Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Hvad spiller du nu?

Har haft fingrene i lidt forskelligt.

- Star Wars Fallen Order, fik en chance til, men de har stadig ikke fixed de performance problemer jeg oplever. Hver gang spillet skal loade nye områder ind, hvad det gør løbende, så er der tung stuttering i nogle sekunder, og så er der områder hvor GPU'en bare ikke vil levere mere end 40-50%. Dårlig port. Ville nok anbefale at man spiller det til det nye konsoller, hvis man absolut skal. Men spillet virker heller ikke crazy godt. Soulslike udforskningen fungerer fint, men det er bare ikke From Software-tier i eksekvering og lootet er noget af det mest ligegyldige. Dropped.

- Yakuza 5. Det er sgu fedt nok, nu er jeg lige blevet færdig med Kiryu's del, og har gjort mig i alskens minispil herunder taxi-chauffør og ekspedient i en ramen-butik. Serien er og bliver min Japan-simulator, og det er mit go-to eksempel på frasen om at tingene ofte kan være mere end summen af dets dele.

- Kaze and the Wild Masks.

Furry Kong. Basically. Hvis man savner noget ala Donkey Kong Tropical Freeze, så er dette spil et godt bud umiddelbart. Har spillet de første to øer, og det virker lovende nok.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Fallen Order har kørt upåklageligt på min GTX1070 maskine begge gange jeg har gennemført det uden nævneværdig stutter på noget tidspunkt? Jeg synes faktisk det er en ganske habil port som mit system håndterer glimrende trods alderen. Nu er jeg så gang med det på PS5, men i min optik er det klart et af de bedre fungerende Soulslike. Langt bedre end Nioh, The Surge, Darksiders 3 og hvad de ellers kalder de adskillige varianter der efterhånden er kommet 

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

Det kan jeg ikke udelukke, det er jo sådan lidt YMMV på PC. Jeg har læst en del andre der har de samme issues, problemet lader til at være relateret til data-streaming når nye områder skal indlæses, hvilket de skal ret tit. Gad godt spillet bare ville loade det hele ind i RAM, jeg har nok af det 😂

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

In reply to: @Lilium11

Det kan jeg ikke udelukke, det er jo sådan lidt YMMV på PC. Jeg har læst en del andre der har de samme issues, problemet lader til at være relateret til data-streaming når nye områder skal indlæses, hvilket de skal ret tit. Gad godt spillet bare ville loade det hele ind i RAM, jeg har nok af det 😂

Forhåbentligt er det noget de får styr på i en efterfølger, det er nedern hvis ens oplevelse skal ødelægges af dårlig optimering 

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

Er gået i gang med Red Dead Redemption 2 og Judgment ved siden af Slay the spire, nu de blev tilføjet til Now. Judgment virker meget lovende, forudsigeligt nok.

Bye bye
  • 0

Hvis du kan lide Slay the Spire, så skal du tjekke Monster Train ud.

Jeg er igang med Mass Effect 2 Legendary Edition og så spiller jeg også lidt Wreckfest og Apex Legends ved siden af.

• 0

Monster train er af en eller anden grund kun kommet til pc og xbox, så det må vente lidt. Virker fedt, fik det også anbefalet af min bror sammen med en masse andre. Kan være jeg ender med at købe det på Steam, skal alligevel have gang i Ascension og Loop Hero snarligt. 

Bye bye
  • 0

Er i gang med Forza Horizon 4. Ganske enkelt det bedste open world racing game lige nu.

• 0

Jeg har spillet lidt forskelligt, nogle har spille til ende, andre har jeg givet op på undervejs. Sådan har jeg det tit. Jeg har ikke fået opdateret mine gennemførsler på tråden herinde. Det kan være der kommer en opdatering en dag, ellers må jeg prøve igen næste år. Corona år(ene efterhånden) har været særligt tumulsk for mig, både sådan rent åbenlyst globalt set men også helt personligt. Der er sket ALT, alt for meget det sidste års tid og det er svært at følge med til tider.

Det er så også tider som disse, at jeg er ekstra glad for mine passion for spil. Det er og bliver min go-to ting når jeg har brug for ro fra tanker, for adspredelse og for nye input. Jeg kan ikke tælle på min mutant krop, hvor mange gange jeg ikke har siddet med et problem i mit liv, som syntes umulige at løse men at lukke sig lidt inde med et spil som kræver noget problem løsning, en hurtig eksekvering af et platforms spil rutine eller en souls-like boss der krævede jeg greb det anderledes an. Jeg siger ikke at spil lære dig hvordan du skal agere i hverdagen, men de handlinger du udfører for at opnå et resultat i spillet sætter nogle neuroner i gang. Jeg har forbavsende mange gange, gået fra en spil session med en løsning eller en idé.

