Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Hvilken film så du sidst?

Genså lige Infinity War i går. Tæt på et være et mesterværk. Og meget få fejlcastinger

• 0

Red Rocket, Men og Twin Peaks: Fire Walk With Me.

En masse biografture på relativt kort tid, det var alle gode film på meget forskellige måder. Har set Twin Peaks mange gange, men fandt ny mening i den efter at have set den nye serie en håndfuld gange. Det er en virkeligt velspillet og ubehagelig film til tider, stor fan. 

Red Rocket var en fornøjelse, men også en smule ubehagelig i og med at man af og til kommer til at holde med hovedpersonen som ellers er skrækkelig på alle tænkelige måder. Jeg er stor fan af Sean Bakers ting.

Men var løjerlig men vellavet, måske for fokuseret på analogier osv, men syntes den er så godt skruet sammen med musik og billeder at det ikke gør alverden. Den har nogen meget stærke scener (f.eks. Tunnelscenen) som jeg ikke glemmer lige foreløbigt. Men jeg tror at jeg i sidste ende er gladere for Ex Machina og Annihalation. 

It'll only ever cost us an arm and a leg, but if we cut them off now, they will never grow back.
  • 0

Jeg er i gang med umbrella akademi, den er sgu da sej.

• 0

Jeg er ny i tråden, men jeg ser rigtig mange film, og har lige været igennem 4, der alle er på Netflix:

The Brothers Grimsby med Sacha Baron Cohen og Mark Strong, da jeg godt kan lide begge skuespillere og generelt er glad for spion-genren. Det er godt nok den ringeste film jeg har set længe. Den er for plat til at være sjov, og de seriøse scener kan slet ikke tages alvorligt når du lige har set hovedrollerne blive bollet af en elefant. Det er, i min optik, Cohen's dummeste rolle - karakteren falder helt til jorden når han har en IQ så lav, at Borat og Bruno virker som genier til sammenligning.

Jeg beder dig, hvis du er interesseret i filmen, så bare se Kingsman i stedet for. Filmene prøver på det samme, men Kingsman gør det så uendeligt meget bedre.

Hvid Støj (White Noise) er den slags film der er meget velspillet (særligt Adam Driver får lov at flexe hans skuespillermuskler) og har en virkelig unik stil. Det er ret svært at gennemskue hvad filmen egentlig handler om, ud over frygten for døden der er et gennemgående tema, men den er god hvis man kommer til den med et åbent sind.

Downsizing handler om en teknologi der kan gøre folk meget små, i stil med Honey I Shrunk The Kids, men i stedet for at bruge det som en humoristisk præmis, kører filmen bare et standard plot hvor alle karakterene er små - men da de bor i byer designet til små folk er det meget sjældent relevant at de er små, og man må derfor undre sig over hvorfor det overhovedet er præmissen for filmen. Jeg er overbevist om, at man med meget små indgreb kunne klippe alle lilleput-referencerne ud af filmen, uden at nogen ville bemærke at der manglede noget. Plottet er ikke helt skidt, det er bare urelateret til præmissen, hvilket føles lidt som falsk reklame, og man sidder tilbage med spørgsmålet "hvorfor?".

The Perfection handler om en cellist der måtte forlade hendes prestigefyldte "first chair"-position for at tage sig af sin syge mor, og nu hvor moderen er død vender hun tilbage og indleder et forhold med kvinden der erstattede hende. Mere vil jeg ikke sige, for det er absolut en film man skal vide så lidt om som overhovedet muligt, men hold da kæft hvor er den godt skruet sammen. Skuespillerpræstationerne er fænomenale, plottet er virkelig gennemtænkt og skruet sammen på en måde så du ikke bare er i tvivl om hvad der kommer til at ske, du er decideret i tvivl om hvilken genre filmen er i. Romance? Musik? Drama? Horror? Jeg kan ikke anbefale denne film nok, og stod det til mig var Allison Williams indstillet til en Oscar. Den første 10/10 film jeg har set i årevis.

