Gamereactor follow Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia
Gamereactor Close White
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Hvilke serier ser du nu

The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Tråde som dem her har vist sig at være glimrende steder til at få diskuteret forskellige ting og til at hente inspiration fra hinanden. Så tænker det er på tide vi får en med serier også. Overskriften skulle vist være meget sigende, hvilke serier ser i lige nu og hvad syntes i om dem?

I må meget gerne kommentere og diskutere holdninger til serierne, og i opfordres til at knytte en kommentar til de serier i poster om herinde. Jeg kan starte ud:

Lost
Er lige blevet færdig med første sæson og venter på at modtage sæson 2. Indtil videre en overaskende spændende serie. Havde undervurderet den efter at have set et par tilfældige episoder på kanal 5.

Babylon 5
Løb tør for lost igår, så begyndte at se babylon 5 igen. Er ved første sæson (har op til sæson 4 liggende), det er lidt langsommeligt med meget fyld lige her i starten. Men der er gode episoder imellem, og det skulle vist blive rigtigt godt fra sæson 2, så det ser jeg frem til.

X-files
Kører et par episoder på siden, ret godt indtil videre, omendt en smule skuffende. Men antager at det bliver bedre senere.

Også har jeg lige købt 4400, ved ikke helt hvad jeg skal forvente, men det lyder ret lovende.

"I always prefer a good audience. I'd rather feed 100 percent of 10 people. Hollywood would rather feed 1 percent of 1 million people. Commercially speaking, my way is not better."
Sejborg
Sejborg
Lost er forfærdeligt, hvis man skal vente en uge imellem hvert afsnit. De evindelige cliffhangers serien benytter sig af er utrolig irriterende, hvis man ikke kan fortsætte med det samme. Desuden bliver det også lige lovlig overnaturligt til tider, hvilket jeg egentlig synes er en skam i forhold til hvordan serien starter. Så jeg hoppede fra ved sæson 3.

X-files' første sæson er utrolig svingende. Den har nogle af de bedste afsnit i form af 'Ice', og 'Beyond the sea'. Men også nogle af de værste i form af f.eks. 'Ghost in the Machine'. Senerehen bliver serien mere stabil, og har ikke i samme grad smuttere. Jeg vil sige det topper omkring 4-5-6. Men der er fans derude, der vildt uenige om hvornår serien er bedst.

Selv er jeg ikke rigtig igang med nogle serier for tiden.
True Blood har jeg set, men den slutter helt elendigt i sæson 2, så det gider jeg ikke se en ny sæson af.

Dexter venter jeg på en ny sæson af. Den netop afsluttede sæson er den næstbedste sæson, efter 1'eren og det lover godt for den kommende sæson.

4400, har jeg set et par afsnit af, men jeg syntes det var helt vildt dårligt.

The Walking Dead ser jeg rigtig meget frem til bliver lanceret. Men det er en helt ny serie, som ikke er blevet sendt endnu, så det bliver spændende at se, hvordan den bliver.

"Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense."
Lamp
Lamp
Har afsluttet The Wire. Det er, en af de bedste ting jeg nogensinde har set. Jeg vidste godt at HBO lavede nice shows. Band of Brothers var fedt, jeg havde set et par ting - Hist og her, fra ting som True Blood, trailers fra The Pacific(som jeg stadig ikke har fået set) og læst synopsen til, A Song of Ice and Fire, hvor blandt andet Nikolai Causter-Waldau er med. Hvis den serie, kommer til at leve op til sit potentiale, så kan den blive det mini-serie sidestykke til Ringenes Herre, som Band of Brothers var til Saving Private Ryan. En forlænget fantastisk serie omkring et lignende emne.

