Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Duke Nukem Forever - Hvad syntes I?

Efter gud ved hvor manges års ventetid, dukkede det op i postkassen idag. Jeg syntes det er "meeeh". Selvom humoren er god og der er masser af epicness i det, kan man virkelig, VIRKELIG mærke at det her spil har været så mange år undervejs. Grafikken, lyden, den kluntede styring, dårlig AI, dårlige fysik mekanismer osv., trækker MEGET ned på helhedsindtrykket. Jeg ville give det 6/10 sådan lige umiddelbart, uden at have spillet det igennem.
Men hvad siger i?
  • 0
Flyttet så alle kan være med.
  • 0
Har ikke selv spillet, og har ikke prøvet det... Men de ting du nævner som ikke fungerer, er det ikke netop de ting der kendetegner Duke?

Det er vel meningen, så det minder om de gamle spil?
Manchester United forever <3
  • 0
Citerer Capperdude:
Har ikke selv spillet, og har ikke prøvet det... Men de ting du nævner som ikke fungerer, er det ikke netop de ting der kendetegner Duke?

Det er vel meningen, så det minder om de gamle spil?

Jeg er helt med på det skal minde om et gammel spil, men syntes der er for mange sjuske fejl, der gør at det ikke kan leve op til 15 års udvikling. Selve gameplay stilen fra de gamle Duke spil er intakt, og det er der jo intet i vejen med, det er et bevidst design valg. Jeg er også godt med på der ikke er blevet udviklet på det konstant i de 15 år, og at det er blevet rebootet et utal af gange, men syntes særligt de burde have givet AI, grafik og multiplayer mere pleje.

AI'en er FORFÆRDELIG, når du endelig har nogle holdkammerater omkring dig, dør de flere gange bevidst ved at løbe direkte hen til fjender uden at skyde. Fjenderne er heller ikke meget bedre, og har prøvet flere gange nu, at de der "pigcops", hopper hen over mig og lander på mit hovede, og kan ikke finde ud af at komme ned før jeg dræber. dem Grafisk, ligner spillet et "ok" spil til den gamle xbox. Rigtig, rigtig mange grimme fejl, dårlige animationer og effekter, textuerer mm. Det ligner det oprindelige Chronicles of Riddick til xbox, bare grimmere. Multiplayer bliver jeg ved at ryge ud af, fordi der er nogle underlige server problemer pt. Udover det, er der kæmpe ubalance i forhold til våben, det er ren Unreal Tournament, hvilket jeg ikke personligt syntes er fedt, men der er sikkert nogle der kan lide det.
Trods spillets lange udviklings historie, skal det jo stadig kunne leve op til nutidens bedste spil, for at vise at den kan høre ind under den kategori.
Hvad Duke Nukem Forever gør godt, er humoren og de atypiske baner. Der er meget variation for en FPS, men tilgengæld falder meget af det også til jorden, fordi man bliver bombaderet med skøre/corny indslag hele tiden.
  • 0
Jeg glæder mi nu stadig Har bare ikke råd denne måned Måske man skulle overveje lidt retfærdigt overtræk på Dankortet?
A proud member of The Camel Toe Appreciation Society - TCTAS
  • 0
Jeg så lige en trailer, og daaaaamn jeg glæder mig !!!!!
Manchester United forever <3
  • 0
glæder mig også, demoen var fin
Y can't metroid crawl ?
  • 0
  • Gob
  • Gob
grafik er ikke alt, men det er på alle måder stærkt primitivt heri. Faktisk ligner den til forveksling spillet Conduit til wii. Ved nærmere eftertanke, så minder Duke Nukem generelt meget om Conduit, hvor man lige oplever momenter af udmærkede skuddueller. Bil sekvenserne er overflødige, og humoren er til tider okay, hvis man ser det med 90'er briller. Jeg er underholdt af spillet, men det er på ingen måde noget stort og fantastisk. Det er gammelt på den ufede måde. Er 2 timer inde i spillet, så måske har jeg stadig wauw oplevelsen til gode.
  • 0
Du har da aldrig gennrmspillet conduit :p og duke er noget flottere
Y can't metroid crawl ?
  • 0
  • Gob
  • Gob
Ja ja el duderino Jeg fik da gennemført det første Conduit, og duke er flottere, men stadig temmelig sølle efter dagens standarder.....ligesom conduit....jeg kommer aldrig til at forstå dig hvad den angår he he
  • 0
nej du har vel ikke smag
Y can't metroid crawl ?
  • 0
  • Gob
  • Gob
ha ha nej det har jeg nok ikke
  • 0
Enig der, Conduit er ikke lige frem et godt spil. Men jeg syntes bare Duke minder om de tonsvis af FPS-spil der blev smidt ud over xbox og ps2, da FPS var tidens standard-genre. Det virker bare ikke som om de har lagt særlig meget arbejde i det!
  • 0
Alright, inden jeg begynder skal der lige siges jeg kender MathiasBS personligt og vi har også diskuteret om Duke, men jeg vidste ikke du havde lavet et indlæg om det
Så er det på plads.

