Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Hvad spiller du nu?

FreshWater
FreshWater
Jeg er gået igang med det nye Doom, startet en ny omgang Satisfactory (efter de nyeste updates) og får konstant fortalt at jeg har gjort alt forkert i mit liv, i Overwatchs teamchat.

Måske jeg er ved at blive (for) gammel, men Doom er et spil som jeg er nød til at tage i mindre bidder. Hjertet sidder konstant oppe i halsen, men for fa'en det er sjovt, jeg er dog nød til at få vejret lidt, derfor jeg spiller Satisfactory igen... og fordi jeg inderst inde er 8 år gammel, og gerne vil afprøve toget ¯\_(ツ)_/¯

Jeg tror aldrig jeg har oplevet Overwatch være så toxic, eller så har jeg bare været bedre til at ignorere det før. Eller spillet det for lidt... men det er fedt at opleve når træner, at man bliver bedre til det... omend det er i mikro bidder.

I think of dieting, then i eat pizza
Grublr
Grublr
@Fresh

Overwatch har alle dage haft toxic personer, der disser dig for at vælge hanzo, eller bare generelt fortæller dig hvorfor du ikke du burde være i live Jeg ved ikke om der er en stigning her for tiden, men man kunne forestille sig der var flere der spillede det for tiden, så måske antaller af toxic personer er steget også. Jeg har, for første gang siden udgivelsen af spillet, ikke spillet det i en HEL uge o_O Jeg er blevet lidt træt af deres competetive system, med hvor meget SR der tjenes. Der skal flere sejre til at komme rykke opad, men én tabt kamp og du mister en del mere end når du vinder. Jeg har ligget lige omkring toppen af silver/bunden af guld i nu snart 2 år Og det første år lå jeg platin! Jeg bliver ved med at rykke op og ned, fra guld til sølv og tilbage igen. Det er ren ELO-hell Så jeg tager en lille pause og vender nok fornyet tilbage, når hende Echo kommer i spillet. Selvom hun virker tæske OP, så tror jeg hun er sjov at spille som. Hendes ult er en slags mimic, hvor hun imitere den karakter hun står overfor. Så det kan blive Roadhog vs Roadhog, selvom man allerede har en roadhog på holdet. Også får hun tilmed deres ult med i købet Mega fedt, mega OP.

Men det er sgu stadig et fedt spil, og jeg vender uden tvivl tilbage. Har bare liiige brug for pusterum.

Det "pusterum" har jeg så valgt at bruge på Dark souls 3 Sikke en pause det blev.

FreshWater
FreshWater
@Grublr - så har jeg vist bare spillet det for lidt, bliver konklusionen. Kan heller ikke snakke med om competitive, da det først er nu jeg er begyndt på det

Echo, Echo, Echo.... har du fem timer? Er det bare mig som har hørt forkert, eller er Blizzards taktik hver gang de laver en ny hero, at gøre den så OP så mulig, for at folk skal spille den? Hvis det er fair nok, så bider jeg bare tænderne sammen, og bukker mig forover og tager den... og venter på at der kommer en nerf. Men hvis Echo fortsætter med at være så OP, som hun er nu, så bliver det da "spændende".

Niceguy69
Niceguy69
Lock downen har afskåret mig fra min gamepusher, så jeg roder rundt i mit bibliotek. Nu står den på Homefront. Pisse fed historie og gode baddies. En fornøjelse at nakke koreanere til en forandring.

Missing Avatar
Lilium11
Foruden de to spil jeg lige har postet om i den anden tråd, så har jeg haft lidt Cuphead kørende hvor jeg prøver at få S-ranks på alle bosserne, dvs. at bosserne skal klares uden at blive ramt, inden for tidsgrænsen (det lader dog til at være lidt halv-buggy, nogle gange får jeg mit S selvom jeg har overskredet tiden?!?!), med tre parries og 6 supers opladt.

Det skal i øvrigt også foregå på Ekspert som efter min vurdering har den forskel at alle projektiler fra det normale spil lige bliver 25% hurtigere og at bosserne også får ca. 25% mere i liv. Udover det ligner det meget af det samme, men det med hurtigere projektiler er klart også nok til at gøre tingene markant sværere. Jeg er nu blevet færdig med de første to øer, så jeg har én tilbage samt de sidste to bosser.

Derudover overvejer jeg at hive fat i Prey 2017 igen, har nogle achievements liggende der involverer at gennemføre spillet uden at opgradere noget samt at myrde alle på stationen som jeg forestiller mig at jeg kunne gå efter.

