Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Hvad spiller du nu?

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Fortsætter med FFVII som langsomt bliver bedre igen, efter et par særdeles drøje timer.

Har smidt Long Dark oveni. Det er rigtigt lovende indtil videre. Har generelt meget held med spil i survival genren.

Felix The Reaper!
Grublr
Grublr
Det er rigtigt lovende indtil videre. Har generelt meget held med spil i survival genren.

Generelt også en fed genre. Der er et par bludsugere imellem, men foreksempel Subnautica er det fedeste spil jeg har spillet i flere år! Fantastisk oplevelse. Vender af og til tilbage til uendeliglighedsspillene ark og conan. Også godt tidsfordrivl. Subnautica, The Forest, Rust og The Long Dark er dog absolutte favoritter. Ja, det er de mest kendte, men virkelig også de bedste. Stærke spil på hver deres måde. Survival er dope, survival er life! Get to it, og hvis du mangler en partner i nogle af de spil, så hit me up! Jeg er klar på en session eller 80

Edit: Og DU gælder over alle der er friske på lidt sjov i coop survival vær ikke genert, det forkert.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Subnautica er også i blandt mine favoritter, det og Don't starve. Men har ikke spillet så mange endnu. Long Dark ender nok på listen, det er ret creepy og atmosfærisk til tider.

Coop er tiltalende, men er for nærig til ps+ :p.

Felix The Reaper!
Grublr
Grublr

Coop er tiltalende, men er for nærig til ps+

Kender det jeg har kun + når spillene der følger med er i orden!

Har du prøvet Terraria endnu? Ved ikke hvordan det spiller på PS4, men på PC er det er en af de bedste survival og base building spil jeg har spillet. Der er så åndssvagt meget at lave i det spil. Hold dig fra spil som rising World, de mange ark copycats som du vil støde på og i særdeleshed metal gear survive. Det har intet med survival genren at gøre.

Men fedt du nyder genren lidt. Jeg er glad for den selvom den også straffer spilleren for hårdt nogle gange. Men det kan jeg gode lide. Så kan man sgu lære det!

manutdxdk
manutdxdk
Lige pt. står den hovedsageligt på et nightmare run i Trails of Cold Steel III og Yakuza 4. Nyder begge dele.... Ved dog endnu ikke helt, hvor godt jeg synes om at man spiller som forskellige karakterer i Yakuza 4.

Missing Avatar
b0nb0n
Jeg spiller Horizon Zero Dawn på PC. Det er sgu mega sjovt, og nyder virkelig at spille det indtil videre. Der er sindsyg mange ting at lave og du har sjældent et roligt øjeblik, det er helt utroligt.

Football Manager :)
Stampe128
Stampe128
Yakuza Kiwami
Det er sgu meget fedt. Pocket Circuit-minispillet er addictive!
Historien og sidemissioner har indtil videre ikke været særligt imponerende, og jeg kan godt blive lidt træt af det japanske råberi/overskuespil, men alt i alt er jeg godt underholdt.

Mudrunner
Jeg har kun lige kort været i gang. Klaret et par challenges og påbegyndt hovedspillet. Men det er sgu nok for niche/svært til mig.
Kæmpe fan af Euro Truck Simulator 2, hvilket var årsagen til at jeg troede, at Mudrunner kunne blive et hit hos mig. Men ETS2 er meget mere casual. Mudrunner er mest bare frustrerende for mig.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Er i gang med Final Fantasy Vii remake. Er nået tiæ det punkt hvor jeg fornemmer at slutningen nærmer sig, men det bliver bare ved for evigt.

Det er sjovt nok til at jeg gerne vil se det til enden, men det følted sindssygt langt og jeg begynder snart at mistænke at det aldrig slutter. Jeg har endda skippet samtlihe missioner men de bliver ved med at finde på nye copy pastede haller man skal løbe igennem. Er kommet til Rufus, men kan se at han åbenbart kun er en ud af 1000 sidstebosser.

Det ville selvfølgeligt ikke gøre noget hvis spillet var bedre, men det er godt nok ved at blive for meget af det gode.

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte, der er så meget at snakke om med det spil.

