Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil Challenge 2025

(Min normale profil Raptor bugger og jeg kan ikke få lov at poste - jeg beklager hvis der pludselig kommer 50 identiske posts fra den profil).

1 og 2 / 52

Black Myth: Wukong

PS5

Karakter: 9/10

Tid: 50 timer for første gennemspilning, markant mindre for anden

Black Myth: Wukong er en af den slags spil hvor jeg husker at jeg så en gameplay video for årevis tilbage og var helt sikker på at det var et scam. Det gav ikke mening at et ukendt kinesisk studie skulle kunne levere grafik der så så godt ud med så flydende kamp-moves (jeg har det på samme måde med Unrecord og Bodycam). Min tvivl blev heldigvis gjort til skamme, for det skulle vise sig at Wukong er et af de bedste spil jeg har spillet i lang, lang tid. 

Min kærlighed til Black Myth skyldes næsten helt og holdent kampsystemet og bosskampene, og det lader da også til at Game Science godt ved at det er her de brillerer, for jeg har vistnok aldrig spillet et spil med en så høj koncentration og kvantitet af bosskampe (jo, der findes da spil med flere, f.eks. Elden Ring, men her bruger du oftest langt mere tid på alt muligt andet også). Over 90 bosser skulle det blive til, og der går sjældent lang tid mellem dem. Det er en kæmpe fornøjelse, for kampsystemet er dejligt responsivt og med et højt skill ceiling der får kampene til at føles som om, at du sagtens kan vinde hvis du bare liiiiiige gør det lidt bedre næste gang - og pludselig er klokken 3 om natten.

Mens Black Myth ikke helt er et souls-like, så har det dog taget stor inspiration fra FromSoft når det kommer til quest design, og hvorvidt det er et turn-on eller turn-off at du mere eller mindre er nødsaget til at bruge guides for at tjekke hvad du har misset når du er færdig med en bane er jo helt op til den enkelte. Det er dog en massiv del af spillet der er gemt bag indviklede questlines. Personligt kan jeg meget godt lide det, men jeg har spillet soulslikes så meget at det måske er et spørgsmål om Stockholm syndrom.

3/52

Armored Core VI: Fires of Rubicon

PS5

Karakter: 8/10

Tid: Ca. 8 timer

Dette var min fjerde eller femte gennemspilning af AC6, og selvom jeg startede med en hel frisk savefile, så tog det mig faktisk kun en enkelt aften at gennemføre. 

AC6 er sjovt. Det er mit main takeaway. Det er ikke i nærheden af at være lige så udfordrende som andre FromSoft titler, og selvom jeg godt kan lide settingen så skøjter jeg lidt let henover plottet i genspilninger, og det er ikke fordi grafikken kommer til at blæse nogen bagover. Til gengæld er det bare sjovt at være en kæmpe robot der skøjter afsted med 500km/t og sprænger alt på vejen i luften, og hver gang jeg lagde controlleren fra mig endte jeg hurtigt med at samle den op igen fordi jeg lige skulle have en bane mere - og det er sgu vigtigere end alt muligt andet.

4/52

Balatro

PC

Tid: 8 timer

Balatro er lidt ligesom at spille poker hvis du er på LSD. 

5 og 6 / 52

Dark Souls 3 + Ashes of Ariandel

PS5

Karakter: 9/10

Tid: Ukendt

Normalt genspiller jeg mest DS1, men jeg følte lige for noget DS3, og det er stadig et fantastisk spil. Ja, man kan sige at Elden Ring nok forbedrer alt hvad DS3 gør, men nogle gange er det rart med noget mere lineært og tight.

Godt at se dig igen Raptor. Jeg troede du helt havde forladt os. Jeg tror måske endda jeg har haft sendt dig en besked angående noget Remnant 2udvodelse på et tidspunkt.

• 0

11/52

Donkey Kong Country 3

Karakter 7/10

Tid: NA

Så kom jeg igennem 3eren også. 

