Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Copenhell 17

Joeyvind
Joeyvind
Er der andre herinde som mig, der skal til Copenhell i år.

Hvem glæder i jer til at se, og hvad mener i om programmet?

Har du husket at føle dig krænket idag?
Fynner
Fynner
Jeg skal med i år og skal for første gang ikke alene afsted - YAY

Jeg er lidt ambivalent ifht. programmet; var svært begejstret efter første runde af annonceringer, men de ramte mest ved siden af for mit vedkommende ved den anden store (og sidste) annoncering.
Overordnet synes jeg nok at der mangler noget "ren" død og noget black selvom sidstnævnte ikke er min boldgade.
Når jeg kigger ned over line-up'et er der dog en del bands jeg gerne vil se, en del jeg hvor jeg tænker "kunne være interessant", og ganske få jeg på forhånd afskriver så det må vel siges at være ganske godt

Jeg glæder mig nok mest til SOAD, men også Devildriver, Carcass, In Flames (især hvis de går lidt længere tilbage i kataloget), Opeth, Slayer, Alter Bridge og måske Architects og 5FDP ser jeg frem til. Og så Invocator naturligvis - bare fordi!

Derudover er jeg sikker på at Airbourne og Europe nok skal blive en fest - Final Countdown, for fa'en !

Magnus Laursen
GR®
Magnus Laursen
Har aldrig været til det, men der er da et par spændende navne. Black Dahlia er i hvert fald en sjov oplevelse. Ville gerne høre SOAD - er de genopstået for nyligt?

Other M.
Joeyvind
Joeyvind
Jeg har det også lidt ambivalent med programmet, men af uforklarlige årsager er dette mit første år.

Glæder mig til Myrkur, Hatesphere, Slayer, In Flames og selfølgelig SOAD, som ja er er genopstået .

Selv mangler jeg måske Machine Head, Dimmu Borgir, Arch Enemy eller et andet godt live band.

Hvad ville i ønske?

Carmillah
Moderator
Carmillah
Gid jeg skulle på Copenhell! Der er en god håndfuld fede navne som vi hører jævnligt herhjemme, og så hørte jeg bare uhyggeligt meget SOAD da jeg var barn/teenager (hvem gjorde ikke det?) men har ikke set dem live endnu. De er på min top 5 over bands jeg mangler at se.

Dog blev jeg mor i februar, og min lille pige er lidt en (dejlig) kæp i hjulet når det kommer til festival og koncerter i år, så jeg håber på et solidt program næste år.

Men HVIS jeg skulle afsted, så havde jeg stået klar til følgende koncerter:

SOAD, Five Finger Death Punch, Slayer, Alter Bridge, In Flames og Devildriver. Størstedelen har jeg dog oplevet live allerede.

- En dude i forklædning..
Fynner
Fynner
Citerer Magnus Laursen:
Ville gerne høre SOAD - er de genopstået for nyligt?

Tja, de har vist aldrig officielt været opløst og har da spillet en hel del koncerter på de store sommerfestivaller i Europa gennem årene siden sidste album. Der er også rygter om, at de skulle smide et nyt album på gaden i år, men om der er hold i noget af det eller om det er officielt ved jeg ikke

Jeg tror også nostalgi spiller en stor rolle i min kærlighed til SOAD og har oplevet dem en gang i Valby hallen hvor de gav en ganske fed koncert. (Google siger 2005 - puha! det er mange år siden )

Citerer Joeyvind:
Selv mangler jeg måske Machine Head, Dimmu Borgir, Arch Enemy eller et andet godt live band.

Hvad ville i ønske?

Ja, noget i den dur savner jeg også lidt - synes ikke der var så meget punch i den sidste "annonceringspakke" ud over Slayer der jo altid pynter på et program, men som trods alt også har deres bedste år bag sig og også har været i DK en del gange inden for de sidste par år.

Machine Head har proklameret at de ikke gider spille festival-shows længere så dem skal man nok ikke sætte næsen op efter på de kommende Copenhells heller

Arch Enemy (var der dog i '14) og/eller Dimmu havde absolut også pyntet men som nævnt savner jeg lidt noget dødsmetal så havde gerne set Dying Fetus/Deicide/Cannibal Corpse (var der i '15)/Suffocation/Immolation eller noget i den dur og gerne et af de større finske melodød bands som Insomnium eller Omnium Gatherum. In Flames er fint og gjorde det godt sidste gang de var der, men de sidste 2-3 plader har været ret meh, imo.
Derudover håbede jeg også at der ville dukke en enkelt eller 2 op fra en gruppe af mindre bands i sidstnævnte genre, men så heldig var jeg ikke i år.

Det hele er jo også smag og behag og man kan aldrig gøre alle 100 % tilfredse. Synes de generelt rammer ret bredt med lidt for en hver smag, men det kan også vise sig at være en mindre god idé, hvis man ender med at brede det for meget ud og ikke har et navn i Black Sabbath eller Iron Maiden klassen til at sælge billetter.

Joeyvind
Joeyvind
Er på vej hjem efter en lang dag med hhv Devildriver, In Flames, Prophets of Rage og ikke mindst System of a Down.

Hvis nogen skulle have lyst til at mødes i morgen, så send mig en pm.

Joeyvind
Joeyvind
Citerer Enzii:
TECHNO!!!!!

....Er en utrolig larmende genre.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!