Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Hvad spiller du nu?

In reply to: @adamA

Ja, det har du ret i. Det holder 100 procent! Har endda købt The Elder Scrolls Online til når jeg er færdig med Skyrim. Jeg ved dog ikke om det er ligeså god

Jeg prøvede også med Elder Scrolls Online efter min anden gennemspilning af Skyrim tilbage i 2016.
Jeg prøvede virkleig at kunne lide det, men gav op efter to session på 2-3 timer hver.

Men måske du synes bedre om det, det er trods alt ret populært.

In reply to: @McCandlessDK

In reply to: @adamA Ja, det har du ret i. Det holder 100 procent! Har endda købt The Elder Scrolls Online til når jeg er færdig med Skyrim. Jeg ved dog ikke om det er ligeså god Jeg prøvede også med Elder Scrolls Online efter min anden gennemspilning af Skyrim tilbage i 2016. Jeg prøvede virkleig at kunne lide det, men gav op efter to session på 2-3 timer hver. Men måske du synes bedre om det, det er trods alt ret populært.

Okay, det må jeg lige prøve efter. Jeg fik spillede det i ca 1 time. Men du har ret i at det er meget populært.

• 0

Jeg er 110 timer inde i Zelda: TotK. Jeg er ikke engang tæt på at være færdig, da jeg gerne vil suge alt til mig. 

• 0

Jamen altså mens at resten af internettet er godt i gang med Diablo 4, så er det blevet tid til Diablo 3 for os herhjemme. Vi fik kørt gennem første akt her i aften, men allerede her er det helt tydeligt at dette ikke har meget med det Diablo 2 som jeg og min samspilspartner begge holder af.

Tilbøjelig til at beskrive spillet som, sådan fundamentalt rædderligt? De sidste fire timers tid har vi ikke foretaget os andet end at steamrolle alt spillet har smidt efter os uden så meget som skyggen af modstand. Act-bossen faldt på 5 sekunder. Til gengæld er spillet vild med at smide levels i nakken på os, level 31 ved indgangen til act 2. Ingen beslutninger skal træffes ved levels, bare rul videre igennem de mange levels indtil du unlocker noget du gider at bruge og udstyr? Ja det sorterer du til eller fra alt efter om de grønne tal i bunden siger det giver dig mere dps eller ej, evt. check om det har et legendary trait der booster dine skills. Hvad man jo virkelig føler man har brug for. Det hele føles tåbeligt dumbed down, og som et spil udelukkende designet omkring at pirke til dopaminreceptorerne i din hjerne via tal der bare eksploderer i størrelse, og med intet andet kørende for sig.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Jeg har gang i Diablo 4, jeg har lige rundet de 30 timer.
Det er et virkelig godt spil også det bedste Diablo, men jeg kan dog godt mærke, at det ikke er super lang tid siden jeg spillede Diablo 2 remake.
Jeg ved ikke om jeg kommer til at putte 30 timer mere i D4 lige nu og her.

• 0

Hunden og jeg er alene hjemme i aften, så jeg har netop hentet Call of Duty: Cold War ned til min PS5 via PS App. Så jeg håber at jeg efter arbejde og en god træning, har lyst til at bruge nogle timer på det i aften.

Ellers har jeg altid Life is Strange 2.

100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
  • 0

In reply to: @Lilium11

Jamen altså mens at resten af internettet er godt i gang med Diablo 4, så er det blevet tid til Diablo 3 for os herhjemme. Vi fik kørt gennem første akt her i aften, men allerede her er det helt tydeligt at dette ikke har meget med det Diablo 2 som jeg og min samspilspartner begge holder af. Tilbøjelig til at beskrive spillet som, sådan fundamentalt rædderligt? De sidste fire timers tid har vi ikke foretaget os andet end at steamrolle alt spillet har smidt efter os uden så meget som skyggen af modstand. Act-bossen faldt på 5 sekunder. Til gengæld er spillet vild med at smide levels i nakken på os, level 31 ved indgangen til act 2. Ingen beslutninger skal træffes ved levels, bare rul videre igennem de mange levels indtil du unlocker noget du gider at bruge og udstyr? Ja det sorterer du til eller fra alt efter om de grønne tal i bunden siger det giver dig mere dps eller ej, evt. check om det har et legendary trait der booster dine skills. Hvad man jo virkelig føler man har brug for. Det hele føles tåbeligt dumbed down, og som et spil udelukkende designet omkring at pirke til dopaminreceptorerne i din hjerne via tal der bare eksploderer i størrelse, og med intet andet kørende for sig.