Felix The Reaper!
hjorth
Moderator
hjorth
Jeg er også endelig kommet i gang med FF7: Remake da det lige har været/er på tilbud og indtil videre er jeg godt underholdt. Kampsystemet sidder ikke helt endnu, jeg er mere til en stil ala Ghost of Tsushima, men umiddelbart virker det fornuftigt. Jeg har spillet en del af de ældre spil i serien, men det der turbaserede kampsystem bliver jeg nok aldrig rigtigt gode venner med så jer eg ret godt tilfreds med det mere aktive kampsystem

Derudover er det jo generelt et flot spil, karaktermodeller er vel næsten på niveau med Advent Children, selvom animationer ikke helt er der endnu. De er stadig en smule mekaniske synes jeg. Der er også nogle genstande med ret lave teksturer rundt omkring, men i det store hele synes jeg det er et utroligt flot spil

Jeg er ikke kommet synderligt langt, men jeg regner med at det er et af de spil jeg kommer til at se til ende i den nærmeste fremtid

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
FreshWater
FreshWater
Er i gang med Horizon Zero Dawn til PC. Jeg skal indrømme at m/k oplevelsen kontra gamepad er 50/50. Der er nogle gange hvor jeg overvejer at gå tilbage til det sidste, da jeg ellers skal ud i nogle mærkelige stillinger med min hånd. Andre gange er det en befrielse at spille med m/k, f.eks. bruger jeg nu tripcaster betydeligt mere under selve kampene, som føles bedre med mus og keyboard.
Har haft et par crashes, og en enkelt gang hvor spillet ikke ville starte op. Dog ikke inærheden af de problemer som nogle folk har, og rager om på diverse forums.

Og ja så er jeg lige gået igang med Stardew Valley hvor jeg har Expanded modden på. Er først lige startet så ved ikke rigtig hvor meget det gør ved spiloplevelsen endnu.

I think of dieting, then i eat pizza
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
@Hjorth
Jeg syntes også at der er meget godt ved det. Kampene er ret sjove men ofte også kaotiske på måder originalen aldrig var. Det er ofte svært at vide hvad der foregår i forskellige situationer, fordi det ikke er gjort tydeligt.

Mine største problemer med spillet er dog 3 ting.

De har valgt at lave banerne på en måde så det primært er korridorer og rum linket sammen. Det er ofte meget af det samme og der sker sjældent noget spændende i banedesignsne.

Musikken var glimrende i det originale. Det nye genbruger af og til det gode musik, dog ofte i en lidt kedeligere og meren forudsigelig variant (Ingen hammond orgler i bossmusikken). Alt det nye musik er middelmådigt og mange af remixne er imo ret skrækkelige.

Sidst er jeg meget uenig i meget af det de har gjort ved historien. Der er for meget animu crap og historien drejes mere over i noget der ligner Advent Children, hvilket er en katastrofe i min bog. Der er gode tilføjelser hist og her, men også rigtigt mange ændringer som bare gør gode øjeblikke mindre mindeværdige.

Felix The Reaper!
hjorth
Moderator
hjorth
Jeg kan i hvertfald nikke genkendende til det med at kampene bliver ret kaotiske i en grad så overblikket bliver tabt. Det ærgrer mig også at man har en fin evne til at kaste sig væk fra angreb, men alligevel bliver ramt af angreb som umiddelbart er undgået. Her vil jeg gerne en tilgang mere som eksempelvis Dark Souls hvor man reelt kan bruge evnen til helt at undgå at blive ramt. Et spil som Dark Souls eller endda Ghost of Tsushima føles mere færdighedsbaseret i min optik, men vi er selvfølgelig heller ikke helt i samme genre selvom Final Fantasy har bevæget sig mere over mod et aktivt kampsystem

Banerne og deres design irriterer mig egentligt også lidt. Som du siger er det primært korridorer, gange og rum man bevæger sig rundt i og jeg tror egentligt jeg foretrækker en mere åben verden. Den føles ret begrænset. Mit største problem her er dog de muligheder, eller snarere begrænsninger man som spiller har når man interagerer med verdenen. Man kan ikke hoppe, og man skal helt hen til specielle områder afmærket med et lille symbol før man kan komme ned af en lille bakke, op af en trappe, igennem en sprække osv. Det føles helt vildt begrænset at gå rundt i spillets verden kontra mange andre spil i 2020, og det er ærgerligt synes jeg.

