Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

De bedste film fra 2018

RSkovbo
RSkovbo
Jeg elsker film, næsten lige så meget som jeg elsker at lave lister. Så hvad kunne være mere oplagt, end at lave en top 10 over mine yndlingsfilm fra 2018? Intet, hører jeg alle råbe!!

1. Hereditary
2. The Ballad of Buster Scruggs
3. Den Skyldige
4. Blindspotting
5. A Quiet Place
6. BlacKkKlansman
7. Sicario: Day of the Soldado
8. A Simple Favor
9. Upgrade
10. Annihilation

Og for lidt kontekst, så er her mine tre dårligste filmoplevelser i 2018. (Dårligste øverst)
1. Ready Player One
2. Searching
3. The Predator

Det skal så lige siges, at jeg stadig har 8-10 film fra '18 på min watchlist, så at lave listen nu er egentlig bare dumt i nakken. Men nytårsdag er bygget til at gøre status og lave lister, so fuck it.

Hvad er jeres yndlingsfilm fra 2018?

dbbuu
dbbuu
I følge min IMDB liste har jeg kun set 11 film udgivet i 2018, så skal bare have arrangeret dem i rigtig rækkefølge
Bundfilmene på min top 10 "bedste" film i 2018, er middelmådige eller i Solo's tilfælde, decideret dårlige

1. Isle of Dogs
2. Avengers: Infinity War
3. Black Panther
4. Venom
5. BlacKkKlansman
6. Ant-Man and the Wasp
7. Jurassic World: Fallen Kingdom
8. Atlantic Rim: Resurrection
9. Dobbeltspil
10. Solo: A Star Wars Story

You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
Ak-master
Ak-master
Jeg mangler stadig at få set et hav af film, men følgende film vil nok/måske ende på en færdig liste:

The House That Jack Built
Roma
The Shoplifters
First Reformed
The Death of Stalin
BPM

De tre sidstnævnte står til en 2017 release på IMDB, men biograf-release i USA er i alle tilfælde 2018. Var i øvrigt inde at se to af dem i biffen, og ville elske også at have set Roma og The Death of Stalin i en. Til gengæld fandt jeg ud af, at The House That Jack Built er en overraskende god film at se i flok.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Hvis Rskovbo kan copy paste, så kan jeg også:

Mine bedste biografoplevelser i 2018 var nok:
Sweet Country

En lidt Cormac Mccarthy agtig Western om en indfødt der er på flugt fra loven fordi han ved at de vil give ham en unfair rettergang. En meget flot film med ey kulørt karaktergalleri.

Florida Project

En rigtigt rørende og ofte munter film om børn. Willem Dafoe er fantastisk som viceværten og var lige ved at fælde en tåre til sidst.

You were never really here

Den minder mig på en eller anden måde om Taxi Driver, dog anderledes. Havde også et godt soundtrack af Johnny Greenwood fra Radiohead.

Lady Bird

En coming of age film, meget morsom med gode karakterer og en stærk historie.

Lucky

Harry Dean Stantons sidste film om en mand der lige er blevet 100 år gammel. Ret syret film med mange sjove og tankevækkende monologer. Jeg vqr især begejstret for David Lynchs rolle som en mand der leder efter sin forsvundne skildpadde.

BlackKKlansman

Har næppe brug for en introduktion, jeg fandt den samfundsrelevant, men på en letforøjdelig og yderst seværdig måde.

You won't Get Far on Foot

En rigtig god film om en provokatør der bliver handikappet og sidenhen opnår succes som serietegner altimens han er lidt af et kynisk røvhul. Igen en film der både er munter og trist, jeg tror den vil falde i god jord hos fans af Three Billboards.

Så alt i alt, et virkeligt godt filmår. En af de få film jeg ikke brød mig så meget om var Suspiria, og jeg kunne stadigvæk lide mindst 70% af den (imponerende, især i forhold til at jeg var indstillet på at hade den da jeg er kæmpe fan af originalen) :p. Pacific Rim 2 var også rimeligt shitty, men havde heller ikke forventet andet, tog bare med for hyggens skyld.

