30kr Jeg har dog ikke fået det spillet endnu. Hovedspillet har jeg på et lille 7-tal.

Det er også en mega god pris. Så må jeg lige se hvad du syntes om dlc'en. Jeg tænker at se en playthough af den på youtube. Det er også en god bedømmelse. Håber de laver en 2'er, og fikser de dårlige aspekter af det. 

2/52

Alan Wake 2

Karakter: 10/10

Tid: 25 timer

Det tog mig 25 timer i spilletid og 2 måneder i kalendertid at komme igennem Alan Wake 2.
Det tog mig så lang tid, fordi jeg kun ville spille AW2 om aftenen, efter familien var gået i seng og jeg havde energi til det. Energi og overskud har der desværre ikke været meget af på det seneste og derfor tog det mig meget længere tid end planlagt.

Når man/jeg strækker et spil ud over så lang tid, så plejer det første forelskelse at lægge sig lidt. Jeg bliver køligere på spillet og lægger mere til dets svage sider.

Det er ikke tilfældet med Alan Wake 2 - som jeg i sandhed ser som et mesterværk.
Gameplay er godt, det læner sig op af noget resident evil. Jeg hygede mig med at skyde, løse gåder, gå på opdagelse og styre mit inventory.
Men visuelt og narrativt har vi at gøre med en oplevelse som er ulig enhver anden, jeg har haft med videospil. Remedy har skabt en helt unik fortælling og samtidig lavet et af de flotteste spil til dato.
Spillet er det ene øjeblik fucking uhyggeligt, stemningsfyldt og seriøst. For så det næste øjeblik være en joke. Det er et horrorspil som flere gange fik mig til at smile dumt, men det fungerer, selvom det på papiret lyder som absurd mix.
Efter Alan Wake 2 er jeg helt officielt en kæmpe Remedy fan.
Køb og spil Alan Wake 2!

1/52

Resident Evil 4 Remake

Karakter: 7/10

Tid: 20 timer

Så det originale RE4 hører til blandt de spil, jeg har gennemført og ejet flest gange, nemlig på hhv. ps2, ps3, Wii, PC, ps4, ps5 og nu remaket.

I dette RE4 Remake er der de åbentlyse tweaks, i form af flot grafik fra RE Engine, en kniv som kan bruges til at parere kasteskyts og motorsave, nye samlegenstande og mekanikker, som altsammen øger gameplay-oplevelsen. For nye spillere vil det være kærkomment, men som erfaren RE4 spiller, lægger jeg også mærke til de ting der mangler.

Der mangler flere boss kampe, hele sekvenser er undladt, og det skaber et ufedt spil-flow, hvor den udskældte "Island bane", nu føles endnu værre, grundet at der mangler dele forinden, som nu er taget helt ud af spillet. Og det gør at den sidste tredjedel føles meget fremtræden i den samlede spiloplevelse og meget forhastet.

Dertil savner jeg spillets qte's, og dialogen føles en smule "for smart. Resident Evil serien har altid været bedst, når Capcom balancere det platte med det seriøse. Her bliver tonen og dialogen alt for seriøs, som spillet ikke helt kan bære.

100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind

5/52 - Like A Dragon Infinite Wealth

9/10 - 60 timer

Altså på papiret så burde jeg egentligt overhovedet ikke være en fan af RGG-spil. Afsindigt mange mellemsekvenser (dem kan du dog skippe, og du skal ikke gå, så måske den kan pakkes ind under Metal-Gear paragraffen?!), og gameplay der består af et sammensurium af forskellige gameplay-systemer der alle fungerer fint, men så hellere ikke bedre. Men måske er det fair nok at nogle spil er sådan - bare et slaraffenland af variation i stedet for at søge ensidigt at naile et par aspekter 100%

Det er i hvertfald RGG, og igen fælles med Metal Gear så har man den her nærmest frække tilgang til tonen, der strækker sig fra gravalvorligt til det fuldstændigt gakkede og vanvittige. I det ene øjeblik er man med til at nå til bunds I en global sammensværgelse om håndtering af atomaffald, og i det næste så er du i bosskamp med et hold bestående af en amerikansk fodboldspiller, en surferdude, en kok og en hula danser der anvender maracas som våben. Tilsæt derunder et væld af sidequests der byder på hummere der forelsker sig i eremitkrebs, vanvittigt hazardderet Wolt-bud simulation, drift af ferieresort og meget mere. Hvis man har masser af plads i kalenderen, og ikke er skræmt af meget japansk indhold, så er turen til Hawaii med den altid herlige Ichiban bestemt værd at tage med på.

Efter Alan Wake 2 er jeg helt officielt en kæmpe Remedy fan.

