Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Dragonball Z se det online ?

The_Dude
The_Dude
Hey jeg er nysgerrig efter at se dragon ball serien.

Det skal være den de sender i dansk TV med freezer og hvad de nu hedder. Vegeta og ham i underhylerne.

Jeg fandt denne side: http://www.dragonballclub.com/

Hvilken serie af dem er det ?

Y can't metroid crawl ?
hjorth
hjorth
Dragonball og Dragonball z udgør til sammen de originale 42 bøger

Dragonball GT er et spin-off hvis man kan kalde det det ? Altså det er ikke en del af den originale serie, og det er ikke lavet af Akira Toriyama der er manden der har skabt de 42 originale bøger

Det du snakker om med Freezer er det der i tegnefilmene kaldes dragonball z I bøgerne er det omkring bind 20 og frem til 27 tror jeg nok

Hvis du kan få fat i dem synes jeg klart du skal læse bøgerne i stedet, de vil for mig altid have en særlig plads <3

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
Battabata
Battabata
hjorth

Der rørte du mig virkelig, bøgerne er noget af det fedeste inde for manga,
mens tegnefilmen kun er en udmærket udgave af det fantastiske univers vi har fået af Toriyama

Suduki
Suduki
Citerer hjorth:
Dragonball og Dragonball z udgør til sammen de originale 42 bøger

Dog består Dragonball Z også af en del spin-off historier.

Take a chill pill.
Hyuuga
Hyuuga
Hvis det skal være PRÆCIS den de har sendt på dansk TV, så er det Dragon Ball Z vi snakker om, og IMO også den fedeste

If it's true that MGS4 is using 50gbs of a Blu-ray disk then how would it be playable on the 40gb ps3?
hjorth
hjorth
Citerer Battabata:
Der rørte du mig virkelig, bøgerne er noget af det fedeste inde for manga,
mens tegnefilmen kun er en udmærket udgave af det fantastiske univers vi har fået af Toriyama

Ja bøgerne er vildt fede! Jeg var så ærgerlig da den sluttede <3

Citerer Suduki:
Dog består Dragonball Z også af en del spin-off historier.

Det er rigtigt :p

Citerer Hyuuga:
Hvis det skal være PRÆCIS den de har sendt på dansk TV, så er det Dragon Ball Z vi snakker om, og IMO også den fedeste

Ja altså Dragonball Z starter vel omkring bog 17 da Gokus bror ankommer

Jeg ved ikke hvad du mener med præcis den de har sendt på dansk tv? Dragonball Z serien hedder vel Dragonball Z uanset om det er i Danmark eller USA ?

Dragonball Z er vel alt fra det der i bøgerne er bog 17 og op til de smadrer Buu + divserse spin-offs

dbbuu
dbbuu
Vi nåede desværre bare ikke så langt med serien herhjemme.
Tror kun DR havde købt rettighederne til Saiyan og Friezer sagaen, den sluttede i hvert fald derefter.
Men du skal bare se fra afsnit 1 af Dragonball Z, og så frem til 107 eller noget i den stil.

You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
Suduki
Suduki
Citerer dbbuu:
Vi nåede desværre bare ikke så langt med serien herhjemme.
Tror kun DR havde købt rettighederne til Saiyan og Friezer sagaen, den sluttede i hvert fald derefter.
Men du skal bare se fra afsnit 1 af Dragonball Z, og så frem til 107 eller noget i den stil.

Tror ikke det var afsnittene, tror bare interessen fra publikummet faldt.

Synes personligt også bøgerne er fede. Er ved at genlæse dem allesammen. Dog vil jeg sige at Bøh sagaen er den mest malplaceret af dem alle, de andre gav mening. For min skyld måtte bøgerne godt stoppe ved slutningen af Celle sagaen.

Saiyan sagaen gav mening, det var Son-Gokus ophav, man fik alt muligt at vide om ham. Freiza sagaen var også god, det var denne gang Picollos ophav og historie, mens man også fik en del at vide om Vejita.

Android sagaen var dog lidt mærkelig med tidsmaskiner og whatnot. Synes bare ikke tidsmaskiner passer ind i bøgerne. Ligesom prins Pilaf bare var mærkelig i starten af serien.

Og Celle sagaen lagde ligesom op til at det var den nye generation der skulle tage over, Son-Gohan der viser sig at være stærkere end de andre.
Men så, BAM, dæmoner fra helvede.

Take a chill pill.
Hyuuga
Hyuuga
hjorth: Han skriver det skal være den som de har sendt på dansk TV .. og det var Dragon Ball Z de sendte der.. Så jeg svare ham som end bare ;) .. desuden er det slet ikke bøgerne han vil vide noget om ..

If it's true that MGS4 is using 50gbs of a Blu-ray disk then how would it be playable on the 40gb ps3?
The_Dude
The_Dude
Men der er også en der gedder DBZ Kai og Abridged ?

Y can't metroid crawl ?
Hyuuga
Hyuuga
Kai er det samme som Dragon Ball Z, men forkortet på rigtig mange måder. Grunden til at den er blevet lavet er fordi at den originale Dragon Ball Z har nogle ret langtrukkende ting og et par "filler" historier. Udover det mangler der en hel saga i Kai, den har nemlig ikke lavet Majin Buu sagaen til sidst. Så jeg vil klart anbefale at se det originale Dragon Ball Z.

