Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil Challenge 2024

8/52

The Last of Us Part 2 (remastered)

Karakter: 8/10

Tid: 27 timer

Så fik jeg endelig spillet 2020s mest omtalte spil. Det er et voldomt teknisk imponerende spil, helt på niveau med RDR 2. Der er brugt meget lidt copy-paste og animationerne er måske de flottete jeg nogensinde har set.

Gameplaymæssigt er det også et step up fra Last of Us 1 og Uncharted 4. Jeg kunne rigtig godt lide at spille Last of Us 2.
AI'en på fjenderne er ikke noget særligt og er præcis ligeså dum som i de fleste andre videospil. Her gad jeg godt, at noget mere af det enorme budget var gået den vej.

Desværre er historen(som var det stærkeste i det første spil) virkelig ikke speciel god. Karakterne træffer konstant utroværdige valg for at drive historien frem.

Budskabet om at vold avler mere vold bliver slået så gevaldigt fast, at der ikke er den mindste tvivl om længere, hvad Naguthy Dog vil fortælle os - og det bliver trættende.

Ligeledes er spillets sidste akt narrativt fuldstændigt udnødvendigt, det opvejer dog lidt med nye fjender og et nyt våben.
Men all in all havde jeg synes spillet havde været en bedre oplevelse, hvis det havde været 3-4 timer kortere.

Efter det første Last of Us 1 håbede jeg, at den historie kunne få lov at stå selv, da jeg altid tvivlede på, at de kunne fortsætte i samme høje niveau og det fik jeg ret i. Efter Last of Us 2 håber jeg ND dropper det univers helt, eller som minimum Ellie, Joel, Tommy og alle de andre. 

9/52

Untilted Goose Game

Karakter: 6/10

Tid: 2 timer

Ovenpå TLoU2 havde jeg brug for noget mere letfordøjeligt og så fandt jeg Gås The Game på PS+.

Humoren er god og flere gange undervejs grinte jeg ægte. Nogle af opgaverne er dog mere frustrende end sjove at spille. Et 6-tal herfra. 

16/52

Stellar Blade

8/10

Timer: 17 for story plus en lille sjat side quests 

Fedt fedt fedt actionspil også for os der ikke er souls tilhængere.bare ned på story mode med den så kan du ignorere perfekte parrys for det meste af tiden. Lige sidste boss gav mig en større udfordring. Kan helt klart anbefale det. God blanding af Nier og Bayonetta 

Y can't metroid crawl ?

10/52

Balatro

Karakter: 9/10

Tid: 6 timer

Hvis du ikke har spillet Balatro endnu, hvad venter du så på? Det her er ren spilnarko, det tog mig 6 timer før jeg fik gennemført mit første run og her efter små 15 timer, har jeg stadig kun klaret 3 runs og alle kun med grøn deck. 

Balaro er et roguelite, hvor man skal lave pokerhænder, score point og opnå nogle mål og det er egentlig det. Det lyder ikke af meget, men det skal prøves, det er svært fængende og jeg er slet ikke færdig med det endnu.

Hvorfor ikke 10? Musikken kan godt blive lidt irriterende og jeg mangler highscorelister, hvor jeg kan sammenligne mig med venner og godtfolk. 

Jeg håber det er ting der kommer senere, spillet har trods atl solgt virkelig pænt.

12/52 - Final Fantasy VII Rebirth

Tid: 872 timer - Lille 7/10

Nu har jeg efterhånden sagt en del om Rebirth, og det meste af det mener jeg sådan set stadig. Det er som hvis man tager et godt spil der er alt for langt, og så tilføjer et skidt spil der også er alt for langt, og til sammen så har man en lidt blandet pose der er alt for stor. Tænk på det som en gigantisk pose Matador-mix. Det lyder jo hyggeligt nok, men det er indtil man opdager at nogle af de gode stykker ligger begravet blandt de dødsyge lakridser, og det gælder også selv hvis man holder sig til Protorelic opgaverne. For sidste region bestod straight up af missioner hvor man skulle forfølge kutteklædte skitser der bevæger sig i et tempo der får Naughty Dog figurer til at ligne Sonic. That's it... bare følg dem langsomt indtil vi støder på noget der skal ha' bank. I det hele taget er der bare så meget bloat, det er sygeligt! Det virker lidt som om at det negative fylder mere end det positive, selvom der nu også er godt med det - et godt kampsystem og gode bosser, et godt og super varieret soundtrack, masser af spøjse varierede minispil og en ok fortolkning af begivenhederne fra det originale spil. Særligt Barrett er jo helt klart bare bestie, og jeg er også glad for at se Cissnei være med, men så selvfølgelig annullerer de jo lige de mange bonuspoint de har hentet hjem ved at pisse dem ud i vasken med den slatne Cid historie de har med. Han er nærmest bare din pilot. Wtf, hvor er min bandende og svovlende verdenstrætte corpo-hadende astronaut-anspirant henne?!

