Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Hvad spiller du nu?

Lilium11
Lilium11
Jeg har været i gang med lidt Sniper Elite 4 her på det seneste. Prøvede Authentic Plus sværhedsgraden, men at være snigskytte er sgu ret svært for mig - at ramme fjender over 200 meter væk med hensyn til både bullet drop og vindretning er min erfaring med sådan noget sgu for snæver til

Jeg endte med at køre noget DLC på en form for custom sværhedsgrad hvor jeg bevarede det meste af Authentic Plus parametre, men dog med Hard mode HUD options så jeg kan få lidt kompensation for at være dårlig. Det fandeme sjældent det sker for mig i AAA spil, men jeg er ganske okay med det!

https://truesteamachievements.com/gamer/Mauser/games# - https://www.youtube.com/playlist?list=PLqKGFSVqZ2k-SwhuIKbNEjtzMvh7rIUAs (assorterede gaming-flexes). 30fps spil er per definition i early access
Grublr
Grublr
@lilium

Jeg ved ikke om det direkte er et godt råd, men jeg fandt det også svært med bulletdrop og vindretning, specielt fordi det er meget trial and error i starten.

Jeg fandt det dog væsentligt nemmere efter en gennemspilning af de 3 Zombie Army udgivelser (spillede det igennem med et par kammerater på sniper elite difficulty) og grundet det mere action orienterede tempo og stil fik jeg det ret hurtigt under huden og kunne overføre mine nye "skills" til de mere sniger-venlige sniper elite spil

Begge serier er fine, omend de hurtigt bliver trivielle imo. Men der er sgu noget over at bekæmpe en kæmpe dæmon hitler mens man bliver swarmet af diverse former for zombie nazister... Og don't get me started on the zombie sniper o_O de flyver rundt fra tag til tag og har en sindssyg præcision. Nok den sjoveste (og mest frustrerende) fjende i spillet at spille i mod.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Jeg gennemførte Fallout 1 og det var noget helt særligt. Super svært men også mere frit og åbent end noget andet open world spil. Er nu hoppet til 2eren og det starter mindre godt. Har forvildet mig ned i en nærmest endeløs dungeon fyldt med rotter, hvilket ikke er super spændende.

Men hænger i, tænker at det bliver bedre når jeg får et anstændigt våben.

Felix The Reaper!
Stampe128
Stampe128
Jeg kommer aldrig nogensinde til at kunne spille et af de old school PC CRPG'er igen. Prøvede kræfter med Planescape: Torment for ganske få år siden, og jeg havde slet ikke noget overblik over hvad jeg skulle gøre og hvordan. Det er for hardcore til mig. Ville ellers gerne. Især Fallout 1. Men her er tidsbegrænsningen helt klart også en stor barriere for mig.

Har selv lige fået gennemført God Of War (PS4). Wauw. Helt eminent godt. Perfekt semi open world hvor man har lyst til at lave alle sidequests, men hvor man samtidig ikke mister fokus fra hovedhistorien. Genialt.
Prøvede så lige at hoppe på God Of War 3 bagefter, og det kan ikke anbefales. Det er helt utvivlsomt et godt spil stadig, men det er svært at nyde på samme måde med det nyeste spil frisk i erindringen.

Nu er jeg i gang med Kingdom Hearts: Melody of Memory. Ganske hyggelige rytmespil, men jeg synes faktisk at det er lidt en ulempe for spillet at det er gået op i fuld 3D med flere effekter. Det kan give problemer med lag på ens handlinger, når det går stærkest for sig. Det var ikke et problem med Theatrhythm til 3DS, som jeg husker det.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Tidsbegrænsninger ikke et problem. Der er ikke voldsomt mange npc'er i hver by og de er meget gode til at guide de i retningen af vandchippen. Jeg fandt den efter 50 dage, valgte at gå målrettet efter den da jeg ville stoppe timeren. De er genetelt meget gode til at guide en rundt mellem de forskellige punkter. Du bliver bedt om at rejse mod vest, du finder en by på halvvejen, de fortæller dig om en by i syd. Her hører du om water merchants of snart er du i Nekropolis hvor folk siger at de har en vandchip. Herefter er man fri uden timer og man har adgang til en masse opgaver som man fandt i sin søgen efter chippen.