Dragon Ball Abridged er et fænomen som for alvor gik amok med Yu-Gi-Oh Abridged. Det er en parodi af en episode eller flere, hvor der er et par folk der har selv har lagt stemmer på og lavet rigtig meget sjov med serierne. De er rigtig sjove, men de vil ikke give lige så meget mening hvis man ikke har set selve serien først

Suduki
Suduki
Citerer Hyuuga:
Kai er det samme som Dragon Ball Z, men forkortet på rigtig mange måder

Og remastered med et nyt farveskema.

Take a chill pill.
hjorth
hjorth
Citerer Hyuuga:
Kai er det samme som Dragon Ball Z, men forkortet på rigtig mange måder.

Dette var jeg ikke lige klar over

Citerer Suduki:
Citerer Hyuuga:Kai er det samme som Dragon Ball Z, men forkortet på rigtig mange måder

Og remastered med et nyt farveskema.

Er der kommet en remastered udgave af tegnefilmene ?

dbbuu
dbbuu
Citerer Suduki:
Tror ikke det var afsnittene, tror bare interessen fra publikummet faldt.

Skrev til DR for nogle år siden omkring det, er er næsten 100 på, at de skrev at de ikke havde købt rettighederne til flere afsnit

You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
hjorth
hjorth
Citerer dbbuu:
Citerer Suduki:Tror ikke det var afsnittene, tror bare interessen fra publikummet faldt.
Skrev til DR for nogle år siden omkring det, er er næsten 100 på, at de skrev at de ikke havde købt rettighederne til flere afsnit

Det var på en måde egentligt ærgerligt

Det ville have været en mulighed for dem der ikke får læst bøgerne til også at opleve denne serie

Selvfølgelig kan de se den på engelsk, men der er jo bare nogen der foretrækker enten danske undertekster eller dansk tale

Suduki
Suduki
Citerer hjorth:
Er der kommet en remastered udgave af tegnefilmene ?

http://dragonball.wikia.com/wiki/Dragon_Ball_Z_Kai

"is an anime series that is a high-definition remaster and recut of Dragon Ball Z, done for its 20th Anniversary."

Citerer dbbuu:

Well screw DR then!

Relevant: http://www.youtube.com/watch?v=7pSmhZFbCy0

Take a chill pill.
Hyuuga
Hyuuga
Ja Kai er et remaster af Dragon Ball Z, med widescreen, bedre lyd og billede. Men det er også blevet meget censuret i USA versionen, og som sagt er der cuttet en masse ting ud af serien og mangler stadig en hel saga ( som IMO er en af de fedeste i DBZ) .. Så, hvis jeg skulle se det igen, så ville jeg vælge den originale Dragon Ball Z hvis man vil have engelsker stemmer. Og hvis man vil have japanske stemmer med undertekster, så ville jeg vælge Kai, pga at den japanske version af Kai er ikke censuret.

hjorth
hjorth
Citerer Hyuuga:
Ja Kai er et remaster af Dragon Ball Z, med widescreen, bedre lyd og billede. Men det er også blevet meget censuret i USA versionen, og som sagt er der cuttet en masse ting ud af serien og mangler stadig en hel saga ( som IMO er en af de fedeste i DBZ) .. Så, hvis jeg skulle se det igen, så ville jeg vælge den originale Dragon Ball Z hvis man vil have engelsker stemmer. Og hvis man vil have japanske stemmer med undertekster, så ville jeg vælge Kai, pga at den japanske version af Kai er ikke censuret.

I første omgang tror jeg bare jeg går bøgerne igennem igen

Suduki
Suduki
Citerer Hyuuga:
Og hvis man vil have japanske stemmer med undertekster, så ville jeg vælge Kai, pga at den japanske version af Kai er ikke censuret.

Den japanske stemme til Son-Goku er bare så svær at tage seriøs.

Take a chill pill.
Hyuuga
Hyuuga
hjorth: De er også røv fede

Suduki: Jeg er helt enig .. Dragon Ball ser jeg også kun med engelske stemmer, men det er mest af alt fordi ham som har lagt stemme til Vegeta, gør så pisse godt at arbejde

hjorth
hjorth
Citerer Hyuuga:
hjorth: De er også røv fede

De er noget det bedste jeg har læst i hvertfald! Jeg husker stadig da de begyndte at udkomme i Danmark og man hver måned gjorde klar til at det nye bind kom

Suduki
Suduki
Citerer hjorth:
De er noget det bedste jeg har læst i hvertfald! Jeg husker stadig da de begyndte at udkomme i Danmark og man hver måned gjorde klar til at det nye bind kom

Det er det bedste toiletlæsning der findes.

Bare ærgeligt at vi ikke har fået de farvelagte sider i DK. De sider med meget mørke farver, var normalt sider der var farvelagte.

Take a chill pill.
hjorth
hjorth
Citerer Suduki:
Bare ærgeligt at vi ikke har fået de farvelagte sider i DK. De sidder med meget mørke farver, var normalt sider der var farvelagte.

Var der farvelagte sider i de originale bøger ?

Citerer Suduki:
Det er det bedste toiletlæsning der findes

Præcis !

Suduki
Suduki
Citerer hjorth:
Var der farvelagte sider i de originale bøger ?

Ja, fra dengang det blev udgivet i Shonen Jump.

Take a chill pill.
hjorth
hjorth
Det vidste jeg slet ikke

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!