De slår mig stadig som overvejende middelmådig.

3 har de sjoveste baner om end der er genbrug 

2 har de sjoveste bosser og bedste map 

1 har de bedste characters 

Y can't metroid crawl ?

In reply to: @McCandlessDK

Godt at se dig igen Raptor. Jeg troede du helt havde forladt os. Jeg tror måske endda jeg har haft sendt dig en besked angående noget Remnant 2udvodelse på et tidspunkt.

Ja, det var et lidt slattent år for min gaming sidste år. Efter at have klaret 62 spil i 2023 tror jeg at jeg kom gennem 6 i 2024 - jeg skiftede til en challenge med bøger i stedet. I år prøver jeg at dual wielde lidt og køre både gaming og læsning, lad os se om der er timer nok i døgnet.

• 0

In reply to: @Fred Mieth

Efter at have klaret 62 spil i 2023 tror jeg at jeg kom gennem 6 i 2024

Man røg på cooldown!

Be gay, do crimes. #Armthequeer

In reply to: @McCandlessDK Godt at se dig igen Raptor. Jeg troede du helt havde forladt os. Jeg tror måske endda jeg har haft sendt dig en besked angående noget Remnant 2udvodelse på et tidspunkt. Ja, det var et lidt slattent år for min gaming sidste år. Efter at have klaret 62 spil i 2023 tror jeg at jeg kom gennem 6 i 2024 - jeg skiftede til en challenge med bøger i stedet. I år prøver jeg at dual wielde lidt og køre både gaming og læsning, lad os se om der er timer nok i døgnet.

Fik du så kørt nogle gode trykte bogstaver igennem så?

• 0

9/52 - Sniper Elite Resistance

10 timer ish. 6/10

Sniper Elite er tilbage med endnu et kapitel, og som vanligt så er der sket meget få ting siden sidste gang. Jeg kunne faktisk ikke fortælle jer hvad der er anderledes fra Sniper Elite 5, men det er jo vigtigt at man får gjort sin pligt og ryddet lidt ud i digitalt ukrudt, og altså på den front er alt jo ved det gode gamle. Deres sniping system er som altid tilfredsstillende og bruge, og det holder aldrig op med at udløse dopaminskud når man lukker munden på én der ligger til højre fra midten på 400 meters afstand efter korrekt at have taget højde for bullet drop og vind, og sørget for at time skudet med rabalder i lokalområdet for at maskere lyden. Det ikoniske x-ray shot er bare prikken over i'et. Hvorfor en hakkende motor kan camouflere et sådant skud behøver vi ikke komme ind på. Spillet er egentligt rimeligt flot for dets budget (omend ansigter ikke ligefrem er imponerende), og stealth mekanikkerne er også robuste, selvom det måske bliver en kende trivielt da folk dumme nok i nakken til at antage holdninger der er anderledes end mine jo ikke er kendt for at være taktiske genier. Spillet kørte også uden stutters og andet vrøvl. Se, det lyder jo meget godt ikke? Problemet er bare variationen. Det folder sig ud over 8 baner, men det er meget ensartede lokationer. Det er ikke som Hitman der f.eks. smider dig til modeshow i Paris i den ene bane og så privathospital i Hokkaidos bjerge i en anden. Målene, og måden de opnås kører også hurtigt fast i den samme rille, så selvom det egentligt er et objektivt fornuftigt spil, så kunne jeg godt tænke mig de tænkte lidt større og fik stablet nogle mere varierede baner på benene. Men givet at det er på GP så kan jeg kun anbefale at man kigger forbi og hvisker your body, my choice til et par af Elon Musk's soulmates.

9/52

DOOM 3 (2019 Remaster)

Tid: 11 timer

DOOM 3 holdte bedre end jeg var klar på og med den remastered udgave fra 2019, kører det i 4k og 60 fps på Series X, så selvom det er et 20år gammelt spil, så ser det fint ud.

