Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Hvilken film så du sidst?

FreshWater
Moderator
FreshWater
Var inde for at se "Once a upon a time... in Hollywood" i lørdags, og personligt er jeg meget splittet omkring denne film.
Jeg er faktisk glad for at Tarantino er gået lidt væk fra alt skyderiet, men stadig bliver ved hans fede karakterer, dialog og historieopbygning.
Da jeg så Leonardo for første gang på film, som var Titanic, tænkte jeg at det nok også var sidste gang. Heldigvis bliver man klogere, og i rollen som en afdanket skuespiller som nu tyer til alkohol og b-roller, gør han det helt fantastisk.

Sharon Tate rollen, eller bare generelt placeringen af hende i filmen, forekommer mig lidt meeehh? Hvorfor? I dramaturgien har man et udtryk som hedder "Chekhovs pistol", og kort fortalt handler den om at hvis man introducerer en pistol for publikum, skal man også bruge den. Og Quentin Tarantino har aldrig været en fyr som nødvendigvis holder sig alt for meget indenfor "spillereglerne", men Sharon Tate karakteren er for mig bare varm luft.... men i det mindste er der en flammekaster med, som bøder lidt op for den manglende "pistol".

I think of dieting, then i eat pizza
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Citerer FreshWater:
Var inde for at se "Once a upon a time... in Hollywood" i lørdags, og personligt er jeg meget splittet omkring denne film.
Jeg er faktisk glad for at Tarantino er gået lidt væk fra alt skyderiet, men stadig bliver ved hans fede karakterer, dialog og historieopbygning.
Da jeg så Leonardo for første gang på film, som var Titanic, tænkte jeg at det nok også var sidste gang. Heldigvis bliver man klogere, og i rollen som en afdanket skuespiller som nu tyer til alkohol og b-roller, gør han det helt fantastisk.

Sharon Tate rollen, eller bare generelt placeringen af hende i filmen, forekommer mig lidt meeehh? Hvorfor? I dramaturgien har man et udtryk som hedder "Chekhovs pistol", og kort fortalt handler den om at hvis man introducerer en pistol for publikum, skal man også bruge den. Og Quentin Tarantino har aldrig været en fyr som nødvendigvis holder sig alt for meget indenfor "spillereglerne", men Sharon Tate karakteren er for mig bare varm luft.... men i det mindste er der en flammekaster med, som bøder lidt op for den manglende "pistol".

Jeg ser hendes karakter som et andet perspektiv på berømmelsen. Dicaprios karakter er ved enden og Tate er begyndelsen. Den ene bitter og håbløs den anden optimistisk og håbfuld. Samtidigt er hun også et varsel om noget skidt i horisonten. I slutningen afværges det skidte og Dicaprio går en mere optimistisk fremtid i møde i og med at han bliver venner med Tate og dermed kommer tæt på Polanski og får mulighed for at medvirke i prestigegyldte film, en chance han tidligere har forspildt med Thr Great Escape. Det er i hvert fald en måde at se det på, imo.

Tillagt 2019-09-21 01:03:
Der er nok også et større perspektiv da mange ser Manson mordene som enden på en æra, hvilket sikkert er det titlen hentyder til. Men er ikke sikker på hvordan det spiller sammen med historien.

Felix The Reaper!
TheJuice
TheJuice
Terminator Genesys

-For fanden det var en skidt film 3/10

Niceguy69
Niceguy69
Citerer TheJuice:
Terminator Genesys

-For fanden det var en skidt film 3/10

Jeg prøvede også at se den på Netflix den anden dag, men måtte give op. For fanden det er skrald.

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Terminator Dark Fate.

Bedre end de film den overskriver og bedre end forventet ud fra traileren. Den har gode ideer men den er ikke helt hjemme, jeg er ikke så vild med stilen, actionscenerne er lige på grænsen til det acceptable og den mangler mere hjerte. Men alt i alt er den okay 6-7/10 måske?

Førstr halvdel er bedre end sidste halvdel. For meget grå, beige, pisgul og slow-mo.

Felix The Reaper!
Niceguy69
Niceguy69
Mortal Engines.

Jeg er en sucker for post apokalypse, men det her er elendig udført. Karakterne har ingen dybde og speceilt det kvindelige cast er virkelig intetsigende. Måske den kunne have fungeret bedre som serie?

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!