Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil Challenge 2024

9/52

Half-Life Opposing Force

Karakter: 6/10

Tid: 4 timer

Hurtig Half-Life action. Heldigvis meget meget meget lidt i Alien world. Men så alt for mange aliens at skyde på earth. Mange forskellige guns både menneske skabt og alien skabt. Brugte dog mest bare SMG og LMG. Fin lille expansion. 

Y can't metroid crawl ?

In reply to: @The_Dude

Det der det er den forkerte karakter din lille ludertøs. Sig undskyld!

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

In reply to: @Lilium11

In reply to: @The_Dude Karakter: 6/10 Det der det er den forkerte karakter din lille ludertøs. Sig undskyld!

Sry 7/10

Y can't metroid crawl ?

3/52

Nobody Saves the World

7/10

Tid: 34 timer

Overraskende god underholdning, i denne lille action RPG dungeon crawler. Jeg havde slet ikke forventet at der lå så mange timer i det, eller så er det måske bare mig der var pivringe, who knows. Du styrer Nobody, som er en lille shapeshifter der har fået hukommelsestab. Verden er blevet overtaget af monstre, og du er den eneste der kan rette op på det kaos det har skabt. Løbende i spillet, låser man op for flere karakterer, som man kan skifte imellem, og man kan ligeledes mixe deres forskellige angreb og evner, så man har et setup der passer til den dungeon man går ind i. Det kan virkelig anbefales til dem der ønsker at spille et spil uden en tung historie. 

3/52

Remnant II: The Awakened King (PS5)

5 timer

8/10

Awakened King er det første af 3 styks DLC der kommer til Remnant II. Det kører videre på Losomn-verdenen, der er min yndlings i hovedspillet, og introducerer et gigantisk område der fungerer som hub for en masse dungeons og bosser. Det fungerer rigtig fint, og havde det været med i hovedspillet havde det nok også været den bedste del af kampagnen - men det er dog stadig "mere af det samme". Det er fint, det er jo det DLC er til for, men det første Remnant havde 2 DLC'er hvor det ene genbrugte en verden fra kampagnen mens den anden introducerede to helt nye og originale områder og ikke mindst fortsatte plottet. Det faktum at der er præcis 3 DLC'er annonceret til Remnant II får mig til at frygte at de kommer til at lave et DLC for hvert af de 3 primære områder i kampagnen, og jeg tror ikke de 2 andre kan bære helt lige så meget ekstra content som Losomn, der reelt er 2 vidt forskellige områder. Jeg havde også meget gerne set at DLC'et her faktisk fortsatte historien, men Awakened King foregår under kampagnen og følger derfor ikke op på hvad der sker efter rulleteksterne rullede. Det håber jeg et af de kommende vil gøre, for jeg kan sgu ikke vente til Remnant III med at vide hvad historien slutter med. Men nu skal jeg heller ikke lyder så negativ, for Awakened King er Remnant når det er bedst, og det var allerede virkelig, virkelig godt.

Note to self: Dont drink tap water at Jerry Garcia's

10/52

Final Fantasy VII Remake - INTERmission DLC

5 timer

9/10

Skøn DLC med Yuffie i hovedrollen. 

Y can't metroid crawl ?

In reply to: @The_Dude

Skøn DLC med Yuffie i hovedrollen.

Jooooo, men også med Surge of Derperus karakterer i birollerne. Det er næsten et selvmord værdigt

• 0

In reply to: @The_Dude Skøn DLC med Yuffie i hovedrollen. Jooooo, men også med Surge of Derperus karakterer i birollerne. Det er næsten et selvmord værdigt

Jeg har aldrig spillet Vincent spillet. Hvem tænker du på her ?

Y can't metroid crawl ?
  • 0

Nero og Weiss er figurer fra spillet. Personligt er jeg ikke vild med at indhold fra det udvidede FFVII univers spiller ind, for det har det med at være meget Nomura-cringe, og jeg frygter allerede nu at rende ind i Genesis i løbet af resten af trilogien! Men ellers jo, så er DLC'en sgu ret god. Den retter på nogle få af de ting jeg brokkede mig over ved kampene, og tilbyder playtime med alle sammens yndlings tomboy ninja.

• 0

Nero og Weiss er figurer fra spillet. Personligt er jeg ikke vild med at indhold fra det udvidede FFVII univers spiller ind, for det har det med at være meget Nomura-cringe, og jeg frygter allerede nu at rende ind i Genesis i løbet af resten af trilogien! Men ellers jo, så er DLC'en sgu ret god. Den retter på nogle få af de ting jeg brokkede mig over ved kampene, og tilbyder playtime med alle sammens yndlings tomboy ninja.

okay der kan man bare se. Mon ikke de er med i Rebirth også så. Men modsat dig synes jeg det er fedt de indrager alt fra det univers. og fletter dem sammen. Det er jo ikke en 1:1 af orignal spillet så det er helt fint med mig.