Det smarte er at mange af missionerne leder en i retningen af hovedhistorien. Man skal virkeligt spille med hovedet under armen hvis man ikke skal finde det meste. Jeg stoppede timeren efter 50 in-game dage. Havde 200 tilbage. Havde gennemført resten af spillet efter 90.

Torment er sværere fordi alle områder er tæt befolket af npc'ere der gerne vil snakke langt og længe om alverdens ting. Det er lidt noget andet end Fallout. Fallout har mindre dialog end Bethesdas spil, men er mere åbent og frit. Hvilket på en måde gør det mere tilgængeligt. Det er mere kampene der kan gøre det svært, men man kan ofte finde veje omkring hvis man er kreativ. Men jeg fik roder mig ud i nogle ret heftige situationer.

Er kommet lidt videre med Fallout 2. Jeg er mindre glad for det. Humoren er irriterende og der er flere quests og længere quests, men det er ikke nødvendigvis en god ting. Missionerne virker mindre relevante og der er rigtigt meget løben frem og tilbage. Så holder en pause, men vender tilbage snarligt.

Felix The Reaper!
Joeyvind
Joeyvind
Blandt babybleer og sutteflasker er jeg gået i gang med at genspille God of War (2018 ).

Jeg var ikke ubetinget fan af God of War, første gang jeg spillede det. Vil endda gå så langt og kalde diverse lovprisninger overvurderede.

Men hold kæft hvor ser det smukt ud på PS5, i 4K og med en langt mere stabil FPS. Jeg kan allerede mærke nu, at jeg kommer til at kunne lide spillet meget mere denne gang.

Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
Niceguy69
Niceguy69
Er lige blevet færdig med Tell me why. Synes første kapitel var godt med det gik nedad derfra. karaktererne var forfærdelige og cringy og Olli/Tyler, som man spiller med halvdelen af tiden var både usympatisk og egoistisk. Det behøver ikke at være en dårligt ting, hvis det passer i setuppet, men det gjorde jeg slet ikke havde lyst til at spille som Tyler/Olli. Efter det er jeg begyndt på Man of Medan. Det virker som om det er et spil meget mere for mig.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Man of Medan er meger sjovt. Det har sine fejl, men syntes formatter er perfekt til trashy horror. Selv er jeg i gang med Little Hope og det er indtil videre rigtigt underholdende.

Udover det er jeg hoppet på Metroid Prime 1-2 og Baldurs Gate 1-2. Prime spillene styrer bedre end jeg huskede, platormingen virker faktisk ok og det er let at sigte. Stilmæssigt er det stadig lidt skuffende, syntes meger Metroid kører i standarder med Lava verdener, is verdner osv. Super Metroid var fedt fordi miljøerne var underlige og fremmede, det er helt forsvundet fra serien. Så gjorde han der bedre i Axion Verge.

Baldurs Gate 1-2 er fede. 1eren er mere med kampe og dungeons mens 2eren fokuserer mere på historie. Det er to ret forskellige spil og det er egentligt meget fedt.

Felix The Reaper!
Niceguy69
Niceguy69
@Pez
Jeg var lige inde og læse anmeldelse af Man of Medan og GR og den er ikke imponerende. Kommentarerne virker også skuffede. jeg synes umiddelbart det er meget bedre end både anmeldelsen og hvad brugerne mener, men de fleste sætter det også op mod Until dawn, som jeg ikke har spillet.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Until Dawn er større og pænere og mere poleret. Men det er også med et langt højere budget, så det er forventeligt. Jeg spillede dog Man of Medan først, så det gjorde mig ikke alverden. Men hvis man går ind til det med en forventing om at det er en billig interaktiv gyserfilm så er det svært at være skuffet. Jeg var godt tilfreds, der sker ting i tredje akt som jeg ikke er helt nede med, men det er ikke noget der ødelægger spillet for mig.

Jeg kan godt lide kuratoren og er glad for at han er tilbage i det næste. Han er super underholdende. Men Until Dawn havde Peter Stormare i en lignende rolle, så det kan også virke som et skridt ned.

Men glæd dig til Little Hope, det er mere af det samme og syntes næsten det er endnu bedre indtil videre.

Felix The Reaper!

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.