Folk der vil binde mig på ærmet at jeg "også bare hader alle spil", skal følge dette link ( https://truesteamachievements.com/gamer/Mauser/games# ) og sortere efter rating, thi så vil de se at det forholder sig anderledes.
Grublr
Grublr
@lilium

Din beskrivelse af det originale tomb raider er lige som den skal være combat er ringe, men puzzles og minimal hjælp er lige hvad der der gjorde spillet så fantastisk for mig dengsng jeg var en knægt.. Mine venner havde travlt med at glo på trekantede bryster hvor jeg havde travlt med at finde den næste nøgle det var gode tider. Men også lidt ensomt. Elsker stadig serien, og fedt at se nogen kan se kvaliteterne i dem, den dag i dag

Held og lykke med Cuphead! Jeg gav op på mit S-run det var for hårdt for mine fingre og mit temperament!

Selv er jeg gået igang med GTA IV, for at få alle de achievements der ikke var tilgængelige før.. Og selvfølgelig opleve det nok bedste Gta spil der er udgivet, i hvert fald historiemæssigt. De kunne godt have droppet at smøre vaseline udover alle veje og RS* kunne godt lide have fjernet memory restriktioner så det kunne køre ordentligt på overkill hardware, men det må man se igennem fingre med hvis man vil igennem det. Og det vil jeg!

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg købte Rise of the Tomb Raider. Det er længe siden at jeg havde prøvet sandt AAA spil, så havde helt glemt hvor mange dårlige beslutninger og halvbagte ideer der er i sådanne spil.

Valgte at spille på den sværreste da det lød sjovt ud fra beskrivelsen, blev lokket af det med at den kun gemmer ved bålpladser. Problemet er at den så ikke gemmer i hele introsekvensen hvor man let kan dø på utallige måder fordi det af og til er svært at se hvad de vil.

Puzzlesne er underligt atbitrære, man løser dem snildt men de giver ikke rigtigt nogen mening. De har også fundet på noger skattejagts halløj hvor man egentligt bare skal rende rundt og trykke firkant på et par ting indtil man stiger et level og kan trykke på den sidste ting og få markeret et punkt på kortet som skjuler en håndfuld mønter. Det er då ligegyldigt at man ligeså godt bare kunne have skåret det ud.

Er spændt på om spillet bliver bedre når det kommer i gang, men hele introen er rimeligt rådden.

Jeg er i øvrigt heller ikke fan af det der med at man bare går og kigger efter hvide markeringer, for at se hvor man skal hen, i stedet for faktisk at kigge på omgivelserne. Det bliver så mekanisk, det hele er bare noget man gør på autopilot.

Felix The Reaper!
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Men jeg har også gang i Nioh2 og det virker lovende. Det er meget som 1eren men de første baner er lidt bedre end de de første i etteren, så er meget optimistisk.

Derudover har jeg gang i et kompliceret Dreams survival horror spil hvor jeg gør store fremskridt. Har fået lavet en funktionel inventory.

Felix The Reaper!
Missing Avatar
Lilium11
Jeg deler meget dine betragtninger ifht. RotTR. Jeg kan dog ikke huske at det med at dø i introen var et issue, men nu har jeg jo også spillet så meget AAA at jeg måske bare er blevet intimt indforstået med måden de kommunikerer hvad man skal for ikke at dø af scriptet

Det sgu ærgerligt at det er den vej de er valgt at gå med Tomb Raider, jeg har kun lige fået taget fat i originalerne men de spil kunne noget andet end bare at være en (ringere) kopi af Uncharted. Derudover synes jeg også at de nye spil er skrevet med en brækket arm :V

Folk der vil binde mig på ærmet at jeg "også bare hader alle spil", skal følge dette link ( https://truesteamachievements.com/gamer/Mauser/games# ) og sortere efter rating, thi så vil de se at det forholder sig anderledes.
Stampe128
Stampe128
Jeg er kommet godt i gang med Sleeping Dogs. Jeg har altid haft et lidt ambivalent forhold til sandkassespil. Jeg ender ofte med bare at drøne rundt og lave ragnarok og miste fokus på hovedhistorien.
Sleeping Dogs lader dog ind til videre til at være en undtagelse. Om det bare er fordi, der ikke er SÅ meget spændende sideindhold at lave i sandkassen, tør jeg ikke sige. Men det fungerer for mig.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
@Lilium11

Det er også delvist mig, af og til har jeg ikke helt overblik over hvad det er de vil have mig til at gøre. Der var steder hvor jeg hoppede efter de forkerte ledges og et sted hvor jeg missede nogle quick time events fordi jeg var uopmærksom. Jeg er ikke rigtigt vant til at spil gør den slags, så når spillene kører på autopilot begynder jeg af og til at gøre det samme. Jeg bliver hurtigt meget utålmodig med den slags gameplay, hvilket har den kedelige sideeffekt at det tager længere tid.