Jeg ved ikke lige hvor det her kommer fra. Jeg tror, grundet det seneste års omstændigheder, at jeg har fået en større taknemmelighed og fornøjelse ved spil. Det KAN altså noget. Der er rigtig meget jeg ikke kan lide ved kulturen og særligt industrien, men selve mediet er fantastisk.

Og med det sagt; Jeg spiller Death Stranding for tiden. Det har jeg ventet alt for længe med. Det er ret fantastisk, som det er lige nu. Det er også Kojima på alle parametre, og en af karakterene hedder Die-hardman og han er ikke engang ond (AFAIK).

Jeg havde også en Panik-quit oplevelse med spillet. Det var en af de tidlige missioner, efter man havde transporteret Præsidenten (vild nok intro alligevel, Kojima-san), og jeg skulle levere noget medicin til en base. Fint nok, det er easy. Jeg er godt læsset, men samler samtlige pakker op på vejen.

Jeg er nu loadet på grænsen til overvægt og det begynder at regne. Hold nu op, hvor er timefall et træls koncept!

Jeg begynder at løbe efter et sted at søge ly, med begge hænder solidt plantet om rygsækkens stropper. God balance, bro. Det skal nok gå fint det hele!

Ud af nærmest ingenting går BT radaren amok og jeg er omringet af BT's.. BB begynder at græde og jeg kan mærke panikken begynde at galoppere i mig. Jeg holder vejret mens jeg crouch-løber væk fra området, mens de usynlige fodtrin haler ind på mig, i næste øjeblik springer på mig, og alle mine fine pakker ryger i mudderet og jeg bliver holdt nede og JEG TRYKKER ALT+F4 OG LØBER UD PÅ TOILETTET OG GRÆDER

Men det er sgu en god oplevelse. Spillets photomode er også chefs kiss

In reply to: @McCandlessDK

så skal du tjekke Monster Train ud

Jeg synes at Slay The Spire er fantastisk, og startede derfor på Monster Train i sidste uge. Utroligt nok, synes jeg alligevel at de formår at gøre det endnu bedre. Super fed titel, som vi herhjemme lige pt. er helt opslugt af.

In reply to: @The Pez Dispenser

Loop Hero

Er du tilfældigvis startet på dette? Jeg har det på min liste over titler jeg skal have kigget nærmere på. Det ser ret interessant ud.

• 0

Nå, nu er det Atomicrops der fanger min opmærksomhed. Jeg er blevet ret pjattet med spil i genren roguelike/lite.

• 0
Jeg spiller Doom fra 2016. Må sige det er et fedt spil, elsker soundtracket

Jeg er snart igennem Mission Pack 1 til Quake. Bedre end jeg havde husket men ikke perfekt. de nye våben er ikke meger værd og de nye fjender er også ret fesne med undtagelse af skorpionerne. Ser frem til Mission Pack 2, den husker jeg som bedre. 

Har dog generelt været en fornøjelse at vende tlbage til Quake. 

Axiom Verge 2 og Draugen er næst i køen.

Bye bye
  • 0

Efter en lille pause med Returnal, så hoppede jeg tilbage i sidste uge, og fik endeligt gennemført det.

Så nu er jeg sprunget tilbage til Sekiro som jeg aldrig fik gjort færdig sidste år, da jeg synes det var for svært. Jeg synes det var meget sværere end Bloodborne.

Jeg er startet forfra, men hold da op, hvor går det meget bedre nu.

Jeg tror det kan tilskrives Returnal gennemspilningen, og synes det er vildt interessant at høre om I andre også oplever en form for synergieffekt ved at spille spil, der ikke bare er helt det samme gameplay men selvfølgelig i en større eller mindre grad ligner hinanden? Er der bestemte spil der har hjulpet jer i forhold til andre spil?

Selvfølgelig bliver man bedre til at game af at game, no shit sherlock, men synes alligevel det er interessant lige at høre om det er noget I tænker i eller om... 😊

• 0

Jeg havde lidt af en synergioplevelse, da jeg skulle ud og køre go-kart her for 3 uger siden. Vi var 13 mand afsted og alle havde prøvet det op til flere gange før, udover mig, jeg var fuldstændig go-kart jomfru.

