Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Metroid Other M (Gameplay trailer)

Hej stødte lige på den her trailer som for første gang viser noget gameplay.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=OrAWYvUG8N8

Første indtryk jeg er bekymret, jeg er bekymret at de har ændret så meget på spillet at det ikke føles som om at du udforsker mere, men bliver mere en cinematisk action film.

Hvorfor jeg er bekymret er fordi jeg ser en del forskellige elementer i traileren som ser ud til at ville forskellige ting, det sagt det kan også godt være jeg er lidt for skeptisk for jeg husker godt nok at det var noget med at det ville være 2.5 d også hvis man bruge wii moten så gik man i first person så måske prøver de virkelig på at kombinere de 2 ting hurtig action sammen eventyr. Det er svært og bedømme anyways DISKUTER hehe ^_^
Spiller meget computer eller, det vil jeg gerne sige jeg gør.
  • 0
  • Gob
  • Gob
Jeg synes umiddelbart ikke at det ser dårligt ud, faktisk meget underholdende. Men som fan af de tidligere serier, så ligesom dig så synes jeg også at det ser ud til de har ændret meget. Hvad sker der for at Samus nu kan wrestle med sine modstandere, eller at der nærmest går contra over spillet når man spænder frem og bøffer alt levende.
Og den værste, at samus taler og de der åndsvvage cut-sekvenser der skal vise hvor sejt det hele er.

Når det så er sagt, mindes jeg dog at man i sin tid også var ret skeptisk da spillet gik over i fps, og alligevel gjorde de det med success. Så måske skulle man ikke være så tvivlsom omkring dette projekt før man har set resultatet.

Jeg understreger dog stadig at spillet ser sjovt ud, det er bare ikke det jeg forbinder med et metroid spil. Glæder mig alligevel til det udkommer.
  • 0
  • JØP
  • JØP
Det ser vildt sjovt ud, og jo, atmosfæren ved Prime-serien var lækker, men resten var ikke særdeles godt, så jeg er spændt på at se, hvordan de har drejet det i denne omgang.

Jeg synes, at wrestling-elementerne ser bad-ass ud. Men det er nok bare mig så?
  • 0
  • Gob
  • Gob
Synes da os wrestling-elementerne ser fede ud, men for mig virker de måske en anelse malplacerede i metroid universet.

Hvorfor så ikke bare lave et nyt fedt action spil, hvis man vil forny serien så meget at det ikke virker særlig genkendeligt længere? det er selvfølgelig lidt tidlig at påstå at serien har bevæget sig fuldstændig væk fra det den stod fra, men det virker sådan indtil videre.
  • 0
  • JØP
  • JØP
Det ER jo netop genkendeligt! Dette er jo en hyldest til Super Metroid. Det er bare os, der tror, at Metroid er Metroid Prime alene.

Desuden synes jeg at kunne se, at der stadig er en del udforskning i spillet, nu bare kombineret med vild action.
  • 0
  • Gob
  • Gob
Elsker skam os super metroid, og gba udgaverne, og ideen om at vende tilbage til 2d perspektivet er for mig vildt fedt. Men stadig ser jeg det unødvendigt med hardcore tempo action, for mig er metroid mere udforskning og ikke super babes der wrestler med monstre og tempofyldt action (selvom metroid prime 3 til tider faldt i den grøft).

Synes mere at det ligner en hyldest til contra end super metroid. Men har vist læst et sted at hele udforskning elementet skulle være til stede som førhen, så lige nu dømmer jeg udelukkende udfra de trailere der er blevet fremvist.
  • 0
Gob:

Er meget enig det er hastigheden jeg har problemer med. Især fordi hvis det er så hurtigt som det ser ud skal de da virkelig gøre banerne store for at får samme rejse fornemmelse som i de andre metroid spil. Men måske er jeg lidt for ivrig fordi det kan også godt være de simpelthen har prøvet at lave et spil der blander en masse elementer til en forfylden oplevelse. Det er meget svært og se hvor de er på vej hen jeg håber dog virkelig ikke de vil lave et mere Accessible spil, hvor samus taler og der er klare linjer hvor du skal hen samt spillet kan gennemføres på en dag eller 2. det er jeg ikke så interesseret i.
  • 0
Det såkaldte Wrestling vi ser i traileren er finishers som Samus kan udføre på fjender når de bliver stunned.

Med hensyn til eksploration så mindes jeg en udtalelse om at det bliver lige så åbent som de tidligere metroid spil, selvom jeg ikke kan huske hvor.