Note to self: Dont drink tap water at Jerry Garcia's
  • 0

Speak No Evil er godt nok en af de mest dystre danske film jeg nogensinde har set. Det er sådan en der hænger ved i mit hovede dagevis efter at have set den, men ikke nødvendigvis på den gode måde. Jeg forstår godt at anmelderne roste den mens seerne haglede den ned, for den gør det den prøver på uhyre effektivt, det er bare ikke nødvendigvis noget man har lyst til at se ske.

We Have a Ghost er en meget fin horror-komedie, hvilket er en af mine absolutte yndlings genrer, men den sætter ikke ligefrem verden i brand. Fin underholdning, men det er ind ad det ene øre og ud af det andet.

Train to Busan er en zombie film, og det har længe været en overmættet genre, men den gør det sgu godt. Pacingen sidder lige i skabet og volden er rå og brutal. En god action-horror film der ikke prøver på meget andet end at underholde, men til gengæld ved lige hvordan den skal gøre det.

• 0

The Fly (1986)

Stadig en syret film, men den holder ret godt, knap 40år efter.
Filmen er stadig klam, når Brundle langsomt går i forfald. Men på en fed måde!

In reply to: @McCandlessDK

The Fly (1986) Stadig en syret film, men den holder ret godt, knap 40år efter. Filmen er stadig klam, når Brundle langsomt går i forfald. Men på en fed måde!

Det er en helt fantastisk film! Så utroligt sørgelig.

In reply to: @Raptor

Speak No Evil er godt nok en af de mest dystre danske film jeg nogensinde har set. Det er sådan en der hænger ved i mit hovede dagevis efter at have set den, men ikke nødvendigvis på den gode måde. Jeg forstår godt at anmelderne roste den mens seerne haglede den ned, for den gør det den prøver på uhyre effektivt, det er bare ikke nødvendigvis noget man har lyst til at se ske.

Den borede sig også fast i os herhjemme, og vi kunne i flere dage ikke slippe den, og talte meget om den. Hvis man læser lidt interviews med Christian Tafdrup omkring filmens budskab, kan jeg kun sige at det virkelig hamres ind i seeren med et gigantisk søm. Virkelig ubehagelig film, som jeg faktisk næsten ville ønske at jeg ikke havde set, og det er uhyre få film der har den effekt på mig. Hele det her budskab med at vi især i vores kultur har en generel tendens til at være meget høflige over for andre, og enormt dårlige til at sige fra, selv i enormt ubekvemme situationer som vi ikke bryder os om, er bare virkelig stærkt portræteret. Jeg vil næsten kalde den et mesterværk af sin slags, og han formåede i mine øjne at lave den mest ubehagelige film i DK, hvilket også var hans mål.

In reply to: @Carmillah

Jeg vil næsten kalde den et mesterværk af sin slags, og han formåede i mine øjne at lave den mest ubehagelige film i DK, hvilket også var hans mål.

Jeg er så enig. Det kræver sgu noget at kunne lave en gyser der er så "impactful" med blot én voldelig scene. Det er sådan en film jeg kommer til at nyde ikke at gense.

In reply to: @Raptor

Jeg er så enig. Det kræver sgu noget at kunne lave en gyser der er så "impactful" med blot én voldelig scene. Det er sådan en film jeg kommer til at nyde ikke at gense.

Med fare for at afsløre noget, så er der mange der synes at slutningen er super dårlig, fordi det er urealistisk at de ikke siger fra eller prøver at kæmpe. Men det er jo netop hele budskabet der kommer meget kraftigt til syne i den scene. Jøsses, bliver helt dårlig bare af at tænke på det igen 😁

Tak for anbefalingen, så skal jeg se Speak No Evil denne weekend 

100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind

In reply to: @Joeyvind

Tak for anbefalingen, så skal jeg se Speak No Evil denne weekend

Fortæl endelig gerne hvad du synes om den   

• 0

In reply to: @Joeyvind Tak for anbefalingen, så skal jeg se Speak No Evil denne weekend Fortæl endelig gerne hvad du synes om den

Jeg endte med at stoppe Speak No Evil, der hvor familien forlader gården første gang.