Første heat gik virkelig dårligt, jeg kørte forsigtigt og blev nummer 13 ud af 13.
Til andet heat begyndte jeg at tænke i, hvordan jeg kørte i spil som Forzam i forhold til at lægge sig på banen og tag svingene - og det hjalp sgu. Efter andet og afgørende heat bkev jeg nummer 6 ud af 13

Jeg havde lidt af en synergioplevelse, da jeg skulle ud og køre go-kart her for 3 uger siden. Vi var 13 mand afsted og alle havde prøvet det op til flere gange før, udover mig, jeg var fuldstændig go-kart jomfru. Første heat gik virkelig dårligt, jeg kørte forsigtigt og blev nummer 13 ud af 13. Til andet heat begyndte jeg at tænke i, hvordan jeg kørte i spil som Forzam i forhold til at lægge sig på banen og tag svingene - og det hjalp sgu. Efter andet og afgørende heat bkev jeg nummer 6 ud af 13

Det er gammel lærdom, man kan lære af at spille video spil eller blot spil i det hele taget
  • 0

Jeg havde lidt af en synergioplevelse, da jeg skulle ud og køre go-kart her for 3 uger siden.

Real life synergy stuff er selvfølgelig også nice. Jeg glæder mig til den dag mit rumskib lander på en planet og jeg bliver fanget i en timeloop, eller jeg støder på nogle ninjaer eller dæmoner på vej hjem fra byen eller netto! 😁👍

Lige for tiden er jeg helt opslugt af Hades.

Jeg har smidt en 20 timer i det og er begyndt at kunne nå til Hades hver gang. Det er dog kun lykkedes mig at besejre ham to gange - begge gange med skjoldet.

Jeg prøver pt. hårdt med buen.

• 0

Nu er jeg næsten igennem Machinegames første udvidelse til Quake. Ovenpå Mission pack 1-2 er det lidt skuffende i og med at der ikke er noget nyt. Det udemærkede baner det meste af vejen, men savner nye våben og fjender, eller måske bare et par våben og fjender fra de forrige udvidelser og måske nogle af alle de nye teksturer fra Mission Pack 2. 

Bye bye
  • 0

Bruger mest tid på Game Builder Garage, det er ikke ligeså godt som Dreams, men ellers virker det fint nok. 

Hypno Space Outlaw får også meget opmærksomhed, det er rigtigt fedt indtil videre.

Bye bye
  • 0

Lige for tiden er jeg helt opslugt af Hades.

I know the feeling. Jeg tror at vi er oppe på en 30-40 timer deri, jeg har ikke lige tjekket. Det er virkelig godt. Vi har besejret ham en pokkers masse gange og har egentlig "gennemført" spillet, men spiller selvfølgelig videre.

• 0

Har lige købt Gran Turismo 6, der er 21 opdateringer, så bliver vidst ikke lige startet foreløbigt. 

Bye bye
  • 0

In reply to: @Carmillah

I know the feeling. Jeg tror at vi er oppe på en 30-40 timer deri, jeg har ikke lige tjekket. Det er virkelig godt. Vi har besejret ham en pokkers masse gange og har egentlig "gennemført" spillet, men spiller selvfølgelig videre.

Præcis samme her. Jeg er oppe på knap 40 timer og 12 gennemførelser, men kan ikke stoppe med at spille det. Det er ren narko!

In reply to: @The Pez Dispenser

Har lige købt Gran Turismo 6, der er 21 opdateringer, så bliver vidst ikke lige startet foreløbigt.

Er det ikke til PS3? But why? 

Er det ikke til PS3? But why?

Hvorfor ikke? Har ikke spillet det, så er ret oplagt. 

Man kunne heldigvis skippe opdateringerne.

Hypnospace Outlaw får dog stadig det meste af min opmærksomhed. Det er et ganske glimrende spil, er ret imponeret over mængden af indhold og hvor spot-on det hele er. 

Når jeg er til bunds i Hypnospace så er det tid til Axiom Verge 2 og Titan Chasers. 

Bye bye
  • 0

Fordi halvdelen af GT spil er grafikken og den halvdelen imponerer ikke længere.

GT7 er også lige om hjørnet.

Har du spillet GT sport? 

• 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!