Anyways... The Wire. Utroligt blæret, utroligt godt. Bedste børneskuespil jeg har set i mit liv.
Serien følger, alle sider af livet i Baltimore. Fra de små knægte der sælger dope på gadehjørnet, til korrupte politikere og udsatte politimænd, der sidder i midten af det hele.
Hver af de fem sæsoner, har sin egen fokus, men er alligevel sammensat.
Mit støreste problem, med at se The Wire, er at jeg allerede havde set så mange Cop Shows, der handlede om narko, og pis og lort, og jeg syntes ærlig talt, at det ikke var spor interessant mere.
Dog gav jeg det en chance, pga. af de vanvittige fanatiske, positive ord og ros der er kommet omkring det. Det er virkeligt så godt som folk snakker beskriver.

Mad Men - Har knækket sæson 1. Virkelig fedt show. Set designet er fantastisk. Det udspiller sig i reklame industrien, i 50erne. Det er et periode show, men med produktionsværdi som en film. Jeg har hørt at sæson 2, ikke skulle være god, så jeg ved ikke om jeg fortsætter, men sæson 1 har helt klart været værd at se. Det er virkelig godt, moderne og reflekterende. Birth of advertisment er hovedteamet, men kvinderettigheder, kapitelismen og den stærke amerikaner er også faktorer her. Der er den slags ånd som man så i George Clooney's fremragende, "Good Luck and Good Night", en film som alle virkelig burde se.

Breaking Bad - AMC er awesome. Lad os bare indse det. Breaking Bad har været et virkelig cool i den første sæson som jeg har set. Fysiklære uden nosser på den high school han underviser, finder ud af at han har kræft, og har ikke længe tilbage. Han beslutter sig at, gøre noget drastisk for ham selv, og for sin familie, og begynder at lave hårde stoffer i sin fysik laboratorium, for efter at sælge det. Men at lave stofferne er en ting. At sælge dem, er en anden. Og når han må alliere sig med pushere og andre shady typer, går det hele bare mere galt. Breaking Bad er en vanvittig slippery slope, satans serie, med sort humor der bare går ned af. Den er kreativ og anderledes. Hvis ikke andet, så søg "Breaking Bad beginning" på Youtube, så du kan se det fede præmisse. Serien starter ud på en virkelig fed måde, og tager så efterfølgende udspil, noget tid før openingen. Rigtig fed start på en serie, der holdte mig hook.

House - IR, og alle de andre læge serier har aldrig sagt mig noget. De er fine nok, og vel ok at se på i 10-20 minutter, men problemet for mig har altid været at de bare er det samme om, og om igen. House er anderledes, fordi det har, den måske fedeste karakter jeg mindes at have set på TV.
House er en læge på et anerkendt amerikansk privatejet hospital. Han er en af de bedste i verden, til alt hvad der har med specielle sygdomme at gøre. Det som ingen andre læger kan finde ud af hvad er i vejen, bliver sendt videre til ham. Der er kun et problem - House er en uforskammet, ubehøvlet og selvhadende mand, der gør alle omkring hams liv nærmest umuligt.
Hver episode har det samme præmisse - Vi ser en eller anden person, som kommer ud for en ulykke, bliver syg, kommer til skade, skal på hospitalet. Ingen læger ved hvad der er i vejen med patienten. House får opgaven - Han tager ikke opgaver fordi han vil gøre folk raske, men fordi det er et spil for ham, at finde ud af hvad der er i vejen med patienter. Han er i og for sig ligeglad med patientens liv.
Resten af episodes bruges på en detektiv måde, på at opklare hvad patienten fejler.
Serien er fyldt af kompliceret lægesprog, genial dialog, og god tam-tam ping-pong skuespil mellem Hugh Laurie(der spiller house) og hans 3 små læge assistenter, der må gå igennem det værste for at sikre sig at House ikke laver rag i den.
House er også en krøbling med stok. Han tager stærkt nerve medicin, som har potentiale til at gøre ham psykisk ustabil. Ind imellem humoren er der politiske og seriøse temaer, men der er også en rigtig god humor.
Det er svært at overbevise folk om, hvor fedt House egentlig er, fordi folks perceptioner om et læge show, er så klare. Jeg havde ingen forstillingsevne om, at uanset hvor fedt det show var, så ville det ikke være for mig fordi det handlede om læger og sygdomme. Jeg har kun at sige - Giv det en chance. Jeg mangler et par episoder af sæson 6.

