Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Game of Thrones

dbbuu
dbbuu
Kan det virkelig passe at vi ikke har en Games of Thrones tråd herinde??
INDEHOLDER SPOIlER
Games of Thrones er en af de fedeste serier jeg har set, og afsnit 4 af sæson 3 har lige haft premiere, og damn den slutter fedt! Kan slet ikke vente til Daenerys Targaryen kommer over til de andre, og buttfucker dem alle sammen!
Men den hær hun har fået plus de tre drager, og det at ingen regner med at hun overhoved er der, så kan hun virkelig gøre stor skade!
Er der andre end mig som følger med i det?

/dbbuu

You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
Sejborg
Sejborg
Jeg følger skam også med.

Jeg er enig. Det var en fed afslutning. Federe end hvad jeg forestillede mig da jeg læste det. Jeg har læst til og med "A Dance With Dragons".

Og så ser jeg også frem til kampen mellem The Hound og Beric Dondarrion der blev hintet i afsnit 4. Den må komme i næste afsnit. Håber de har arbejdet lidt mere på koreografien end de havde med Brienne og Jaime.

"Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense."
dbbuu
dbbuu
Nu var det heller ikke fordi, at Jaime kunne udrette det helt store, med begge hænder i lænker, så det var vel begrænset, hvor meget kamp der egentligt kunne være.

You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
Sejborg
Sejborg
Citerer dbbuu:
Nu var det heller ikke fordi, at Jaime kunne udrette det helt store, med begge hænder i lænker, så det var vel begrænset, hvor meget kamp der egentligt kunne være.

True. Plus at Jaime har siddet i et mudderhul i flere måneder og nok ikke fået super god mad og han har i hvert fald ikke fået nogen træning.

Men i bogen er han på trods af alt det stadig klart vildere. Det er slet ikke en så ensidig kamp som det ser ud i tv serien, hvor Brienne bare klarer ham nemt. I bogen får Jaime f.eks. også skåret Brienne i låret.

Du skal huske på at Jaime er en af de bedste sværdkæmpere i hele verdenen (dog ikke længere af åbenlyse grunde ). Han vurderede selv at der kun er 3 han ville have svært ved at klare i en fair kamp.

"Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense."
Missing Avatar
dragam
Game of thrones! Game of thrones! Game of thrones! Game of thrones!

Okay, jeg skal nok prøve at styre mig selv... men sidder og hopper i begejstring over serien, og venter spændt på afsnit 6 i sæsson 3 imorgen... afsnit 5 var VIRKELIG godt, så bliver spændende at se, om der følges ordentligt op på det. Var især begejstret for Jaime's lille tale i badet.

dbbuu
dbbuu
Fik også helt ondt af ham, og før første gang hadede jeg ham faktisk ikke, men er begyndt at synes at han er en af "the good guys".
Havde ikke fattet det før nu, at han faktisk har gjort folk en tjeneste.

Hvis man gerne vil have lidt mere styr på de forskellige familier, og lidt baggrunds historie, så vil jeg anbefale at tjekke comicbookgirl19's videoer ud. Her er The Targaryens og The Lannisters, så kan i selv finde resten, hvis i finder det interessant.
Advarer lige igen om Spoiler, selvom jeg gjorde i første post, men det en god idé at have set de første to sæsoner.
https://www.youtube.com/watch?v=mnfYj-cHM5c
https://www.youtube.com/watch?v=v9q4Ht-W164

Missing Avatar
dragam
Citerer dbbuu:
Fik også helt ondt af ham, og før første gang hadede jeg ham faktisk ikke, men er begyndt at synes at han er en af "the good guys".
Havde ikke fattet det før nu, at han faktisk har gjort folk en tjeneste.

Hvis man gerne vil have lidt mere styr på de forskellige familier, og lidt baggrunds historie, så vil jeg anbefale at tjekke comicbookgirl19's videoer ud. Her er The Targaryens og The Lannisters, så kan i selv finde resten, hvis i finder det interessant.
Advarer lige igen om Spoiler, selvom jeg gjorde i første post, men det en god idé at have set de første to sæsoner.
https://www.youtube.com/watch?v=mnfYj-cHM5c
https://www.youtube.com/watch?v=v9q4Ht-W164

Jeg har faktisk altid været fan af Jaime - arrogant, og ligeglad med hvad andre mener omkring ham. Men ja, han gjorde bestemt isærdeleshed indbyggerne i kings landing en kæmpe tjeneste...

Mht dette afsnit, så er ikke helt ligeså meget drama i det, som der var i afsnit 5, men stadig godt afsnit

Sejborg
Sejborg
Var der nogen af Jer der fattede hvad Meera sagde? Der hvor Jojen har et anfald i søvne. Ricken spørger hvad der sker med ham, og så svarer hun et eller andet jeg simpelthen ikke kan høre.

Dogacc
Dogacc
Citerer dragam:
"he is having another vision"

Nej, hun siger "The visions take their toll.".

God episode. Denne sæson har især været god for boglæserne.

Missing Avatar
dragam
Citerer Dogacc:
Citerer dragam:"he is having another vision"

Ja, jeg husker sikkert forkert xD

Men jeg er enig - sæsson 3 er imo den bedste indtil videre.

Sejborg
Sejborg
Citerer Dogacc:
Citerer dragam:"he is having another vision"

Nåh okay. Tænkte nok det var noget i den stil. Tak.

Ak-master
Ak-master
Det er da en udmærket serie. Jeg følger selv med på hbonordic.com (selvom det lagger lidt til tider; det er ikke nær så stabil en service som netflix).