Men problemet er ikke så meget dødsfaldene, mere at de laver et mode der kun gemmer ved campsites også laver de sekvenser som er designet til at virke med konstante auto-saves. Men er nok mest ærgelig over alle de halvbagte ideer, Tom Raider delen er virkeligt en underlig og ligegyldig måde at håndtere noget der kunne have været rigtigt sejt.

Kom dog ikke så langt, sidst fejlede jeg en QTE mod en bjørn og mistede lidt af motivationen da der er så mange andre spil med godt gameplay jeg kunne spille. Så nu er det Nioh2, Kuno, Siren Bloodcurse og snart Doom Eternal. Venter også på Days Gone som jeg har været lidt nysgerrig efter, men har ikke de største forventninger.

Felix The Reaper!
Grublr
Grublr
@stampe

Personligt er jeg også glad for Sleeping Dogs, en god historie og anderledes setting. Men der er ikke meget sandkasse over det, styringen af biler og karakter indbyder ikke til meget leg, og det er også en smule mere klaustrofobisk verden i forhold til GTA eller Saints Row serien. Jeg har spillet det igennem, både på x360 og PC. Ingen af de gange har jeg gjort meget udover at færdiggøre historien og DLC'en, no fooling around Spillet indbyder bare ikke til det.

@Pez

Forstår helt din oplevelse med RotTR, de nye spil i serien er ufatteligt fordummet i forhold til originalerne. Der er ingen udfordring i at finde noget, puzzle er nemme og hurtigt overstået og QTE's er stadig en ting skabt af fanden selv. Jeg har dog spillet det første reboot tomb raider 100%, og det bedste ved hele den oplevelse var at denne lille lyd blev afspillet da man havde fundet ALT i spillet: https://www.youtube.com/watch?v=d8eskuLLkk4

Jeg er drønskuffet over at Tomb Raider serien blev en klon af uncharted. De var noget helt særligt dengang de originale udkom. Pixel præcision for hop, gåder var svære og du havde ikke "witcher vision" til at finde de hemmelig ting. Udover det måtte du selv finde vej i banerne og der var ikke markeret hvor du skulle hoppe og gribe. Min personlige favorit i af de klassiske er klart "the last revelation", altså den "sidste" i serien. Det foregår godt nok udelukkende i egypten, så du kommer ikke verdenen rundt som du plejer, men puzzles, stemning og sværhedsgrad var top notch hvis du spørger mig. Nu har jeg ladet mig forstå du kan lide at spille gamle spil, og GOG har dem tit meget billigt på salg. Så det er en anbefaling herfra. Rebooten er en stor skuffelse, imo. Har dog stadig spillet dem igennem som sagt, men jeg var ikke fanget som jeg stadig kan blive af de gamle.

Ellers er der lavet remaster af nogle af de gamle spil. Tomb Raider anniversary og Tomb Raider: legend er fine remasters af nogle af de gamle, selvom der også er smidt lidt QTE ind i dem.. Desværre. Men de er flotte og holder sig fint til originalerne.

Missing Avatar
Lilium11
Sleeping Dogs har jeg også et blødt punkt for. Jeg er meget til sådan noget østasiatisk noget, og det er sjældent at den slags finder sted i Hong Kong eller lignende.

Bare lidt en skam at kampsystemet er sådan lidt halvclunky, hvis man sammenligner med f.eks. Batman spillene som de jo tydeligvis meget gerne vil være lidt ligesom. Men hey, hvis man ikke er til kampene så kan man jo altid løse sideindhold hurtigere ved at finde de steder hvor der spawner guys med guns og snuppe sådan én.

Lidt sjovt at se kung-fu folk og guys med sabler lave alle deres farlige fagter, fuldstændig blind over for det faktum at jeg står med en gun og pløkker dem ned én af gangen

manutdxdk
manutdxdk
Så kom pakkeposten med Persona 5 Royal, så det kommer det næste stykke tid til at gå med.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
@Grublr, jeg savner meget af mystikken fra 1eren. Det er også lidt ærgeligt at de nærmest omgående gik væk fra dibosaurer og kæmpe ET aliens. Det var super underligt, men fedt.

Nu er spillet kommet lidt i gang og det står lidt bedre når man får lov til at snige sig rundt i et større område. Men det er stadig lidt tyndt og jeg er ikke fan af at alt bliver reduceret til tal og symboler. Der er så mange barer og metre der fyldes op, mens man render rundt og trykker firkant på ting man ikke rigtigt kan se hvad er. Det er som man aldrig rigtigt kan finde noget spændende, det hele er bare diverse former for xp og crafting materiale. Jeg fandt på et tidspunkt en hemmelig hule hvor den mest værdifulde skat jeg fandt var et par brædder. Det virker lidt underligt i et spil der handler om at gå på eventyr i gamle ruiner.