Jeg kunne nok blive ved i lang tid, så jeg stopper den bare her. Det var et godt spil, men det blev bare alt for meget, især til sidst. De burde have holdt sig til 40 timer, optional stuff inklusive, men nej.

In reply to: @The_Dude

Fedt fedt fedt actionspil også for os der ikke er souls tilhængere.bare ned på story mode med den så kan du ignorere perfekte parrys for det meste af tiden.

Men er der så ikke bare ca. 0% spil tilbage så? Det jeg kunne tænke mig fra sådan noget er noget Survivor style modulær sværhedsgrad, så jeg kan gøre parries mere tilgivende, men skrue op for fjendens skade.

Be gay, do crimes. #Armthequeer

16/52 Stellar Blade 8/10 Timer: 17 for story plus en lille sjat side quests  Fedt fedt fedt actionspil også for os der ikke er souls tilhængere.bare ned på story mode med den så kan du ignorere perfekte parrys for det meste af tiden. Lige sidste boss gav mig en større udfordring. Kan helt klart anbefale det. God blanding af Nier og Bayonetta

Lyder som noget der skal have et skud en dag

In reply to: @manutdxdk

Lyder som noget der skal have et skud en dag

Du skal spille Balatro! 

• 0

In reply to: @McCandlessDK

In reply to: @manutdxdk Lyder som noget der skal have et skud en dag Du skal spille Balatro!

Har smidt det på min Steam Wishlist! 

8/52

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age Definitive Edition 

Antal timer: ca. 130 timer

Karakter: 9/10

Første gang jeg har spillet et spil Dragon Quest-serien, og det har været en god rejse. Spillet leverer en udmærket historie og et godt cast af karakterer. Verdenen er varieret og spillet er faktisk ganske pænt og kører jævnt selv på en Switch. 

Historien er en klassisk "helt skal besejre dæmonkonge for at redde verdenen" historie, men den fungerer fint.

I forhold til gameplay så, har spillet et godt turn-based kampsystem.

Hele vejen igennem spillet har jeg haft det på et 9/10, men hen mod slutningen begyndte jeg så småt at nærme mig et 8-tal. Synes simpelthen det bliver for langt til sidst. Jeg holder mig dog til 9-tallet, da spillet langt hen ad vejen ganske enkelt er et fremragende JRPG. Bare ærgerligt at det bliver for langtrukkent til sidst.

Jeg skulle lige finde noget overskud til skrive anmeldelser! Men har været et par spil igennem siden sidst! 

14/52 

Cult of the lamb 

8/10

cult of the lamb er et sjovt lille spil der har lidt de samme elementer som hades. 
Jeg elsker man bygger sin egen lille Cult og giver dem opgaver osv. kan dog ikke være rigtigt jeg skal samle deres lort op nu når jeg er leder ;) 

men det er fast pace og meget hyggeligt. Jeg havde det hvertfald meget sjovt i det. 

15/52

alien isolation 

9/10

Jeg har valgt at kigge lidt tilbage på de spil jeg måske ikke har fået spillet af forskellige grunde. 
her i blandt alien isolation som jeg faktisk prøvede da det kom ud men jeg synes simpelthen det var for svært og uhyggeligt. 
men 10 år og en masse gyser spil senere, havde jeg modet! Jeg synes spillet fungrer virkelig godt og mærkes ikke som et ældre spil! Det er flot og atmosfæren og stemningen fra den første film er der virkelig! Historien var også spændende, at følge Ripleys datter opleve nærmest de samme ting som sin mor!  
en skam vi nok aldrig ser en efterfølger! 