Tja, jeg er en simpel mand. Jeg ser tal gå op, og jeg vil bare have dem højere. 

Men derfor jeg ikke har smidt 500kr efter det endnu. Jeg har andre spil der gør det for mig pt. Deep Rock Galactic og VRising... Jeg har det sgu fint med dem til der kommer noget der kunne minde om et prisfald.

Til det, har du overvejet noget sværhedsgrad eller noget som kunne skrue det lidt op så? Ikke at jeg tror det vil hjælpe på din overall følelse, just a thought. 

Steam Deck'en fantastisk til min Cult of The Lamb sessioner og min pludselig intesse for Library of Ruina som jeg stadig forsøger at hitte ud af.

Ligeså en naughty title som Abaddon: Princess of Decay, som jeg low key har ventet i årevis på, da stilen minder mig om Sweet Home og så der er noget go' 80er gyser splat med.

• 0

In reply to: @Krautie

Tja, jeg er en simpel mand. Jeg ser tal gå op, og jeg vil bare have dem højere.

Det er også i orden. Nogle gange skal man bare lige have sit rant ud!

• 0

Jeg er stadig godt igang med Final Fantasy 16, som jo er mit første bekendtskab med serien. Jeg er nok ca. halvvejs og jeg har lige slået ham den store skaldede dude ihjel. 

Historien, dets epicness kombineret med Dark Fantasy/Game of Thrones genren er super fedt. At "rollespilsdelen" fylder mindre i dette spil, og action delen mere, gør det også meget let for en nybegynder som mig at gå igang med.

Det tager faktisk så let på sig selv, at der er nogle kritikpunkter hvor jeg tænker; "Det havde andre lignende spil simpelthen ikke sluppet afsted med på samme måde". 

100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
  • 0

In reply to: @Joeyvind

Historien, dets epicness kombineret med Dark Fantasy/Game of Thrones genren er super fedt.

Den historie skulle dog fade mere ud og gå over i almindelig Fonaæ Fatasy nonsense, som du kommer længere ind i det. 
Det er i hvert fald et kritikpunkt jeg hører og læser mange steder. Men det ved du snart bedre end jeg

• 0

Jeg er helt opslugt af Dysmantle. Jeg vil tro at jeg har smidt 30 timer so far, og da jeg netop har tilkøbt begge DLC'er, har jeg mange timer i vente. Det er det perfekte slå-hjernen-fra spil, og det er lige hvad jeg har brug for nu.

• 0

Jeg er endelig kommet igang med Celeste, og det er svært, ffs det er svært. Jeg dør og dør og dør og dør. Men nøej hvor er det fedt, når det så lykkes at cleare en screen efter 67 forsøg. Celeste er ikke min favorit type platforming, da det er meget baseret på airdash og walljump, men jeg kan sagtens forstå den praise spillet har fået, for det er godt, også rigtig godt men fuck hvor er det svært.

Live Service - Nej Tak.

Den står på Trails into Reverie og indtil videre er det fremragende.

• 0

Jeg er kommet tilbage til Crash Bandicoot 4. Det er jank til tider, nogle gange ikke helt fin i kanterne og completion kravene er fuldstændigt vilde. Det svarer til hvis guldjordbærerne (dem får man for at klare en bane uden at dø) i Celeste var noget de gav trofæer for

Jeg er dog ret vild med spillet, og ser frem til at give mig i lag med dets udfordringer igen. Målet, alle gems. Så stopper jeg nok der.

In reply to: @runes

Men nøej hvor er det fedt, når det så lykkes at cleare en screen efter 67 forsøg.

Jeg håber ikke du giver op, og at du evt. smider nogle house rules efter det hvis det bliver for meget. Jeg synes det er et krævende spil, men også et der belønner både på gameplay, men også lidt på historien der til trods for sit vildt simple udtryk alligevel endte med at være rørende, og svær ikke at føle med. Særligt taget i betragtning af at hele svineriet er en stor self-insert for skaberens egne oplevelser (ikke at dette er en spoiler).