Derudover er der selvfølgeligt også en hel masse film som jeg ikke har fået set og enkelte jeg ikke har nævnt, fordi jeg har set så meget at jeg ikke kan huske det hele (Hereditary var god, i øvrigt!).

Spis grønt, for klimaets skyld.
Ak-master
Ak-master
Citerer The Pez Dispenser:
Lady Bird

En coming of age film, meget morsom med gode karakterer og en stærk historie.

Har du fået set Eigth Grade også? Den kan meget af det samme - altså bare med en yngre pige. Den er instrueret af komikeren Bo Burnham.

Aalborg
Aalborg
Citerer The Pez Dispenser:
Jeg vqr især begejstret for David Lynchs rolle som en mand der leder efter sin forsvundne skildpadde.

IT'S A TORTOISE!!!!

"let røven og gør noget"
Xalio
Xalio
Hvorfor har ingen endnu nævnt An Elephant Sitting Still eller Suspiria? De to er klart, de bedste film fra 2018.

Jeg var helt solgt, da jeg i starten af året læste The New Yorkers korte anmeldelse af An Elephant Sitting Still, og da den så endelig kom til Danmark under CPH PIX, blev jeg super glad.

Den er deprimerende, grå, lang og langsom. Et mørkt mesterværk på knap 4 timer. Hvis man godt kan lide film fra instruktører som Tarkovsky og Béla Tarr, bør man uden tvivl se An Elephant Sitting Still

Den originale Suspiria af Argento er min yndlingsgyser, og derfor var jeg relativt skeptisk anlagt, da det blev annonceret at Luca Guadagnino var i gang med at lave et remake. Men wow, sikke et genudgivelse han fik lavet. Min kæbe var faldet helt ned til biografsædet, da filmen sluttede. Dakota Johnson og Tilda Swinton gør det fantastisk, og de sidste 30 minutter af filmen fik mig til at tænke i dagevis.

Min top 10, som jeg lavede i starten af januar, ser således ud:

1.An Elephant Sitting Still
2.Suspiria
3.Eight Grade
4.Burning
5.Red Sparrow
6.Den Tid på Året
7.Gräns
8.The Ballad of Buster Scruggs
9.Mid90s
10.Mandy

Ak-master
Ak-master
Citerer Xalio:
Den originale Suspiria af Argento er min yndlingsgyser, og derfor var jeg relativt skeptisk anlagt, da det blev annonceret at Luca Guadagnino var i gang med at lave et remake. Men wow, sikke et genudgivelse han fik lavet. Min kæbe var faldet helt ned til biografsædet, da filmen sluttede. Dakota Johnson og Tilda Swinton gør det fantastisk, og de sidste 30 minutter af filmen fik mig til at tænke i dagevis.

Jeg gik ind til filmen på samme måde, men bagefter havde jeg lidt blandede følelser. Et par dage efter rumsterede filmen dog stadig i mit hoved, så jeg bliver nok nødt til at se den igen.

Kendte i øvrigt absolut intet til Elegant Sitting Still, men har nu læst lidt om den, og hele historien omkring filmens instruktør er alligevel ret vild.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Jeg er stadig meget splittet omkring den nye Suspira. Det er helt klart et værdigt remake, da det ikke har nogen irriterende referencer til originalen og da den har sin helt egen personlighed og sit eget formål.

Mit største problem er nok den store orgie scene, da jeg syntes den rent stilistisk begynder at ligne noget Von Trier kunne have lavet og det huer mig ikke.Jeg forstod heller ikke helt slutningen og sammenhængen mellem hekseplottet og efterkrigstingene. Derfor tænker jeg også at den får en chance til, for den var umiddelbart interessant.

Så det er lidt overfladisk, men jeg fandt noget af æstetikken meget utiltalende, hvilket er en af de største grunde til at jeg ikke har vægtet den så højt. Men må lige huske at få genset den ved lejlighed.

Spis grønt, for klimaets skyld.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!