Musikken har jeg ikke tænkt videre over, men det er ikke umiddelbart noget der sidder fast udover dem jeg kan genkende fra originalen

Jeg kan ikke helt huske historien i det originale så jeg har ikke tænkt så meget over den del, men jeg har lige installeret det da det er kommet på Gamepass. Så må jeg holde øje med de narrative ændringer de har foretaget.Jeg kunne dog ret godt lide Advent Children så det vil nok ikke røre mig så meget

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
Lilium11
Lilium11
Blev netop færdig med et speedrun af Ori and the Will of the Wisps, på 2 timer og 50 minutter. Over 1 time hurtigere end kravet for det relevante achievement, så det er vel okay gjort? Døde 11 gange, så med lidt øvelse burde achievementet om at gennemføre spillet uden at dø være nogenlunde doable. Spørgsmålet er så bare om jeg gider da jeg har en ret risky bit 2 timer inde hvor man skal flygte fra den her sandorm, for jeg er ret ringe til at bruge den der Burrow-mekanik effektivt nok. Ved ikke om mit hjerte kan holde til den stress!

Folk der vil binde mig på ærmet at jeg "også bare hader alle spil", skal følge dette link ( https://truesteamachievements.com/gamer/Mauser/games# ) og sortere efter rating, thi så vil de se at det forholder sig anderledes.
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Har været ved at købe billige spil og faldt over Deus Ex Mankind Divided som jeg nu er i gang med. Jeg var ret glad for det forrige og originalen, men af en eller anden grune gik jeg en stor bue udenom Mankind.

Det virker dog til at have været en fejl, det virker indtil videre til at det er bedre end det første. Ved ikke om det bare er fordi jeg spiller på den sværreste eller om det er fordi paletten er lidt mere varieret. Det forrige var pænt men også meget ensporet i sit look. Det har de rettet op på her.

Historien er meger AAA ps3 era med personlighedsløse folk der ævler og det er af og til lidt let at bruge Wolfenstein 3D strategier. AIen er ikke smart.

Men alt i alt er jeg fornøjet.

Felix The Reaper!
Lilium11
Lilium11
Det også et ret godt spil, med en fed visuel stil. Bare en skam at de aldrig gjorde det færdigt. :/

Folk der vil binde mig på ærmet at jeg "også bare hader alle spil", skal følge dette link ( https://truesteamachievements.com/gamer/Mauser/games# ) og sortere efter rating, thi så vil de se at det forholder sig anderledes.
Lilium11
Lilium11
Endnu et run af Ori 2 gjort. Denne gang på under 2 timer, med 5 dødsfald. Alle sammen til noget fjollet der skulle være til at undgå. - Tænker at jeg laver et run dagligt, eller hver anden dag indtil det enten lykkedes uden fejl eller jeg bliver træt af det.

Stampe128
Stampe128
Jeg er kommet godt i gang med Dead Cells igen efter ny update, med nye genstande og nye fjender. Havde brug for noget lidt 'letbenet' (nemt at gå til og fra) efter at være kørt død i Yakuza Kiwami og FFIX.

Det er stadig topfedt. Et af de bedste indiespil, jeg har prøvet. Efter maaaange mange timers spil har jeg endelig fået min 2. Boss Cell, så nu er jeg klar til at møde endnu flere fjendertyper og få endnu flere tæsk...

FreshWater
FreshWater
Spiritfarer har taget en del af min weekend. Spillet er et rigtig hyggeligt spil og anmeldsen herinde afspejler fint hvordan jeg selv synes spillet er.
En noget light farming/crafting mechanics, men tilgengæld er historierne til hver biperson man møder, rigtig gode. Der er ikke rigtig nogen konsekvenser ved ens handlinger, og derfor kommer pulsen heller aldrig rigtig helt op i det røde felt... tænker dog heller det har været Thunder Lotus Games intention.

Håber på at gøre det færdig til på fredag hvor Windbound udkommer

Stampe128
Stampe128
Final Fantasy XIII
Er gået i gang med FFXIII igen efter at have hørt soundtracket en del som følge af YouTube-recommendation. Så kom lysten til at prøve spillet igen.

Jeg mener stadig, at folk har været alt for hårde ved det. Ja, historien er noget japansk mumbo jumbo-juks (med en vis charme), og ja, det er bare en endeløs række af korridorer de første mange timer. MEN kampsystemet er simpelthen genialt. Grundlæggende et helt automiseret system, hvor strategien ligger i hvordan rollerne tildeles og times.
Jeg kan godt forstå, at en del folk tænder af på gameplayet. Det er lidt som at gå fra FIFA til Football Manager. Du er lige pludselig ikke den primære aktør i kampene, men nærmere en art træner der styrer dit teams struktur. Når man omstiller sig til de præmisser, er det efter min mening en genistreg.