Jeg vil dog sige at alt udover kapitel 7 er mest bare gameplay-bonusser, de gør ikke så meget for historien der når sit klimaks i kapitel 7. Derudover er der også en masse bonus baner, der får maingame til at ligne det rene barnemad. Til sidst kommer kapitel 9, der var en gratis DLC - ikke tilføjer meget story, men til gengæld et mareridt af en bane - altså på den fede måde selvfølgelig - der tog mig ca. 8 timer, og 2500 dødsfald at komme igennem første gang Den bane har et guldjordbær, og den får jeg næppe nogensinde fingre i... i mean, man skal vel også lave andet end at spille Celeste?

• 0

De spil den står på for tiden:

- Remenant 2 i co-op, nøj det er godt. Det forbedrer på alt fra det første og det kunne måske godt være min GotY kandidat. 

- Inertial Drift, et af de sidste Games with Gold. En lille arkade ræser, hvor man skal drifte. Jeg er lige startet på det, men det er umiddelbart ret godt.

- Quake remastered, du kender navnet, har du aldrig spillet Quake bør du gøre det. Jeg kommer til at starte på 2'eren lige efter. 

- CoD MW2, jeg tog et par runder TDM i går og for fanden jeg hyggede mig med det. Så jeg overvejer at starte på lidt CoD MP igen.

Det bliver til en del Diablo 4 for mit vedkommende. Det er stadig godt og season 1 giver lige et lille tvist med nogle gem lignende items, der kaster eller aktiverer nogle spells helt selv. Nogle endda uden at man skal bruge skill points i dem. Så man kan lege lidt med sit build på en anden måde.

Det store er dog, at jeg for første gang nogensinde (af hvad jeg ved af/kan huske) har taget hul på et indiespil.

Det blev Death´s Door(gratis PS-plus spil denne måned), som er et slags isometrisk soulslike, hvor man spiller en ravn med et lille lysværd lignende våben, der skal indhente sjæle som en slags grim reaper. Det er trods sin simple tegnefilmsagtige grafik stadigt smukt, og den lidt sort/hvide og søde stil brydes ofte med svingende pink sværd og blodsudgydelser. 

Musikken er også stemningsfyldt og smuk. 

Gameplay er overraskende tight og sjovt trods sit simple ydre og man skal da være lidt vågen på den der souls måde, for ikke at blive sendt til tælling.

Jeg er godt underholdt, men jeg skal lige skal vendes af med min AAA forstokkethed og tunnelsyn, og hvile lidt mere i det lidt mere simple. For jeg er overrasket over, hvor sjovt jeg synes det er og den kvalitet jeg fornemmer i spillet. 

Jeg glæder mig til at bevæge mig mere i indiemiljøet og generelt prøve nogle andre genre og spil af, som ikke følger den der AAA, tredje persons, Open world, 30-60 timers main story-bla-bla-formel.   

• 0

In reply to: @Lilium11

Jeg håber ikke du giver op, og at du evt. smider nogle house rules efter det hvis det bliver for meget. Jeg synes det er et krævende spil, men også et der belønner både på gameplay, men også lidt på historien der til trods for sit vildt simple udtryk alligevel endte med at være rørende, og svær ikke at føle med. Særligt taget i betragtning af at hele svineriet er en stor self-insert for skaberens egne oplevelser (ikke at dette er en spoiler). Jeg vil dog sige at alt udover kapitel 7 er mest bare gameplay-bonusser, de gør ikke så meget for historien der når sit klimaks i kapitel 7. Derudover er der også en masse bonus baner, der får maingame til at ligne det rene barnemad. Til sidst kommer kapitel 9, der var en gratis DLC - ikke tilføjer meget story, men til gengæld et mareridt af en bane - altså på den fede måde selvfølgelig - der tog mig ca. 8 timer, og 2500 dødsfald at komme igennem første gang Den bane har et guldjordbær, og den får jeg næppe nogensinde fingre i... i mean, man skal vel også lave andet end at spille Celeste?