16/52

titanfall 2 

9/10

endnu et ældre spil jeg aldrig fik prøvet. 
af flere årsager men nok primært fordi jeg mest er til story driven games og ikke fps. Og jeg tænkte det var lidt ala noget Call of duty ish. 
men efter utallige af YouTube videoer og lister som roste titanfall 2, købte jeg det til sølle 39 kr. 

og jeg må nok sige jeg blev imponeret! Alt i det her spil føles bare lækkert. Selve styringen i spillet er så hurtig og glidende! 
men historien var den der fangede mig. En super god og spændende historie og kæmpe robotter man holdte af! 
historien var dog ret kort. Hvilket gjorde at da man først kom i gang og fandt ud af det hele synes jeg det hele var ovre. Men alt i alt super godt spil! 

17/52 

dead space remake 

8/10

Jeg havde fået blod på tanden efter alien isolation og gik derfor igang med dead space remake som jeg havde købt sidste år men kun var få timer inde i. 
atmosfæren var fremragende og grafikken var i top. Jeg elsker samtidig twistet men jeg synes ikke det var uhyggeligt som jeg ellers husker det var i mine yngre dage da jeg så YouTube videoer omkring det. 
men at følge Isaac på hans eventyr var spændende og det hele fungerede godt. 

18/52 

dead space 2 

9/10 

dead space 2 gjorde alt hvad dens forgængere gjorde men bare bedre. 
jeg synes historien var bedre og the settings. Jeg kunne ikke rigtig mærke den store forskel fra remake til det her spil rent spillemæssigt og synes egentlig også grafisk var rigtig flot. 
jeg kunne godt lide settingen fra spaceship to space city. 
jeg overvejer at gå i gang med 3eren men har ikke hørt så positivt om den. 
rent story wise. Giver den så godt eller vil folk anbefale jeg lader den ligge ? 

men det var bare lige nogle korte hurtige tanker og anmeldelser fra mig. 

jeg er blevet en lille smule opslugt af overwatch igen desværre. 😅 

men ellers er jeg igang med bioshock 1 og overvejer at gå igang med mad Max spillet da jeg så den nyeste film igår!

og så har jeg løbende ff7 rebirth på sidelinjen. 

jeg venter egentlig bare på elden ring dlcen 🙌🙌🙌🙌

In reply to: @Lilium11

Men er der så ikke bare ca. 0% spil tilbage så? Det jeg kunne tænke mig fra sådan noget er noget Survivor style modulær sværhedsgrad, så jeg kan gøre parries mere tilgivende, men skrue op for fjendens skade

Der kan du på sin vis også. Du kan vidst på alle sværhedsgrader smide en form for Parry hjælper på og du kan også opgradere din Parry reaction time i dine skills.

Y can't metroid crawl ?
  • 0

Der kan du på sin vis også. Du kan vidst på alle sværhedsgrader smide en form for Parry hjælper på og du kan også opgradere din Parry reaction time i dine skills.

Der var også en lignende Materia i FF7. Gæt hvad der røg på med det samme, og aldrig forlod mig igen

• 0

19/52 

Dishonored 2 

8/10 

jeg var åbenbart godt igang med dishonored før jeg lagde det på hylden, jeg valgte at tænke: nu gennemfører jeg det lige! 
jeg er ikke målgruppen for dette spil. Jeg er ikke til stealth men jeg må sige at hele spillet er i sig selv godt, med god historie og spændende karakter og verden! 
så jeg er øv over det ikke er min type spil men jeg forstår godt hypen! 

20/52 

Bioshock 1 

8/10

så fik jeg endelig prøvet det første BioShock. 
jeg er mere til infinite pga. verden og de lysefarver samt Elizabeth! 
men BioShock 1 holder sig virkelig godt. Jeg følte ikke jeg sad med et spil fra før 2010erne. 
verden er spændende og gennemtænkt og jeg elskede at redde little sisters! 
bestemt ikke et spil jeg fortryder jeg har fået spillet. Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg ville ha reageret på infinite hvis jeg havde spillet de andre først, da jeg har hørt skuffelser. 

nu er jeg endnu engang igen igen igen trådt ind i cyberpunk verden! Så bliver spændende hvor længe min koncentration holder! Jeg er ikke så god til de her åbne lange spil men samtidig elsker jeg dem også

@ nicklas27 - Der er fart på dig! 