Felix The Reaper!
Niceguy69
Niceguy69
Er netop i dette øjeblik i gang med at installere dragon age origins. Læste lige anmeldelsen fra dengang. Virkelig underholdende som folk praiser Bioware og de ikke kan lave noget dårligt

manutdxdk
manutdxdk
@NG

Origins er også et rigtigt godt spil. Og det var en god tid for Bioware, da alt de spyttede ud var godt. Selv Dragon Age 2 der var offer for rush fra EA blev et udmærket spil. Det kunne være bedre og dungeons var genbrugt ofte, men historien og karaktererne var efter min mening gode.

Er en af dem der faktisk var underholdt af Andromeda. Gameplay var godt og det havde IMO interessante karaktere og en okay historie. Men ingen tvivl om at det var der Biowares nedtur rigtigt begyndte og Anthem var endnu et søm i kisten. Viser bare hvor hurtigt stemningen kan vende. Selvom det nok desværre ikke sker, så håber jeg stadig at Bioware kan få det vendt igen.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Jeg tror internettets konsensus er at det begyndte at gå galt omkring Dragon Age 2, det spil var meget omdiskuteret også gikdet selvfølgeligt helt galt med Mass effect 3 som fik internettet til at bryde i brand.

Tillagt 2020-04-01 13:26:
Jeg syntes dog også at Da2 var ok, spiller det nok aldrig igen, men jeg var underholdt i en 10-20 timer, det kunne have været værre.

Felix The Reaper!
Niceguy69
Niceguy69
Jeg har spillet det i 3-4 timer om jeg er ikke sønderlig imponeret. jeg startede som wood elf, men nu prøver jeg en mennekse mage i stedet. Det ser ud til det fungere lidt bedre. Men det komme slet ikke i nærheden af hverken Oblivion eller Skyrim

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Er i gang med Doom Eternal, det er rigtigt fedt indtil videre. Startede på ultra violence men ville ønske jeg havde taget nightmare i stedet. Overvejer lidt et sideløbende save med permadeath, jeg tror godt at spillet kan bære det.

Det tager dog nogle tweaks før det er helt godt. Hints og tutorials skal fjernes, undertekster skal slås fra og lyden fra stemmer skal skrues i bund. Så er det næsten uden afbrydelser.

Jeg er også startet på Days gone på survival I. Der er lidt meget snak i starten, men de frie gameplay segmenter har værer spændende nok. Det virker til at man har rigeligt med muligheder for at tage interessante valg og fjenderne er problematiske nok til at man skal være forsigtig. Det virker umiddelbart som en bedre udgave af alt det jeg eftersøgte i Last of Us. Så må man håbe at det holder, hele open world delen ligger stadig og ulmer i baggrunden.

Felix The Reaper!
Missing Avatar
Lilium11
Kan godt forestille mig at det er fornuftigt at mute stemmer i Doom Eternal. De synes godt nok deres mortally challenged joke er den bedste knee-slapper nogensinde skrevet, for de spammer den konstant.

Jeg er jo lidt af en humor kender, og problemet er lidt det samme som med Outer Worlds, det nytter ikke at du gentager den samme joke igen og igen. Det bliver bare trættende.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Hvis man muter og fjerner undertekster er der intet spor tilbage. Det er ret befriende og kan varmt anbefales. Så skal man bare være hurtig med firkant i de sjældne cutscenes.

Det undre mig at det ikke bare er sådan som standard. Det virker rigtigt godt og hvem har efterspurgt en historie i Doom? Musik og action er godt, snak og action er distraherende. Det fede er at man ikke har nogen fornemmelse af at der mangler noget når det er væk.

Felix The Reaper!
FreshWater
FreshWater
Jeg fik tiltusket mig en lettere brugt PS4 slim, så nu står den på Persona 5 Royal, samtidig bygger jeg stadig i Satisfactory og bliver flamet i Overwatch. Og så er jeg endelig gået igang med Pathfinder: Kingmaker og er allerede stødt på den første gamebreaking bug... det bliver vist op ad bakke med et her spil, selv efter patch(es).

Grublr
Grublr
Er stadig igang med minecraft.

Ét er jeg stadig bygger alt muligt mærkeligt og bliver distraheret fra det egentlige formål; at komme igennem spillet og slagte enderdragon. Noget andet er jeg er begyndt at lege lidt med mods. Har lige installeret en simpel shader der ændre udseendet radikalt. Snart går jeg i gang med teksturene. Men indtil videre ser det sådan her ud: https://youtu.be/Km12TH41koM

Noget helt tredje er, at jeg får spillet utroligt lidt, selvom jeg har god tid til det for tiden.. Går for mange ture i skoven Kan varmt anbefales, det der IRL, selvom man skal undgå alle modstanderne og være stealth. Det ska sgu prøves!

Har i andre gang i nogle gode spil for tiden? Tiden har vi jo.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!