Jeg har ikke givet op. Jeg er kommet til 5. chapter, men jeg har fiflet med reglerne og givet mig selv et ekstra dash. Det er dog stadig møg svært og pænt stress, så det er lige sat på pause for en stund mens jeg spiller Death's Door, men jeg vender tilbage til det. Jeg synes allerede man kan fornemme, at der ligger en fin personlig historie gemt i det og den vil jeg se til ende, selvom det kommer til tage mig en krig og skabe en helvedes masse frustration.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

LIge for tiden spiller jeg en blanding af Sniper Elite 5 (kommet ud på ps plus) og Rouge Legacy 2. Begge to er gode spil i hver sin genre. i Sniper Elite kan jeg rigtig fordybe mig og planlægge hvordan jeg lydløst kan cleane hele banen uden at blive opdaget. Rouge Legacy passer perfekt til at game imens jeg hører min yndlings podcast. Men i aften når jeg kommer hjem fra arbejde skal jeg spille Sea of Stars som er kommet ud i dag og er Day 1 på PS plus. Spillet er en kærlighedseklæring til Chrono Trigger, FF og NES/SNES æraen af JRPG. I cant wait!

• 0

Er endelig kommet i gang med Phantom Liberty, og indtil videre virker det sgu rigtigt lovende. Er stadig ikke så langt, men det jeg har nået lover godt. Teknisk er jeg ikke rigtigt stødt på det store. Få frame drops hist og her, men intet videre nævneværdigt indtil videre. Er dog tidligt, så kan være det kommer endnu.

Og så må jeg bare sige at jeg efter 2.0 er blevet vild med Mantis Blades

Jamen så giver jeg også lige en Update!

Pt. har jeg gang i tre titler:

-Alan Wake Remastered. Halvvejs igennem og ret positiv so far. 

-NFS Unbound. Helt habil underholdning. Ser skide godt ud, men er lidt for ensformigt. 

-Darktide. Sjovt i co-op. Men umiddelbart synes jeg Back4Blood var mere interesant.

• 0

Jamen så giver jeg også lige en Update! Pt. har jeg gang i tre titler: -Alan Wake Remastered. Halvvejs igennem og ret positiv so far.  -NFS Unbound. Helt habil underholdning. Ser skide godt ud, men er lidt for ensformigt.    -Darktide. Sjovt i co-op. Men umiddelbart synes jeg Back4Blood var mere interesant.

Hvordan er føles bilerne at køre i Unbound? Kunne godt finde på at fange det på tilbud, men jeg spillede Heat for et års tid siden, og jeg frygter at det er lige så ringe på den front. 

• 0

In reply to: @manutdxdk

Hvordan er føles bilerne at køre i Unbound? Kunne godt finde på at fange det på tilbud, men jeg spillede Heat for et års tid siden, og jeg frygter at det er lige så ringe på den front.

Sådan ret specielt. De er lidt tunge i det og vil virkelig gerne drifte. De er gået efter et specielt feel med det. Man skal lige vende sig til det. Umiddelbart er jeg ikke fan, men jeg hader det heller ikke. 

Jeg har desværre ikke spillet Heat, så jeg kan ikke sammenligne.

Sådan ret specielt. De er lidt tunge i det og vil virkelig gerne drifte. De er gået efter et specielt feel med det. Man skal lige vende sig til det. Umiddelbart er jeg ikke fan, men jeg hader det heller ikke. Jeg har desværre ikke spillet Heat, så jeg kan ikke sammenligne.

Lyder meget som Heat, så tror jeg springer over. Takker for svar

• 0

In reply to: @manutdxdk

Lyder meget som Heat, så tror jeg springer over. Takker for svar

Velbekomme.

For god ordens skyld. Det er ikke et dårligt spil. Jeg svinger mellem 6 og 7 pt.

• 0

In reply to: @manutdxdk Lyder meget som Heat, så tror jeg springer over. Takker for svar Velbekomme. For god ordens skyld. Det er ikke et dårligt spil. Jeg svinger mellem 6 og 7 pt.

Heller ikke det billede jeg har af spillet. Jeg kan bare ikke med den måde bilerne føles i Heat, og som det også lyder til at de gør i Unbound. Men der er jo en smagssag

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!