Deadspace 3 er det eneste deadspace jeg har spillet og jeg gjorde det hele i co-op. Men jeg synes det var ret solidt spil, det er dog mere action end horror. 
Jeg mener jeg gav det 7/10, da jeg spillede det igennem i 2021

• 0

5/52

Invincible Presents: Atom Eve (PC)

Karakter: 8/10

Tid: 6 timer

Jeg havde kigget på at få spillet det spil før. Det fortæller historien til Atom Eve fra Invincible serien, og er en visuel novel med valg der ændre historiensgang. Det har også gameplay hvor det er turnbased, og man kan også opgradere Eve med bedre evner alt efter den spillestil man går efter. Historien er fin og gav mig lyst til at se Invincible serien på Amazon Prime. Så den må jeg lige få set efter jeg har set Fallout og Shogun. Spillet kan anbefales    

6/52

Senua's Saga: Hellblade II (XBSX)

Karakter: 10/10

Tid: 8 timer

Så fik jeg kommet igennem Hellblade 2, og det er et virkelig godt spil. Det var en awesome oplevelse og fik endda forudbestilt det hvilket jeg ikke har gjort i en del år. Det ser så mega flot ud, og Senua er så realistisk at se. Det er så fedt at se hvor meget grafikken og landskabet er blevet bedre i forehold til første spil. Jeg fik brugt photomode en del gange, faktisk har jeg aldrig brugt det så meget før end i det spil. Jeg syntes at historien er bedre her end i det første, og de stemmer hun har som bliver kaldt furies i spillet er også mere opløftende for Senua at høre på. De støtter hende mere, og combat systemet fungerer godt og er mere finpudset. Dette spil får en stor anbefaling herfra   

13/52 - Ghost of Tsushima

36 timer, main-game only, men hele øen er befriet, og navngivne NPC-sidequests er lavet.

7/10

Assassin's Creed done right. Stadig lidt langt i spyttet givet dets mekaniske enkelthed. Missionerne gør sjældent mere end at hive dig fra A til B, hvor der så skal udkæmpes nogle kampe, listes lidt rundt og måske skydes lidt med bue og pil. Alt dette fungerer godt, men uden at udmærke sig på nogen områder, hvorfor længden godt kan komme til at bide dem lidt i halen. Historien gør ligeledes hvad den skal. Hverken mere eller mindre. Jeg synes det udforsker nogle idéer der kunne være interessant, med hovedpersonen Jin Sakais deroute væk fra den ærefulde Bushido vej, og den splid det nødvendigvis må så ifht. til hans onkel, men vildt dragende blev det dog ikke. Det var som alle andre aspekter - helt ok, men ikke fremragende. For at opnå en mere prestigefuld score bliver der nok brug for mere interessant missionsdesign hvor spilleren kommer mere på bane, men for hvad spillet er, så er det gjort fint, og lidt mere sortering hvad angår valgfrit indhold, for selvom det er valgfrit må det godt være mere spændende end følg efter en ræv for at få en charm eller skriv noget haiku for at få et pandebånd. De har simpelthen bare hældt alt i gryden uanset om det er sjovt og meningsfuldt, eller ej. Som om de tænkte, nu laver vi et stort kort og fylder det med "aktiviteter", men jeg synes vi bør bede vores open world spil om at fylde deres kort med noget der er på højde med hovedhistorien. Alt det her filler, og de 60+ sidemissioner med ligegyldige bønner er ikke just godt nok. Jeg kan godt anbefale Ghost of Tsushima, men til de folk der mente at det var GoTY 2020 over spil som Doom Eternal, Final Fantasy VII og The Last of Us 2, så kan jeg sgu kun sige fandeme nej. Rør græs, din uvaskede weeb!

Rør gras, din uvaskede weeb!

Synes du er hård mod pollenallergikere!

Jeg kan godt anbefale Ghost of Tsushima, men til de folk der mente at det var GoTY 2020 over spil som Doom Eternal, Final Fantasy VII og The Last of Us 2

Hades var det bedste spil i 2020!

In reply to: @McCandlessDK

In reply to: @Lilium11 Jeg kan godt anbefale Ghost of Tsushima, men til de folk der mente at det var GoTY 2020 over spil som Doom Eternal, Final Fantasy VII og The Last of Us 2 Hades var det bedste spil i 2020!