Y can't metroid crawl ?
  • 0

7/52

Spil: Gears Tactics (2020)

Tid: 20-25 timer (vurderet ud fra howlongtobeat.com, da jeg ikke har en timer på PC Game Pass)

Hvis min hukommelse ikke spiller mig et puds, så er dette nok det første turn-based spil, som jeg har gennemført inden for de sidste femten år. Som kæmpe tilhænger af stort alle Gears of War-spil, var jeg selvsagt nødt til at give denne spøjse fætter til hovedserien et skud. For hvad det er, så er det helt okay: et meget simpelt og vanedannende spil med et lille perspektiv på resten af universet. 

Spillets grundfunktioner får man hurtigt under huden, og så gælder det ellers om at tænke sig om, da det kan få fatale konsekvenser for ens hold, hvis man er for hurtig på aftrækkeren (tøhø). Som spillet skrider frem, bliver fjenderne og udfordringerne større, hvilket også tvinger en til at vurdere de opgraderinger af udstyr, som man vil tildele sit hold. Desværre er fordelingen af stats og perks lidt rodet, og jeg havde personligt et problem med at overskue, hvilket udstyr der allerede var tildelt andre personer i mit squad, og hvordan det enkelte nye stykke udstyr påvirkede positivt eller negativt.

Historien er meget sparsom, men har lige præcis gravitas nok til, at jeg gad at følge med. Jeg er personligt af den holdning, at Gears-franchisen som helhed er undervurderet, men specielt den underbyggende lore i universet er blevet uddybet markant mere siden det første spil. Omvendt er ‘Gears Tactics’ langt fra et must, hvis man vil have et stort input til universet. Helt grundlæggende er der primært kun tale om at introducere en skurk, der understøtter mindre plotpointer til Locust-racen i de andre spil. Og så er det ganske enkelt helt vildt træls, at udviklerne har valgt at holde kampagnen kunstigt i live ved at påtvinge et bestemt antal sidemissioner mellem historiemissionere for at man kan komme videre. Spil behøver ikke at gøres op i, hvor lang tid det tager at gennemføre. Personligt vil jeg hellere have en oplevelse der kan bære det antal timer, end at føle jeg spilder min tid ved at gennemføre det samme cirkus igen og igen. Oprindeligt havde jeg spillet på et syvtal, men den slags narrestreger straffes i min bog.

+ Sjovt turbaseret gameplay, lille fin historie, vanedannende, belønner taktik

- Ekstremt repetitive missioner, tvunget gennemføring af sidemissioner for at komme videre i hovedhistorie, forvirrende opgraderings-UI

Jeg har Gears Tactics på et 7-tal og flere gange haft lyst til at spille det igen, men så kommer jeg i tanke om den enorme mængde af sidemissioner, som man bliver tvunget til i akt 3.

Tillagt 2024-02-25 09:09:

4/52

Dirt 5

Karakter: 8/10

Tid: 9 timer

Velkørende arkade rally, som jeg gerne vil rose for det grafiske, fartfornemmelsen og for vejfysikken. Dirt 5 nailer det vigtigste, det er nemlig sjovt at køre ræs i Dirt 5.
Spillet er dog lidt magert på biler og jeg fandt mig selv kørende i de samme biler igen og igen.

Oprindelig havde jeg derfor noteret spillet til et pænt 7-tal efter jeg havde gennemført kampagnen i fredags.
Men så skete der det, at jeg havde en kammerat på besøg i går og vil havde en god times tid vi skulle slå ihjel, mens vi ventede på at se noget MMA live(Bellator vs. PFL).

Dirt blev sat på og her opdagede vi, at hele spillet kunne spilles i splitscreen - også kampangnen og det var med fuld antal AI modstandere (12 biler på banen i alt). Det var good fun og en dejlig overasskelse. Jeg synes det var en så fin feature, at det vil jeg gerne belønne med en ekstra karakter. Så derfor lander jeg på 8/10 for Dirt 5

Kan det anbefales: Vil du have lidt letfordøjelig arkaderæs, så går du ikke galt i byen med Dirt 5

In reply to: @McCandlessDK

Jeg har Gears Tactics på et 7-tal og flere gange haft lyst til at spille det igen, men så kommer jeg i tanke om den enorme mængde af sidemissioner, som man bliver tvunget til i akt 3.