DOOM 3 er en velfortalt og veldesignet omgang boomer shooter/horror action og jeg nød min tid så meget med det, at jeg også overvejer at springe på udvidelsen - Resurrection of Evil.

Har du aldrig spillet DOOM 3, så får det en stor anbefaling herfra.

9/52 DOOM 3 (2019 Remaster) Karakter: 8/10 Tid: 11 timer DOOM 3 holdte bedre end jeg var klar på og med den remastered udgave fra 2019, kører det i 4k og 60 fps på Series X, så selvom det er et 20år gammelt spil, så ser det fint ud. DOOM 3 er en velfortalt og veldesignet omgang boomer shooter/horror action og jeg nød min tid så meget med det, at jeg også overvejer at springe på udvidelsen - Resurrection of Evil. Har du aldrig spillet DOOM 3, så får det en stor anbefaling herfra.

Der er vidst 2 udvidelser i pakken eller husker jeg forkert ?

Y can't metroid crawl ?

In reply to: @The_Dude

Der er vidst 2 udvidelser i pakken eller husker jeg forkert ?

Nej, godt husket!

RoE-udvidelsen er den, hvor man kommer til at nakke skurken fra DOOM 3 (spoiler han overlever DOOM 3)

og så er der den langt nyere udvidelse 'Lost Mission', hvor man spiller som en anden hovedperson.

Nu er jeg dog startet på Indiana Jones, så jeg ved ikke om jeg kommer tilbage til DOOM 3 udvidelserne. 

In reply to: @The_Dude Der er vidst 2 udvidelser i pakken eller husker jeg forkert ? Nej, godt husket! RoE-udvidelsen er den, hvor man kommer til at nakke skurken fra DOOM 3 (spoiler han overlever DOOM 3) og så er der den langt nyere udvidelse 'Lost Mission', hvor man spiller som en anden hovedperson. Nu er jeg dog startet på Indiana Jones, så jeg ved ikke om jeg kommer tilbage til DOOM 3 udvidelserne.

Jeg tror ikke jeg var klar over man var en ny person lol 

12/52

Panzer Dragoon 

Karakter: 7

Timer : ca. 1 

Første gang jeg spiller det. Jeg havde svært ved at vurdere hvor projektilerne ville ramme mig så det var vidst meget godt den fik en tur på easy.

Y can't metroid crawl ?

13/52

Super monkey Ball Banana Rumble

Tid: 5+

Karakter 7/10

Jeg er gammel fan af GC spillene men kom aldrig igennem dem. Jeg har nu efter at have lagt dette nye Switch spil på is i lang tid taget det op igen for at klare de sidste baner jeg manglede. Alle 100 standard baner er nu klaret men jeg måtte bruge spole tilbage funktionen i 2 baner. Jeg kunne bare ikke komme igennem dem. Men jeg undrer mig over jeg ikke kan finde spillet på min liste fra sidste år for har allerede set credits mindes jeg da 🤔 men kan være jeg ville vente til alle 100 baner var done 

Y can't metroid crawl ?

Du ligge altå lunt i svinget til at nå 52 titler i år med alle de kortere oplevelser, dude

• 0

10/52 - Grand Theft Auto 5

8/10 - 25 timer ish'

Gensyn med GTA 5 for første gang i 10 år. Jeg må sige, jeg tror Red Dead har stillet mit perspektiv af Rockstar-spil og deres missionsstruktur i et alt for negativt lys. Ganske givet, så har de en meget lineær struktur der ofte kulminerer i at du skal skyde en masse badguys og dit udvalg af våben er nærmest ligegyldigt fordi alle våben fungerer som en laserpointer og hvis du bare kan pege på nogens hoved og trykke af, så vinder du. Til gengæld kan GTA noget som Red Dead ikke kan, og det er at hive dig igennem så varieret et galleri af setpieces og vanvittige opgaver udført for crazy people som deres western-simulator counterpart bare ikke kan konkurrere med. GTA 5 dropper også 4'erens mere groundede og deprimerende tone om hævn og gråvejr til fordel for at være en spilbar Heist-film, og det synes jeg egentligt virker fint. Samspillet mellem de tre protagonister der alle repræsenterer aspekter jeg kan genkende fra mig selv (Michael bidrager med midtlivskrise, Trevor med vanviddet og Franklin... idk, jeg har heller ikke set min far i 15 år) og måden man på cinematisk og sømløs vis kan skifte mellem dem for at spille de forskellige dele af opgaven som de hver især står for fungerer glimrende.