Rome - Fed serie. Har kun set den første sæson, men jeg kunne virkelig godt lide det. Det er en rigtig fed episk følelse de har fået ud af en TV-Serie. Det er ikke Gladiator, men det kommer faktisk ret tæt på. Det er spændt op med blod, forrræderi, sex orgier, og andet godt fra Italien og omegn!

One Piece - Det er længe siden jeg har fuldt op på den her. Skal helt klart igang igen.

Tidligere kendt som "Chair" og "Lawnmower"
GOW_VINTHER
GOW_VINTHER
Supernatural - Sæson 5 er lige slut, men jeg er i gang med at se nogle af de tidligere afsnit. Uden tvivl min yndlingsserie nogensinde. Lidt morsomt da det er en serie ikke mange kender. En af grundene til at jeg elsker den er forholdet mellem familien. Jensen Ackles og Jared Padalecki gør det utroligt godt som hovedrollerne. Jeg har selv 4 brødre, og jeg har aldrig før set en serie eller film hvor de virkelig rammer båndet og forholdet mellem brødre så perfekt. Eric Kripke, showets skaber, er også en af grundene til at serien er så god. Han er ikke bange for at tage beslutninger som pisser mange fans af, og det viser sig næsten altid at det er det rigtige at gøre. Jeg elsker også at der ikke er nogle happy endings. Hver sæson handler stort set kun om at de skal gøre bod på det der skete i sidste sæson, men det bliver kun værre og værre. Og så skader det selvfølgelig heller ikke at alle monstrene i serien er rigtig godt lavet. Det eneste minus ved serien er at deres budget ikke er stort nok, hvilket man især kan se i de 2 sidste sæsoner. De gør det fantastisk med hvad de har, men som fan kan man ikke lade være med at tænke på "what couldve been". Og så burde serien egentlig være sluttet med sæson 5. De havde den perfekt afslutning linet up, men så fik de lige pludselig lov til at lave en sæson mere. Jeg er meget skeptisk omkring den kommende sæson, men jeg håber selvfølgelig at den lever op til resten af serien.

Smallville - Ja, jeg ser den stadig
Smallville har været alt fra elendigt til virkelig godt. De fik serien tilbage på rette spor med sæson 9, og især det sidste afsnit var godt, nok det bedste i hele serien. Jeg glæder mig til at se hvad de gør med sæson 10, for ikke at nævne den GIGANTISKE cliffhanger fra sæson 9.

True Blood - Starter igen her til juni, og det må jeg sige jeg glæder mig til. Jeg har været stor fan siden det første afsnit. Serien lever især på de gode skuespillere og de interessante roller, for den overordnede historie er egentlig ikke noget særligt. Sæson 2 sluttede desværre svagt med hele historien om Mary anne, som var virkelig kedelig. De burde have strukket fellowship of the sun historien til hele sæsonen. Men stadig en rigtig god serie, som jeg glæder mig til at følge igen.

How I Met Your Mother - 1 navn: Neil Patrick Harris. Han ER bare den serie. Han alene gør en middelmådig serie til en rigtig morsom en. Meget mere er der vist ikke at sige.

Two and A Half Men - Virkelig underholdene serie, nok den bedste sitcom fra de sidste par år. Charlie Sheen og Jon Cryers dynamik er fantastisk, og jeg griner mange gange hver gang jeg ser et afsnit.

Så venter jeg også på at Dexter starter igen.

Shit happens...
renediffie
renediffie
House. Kongeserien!!! simpelthen min yndlingsserie. Ellers følger jeg da med i alle de der simpsons-wannabees.. American dad, the cleveland show, family guy osv.

Ak-master
Ak-master
Har købt to sæsoner af Family Guy. Er i gang med et rerun. Stevie er freaking awesome. En meget sjov serie.

På TV følger jeg med i:
Flash Forward
SÅ spændende er den heller ikke, men alligevel nok at fange mig.