Da pigen havde glemt sin bamse og de vendte om, så tænkte jeg; "Nej ellers tak! Der kommer ikke noget godt ud af den her film, og det bliver på den ufede måde".

Så jeg stoppede den, læste mig til slutningen og startede God of War Ragnarok op for at få tankerne væk.

Det er sjovt, fordi Speak no Evil gør ikke så meget anderledes, end så mange andre "kloge gyserfilm". Den er bare grundlæggende mere ubehagelig. Jeg tror det handler om at den er dansksproget, så ubehaget kommer tættere på. 

Jeg måtte lige ind og tjekke til min datter en ekstra gang, inden jeg gik i seng.  

Da pigen havde glemt sin bamse og de vendte om, så tænkte jeg; "Nej ellers tak! Der kommer ikke noget godt ud af den her film, og det bliver på den ufede måde".

Det er også virkelig der, hvor filmen for alvor stikker af på niveauet af ubehag. Det kommer helt sikkert fra åbningsscenen, hvor faderen finder pigens bamse som er blevet væk på ferien, og den hollandske far kalder ham en helt, fordi han gør så meget for at finde den til hende.

Godt forsøgt af dig. Jeg forstår behovet for at slukke. Når man selv har børn, er den film bare too much ☠

Når man selv har børn, er den film bare too much ☠

Ja, og jeg plejer ellers at være ret hårdfør med film og spil.

Jeg sad med sådan et egoisistisk forældre-spørgsmål, om denne pige overhovedet vil kunne huske sine egne forældre, bamse og liv?

Godt det bare er en film. Men det må være en meget velinstrueret film, hvis den kan vække sådan følelser i os alle. 

Ja, og jeg plejer ellers at være ret hårdfør med film og spil.

Det er vi også, men nogle film er for meget. Da vores ældste var omkring 1 år gammel, forsøgte vi os med filmen "Cargo". Jeg er sikker på, at det er en skide god film, for det var hvad vi kunne fornemme, men vi måtte slukke efter en halv time, da en af filmens hovedroller er en pige på omkring 1 år, og da den fra starten var ret tragisk, sad vi begge og var helt opløste og blev enige om at vi ikke fik noget godt ud af at fortsætte 😂

• 0

Så fik jeg set Nope (er på SkyShowtime). Egentlig mest på Magnus abefaling, da han skrev den anden dag, at det var en af de bedste film fra 2022. 4/10

• 0

Dungeons & Dragons: Honour Among Thieves. Synes faktsik den var ret god, flot, sjov og havde gode action sekvenser 😁

• 0

In reply to: @Carmillah In reply to: @Joeyvind Tak for anbefalingen, så skal jeg se Speak No Evil denne weekend Fortæl endelig gerne hvad du synes om den Jeg endte med at stoppe Speak No Evil, der hvor familien forlader gården første gang. Da pigen havde glemt sin bamse og de vendte om, så tænkte jeg; "Nej ellers tak! Der kommer ikke noget godt ud af den her film, og det bliver på den ufede måde". Så jeg stoppede den, læste mig til slutningen og startede God of War Ragnarok op for at få tankerne væk. Det er sjovt, fordi Speak no Evil gør ikke så meget anderledes, end så mange andre "kloge gyserfilm". Den er bare grundlæggende mere ubehagelig. Jeg tror det handler om at den er dansksproget, så ubehaget kommer tættere på.  Jeg måtte lige ind og tjekke til min datter en ekstra gang, inden jeg gik i seng.

Jeg kan godt forstå, hvordan du har det. Jeg stoppede også med at se Speak No Evil, da familien vendte tilbage til gården for at hente dukken. Jeg følte, at der var noget galt, og jeg havde ikke lyst til at se, hvad der videre skete.

Tak for din anbefaling af Speak No Evil. Jeg så den i weekenden, og jeg kan godt forstå, hvorfor du stoppede med at se den. Den er virkelig ubehagelig. Jeg synes, at filmen er meget velskrevet og velspillet. Skuespillerne er meget overbevisende, og de formår at skabe en følelse af usikkerhed og angst hos seeren.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!