Kørefysikken holdt heller aldrig op med at være underholdende. Hvor det i Red Dead var ret kedeligt at ridde rundt alle steder så fik jeg aldrig nok af at drøne gennem byen med 200 km/h og zigzagge rundt om biler, eller fejle episk i dette foretagende (Franklins evne til at udvise total foragt for fysikkens love hjælper til med at søge at undgå dette). Alt i alt en god oplevelse der stadig kan noget i dag, og egentligt også stadig ser flot ud i 4k med 60fps. 8/10, nææææsten 9, men så får vi brug for at gøre noget ved den combat. Jeg ser nu noget mere frem til GTA 6 end jeg gjorde før. Ikke nok til at købe før PC udgaven kommer dog.

Du ligge altå lunt i svinget til at nå 52 titler i år med alle de kortere oplevelser, dude

Ja det må man sige. Men har også gang i Mass Effect trilogien og Shadow of the Tomb Raider kørende side om side. De er lidt længere. Jeg prøver egenlig at spille backlog spil ind til Switch 2 kommer 

Y can't metroid crawl ?
  • 0

(Min normale profil Raptor bugger og jeg kan ikke få lov at poste - jeg beklager hvis der pludselig kommer 50 identiske posts fra den profil). 

Hej Raptor! Sig gerne til hvis det fortsætter, så kan jeg se om jeg kan få højere magter til at kigge på det 🙂

• 0

1/52

CoD Black OPS 

Karakter 10/10

Efter at have spillet Black ops 6 lige inden jul, fik jeg lyst til mere og måtte på loftet og grave mine gamle x360 spil frem. Og fuck hvor er det først BO bare så meget bedre end 6eren. Ikke noget nogen mellem sekvenser, hvor man skal tulle rundt i et safe house. Ikke en milliard gadgets. Ingen skills der skal opgraderes. Bare 100% action og en fed historie.  

Bare lige for prins Knud...... Så det er "ok" (Jeg ved godt det her er for sjov), men at spille gamle spil igennem igen, altså spil man har gennemført før? Fordi jeg har længe gerne ville spille The Last Of Us 2 igennem, men har ventet, da jeg jo var igang med det her

Football Manager :)

12/52 – Alan Wake 2 – DLC 2 – The Lake House

Det var en mega god DLC, igen lige til den korte side. Men fed måde at få Control ind i Alan Wake 2 endnu mere.

Gode kampe, og tilpas sværhedsgrad.

9/10

13/52 - Assassins Creed Syndicate

God historie, og fine sidemissioner.

Men gameplayet, puha – Det var elendigt, og alt for mange ting på kortet. Ubisoft når det er værst.

6/10 – Tæt på 5.

14/52 – Brothers: a Tale of Two Sons

Wauw, sikke et spil – Sådan lidt hyggeligt i starten, og så bliver der mere og mere ”uhyggeligt”, hen ad vejen, og historien uden stemmer er fantastisk.

Styringen gør at den ikke får helt i top. Den drillede lidt nogle gange.

9/10

Football Manager :)

14/52

Mass Effect 2 

Tid: 12t 40m

Karakter: 8

Jeg er ikke totalt på røven over den her serie men 2eren er alligevel bedre end etteren. Slutningen trækker spillet op på 8.

Y can't metroid crawl ?

Der skal vel også spilles nogle titler, hvis der skal købes ligeså mange som sidste år, uden at tilføje synderligt til bagkataloget?