Først nu? Den køber vi sgu ikke

In reply to: @Joeyvind

Dertil savner jeg spillets qte's, og dialogen føles en smule "for smart. Resident Evil serien har altid været bedst, når Capcom balancere det platte med det seriøse. Her bliver tonen og dialogen alt for seriøs, som spillet ikke helt kan bære.

Ja, det er fair nok kritik. Separate Ways DLC'en tilføjer lidt af de manglende scenarier, men generelt så er der gået meget tabt ifht. tonen. Det er en skam, men nok forventeligt siden Capcom course-correctede lidt for meget oven på folks utilfredshed med Resi6, til dels 5.

Be gay, do crimes. #Armthequeer

In reply to: @Joeyvind

Her bliver tonen og dialogen alt for seriøs, som spillet ikke helt kan bære.

Huh? Hvis der er noget, som jeg netop vil sige, der skiller sig ud i RE4 kontra de tidligere kaptiler, så er det da netop det lidt mere fjollede niveau. Bevares, der er også masser af horrorelementer, men jeg finder da netop, at der er en noget mere løssluppen tilgang til det "platte" i både replikker og absurditeter med fjender. 

Det skal også tilføjes, at min synspunkt udelukkende stammer fra remakes af Resident Evil-spillene, da jeg ud - udover det femte kapitel - ikke har spillet nogle af de originale.

• 0

In reply to: @Lilium11

Først nu? Den køber vi sgu ikke

Før var jeg fan, nu er jeg kæmpe fan! 
Jeg får lyst til at prøve Quantum Break!

(indtil jeg så kommer i tanke om, at det er 30fps på konsol) 

• 0

In reply to: @FrevS

Det skal også tilføjes, at min synspunkt udelukkende stammer fra remakes af Resident Evil-spillene, da jeg ud - udover det femte kapitel - ikke har spillet nogle af de originale.

Det er nok derfor. Resi4 er ren looney-toons i originalen, og mange elsker det for det. Det er tonet ret kraftigt ned i Remake, så hvis du allerede her synes det er fjollet, så bare tænk dig at det er nok 4 gange "værre" i originalen.

Jeg får lyst til at prøve Quantum Break! (indtil jeg så kommer i tanke om, at det er 30fps på konsol)

Så er det godt det ikke er canon! Jeg har efter AW2 også lyst til at spille 3'eren når det kommer. Jeg bliver varmet mere op på deres titler for hver gang, måske er det noget exposure terapi der skal til. Control ryger på tilbud til en rigtig god pris ret tit, så jeg overvejer at give det en chance til.

4/52

Mass Effect Legendary Edition (2021)

Karakter: 8/10

Tid: 16 timer

OBS! Karakteren gør sig kun gældende for det oprindelige første spil i trilogien fra 2007. Hvis jeg gennemfører ME2 og ME3 får de hver seperat en karakter.

Jeg ankom sent til festen ved denne fantastiske serie. Første kapitel i triligoen er nu gennemført. Jeg har ikke smadret gennem alle planeter og klaret det kæmpe bundt af sidemissioner. I starten forsøgte jeg mig at klare alt så vidt som muligt, men alt foruden hovedhistorien bliver hurtig en repetitiv omgang. 

Mit indtryk er, at dette første spil i serien er det, der er ældet mest. Og det kan mærkes på flere punkter. Bl.a. er både kampsystem, ansigtsanimationer og den forfærdelig Mako-del blandt de ting, der trækker spillet ned fra et mesterværk til at være en rigtig god og fin oplevelse. Havde det set anderledes ud, hvis jeg havde spillet det i 2007? Måske. 

Til gengæld har 'Mass Effect' to gigtantiske trumkort: worldbuilding og historie. Commander Sheperd er som person enormt flad og faktisk vildt kedelig, men hele det kæmpe karaktergalleri, der omfavner han og sin færden er på alle måder eminente. Krydr det med en fantastisk galakse fyldt til bristepunktet med forskellige arter, dialogmuligheder, ja så har vi med et meget unikt univers at gøre. Jeg forstår så ganske udemærket hypen. 

In reply to: @Lilium11 Først nu? Den køber vi sgu ikke Før var jeg fan, nu er jeg kæmpe fan!  Jeg får lyst til at prøve Quantum Break! (indtil jeg så kommer i tanke om, at det er 30fps på konsol)

Jeg eeeeelsker QB. Alt ved det spil klikkede for mig. Fandt alt, læste alt, nød hver serie afsnit. Jeg gav det 10/10. Ikke at det er et kvalitetsstempel for alle 😝 men shit det er et godt spil imo.

Y can't metroid crawl ?

In reply to: @Niceguy69

Enig! Man går virkelig glip af et godt spil, hvis man kvitter det fordi man er FPS nazist!