okay har læst din tråd Matty. Og jeg får et indtryk, "you just dont get it". why? here it goes:

Gi' udviklerene lige et break: Ja det har taget 14-15 år om at blive udgivet. De har skiftet grafikmotor op til flere gange og startet helt fra bunden og oveni købet kørte der en retssag. 3d realms var forholdsvis et lille udviklings hold og det univers de har skabt er sgu helt iorden. De forsøgte at skabe den bedste Duke Nukem, til deres fans. De skal i hvert fald have A for effort, om de så løkkedes er en anden sag.

Grafik, grafik og ja grafik: Hvorfor fanden skal alting handle om grafik ? Okay jeg vil godt give dig ret i at texturene er ikke iorden, de fleste steder. Men come on mand, fortrækker du ikke gameplay frem for grafik? Ja det er pænt at se på, ja det sælger bedre. Men hvordan kan det være at vi 2 sætter os ned en gang i mellem og finder et gammelt spil frem? Spiller det og har det sjovt. Pga Game-f/ing-playet mand. Super Mario. Skide grimt i dag, Men pisse sjovt at spille. Resident evil, skide grimt og dårligt skuspil (er du sindssyg mand ) men skide sjovt at spille osv osv. Jeg ville bare ønske at du for en gang skyld ikke så et spil for dens grafik, som noget er det første, men hvordan spillet spilles. som bringer mig til det næste.

Oldschool: Gameplayet er gammelt ja. skulle de lave om på det? NEJ for guds skyld nej. Jeg ville ikke have Ironsight på min Ripper eller tactical freeze bomb eller whatever . Det er dejligt de har holdt sig til rødderne men det har du også fuldt forstået så det er fint.

Bugs, what bugs?: De nævner fejl på glitch på bug. Jeg har gennemført det, hvad for nogle fejl? Okay grisen der flyver (lol) er det eneste jeg har stødt på. Jeg har endnu ikke stødt på nogle seriøse fejl! Jeg har aldrig siddet fast eller faldt igennem gulvet pga spillets skyld. Fortæl endelig hvad du mener med fejl?

The End: I bund og grund er Duke Nukem Forever nok mest et spil til dem der er vokset op med en pc og Duke Nukem 3D. For mig var Duke Nukem Forever en tur gennem memory-lane og følesen at være 10 år igen (ja jeg burde nok aldrig have spillet det spil som lille dreng, men det går da meget godt... sort of). Det var rart at glemme der var en historie, hvor man bare skulle pløkke en masse for at redde verdenen (og pigerne). Være den sterotypiske Arnie/coolguy der bare kan alt. Ja, det var rart at glemme call of duty, halo, bioshock, killzone og alle de andre. Det er så fedt de tør, i 2011, at udgive et spil der er så gammeldags, så pjattet og useriøs. Hail to the king baby

Og nå ja, den episode med dårlig AI du havde men en bare løb ud og blev dræbt. Der måtte jeg le lidt. Er det AI fyren der skal redde det hele? Eller det the Duke? Den må du tænke lidt over ;)
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.