Nu ser vi om jeg denne gang tør gå hele vejen og give mig i kast med sidstebossen. Sidste gang jeg forsøgte mig med spillet, måtte jeg give helt op efter 3-4 forsøg mod bossen med halve timer lange kampe, der endte i fiasko.

Lilium11
Lilium11
Final Fantasy XIII, jeg vil egentligt hellere spille det end noget som Final Fantasy VII, hvis vi alene kigger på gameplay. Jeg ynder også gerne at undvige alle kampe som ikke er obligatoriske da det gør bosserne mere udfordrende. Der er et trick hvor man kan bruge en af de der Aerosols som gør man ikke bliver set af fjenderne. Når du så er løbet forbi fjenden, angriber du dem og vælger Retry. Så spawner du på den rigtige side af fjenden, og du får din Aerosol tilbage.

På den måde kan man undgå at bruge tid på nemme kampe der ikke giver nok exp. til at være tiden værd, og bare nøjes med bosserne. Vil man alligevel gerne buffes lidt op før sidstebossen er der de her robotter i det der tårn som giver 8000 per kamp, og de tager 30 sekunder at nedlægge. Så når du hurtigt til bunds i det.

FreshWater
FreshWater
Fik aldrig købt Windbound, da jeg efter at have set et par anmeldelser besluttede at vente til det kommer på tilbud. Tilgengæld er jeg igang med Wasteland 3, som lige pt. ser ud til at være et rigtig solidt CRPG. Jeg får en del Fallout 1&2 vibes når jeg spiller det, selvom kampsystemet ligner noget hvor det meste er sakset fra Xcom spillene... ikke at det er en dårlig ting jeg er mest spændt på at de valg man gør i spillet kan have konsekvenser langt senere i handlingen

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Er kommet til slutningen af tredje sidste bane i Doom Eternal og har lige opdaget at man åbenbart kan opgradere sit udstyr.

Indtil videre er det et ret godt spil. Jeg er ikke så vild med stilen, syntes banerne ligner hinanden lidt for meget og det hele er meget overgjort som en eller anden super kikset 90er tegneserie. Banerne er også meget liniære og arena orienterede, hvilket jeg ikke er helt nede med og sværhedsgraden peaker ret tidligt. Det er næsten som om det bliver lettere når man får bfg'en og sværdet. Archviles er kun et problem i første encounter og Marauderen bliver brugt på en måde så det altid er lidt den samme kamp, syntes jeg.

Jeg syntes det er godt, men blegner lidt ved siden af mange af konkurrenterne. Det er dog nok uden tvivl det bedste arena orienteret fps jeg har spillet. Ville dog ønske at de også lavede et ordenligt Doom spil ved siden af de nye, det kunne med fordel være lidt mere niche og lavbudget, så vi kunne få begge dele.

Felix The Reaper!
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Er i gang med Nioh 2. Det er underligt overset til trods for at det er meget bedre end det første spil. Jeg syntes banerne var lidt halvhjertede i det første, områderne havde ikke den store indflydelse på kampene. Men det syntes jeg de har rettet op på. Banerne er langt mere interessante og varierede, hvilket sammen med en håndfuld gameplay tweaks og stærkt forbedrede loadingtider får hævet spillet op på et helt nyt niveau.

Jeg har desværre en fornemmelse af at vi ikke får en 3er, håber jeg tager fejl. De nærmer sig så småt Fromsoftwares niveau vil jeg mene.

Felix The Reaper!
Stampe128
Stampe128
Er så småt ved at være ved vejs ende i FFXIII. Det er stadig ligeså godt (hvis ikke bedre) som jeg husker. Topfedt kampsystem, meh historie... men sådan er det ofte med JRPG.

Når jeg er helt færdig, skal jeg begynde på Spelunky 2. Er spændt på om det har samme charme som det første. Det var virkelig hyggeligt, selvom det var sindssygt svært.

Stampe128
Stampe128
The Pez Dispenser:

Fedt at høre det med banerne. Jeg synes det første spils største problem var bane-genbrugen til alle sidemissioner. Er det nye baner til sidemissionerne i 2'eren?

Jeg er kommet i gang med Spelunky 2 nu. Lige så frustrerende og sært vanedannende, som jeg husker 1'eren. Musikken er lidt mindre charmerende. Ikke et stort problem. Men jeg synes musikken spillede en ret stor rolle for 1'erens atmosfære.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.