Same. Jeg var jo også på de 7/10, men jeg blev simpelthen så harm over det til sidst, at jeg måtte udøve retfærdig med spanskrøret! Og da jeg er helt sikker på, at The Coalition læser med her, så er det nyttig feedback til næste omgang.

• 0

In reply to: @FrevS

Og da jeg er helt sikker på, at The Coalition læser med her, så er det nyttig feedback til næste omgang.

Altså det var ikke dem der lavede Gears Tactics, det var Splash Damage, hvis jeg ikke tager fejl 😁

• 0

4/52

Helldivers 2 (PS5)

40 timer

9/10

Jeg kan virkelig ikke lide live service som koncept. Jeg foretrækker spil der har en begyndelse og slutning og gerne ligger under 20 timer, for ellers plejer jeg at gå død i dem. Pacing er et af mine helt store ankepunkter med rigtig mange spil. Jeg har heller aldrig brugt en eneste krone på mikrotransaktioner, har aldrig ejet et battle pass, og mine ekstra-køb er begrænset til DLC, hvilket jeg er enormt stædig omkring, for jeg er en gammel mand der voksede op med, at når du købte et spil, så fik du det der var på disken - hverken mere eller mindre. Når jeg har prøvet spil som Destiny 2 er jeg derfor stået helt af så snart det begyndte at bede mig samle X antal af Y valuta for at låse op for Z opgradering der giver 2% højere fire damage mod fjender der ikke kan lide marengs - når det er tirsdag.

Men... Hold kæft hvor kan jeg godt lide Helldivers 2. Det er ikke det dybeste eller mest varierede gameplay, det har langt fra det største udvalg af våben eller fjender, og den tekniske tilstand har på nuværende tidspunkt en del knaster. Til gengæld er det, kort sagt, utrolig sjovt at spille. Mens progression går relativt langsomt (da der ikke er et overvældende antal ting at låse op for), så er pacingen spot on. Du vælger en mission og et loadout og så er det ellers bare action derfra og indtil missionen er færdig - gerne en 20-40 minutter senere. For en gut som mig der har tendens til at gå død i alt det der foregår mellem missionerne (host host Destiny 2 og World of Warcraft) og absolut hader at skulle rende rundt mellem 14 forskellige vendors og quest givers, så er det her en decideret åbenbaring.

Når det kommer til missionerne er de faktisk ret varierede, både hovedopgaverne og sideopgaverne, men det er altid action der er "front and center" og det primære fokus forbliver på at dræbe alt hvad der ikke er et menneske. Selve skyderiet er fantastisk - det føles tungt og fyldigt, og måske vigtigst af alt undgår spillet de klassiske live service "bullet sponges" og fokuserer i stedet på at sende flere og flere fjender mod dig når sværhedsgraden stiger. Det er helt utrolig tilfredsstillende at møve sig gennem hundredevis af aliens mens kameraet ryster og skærmen bliver splattet til med blod og indvolde.

For nu kan jeg ikke vente med at hoppe tilbage i krigen og ser særligt frem til at det bliver weekend, for Helldivers 2 har fucket med min døgnrytme med den klassiske følelse af "lige én runde mere".

Note to self: Dont drink tap water at Jerry Garcia's

In reply to: @McCandlessDK

Altså det var ikke dem der lavede Gears Tactics, det var Splash Damage, hvis jeg ikke tager fejl 😁

Du tager ikke helt fejl, ser det ud til. En hurtig Google-søgning fortæller mig, at The Coalition kun bidrog lidt på sidelinjen. Men derfor er jeg stadig sikker på, at de læser med her! 

Der er stadig godt gang i tråden, fedt at se!

Efter 5 uger uden en controller i hånden ser jeg frem til at komme i gang igen. Det er Prince of Persia, Infinite Wealth og FF7 Rebirth, der er på menuen, men ikke nødvendigvis i den rækkefølge.

Live Service - Nej Tak.

In reply to: @runes

Der er stadig godt gang i tråden, fedt at se! Efter 5 uger uden en controller i hånden ser jeg frem til at komme i gang igen. Det er Prince of Persia, Infinite Wealth og FF7 Rebirth, der er på menuen, men ikke nødvendigvis i den rækkefølge.

Velkommen tilbage

Tillagt 2024-02-27 18:25:

Har ikke fået skrevet herinde endnu, hvilket er for ringe, så det må der blive lavet om på!

1/52

Cyberpunk 2077 2.0+ - PC

Antal timer: 125 timer (mangler stadig sideindhold)

Karakter: 10/10

Så kom jeg igennem endnu en gennemspilning. Var ikke planen at jeg ville starte forfra ved udgivelsen af Phantom Liberty, men grundet den store mængde ændringer, så gjorde jeg det alligevel. Og jeg har ikke fortrudt.