Jeg kan godt lide, at man aldrig ved, hvem der dør næste gang. Det kan næsten være hvem som helst. Jeg var f.eks. i særdeleshed overrasket over henrettelsen af hr. Stark. Håber dog ikke Jaime og dragekvinden dør forløbigt.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Missing Avatar
dragam
Citerer Ak-master:
Jeg kan godt lide, at man aldrig ved, hvem der dør næste gang. Det kan næsten være hvem som helst. Jeg var f.eks. i særdeleshed overrasket over henrettelsen af hr. Stark. Håber dog ikke Jaime og dragekvinden dør forløbigt.

Samme her ! Jaime er absolut et af lyspunkterne i showed

minisnor
minisnor
Citerer Ak-master:

Med mindre man selvfølgelig har læst bøgerne.

At Sean Bean spiller Ned Stark er også et ret godt hint om at karakteren dør.

http://www.youtube.com/watch?v=zEhtsgu6bJg

Bazzinga!
Game Master
Game Master
Citerer Dogacc:
Denne sæson har især været god for boglæserne.

Synes jeg nu ikke helt.. De har udeladt en masse godter så som Strong Belwas og den store kamp ved Fist of the First Men, og nu laver de også ligefrem om på story line: Theon-forløbet, Melissandre møder Beric og hele forløbet i og omkring Harrenhall.. MEN! Stadig en formidabel tv-serie, intet mindre!

Eat Nutella! - TNKz
Dogacc
Dogacc
Citerer Game Master:
Synes jeg nu ikke helt.. De har udeladt en masse godter så som Strong Belwas og den store kamp ved Fist of the First Men, og nu laver de også ligefrem om på story line: Theon-forløbet, Melissandre møder Beric og hele forløbet i og omkring Harrenhall.. MEN! Stadig en formidabel tv-serie, intet mindre!

Belwas er overfllødig (fordi de er nød til at afsløre Barristan med det samme) og måske en tand for 'plat' til serien. Jeg har det fint med Edric er skiftet ud med Gendry og synes det er spændende med Melissandre og mødet med Brotherhood. Theon forløbet kan jeg ikke sige noget til, da jeg ikke har læst ADWD. Synes dog godt at de kunne have vist slaget ved the Fist. Tror ikke dem der ikke har læst bøgerne har forstået at der har været et stort slag der.

Sejborg
Sejborg
Slaget ved "The Fist" er ikke udeladt. Det er sket, det er bare ikke blevet vist - udover en sort skærm i første afsnit og så stedet bagefter. Og regner nu også med at Sam vil få noget White Walker action. Forrige afsnit hev han sit dragon glass frem igen, så mon ikke han kommer til at bruge den inden længe.

Theon forløbet følger nu bøgerne fint nok.

minisnor
minisnor
Citerer Dogacc:
Jeg har det fint med Edric er skiftet ud med Gendry og synes det er spændende med Melissandre og mødet med Brotherhood.

Det synes jeg også fungerede meget godt at man har valgt at styrke Gendry karakteren i stedet for at tilføje en ekstra karakter til gruppen.

Mødet mellem Melissandre og Brotherhood var også en god omskrivning, da scenen fortæller en hel masse på kort tid. Vi ser Mellisandre vakle i troen i et øjeblik, da hun hører at Lord of Light har svaret Beric' bønner ikke bare en gang, men hele 6 gange. Hun har viet sit liv til sin Gud, men han besvarer ikke hendes bønner og her møder hun så en fordrukken munk, der besidder den magt hun ønsker.

Citerer Sejborg:
Theon forløbet følger nu bøgerne fint nok.

Men scenerne er bare overflødige. Handlingen flytter sig jo ikke en meter, selvom scenerne er ret lange. Der kunne tiden imo også være brugt bedre ved at vise slaget ved Fist of the First Men.

Bazzinga!
Ak-master
Ak-master
Citerer minisnor:
Citerer Ak-master:

Med mindre man selvfølgelig har læst bøgerne.

lol. Du er nok sej.
Da man læste bøgerne, kunne jeg forstille mig, at man havde samme oplevelse, som den jeg beskrev, så du kan sikkert godt relatere til det alligevel.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Sejborg
Sejborg
Citerer minisnor:
Men scenerne er bare overflødige. Handlingen flytter sig jo ikke en meter, selvom scenerne er ret lange. Der kunne tiden imo også være brugt bedre ved at vise slaget ved Fist of the First Men.

De bliver nødt til at vise transformation. Man har ikke den indre monolog i en tv-serie. Problemet er bare at transformationen vil tage indtil sæson 5. Forhåbentlig viser de det dog på en anden måde, for det står rigtig nok lidt i stampe.

Dogacc
Dogacc
Sæson 3/Bog 3 Spoiler poiler poiler poiler:Så de tager Sam the Slayer og Coldhands i samme episode? Det lyder i hvert fald at de møder Coldhands i denne episode efter beskrivelserne af episoderne.

Game Master
Game Master
Citerer Dogacc:
Belwas er overfllødig

Synes jeg nu ikke. Udover at han er med til at introducere Barristan (i bogen), så er han hele tiden synlig og har en virkelig fed kamp med ham "superhelten" ude foran Mereen, samt han og hans enorme sult redder Dany fra en forgiftning senere hen, og ja så synes jeg bare han er nice og giver flair Forresten også synd de har udeladt Vargo Hoat..

Eat Nutella! - TNKz

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!