Tillagt 2025-02-21 19:09:

14/52 Mass Effect 2  Tid: 12t 40m Karakter: 8 Jeg er ikke totalt på røven over den her serie men 2eren er alligevel bedre end etteren. Slutningen trækker spillet op på 8.

Måske jeg bare er røv langsom, men hvordan fanden kom du igennem på under 13 timer?

In reply to: @manutdxdk

In reply to: @McCandlessDK Du ligge altå lunt i svinget til at nå 52 titler i år med alle de kortere oplevelser, dude Der skal vel også spilles nogle titler, hvis der skal købes ligeså mange som sidste år, uden at tilføje synderligt til bagkataloget? Tillagt 2025-02-21 19:09: In reply to: @The_Dude 14/52 Mass Effect 2  Tid: 12t 40m Karakter: 8 Jeg er ikke totalt på røven over den her serie men 2eren er alligevel bedre end etteren. Slutningen trækker spillet op på 8. Måske jeg bare er røv langsom, men hvordan fanden kom du igennem på under 13 timer?

Ved st spille på nemmeste sværhedsgrad og ikke lave alle loyalty missioner men dog alle dossiers. og ingen side quests overhovedet 😅

Jeg kan mærke det er spil hvor jeg bare vil se historien. Jeg interesserer mig ikke rigtig for universet ellers så jeg gider ikke risikere at gå død i det ved at lave en masse side content 

Y can't metroid crawl ?
  • 0

In reply to: @manutdxdk

Der skal vel også spilles nogle titler, hvis der skal købes ligeså mange som sidste år, uden at tilføje synderligt til bagkataloget?

Fuck ja det er sandt, dude havde en imponerende indkøbsliste for 2024!

Anyway jeg har gennemført en titel mere! 

10/52

Diablo IV: Vessel of Hatred

Tid: 20+ timer

Når man læser på nettet, skulle man nogle gange ikke tro, at der fandtes nogle der kunne lide Diablo 4.

Jeg hyggede mig dog gevaldigt med det og smed cirka 50+ timer efter det.

Nu har jeg så spillet Vessel of Hatred, en solid udvidelse som arver nogle af problemerne fra Diablo 4, men samtidig fixer andre af dem. Jeg synes stadig der er for mange systemer med i D4, man kan selvfølgelig vælge at ignorere dem. Hele aspect/legendary item systemet er blevet forbedret en smule og er nu knap så klundret.

Spillet har en fin kampagne som jeg spillede igennem sammen med Killerboots her fra siden(hurray for crossplay), den sluttede dog lidt på en cliffhanger.

Games-as-a-service modellen får ofte meget skældud, men nogle gange er det også lidt en rar pude. Jeg kan godt lide at logge ind i Diablo, slå hjernen fra, og så grinde lidt renown eller andet stuff. Jeg er heller ikke færdig med Vessel of Hatred og er pt. på 20+ timer, selvom selve kampagnen nok "kun" tog cirka 12 timer at gennemføre. Killerboots og jeg har i hvert fald aftalt, at vi spiller til vi ikke gider mere.

Ved st spille på nemmeste sværhedsgrad og ikke lave alle loyalty missioner men dog alle dossiers. og ingen side quests overhovedet 😅 Jeg kan mærke det er spil hvor jeg bare vil se historien. Jeg interesserer mig ikke rigtig for universet ellers så jeg gider ikke risikere at gå død i det ved at lave en masse side content

Vi nærmer os jo noget der ligner herecy her.

• 0

In reply to: @b0nb0n

Bare lige for prins Knud...... Så det er "ok" (Jeg ved godt det her er for sjov), men at spille gamle spil igennem igen, altså spil man har gennemført før? Fordi jeg har længe gerne ville spille The Last Of Us 2 igennem, men har ventet, da jeg jo var igang med det her

Det er mere end ok. Giv den gas, gode spil fortjener mere end en gennemspilning!

• 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!