Kamp systemet synes jeg ser for fedt ud, vi har altid hørt om hvordan Samus er hyper stærk på grund sin dragt og trænet i nærkamp af the Chozo, men vi har aldrig set hende gå i håndgemæng med fjenderne (uden for Super Smash). Nu får vi set det og en stor del af den smidighed og akrobatik hun også skulle beside.

Kan ikke vente på dette spil og har fuld tillid til at det bliver godt.
Heroes get remembered, but legends never die
  • 0
Super Metroid all the way, Prime kan rende mig noget så hårdt. Hvis det her spil lever op til den gamle klassiker køber jeg en Wii, det kan der slet ikke være nogen tvivl om!
The sun is shinning, it's dark, we're having an empty tank of gazolin, and were wearing sunglasses. Lets drive
  • 0
Analyserede lige traileren og bemærkede flere steder hvor at kortet viste mere end to veje man kunne gå, hvilket absolut er et stort plus i retning af free roaming. Derudover er der det store åbne skov område som bliver vist ved 1.07 (Ign trailer), så jeg vil sige at bekymringerne om liniere områder er ubegrundet.
  • 0
Sådan en form for devil may cry i en somewhat åben verden? Lyder umiddelbart som noget der kunne være ret fedt. Dog forhåbentligt med bedre kamera end i ninja gaiden, ellers falder det hele lidt til jorden.
Felix The Reaper!
  • 0
Det ser vinderen ud
Y can't metroid crawl ?
  • 0
Glæder mig helt vildt til det her. Wii'en ser rigtig stærk ud i år
webcider: "De fleste pirater har ihvertfald morale"
  • 0
Hmm.. er umiddelbart ikke for begejstret.
Jo jo.. det ser skam underholdene ud, men det ligner bare ikke metroid gameplay. Jeg elsker både klassiske metroid spil, samt de nye prime spil, så jeg ved ikke lige hvad jeg skal mene om det her. Metroid har altid været et mere langsomt gameplay, med fokus på opdagelse og puzzle solving. Det her ligner utroligt meget et Ninja Gaiden spil i gameplay, og jeg ved ikke rigtig hvad jeg synes om det. På en måde synes jeg at det er fint, at man prøver at forny en gammel serie, men det virker her som om det er gået for vidt. Og jeg synes ikke vi mangler rene action spil som minder om Ninja Gaiden, Good of war, eller Devil may cry. Dem er der så mange af, så hvorfor lave Metroid om til et? Nu har udvikleren Team Ninja jo heller ikke lavet meget andet en Ninja Gaiden og Dead or Alive spil, så på en måde kan resultatet vel ikke komme bag på nogen?
Jeg håber stadig på det bedste.. men umiddelbart synes jeg ikke det har meget med Metroid at gøre. De skulle have have lavet et nyt Ninja Gaiden til Wii i stedet for, for jeg kan godt lide Ninja Gaiden spil. Men stop med at ødelægge Metroid konceptet. Men jeg er spændt på resultatet.
  • 0
Kan man ikke bevæge sig, mens man sigter?
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Releasedate?
Du er ik' den skarpeste kniv i skoven, hva?
  • 0
Nej man kan ikke bevæge sig mens man siger, men det at gå i sigte mode er også så simpelt som at pege på skærmen og for at gå ud peger man bare væk. Med hensyn til release date skulle det komme ud sen sommer i Japan/USA og tidligt efterår i Europa.

Og så til dres-dk:

Jeg mindes faktisk at gåder først blev en rigtig stor del af spillet i metroid prime. Op til det havde gåderne mest handlet om at have det rette udstyr til udfordringen og så det at finde det næste område hvor du kunne samle et nyt stykke udstyr op.

Fra hvad jeg kan se går Metroid: Other m mere tilbage til disse gamle Metroid spil med den meget 2D agtige stil, hvilket også vil give mening for det er nemlig ikke kun Team Ninja der står for spillet, men også det hold der designede det originale Metroid og hele projektet ledes af den samme som stod for Super Metroid (Kan ikke huske nogle navne) så jeg skulle mene spillet er i gode hænder.
  • 0
@FlamingSilentShadow