Lol dude har spillet det på PC gætter jeg på, hvor man kan få det i en ordentlig billedhastighed. 
Så længe der er maaange gode actionspil jeg kan spille i 60fps, så har jeg ikke tænkt mig at spille et halvgodt i 30fps

• 0

4/52

superhot vr - quest 3 version. 
karakter: 9/10

hold op hvor jeg sikkert set dum ud! Jeg har fægtet med armene og kravlet på gulvet! Men kæft jeg følt mig sej og jeg havde en fest! Ud af de store vr spil jeg har til quest 3 så blev jeg ved med komme tilbage til det her! Det var enkel og sjovt og alt spillede! 
jeg anbefaler virkelig dette spil til folk som er nysgerrig på vr! For det er lige til og enkelt. Og ingen motionsickness herfra som jeg fik af assissans creed Nexus og mangler at  gennemføre! 

5/52

prey

karakter: 8/10

jeg har haft prey liggende på min Playstation i mange år! Anmeldelserne da det kom ud skræmte mig væk samt en lidt langsom opening. 
Men nu fik jeg det helt random spillet igennem og jeg havde det virkelig sjovt! Spillet er dog ret meget survival ish i den forstand man ikke har uendeligt med liv og våben og ofte er i nød efter det! 
men spillet var spændende og flot og historien og sidemissionerne var cool. 
jeg er glad for at ha fået det spillet! Og alene bare komme ud af rumstationen var skræmmende at svæve rundt i intetheden!

In reply to: @Niceguy69 Enig! Man går virkelig glip af et godt spil, hvis man kvitter det fordi man er FPS nazist! Lol dude har spillet det på PC gætter jeg på, hvor man kan få det i en ordentlig billedhastighed.  Så længe der er maaange gode actionspil jeg kan spille i 60fps, så har jeg ikke tænkt mig at spille et halvgodt i 30fps

Hey jeg har spillet det på den gode gamle xbox One Den aller først. Stadig et spil der strøg direkte på min top 10. 

Control og Alan Wake siger mig intet

Tillagt 2024-02-14 16:22:

8/52

Suicide Squad: Kill the Justice League

Tid: 14,5 timer

Karakter: svært helt at sige men det svinger mellem 7 og 8

Fed arkade agtig shooting. Giver minder om Division og Doom Eternal. Humoren er lige efter mit hoved og så er Voice Acting spot on. Fede bosskampe og interessant historie.

Y can't metroid crawl ?

In reply to: @The_Dude

Hey jeg har spillet det på den gode gamle xbox One Den aller først. Stadig et spil der strøg direkte på min top 10.  Control og Alan Wake siger mig intet

Terrible taste confirmed 😝

• 0

In reply to: @The_Dude Hey jeg har spillet det på den gode gamle xbox One Den aller først. Stadig et spil der strøg direkte på min top 10.  Control og Alan Wake siger mig intet Terrible taste confirmed 😝

Tænkte jeg nok du ville sige. Men jeg kan jo også lide JRPG 😍

Y can't metroid crawl ?

6/52 - Prince of Persia The Lost Crown

Foreløbigt 10/10, jeg spiller igen om et år og ser om det holder! - 20 timer og 30 minutter, for platintrofæet.

Nå, men så fik man ellers spillet det der Prince of Persia. Det kan man sgu roligt købe hvis man er til 2D platforming, og gerne vil ha' kamp også. Der er lige dels kamp og platforming, og de er begge to gjort rigtig solidt. Det er også rimelig udfordrende hvis man hiver den op på max sværhedsgrad, men hvis det ikke er hvad man er til, så kan man også customize ned til detaljer hvordan det skal være, herunder hvor meget skade man giver/tager, parry timings osv., lidt ala House Rules i Rogue Legacy. Der er også en Guided mode der hjælper folk til at finde rundt hvis de ikke er til at gå på opdagelse selv. Det er nok mindst et 9-tal herfra. Og så fra Ubisoft af alle. Fandeme så!

Nok noget af det bedste Metroidvania jeg har prøvet nogensinde. Det er som regel et godt tegn når dobbelt hop er en af de senere evner du får, og meget du får op indtil det punkt er kreative evner som jeg ikke erindrer at have set før, og bedre endnu er hvordan disse kan bruges med fordel til ikke blot at komme videre, men også til puzzle-løsning og sågar integreret ind i kampsystemet som bærer på en forbløffende mængde dybde, og i øvrigt nogle glimrende bosser der var en sand fornøjelse at lære.

In reply to: @Lilium11

for platintrofæet.

Wait a minute. Platintrofæet? Har Lilum en Playstation?! Eller forveksler jeg med en anden inkarneret PC-bruger her på siden? 

In reply to: @FrevS

Wait a minute. Platintrofæet? Har Lilum en Playstation?! Eller forveksler jeg med en anden inkarneret PC-bruger her på siden?