Desperate Housewifes
Well, har været med lige fra start. Spændende serie hvor der altid sker noget. Den er spækket med intriger. Derudover er den ganske morsom.

Ellers prøver jeg da også lige altid at fange et afsnit af:
How I Met Your Mother
En okay sjov serie, men Barney Stinson er self den fedeste.

Two and A Half Men
En sjov serie. Ved ikke helt hvad jeg skal skrive om den..

House
Har set nogle få afsnit, men er også tændt for den anderledes måde at gribe hospitalgenren an på. Og House er jo også en fed karakter.

Friends
Selvom jeg har set samtlige afsnit samtlige gange, er de selvsamme afsnit stadig sjove 10. gang man ser dem. Verdens bedste serie..? ja..
Den eneste komedieserie / sitcom hvor jeg kan grine højlydt flere gange.

NCIS
Den bedste moderne detektiv/agent/politi serie, synes jeg.
Spændende plots. Men vigtigst af alt. Ekstremt fede karakterer med den fedeste humor.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Aalborg
Aalborg
Er startet forfra på House.. mens jeg venter på sæson 6.. yeps.. jeg køber dem sørme.. og har lige købt første sæson af Sons of Anarchy

"let røven og gør noget"
minisnor
minisnor
Jeg følger med så godt jeg nu kan i:

HIMYM: Kongeserien! What up!

Citerer Ak-master:
How I Met Your Mother
En okay sjov serie, men Barney Sting er self den fedeste.

Blasfemi! Hans navn er Barney Stinson og han er pure awesome.

True Blood: Endelig en vampyr serie hvor vampyrene ikke bare er livstriste emo-faggots med hugtænder. *Host*Twilight *host*

Citerer Ak-master:
NCIS
Den bedste moderne detetiv/agent/politi serie, synes jeg.
Spændende plots. Men vigtigst af alt. Ekstremt fede karakterer med den fedeste humor.
Lige mine ord.

Derudover er der selvfølgelig tegneserie tribunalet: Simpsons, Family guy og South Park. Men de er nærmest obligatoriske imo.

Bazzinga!
Sadako Yamamura
Sadako Yamamura
Lige nu, surprise surprise, er det Star Trek TNG. Er igang med Sæson 5.

Har skiftet fra TOS til TNG, da jeg stadig ikke har fået købt mig Sæson 3 med Kirk og vennerne.

Nu jeg tænker over det, ser jeg faktisk ikke mange nye serier, det er gensyn det hele.

If I'm a child that means you're a pedophile, and I'll be damned if I'm going to stand here and take this from a pervert
FrederikT
FrederikT
HIMYM: NPH og Jason Segel <3

Fringe: Midten af 2. sæson har haltet en del, men slutningen og opsætningen til næste lover godt.

I have terrible wolf fantasy right next to McCarthy on my reading pile, what of it?
Tupiaz
Tupiaz
Citerer GOW_VINTHER:
How I Met Your Mother - 1 navn: Neil Patrick Harris. Han ER bare den serie. Han alene gør en middelmådig serie til en rigtig morsom en. Meget mere er der vist ikke at sige.

Amen!

Citerer minisnor:
True Blood: Endelig en vampyr serie hvor vampyrene ikke var er livstriste emo-faggots med hugtænder. *Host*Twilight *host*

Sjovt ellers sådan jeg ser den mandlige hoved person, ud fra de enkelte afsnit jeg har set.

Har lige set sæson af Sons of Anarchy færdig, imo en rigtig fed serie der viser et rocker liv på både godt og ondt, serien virker troværdig.

Signatur er overvurderet.
SejPlayer
SejPlayer
ser stort set samtlige comedy serier på TV3+ mere eller mindre jævnligt... og så disneychannel

JØP
JØP
Vil give jer ret i, at HIMYM er ret opreklameret, men det er nu stadig en god serie, osm jeg følger med i. Finder det dog utroligt irriterende, at den lider under Friends-syndromet; samme setting hver evig eneste gang, og de kan altid få den samme plads i den samme bar, lige meget hvad. I mine øjne må den gerne slutte med sæson 6.