hmm.. synes nu der var masser af gåder i de gamle 2d Metroids, på samme måde faktisk som de implementerede det i prime. Og her tænker jeg netop på opsamling af udstyr. Jeg synes jo at der er masser af gåder der skal løses, for at finde alle våben og udstyrs opdateringer i både Super Metroid og Prime spillene. Man kan se på kortet og i spilomgivelserne, at der er nogle genstande og nye utilgængelige områder, men hvordan kommer man hen til dem? Når man løbende får nyt udstyr kan disse "gåder" løses efterhånden. Og når man får en ny egenskab, ligger der også en gåde i, hvordan man skal bruge denne for at komme videre i spillet. Medmindre man følger en guide fra A til B, og diverse hjælpefunktioner i Prime, er det ikke altid lige nemt at finde ud af
Og det er denne, lidt mere eftertænksomme udforskning af ens omgivelser, som jeg ikke håber der er gået tabt, i det meget hurtige "Ninja Gaiden" agtige gameplay. Det er efter min mening, et meget vigtigt Metroid gameplay element, som både var tilstede i de gamle 2d Metroids, men som også var fabelagtigt konverteret til 3d i Prime serien.
Jeg håber virkelig at Metroid: Other M stadig kommer til at føles som et ægte Metroid spil. At det bliver et godt spil, er jeg slet ikke i tvivl om, men vil det være Metroid? Eller mere føles som et Ninja Gaiden 2,5D in space? Jeg håber, lige som dig, på et fabelagtigt resultat.
  • 0
dres-dk:

Yep lige præcis fuldstændig samme tilgang til det, men jeg håber da at min frygt er ubegrundet som FlamingSilentShadow påstår den er.
Det ville gøre mig yderst lykkelig.
  • 0
Jeg tror også man skal se Metroid: Other M mere som et spin off. En mere action præget del af serien. Metroid Prime er jo også nærmest et spin off af den rigtige Metroid serie.

Vi har jo den rigtige Metroid (NES, GB, SNES og GBA), Metroid Prime (GC, DS og Wii) og nu Metroid: Other M. Sådan ser jeg det ihvertfald.

Havde nu også hellere set et spil i den rigtige Metroid stil med stille og roligt udforskning, men det her bliver forhåbentligt lige så godt
  • 0
Tja.. måske skal man bare se Metroid: Other M som et spin off, men jeg vil alligevel være skuffet, hvis det ikke føltes som et rigtigt Metroid spil.
Jeg synes man kan drage en del paralleller med Metroid Prime Hunters til DS. Et spil, som jeg synes er udmærket, men som slet ikke føles som et Metroid spil. Level designet er alt for lineært, og spillet alt for shooter agtigt. Det virkede som om, at udvikleren gerne ville lave en Unreal tournament klon til DS, og så bare pakkede det hele ind i Metorid temaet. Som en Online FPS virker det fint, men som et Metroid singleplayer spil fejler det grusomt.
Og på samme måde synes jeg at Metroid: Other M, ud fra de korte spilsekvenser vi har set, virker som om udvikleren har tænkt: "Hey.. lad os lave et Ninja-gaiden spil i Metroid Universet". Men lad os nu se hvad det bliver til. Det er trods alt bare en fornemmelse jeg sidder med, ud fra en enkelt gameplay trailer. Vi har kun set en lille del af gameplayet, og det hele er svært at vurdere endnu.
Men generelt er jeg imod, at man ændre en spilserie så meget, at det ikke længere føles som den samme spilserie, som tilfældet var med Metroid Prime Hunters. Uanset hvor godt dette spil så end er, så burde de bare have lavet en ny spilserie i stedet for, eller brugt en anden serie som passer bedre til gameplayet. Lidt det samme som med de nye Resident Evil spil, kontra de gamle.
  • 0
Metroid: Other M betragter jeg på ingen måde som et spin off. Det er som jeg allerede sagde ikke kun Team Ninja der arbjeder på det men også:

Nintendo SPD Group No.1
Manager/producer: Yoshio Sakamoto

Yoshio Sakamoto er også produceren bag de håndholdte og orginale Metroids og han har udtalt at han vil bringe serien mere tilbage til den originale 2D stil fra de originale spil, men uden at det bliver 2D.
  • 0
Nu er spin off kun brugt i mangel af bedre. Metroid Prime er jo næsten også en serie for sig selv indenfor Metroid universet, og det ser ud til at Metoid: Other M kunne blive det samme. Det ser jo betydeligt mere action præget ud end de andre
  • 0
Så fik jeg mig taget sammen til at se traileren, og jeg synes sgu det ser lovende ud
Xbox Gamertag: PhilipDK
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.