Ja og nej. Hendes kæreste har en PS5 som hun med mellemrum bruger. Selv er hun glad ejer af en kompetent personlig computer. 

Ja og nej. Hendes kæreste har en PS5 som hun med mellemrum bruger. Selv er hun glad ejer af en kompetent personlig computer.

I see. The plot thickens! Jeg er glad for, at der er insidere med konkret information om fællesskabets spillevaner. 

3/52

Last of us 2 remastered

8/10

38 timer

Dette var en genspilning da jeg spillede det da det udkom.

Jeg blev overraskende nok hurtigt investeret i historien, selvom jeg jo kendte den. Jeg kunne dog ikke huske alle detaljer, så der kom alligevel et par små overraskelser.

Jeg kunne ikke rigtig se nogen kæmpe forskel på dette og det originale. Jo det kører 60 fps på performance og så larmer min ps5 ikke som min ps4 pro gjorde.

Jeg prøvede den nye gamemode "No return", men det er absolut ikke mig. Efter at have kæmpet mig igennem 4 baner (hvilket vel tog mig 20-25 minutter) døde jeg til bossen og mistede ALT. Aha så det er det Roguelike betyder 😀.

+ Stadigvæk en god historie, brutal combat som ind i mellem kan virke lidt scripted men jeg var på. Ja og så er det bare generelt rigtig godt håndværk

- Stadig for langt. Sidste kapitel kunne godt undlades (især den sidste bosskamp).

Ps. kan anbefale at man slår nogle indstillinger til under gennemspilning. Bl.a at man automatisk samler ting op. Derudover brugte jeg at "scanne" for ting.

3/52

Dead Cells

Karakter: 8/10

Tid: ca. 25 timer

Vellavet 2D roguelike primært med fokus på combat. 
Lad mig starte med at sige, at Dead Cells er virkelig godt, det er ikke helt på niveau med Rogue Legacy 2, men det er ikke langt fra. Jeg svævede mellem 8 og 9 i score, men jeg har lidt småproblemer med Dead Cells der afholder mig fra de helt høje scores. 
Cells bruges primært til at låse op for nyt udstyr og nye evner og når man har fundet sig de ting man foretrækker, så bliver cells, som er spillets valuta, hurtigt overflødige.

Der mangler muligheder for permanente opgraderinger ligesom i RL2, så man kan grinde sig gennem spillet.

Spillet skal gennemføres flere gange på sværer og sværer difficulty og hvis man ikke bliver bedre i "player-skill, git gud" så kan man skru ned for sværhedsgraden(som Rune og jeg gjorde).
Det fungerer fint og spillet introducerer nye fjender, områder og baner, som man skurer op, hvilket er ret cool. Jeg savnede dog sagt mulighed for grinding og lidt mere 2D platforming.

Kan det anbefales: Ja, det kan det.

5/52

Star Wars: The Force Unleashed: Ultimate Sith Edition (200

Karakter: 5/10

Tid: 9 timer

Lige siden udgivelsen af det oprindelige Force Unleashed, har jeg set og hørt utallige prisninger af dette spil. Til alle dem, der stadig befinder sig i den bobbel, vil jeg bare kraftigt opfordre dem til ikke genopsøge dette kapitel for nostalgiens skyld: det risikerer at ødelægge et kært minde. Historien er som skrevet af en 11-årig, der render rundt på legepladsen og giver den maks gas som en uovervindelig jedi/sith. Historien virker enormt forceret. Der er plottwist til højre og venstre, der føles ufortjente og samtidig kommer der en påklistret romance, hvor selv manusforfatterne af 'Spectre' (2015) ville sige "klap lige hesten". 

Helt grundlæggende føles det her (nu) uofficielle Star Wars-spil bare meget dateret. For et års tid siden fik jeg et glædeligt gensyn med 'Gears of War' fra 2006, og til sammenligning klarer det sig markant bedre set ud fra et moderne synspunkt end Force Unleashed gør.Jeg har overvejet at give mig i kast med efterfølgeren, men eftersom jeg husker at bedømmelserne ved udgivelsen grundlæggende havde en konsensus af, at det var en forringelse af det første spil, så er jeg noget mere lunken ved tanken.

Efter Disneys opkøb af franchisen, så er dette spil ikke længere tilknyttet den officielle del af hovedhistorien. Og gudskelov for det. Jeg er med på, at Disney og Star Wars anno 2024 er djævlens kreation i de flestes øjne, men jeg må bare sige, at på spilfronten, så er "Jedi-serien" fra Respawn æoner bedre - både i forhold til gameplay og som narrativ oplevelse.

@ FrevS - Jeg spillede det tilbage i 2010 og dengang husker jeg det som en 6er oplevelse.
Dengang var jeg 21år. 
Men det var nok til at skræmme væk fra 2'eren, som stort set alle mener er et værre spil.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!