Endte endnu engang med at spille som Female V, hvor jeg kørte et build med fokus på stealth og quick hacks, hvor en silenced sniper eller silenced power pistol var mit go-to våben. Og når det gik galt var V bygget op til brugen af mantis blades. Får svært ved at gøre det anderledes en anden gang, for efter 2.0 er begge dele ikke blot effektive, men også sjove måder at skille sig af med sine fjender på. Specielt det at dashe rundt og springe på fjenderne med V's mantis blades bliver jeg aldrig træt af.

Generelt har 2.0 og de efterfølgende patches tilføjet utroligt meget i forhold til features, og spillet har nu for alvor nået det niveau, som håbet og forventningerne var skruet op til. Gameplayet og (langt hen ad vejen) det tekniske, spillets features mv. formår virkeligt at få historien, karakterererne og Night City til at fremstå fra deres bedste sider.

CDPR har virkeligt formået at få vendt den miserable launch. De har taget kritikken til sig, og har fået bygget på det fundament som spillet havde. Hvilket de har gjort så godt, at Cyberpunk efter min mening er et af de, hvis ikke det, bedste open-world spil nogensinde.

Kommer helt sikkert tilbage til noget af det sideindhold jeg mangler, og skal helt sikkert også igennem spillet igen.

2/52

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Antal timer: Ingen ide, da jeg gennemførte det løbende sammen med hovedspillet

Karakter: 10/10

Kommer ikke til at gå i detaljer med noget som helst af hensyn til spoilers. Men kort sagt, så er Phantom Liberty nok den bedste DLC/Expansion jeg har spillet. Historien er aldeles fantastisk, karaktererene er virkeligt velskrevede og velspillede og Dogtown er en glimrende tilføjelse til Night City.

En anden ting som PL skal have stor ros for er dens quests. Main quests er virkeligt på et højt niveau, og det samme er sideindholdet. Selv de fleste af PL's gigs kunne ligeså godt være kategoriseret som quests, og får quests og missioner i mange andre spil til at blegne.

Phantom Liberty er kronen på værket for Cyberpunk og er en expansion, som virkeligt tilføjer meget til spillet, og som er flettet utroligt godt ind i spillet.

Tillagt 2024-02-27 18:37:

3/52

Pokemon Scarlet: The Indigo Disc

Antal timer: Ingen ide

Endnu en glimrende tilføjelse Pokemon Scarlet og Violet. Tilføjer et stort område at fange pokemoner i, og får lavet en fin afslutning på spillet sammen med den epilogue der kom sammen med den.

Synes dog både The Indigo Disc og The Teal Mask, samt grundspillet og Legend Arceus, har været med til at skubbe Pokemon i en god retning. Der bliver gjort mere ud af spillets historie (der kan gøres mere, men det er en start). Open-world fungerer rigtigt godt til Pokemon, og de er begyndt at skabe karakterer som ikke er glemt ligeså snart man lægger konsollen fra sig. Der er blevet taget nogle skridt i den rigtige retning, og jeg håber de fortsætter. Så skal de bare lige tage sig gevaldigt sammen med det tekniske og så ser fremtiden, efter min mening, rigtigt lys ud for Pokemon.

4/52

Borderlands: The Pre-Sequel

Antal timer: Ingen ide

Spillet co-op sammen med en kammerat. Som co-op er det et udmærket spil, og det leverer nogle ting i forhold til gameplay, som fungerer godt. Men historien, karaktererne og verdenen er på ingen måde interessant. Derudover er de fleste våben bare reskins af hinanden, så lootet i looter shooteren bliver også hurtigt kedelig. Spillet er udmærket som co-op titel med en til tre venner, men som singleplayer titel kan jeg på ingen måde forestille mig at det kan anbefales.

• 0

5/52

Persona 5 Tactica

Antal timer: 25-30 stykker

Solidt Persona 5 spin-off som bruger det XCOM-inspiredede gameplay godt. Får fint overført ting som Persona-skills, All-out-attacks, 1 More osv. til det her kampsystem og får endda leveret nogle fine boss fights, og nogle puzzle-agtige udfordringer, hvor man skal løse forskellige opgaver ved brug af spillets mekaniker. Der kunne dog godt have været et større antal fjendetyper.

Historien i spillet er udmærket og jeg nyder stadig at tilbringe tid sammen med the Phantom Thieves. De nye karakterer falder fint ind sammen med the Phantom Thieves. Skurkene er dog lidt i den svagere ende. Den grafiske stil der er valgt til spillet trækker dog ned. Fungerer tilforladeligt i kamp, men uden for kamp er det en ommer.