Derudover ser jeg Big Bang Theory, som jeg synes overgår HIMYM på flere måder, men igen er der én person, der især bærer serien, nemlig Sheldon. Han er fantastisk sjov, om end lidt ensformig i længden. Kan heller ikke lide, at de i serien ofte starter på noget nyt / introducerer nye personer / etc., men aldrig afslutter det ordentligt.

Ser det egenltig ikke lige nu, men Scrubs er kongen af alle serier. 'Nuff said.

Jeg så de første par afsnit af The Middle forrige mandag på 3+ og syntes, at den så interessant og morsom ud, så vil helt klart følge op på den i nærmeste fremtid.

Nåja, ser også animeen Naruto. Den er ok - mere er der ikke at sige.

Det er vist det, men inden jeg slutter, vil jeg lige rette kritik mod Friends: Nej, den serie er ikke sjov, den er plat, forudsigelig, og skuespillet stinker. Har aldrig brudt mig om den.
Lost så jeg første sæson af, men gad ikke holde den kørende.
Har set de første tre sæsoner af The 4400, og den serie kunne jeg ret godt lide. Er ked af, at jeg aldrig har fået set den sidste sæson.
Numb3rs ser jeg ind i mellem, men kun pga. matematikken. Bryder mig generelt ikke om krimiserier.

Tupiaz
Tupiaz
Citerer JØP:
de kan altid få den samme plads i den samme bar, lige meget hvad. I mine øjne må den gerne slutte med sæson 6.

Ikke ALTID der har været en episode hvor de ikke fik den, ganske morsom episode btw.

Derudover er der fakatisk mere varieret settings end i Freinds. Scrubs bruger jo også mange af de samme settings, ganske normalt for en sitcom.

JØP
JØP
Ja, ved godt, at det er sket i et enkelt afsnit, men det er mere det, at det altid er muligt. I Scrubs er det mere naturligt, at settings er det samme, og det giver mening, men når det er på en bar eller sådan, irriteres jeg. Heh. Og ja, HIMYM er mere varieret end Friends, men det lider stadig under det.

Michael Kamp
Michael Kamp
Jeg er netop gået i gang med at se Futurama igen, for at varme op til den store sæsonstart senere i denne måned. Det bliver grande, ingen tvivl

Tupiaz
Tupiaz
Citerer JØP:
Ja, ved godt, at det er sket i et enkelt afsnit, men det er mere det, at det altid er muligt. I Scrubs er det mere naturligt, at settings er det samme, og det giver mening, men når det er på en bar eller sådan, irriteres jeg. Heh. Og ja, HIMYM er mere varieret end Friends, men det lider stadig under det.

Der sgu mange som har faste plader på barer, det handler om hvor meget stamkunde man er.

ciaoragazze
ciaoragazze
Er selv lige startet med fangerne fra OZ

Der kan vi altså snakke om en fed serie..

Til dem der ikke ved, hvad den handler om så er det kort sagt om livet i et amerikansk fængsel. Person galleriet er rigtig spændende og præstationerne og er også glimrende. Serien er virkelig fangende så kan klart anbefale den.

psn gamertag: TheTomcat
Tupiaz
Tupiaz
Citerer ciaoragazze:
Er selv lige startet med fangerne fra OZ

Der kan vi altså snakke om en fed serie..

Til dem der ikke ved, hvad den handler om så er det kort sagt om livet i et amerikansk fængsel. Person galleriet er rigtig spændende og præstationerne og er også glimrende. Serien er virkelig fangende så kan klart anbefale den.

Virkelig fed serie, kørte på dr2 i sin tid hvis jeg ikke tager fejl. Deadwood er også en ganske udmærket serie, som var på dr2 i sin tid og nu på zulu hvis man ikke vil bruge nettet.

Liou
Liou
Var egentlig igang med Den sorte sno men er gået fuldståndig i stå. Jeg har set et par afsnit på tv som jeg fandt underholdene så jeg købte boxen men efter 5 afsnit er jeg faktisk lidt skuffet. Kedelig engelsk humor. Måske det bliver bedre i de andre serier. Den første var iværtfald ikke særlig sjov.

Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
^^
Første sæson er ikke den bedste. Hvis du tvivler på kvaliteten så skip frem til sæson 2,3 eller 4. 3 og 4 er nok mine yndlings, men 2´eren er en fan favorit.

"I always prefer a good audience. I'd rather feed 100 percent of 10 people. Hollywood would rather feed 1 percent of 1 million people. Commercially speaking, my way is not better."
EnvironmentalHazard
EnvironmentalHazard
The Boondocks (sæson 3)
Huey er den vildeste tiårige freedom fighter nogen sinde.

Family Guy (sæson 4)
Det er fantastisk random. Der er også mange herligt skæve personer med.

Så ser jeg også noget South Park, og overvejer at se Futurama (det er fantastisk) igennem igen, inden den nye sæson begynder.

Hvis Firefly nogensinde bliver genoplivet, vil jeg også være der med det samme.

"It's break time now, yes? Yes? Maybe? No. Back to work"
Firestorm
Firestorm
Er i gang med anden sæson af Fringe.

Jeg har aldrig været så meget til serier, og plejer altid at miste interessen for dem før jeg får set dem færdigt. Men Fringe har som den første serie formået at holde mig fanget.
Det hænger måske sammen med at serien er så videnskabelig som den er (det er godt nok langt fra alt i den der passer).
Enkelte episoder har haltet lidt.. specielt dele af sæson 2, men generelt synes jeg at serien formår at holde sammen på mange af trådene, og at den får flettet dem rigtigt godt sammen undervejs.

vigggggo
vigggggo
Serier lige nu.

Har efterhånden tid tilm at se de 4. sæsoner af house jeg har købt
House:
House er en fantastisk serie, jeg er igaqgn med sæson 3, og den er klart den bedste, indtil videre(selvom jeg ved jeg også er ret glad for sæson 4).
Serien, skal nok ses i små doser, da de ligner hinanden lidt, men syntes hele tiden den holdes frisk af, at der er en ret dyb gennemgående historie, og nogen meget gribende scener. House figuren er kompleks; han er afhængig af medicin,arrogangt og højrystet, men også perfektionist, og derfor enormt dygtig. Hans hold må lide under hans personlighed, men drives af føelsen, af at udrette noget. Det er bestemt interessant.

Chuck:
Okay, den holder pause herhjemme, og vi må vente på 3. sæson, men ser den stadig. Den er alt, hvad jeg nogensinde har ønsket af en serie. Den er sjov, der er fed aktion, og figure man holder af. Chuck og hans familie og venner, er alle sumpatiske. Chuck er lidt kikset, men også et grundlæggende godt menneske, der tvinges ud i situationer, han ikke selv har valgt. De to agenter, er også interessante, og hele konceptet, med at vi ikke forstår alt de gør, gør dem interessante.

Vampire Diaries:
Jeg var meget skeptisk, da serien begyndte. Den lugtede en del af twilight. Nu har jeg ikke set Twiligt, men tror ikke det er det samme. De 5-6 første episoder, var jævnt kedelige, men så tog serien da også fart. Figurene har alle forskellige mål. Nogen har selv valgt dem, andre er blevet kastet ud i det. Det er lidt et teenagedrame, men det ovenaturlige, giver det lige det ekstra, der hele tiden bidrager til nye overraskelser.

Aliens ate my babysitter
Liou
Liou
Citerer The Pez Dispenser:
Første sæson er ikke den bedste. Hvis du tvivler på kvaliteten så skip frem til sæson 2,3 eller 4. 3 og 4 er nok mine yndlings, men 2´eren er en fan favorit.

Fik faktisk set et par afsnit igår. Bedre end 1eren indtil videre. Rowan Atkinson skulle iøvrigt overveje at anlægge sig det skæg fra 2eren. Det får ham til at se så badass ud.

1erens sidste afsnit var nu heler ikke fuldstændig elendig.

Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!