Der var bare mange gode kandidater, det var lige de tre jeg først kom på! Ghost of Tsushima kommer ikke engang på Top 10

Det skulle jo kæmpe sig vej gennem de fire vi har nævnt indtil videre, så Crash 4, Prodeus, Ghostrunner, Wasteland 3, Ori Will of the Wisps, Streets of Rage 4 og Like a Dragon! Måske det kan nå med på en top 15! Du kan sikkert tilføje flere kandidater nu vi er i gang :>

Wasteland 3

Er det ikke fra 2019? 
Jeg synes det kom december eller sådan noget.

• 0

Det er fra August 2020, det står der i hvert fald inde på Steam, så det er bare hvad jeg er gået ud fra

• 0

In reply to: @manutdxdk

8/52 Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age Definitive Edition  Antal timer: ca. 130 timer Karakter: 9/10 Første gang jeg har spillet et spil Dragon Quest-serien, og det har været en god rejse. Spillet leverer en udmærket historie og et godt cast af karakterer. Verdenen er varieret og spillet er faktisk ganske pænt og kører jævnt selv på en Switch.  Historien er en klassisk "helt skal besejre dæmonkonge for at redde verdenen" historie, men den fungerer fint. I forhold til gameplay så, har spillet et godt turn-based kampsystem. Hele vejen igennem spillet har jeg haft det på et 9/10, men hen mod slutningen begyndte jeg så småt at nærme mig et 8-tal. Synes simpelthen det bliver for langt til sidst. Jeg holder mig dog til 9-tallet, da spillet langt hen ad vejen ganske enkelt er et fremragende JRPG. Bare ærgerligt at det bliver for langtrukkent til sidst.

Spillede du postgame ? Jeg kørte selv død i det da credits rullede førstegang, spillet er åbenbart ikke rigtig gennemført før man klarer post credits

Y can't metroid crawl ?
  • 0

Spillede du postgame ? Jeg kørte selv død i det da credits rullede førstegang, spillet er åbenbart ikke rigtig gennemført før man klarer post credits

Ja. Og der begyndte det at blive for langt

• 0

21/52

Cyberpunk 2077

10/10

så fik jeg endelig spillet igennem cyberpunk selvom jeg har haft spillet siden Launch og endda købt spillet to gange 😅 

jeg startede forfra da udvidelsen kom for at få spillet spil ordentlig. 
hold nu op et gennemført og fantastisk spil. Vi kender alle skandalen og historien. Men efter de har fået lov til at lave videre på spillet så må jeg sige det er et fantastisk og detaljeret spil. Night city er så gennemført lavet. Karakterne er spændende og interessante. 
Det er ikke 100 procent min type spil da jeg synes open worlds og skill trees kan blive for uoverskuelige for mig! Men jeg må sige det her er en af de bedste spil jeg har spillet på Playstation. Jeg synes alle burde give det en chance! 

22/52 

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty 

10/10

forventningerne til denne dlc var kæmpe store efter the witcher blood and Wine. CD project red har ændret vores forventninger til dlc generelt siden the witcher og nu også med cyberpunk. 
jeg følte ikke jeg spillede en udvidelse til spillet men at historien og dens område var en del af den verden der allerede var blevet skabt. Alt hang bare så godt samme at jeg følte det hele var planlagt og udgivet på samme tid! 
karakterne og ens valg var igen super spændende. 
normalt er jeg ikke til man trækker kendte skuespillere med i spillene da jeg ofte føler det blot er Money grab men jeg må sige både kenau og idris spiller superb og fortjener virkelig ros for deres præsentationer! 

jeg håber virkelig at CD project red i fremtiden får lov til lave det spil de vil og udgiver den når de er klar frem for de større magter blot vil tjene penge og presser dem til udvikle til cross gen og udgive selv når de ikke er klar. 

for det er nu bevist at CD red, fromsoftware og naughty dog bare kan lave 10/10 spil som fortjener den praise de nu får. Jeg tager hatten af for dem. 

jeg ved godt der findes mange andre gode spil og spil udvikler men lige de her tre synes jeg bare kan levere spil som ikke mangler noget og ikke har lavet dårlige spil. 

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!