Overordnet set er det dog et solidt Persona 5 spin-off, som formår at levere endnu en god stund sammen med the Phantom Thieves. Dialog og historie fungerer fint og gameplayet er også solidt.

6/52

Persona 5 Tactica: Repaint Your Heart

Antal timer:  ca. 5-6 timer

I forhold til selve oplevelsen, så er det nok nærmere 7-8/10 for denne DLC, for den leverer en okay historie og tilføjer nogle unikke gameplay elementer, som ikke er hovedspillet. Generelt er spillets missioner også gode. Så på den front er der tale om en solid DLC, som både i forhold til mængde og kvalitet er god.

Det som trækker ned er at der er tale om Day 1 DLC. Det vil altid være noget lort, og burde bare være en del af spillet fra starten af. Det burde ikke være gemt bag en paywall. Derudover, havde det været en del af spillet fra begyndelsen, så kunne man have integreret det langt bedre i spillet. Den manglende integration trækker også ned.

Hah Manut, jeg tænkte at du nok var udenlands ligesom mig, men du har da haft travlt😁

Kunne ikke være mere enig i dit syn på CP og Pl.

Live Service - Nej Tak.

In reply to: @runes

Hah Manut, jeg tænkte at du nok var udenlands ligesom mig, men du har da haft travlt😁 Kunne ikke være mere enig i dit syn på CP og Pl.

En tur udenlands lyder nu ikke dårligt, men lidt travlhed herhjemme og jeg fik ikke lige skrevet ned. Men meget godt gået hvis jeg selv skal sige det... også selvom det meste er påbegyndt sidste år 😛

Håber din tur udenlands var god

Og tænkte nok at du ikke ville være helt uenig i forhold til CP og PL. Det spil er bare blevet virkeligt godt og settingen er bare fed.

In reply to: @manutdxdk

Håber din tur udenlands var god

Det var den ikke. Det foregik i Indien.

Her er et billede af Rune der forsøger at blende ind med de lokale. Som vist, så morer han sig ikke.

In reply to: @Raptor

Men... Hold kæft hvor kan jeg godt lide Helldivers 2

Jeg har også givert mig i kast med det. Jeg ved endnu ikke, hvor mange timer jeg ender med at tilbringe i demokratiets tegn, men jeg begynder så småt at mærke en lille form for metaltræthed efter små ti timer i spillet. 

Så kom jeg igennem endnu en gennemspilning. Var ikke planen at jeg ville starte forfra ved udgivelsen af Phantom Liberty, men grundet den store mængde ændringer, så gjorde jeg det alligevel. Og jeg har ikke fortrudt.

Jeg har endnu Cyberpunk til gode, men min plan er at anskaffe mig grundspillet + DLC hen imod efteråret. Tænker det er på tide, at mit 4090-kort får lov til at arbejde lidt for de alt for mange penge. Og når man tjekker videoer med path-tracing og alt muligt andet gøgl, så bliver appetiten kun større!

In reply to: @manutdxdk Håber din tur udenlands var god Det var den ikke. Det foregik i Indien. Her er et billede af Rune der forsøger at blende ind med de lokale. Som vist, så morer han sig ikke.

Han ligner godt nok en der tænker noget i stil med "Hvorfor tog jeg ikke til [indsæt federe destination] eller blev hjemme og gamede i stedet". Ligner ikke at han havde en god tur

• 0

In reply to: @Lilium11 In reply to: @manutdxdk Håber din tur udenlands var god Det var den ikke. Det foregik i Indien. Her er et billede af Rune der forsøger at blende ind med de lokale. Som vist, så morer han sig ikke. Han ligner godt nok en der tænker noget i stil med "Hvorfor tog jeg ikke til [indsæt federe destination] eller blev hjemme og gamede i stedet". Ligner ikke at han havde en god tur

Hah😂 Det var en fantastisk tur! Men det passer faktisk ikke helt, at jeg ikke har haft en controller i hånden. Min gamle PS4 har boet derude de sidste par år, og stik imod alle odds, er den still going strong med fuld jetmotor lyd og det hele. Så mine drenge og et par af landsbyens børn fik lige et par lektioner i Crash Team Racing. Skønt at den stadig bringer glæde. 

Tillagt 2024-02-28 20:26:

Og læg lige mærke til detaljen med de tre fjernsyn. To af dem har ikke virket i årevis,, men de står der sgu endnu. Det er 100% inder stil😂

Live Service - Nej Tak.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!