Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Musik: Hvad hører du nu?

MSThychosen
MSThychosen
Må jo nok bare stå ved, at genren Rap ikke er Noget for mig har meget få tilfælde hvor jeg kan lide det...
men genren i helhed falder bsre ikke i min smag, lige såvel som man måske bare ikke bryder sig om country eller death metal

Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
Ak-master
Ak-master
Citerer Trollmeister97:
Må jo nok bare stå ved, at genren Rap ikke er Noget for mig har meget få tilfælde hvor jeg kan lide det...
men genren i helhed falder bsre ikke i min smag, lige såvel som man måske bare ikke bryder sig om country eller death metal

Hehe, fair nok. Xalio dykkede også bare direkte ned i undergrunden med sine første to navne. Gode bud, men mine tre er lidt mere rocket/poppet, og har således nok mere tilfælles med de par bands, du selv nævnte.

Hiphop har rigtig meget at byde på - og meget forskelligt - hvilket ofte får fans af musikken til at reagere overfor ikke-fans. Men det hjælper måske også, hvis man er interesseret i selve kulturen bagved (uden nødvendigvis at kunne relatere til store dele af den).

This post is 99% beef and the rest exaggeration
MSThychosen
MSThychosen
Ak-master:
jeg kunne egentlig også godt lide det du nu engang foreslog
men mit problem er nok som du selv nævner, jeg interesserer mig overhovedet ikke for kulturen bag, alt det der east coast west coast synes jeg egentlig bsre er meh...
og jeg føler mig også af og til overfaldet, når jeg nævner for folk at jeg ikke er god til rap, og folks frembrusende adfærd omkring det gør det nok også bare til en mere træls ting for mig, end det egentlig er
her på Gr har folk ikke været slemme til det i forhold til andet jeg hsr oplevet

jeg er nok mere mainstream på nogle punkter, for så at have mine egne favoritter som sidegrene for det havde f.eks. aldrig været faldet for The 1975 og Bastille uden deres sange der blev spillet i de danske radioer ( Girls settle down og Pompeji fra Bastille )

Tillagt 2016-10-16 18:41:
girls, settle down, to separate titler selvfølgelig..

Xalio
Xalio
Citerer Trollmeister97:
genren i helhed falder bsre ikke i min smag, lige såvel som man måske bare ikke bryder sig om country eller death metal

Personligt ønsker jeg altid at udfordre mig selv med en ny genre, jeg støder på (det sker desværre ikke så ofte længere). Jeg nægter at tro, der er en hel genre af musik, jeg ikke kan lide. Det er hver genre simpelthen for bred og mangesidigt til; måske bryder jeg mig ikke om hovedparten af de artister, jeg har hørt i en genre, men jeg ender altid med at finde minimum en håndfuld stykker, der efter min mening er værd at lytte til.

Ud fra nedenstående citater, troede jeg lidt, det var det udgangspunkt, du arbejdede dig hen imod.
Citerer Trollmeister97:
Jeg er enig i, at rap kan fortælle en historie, jeg er dog ikke til rap, af den årsag at jeg ofte synes det lyder for gangster til mig [...]

Det jeg mener med en historie, er at kunstneren vil fortælle noget, skriver en sang om det, og synger den. om en begivenhed i deres liv eller lign, som nogle måske selv har oplevet og derfor kan relatere til [...]

Men, jeg ved godt Rap er meget mere end bare Gangs og drugs og damer, jeg gider ærligt bare ikke rigtigt sidde mig til at finde noget, da jeg ofte ikke ved hvad jeg skal søge, eller ender med at trykke på samtlige numre der netop minder om alt det jeg ikke gider

Ingen af de eksempler, vi gav handler om gangs, drugs og damer: Dizzee Rascals sang (og album) fortæller historien om området, han er vokset op i, hvordan han ikke længere føler sig hjemme i det og gerne vil væk derfra. Det er fyldt med rå følelser; Binary Stars' og DOOMs' sange er begge stjerne eksempler på, hvordan man skriver god braggadocio rap. Hele DOOMs' karriere har været en stor tegneserie med superhelte og skurke - selv når han optræder live, får han ofte en anden rapper på scenen i stedet for ham, fordi det blot er "en figur" i hans historie.

Angående story-telling i rap, kan det måske være en god idé at give Dance With The Devil af Immortal Technique samt Uncommon Valor: A Vietnam Story af Jedi Mind Tricks en chance. Ellers er der jo også I Used to Love H.E.R., Thieves in the Night, Family Ties blandt flere.

Citerer Trollmeister97:
men mit problem er nok som du selv nævner, jeg interesserer mig overhovedet ikke for kulturen bag, alt det der east coast west coast synes jeg egentlig bsre er meh...

Der er virkelig lidt, hvis overhovedet noget af det rap, vi har linket til, som brager derudaf med sætninger om de er øst- eller vestkysts rappere.

Anyways, jeg lytter lige nu til Klaus Nomis self-titled album, imens jeg er begyndt at læse A Local Stable Bootstrap for Power Variations of Pure-Jump Semimartingales and Activity Index Estimation
Klaus Nomi - The Twist

MSThychosen
MSThychosen
Jamen jeg beklager meget det bare ikke er mig.. du kan lide dit, jeg holder mig til mit

det med East og West vsr mere ment som det jeg kender til at kultur osv.. ved ikke nok til at vil udtale mig, men jeg synes ofte der følger en kæmpe arrogance med hos rappere.. Kanye, Lil Wayne , alle de store... Måske er det fordi jeg forbinder rap med noget som min ene storebror konstant hørte, mens han selv fyldte sig med drugs og jeg ved ikke Hvad, så dem som forbillede og i en lang periode fucked en hel familie op, specielt hans lillebror...
rap er noget jeg forbinder med ham, og ham nægter jeg at snakke med idag, af forskellige årsager.. ved godt at rap ikke gjorde han blev sådan, men alt det han hørte lød for mig skide dumt i mine ører, og det så ud fra det, var at han selv tog en stor del af rapper attituden til sig... drugs, damer, og vold....
Rap er bare ikke mig.

Xalio
Xalio
Citerer Trollmeister97:
Jamen jeg beklager meget det bare ikke er mig.. du kan lide dit, jeg holder mig til mit.

Det handler ikke om at lytte til hvert sit, eller om at overtale andre til at lytte til noget specifikt. Det handler om at have et korrekt grundlag og basis til at (for)dømme noget helt generelt. Rap er meget mere, end det du forbinder det med...

... men jeg stopper her, da du enten ikke læser eller ikke vil forstå budskabet i mine indlæg.

The Residents - Swastikas on a Parade

MSThychosen
MSThychosen
Det virker næsten som om du bliver fornærmet over det..
så fordi jeg som dig, ikke har lyttet til al rap, alle genre, og kan lide lidt fra alle genre, så har jeg simpelthen ikke lov til ikke at kunne lide rap? well Damn.. ja rap er måske meget mere for nogen, men for mig, der er det bare sådan det er slået fast i mit hoved.. sorry, jeg har mange gange givet det chancer, hvilken sidste gang resulterede i jeg faktisk synes twentyone pilots er okay..

Og så er jeg meget ked af, jeg bare ikke kan lide det du linked til..
jeg forstår, jeg er bare ikke enig, desværre..

det som du gør nu, er det jeg typisk oplever, folk der bliver fornærmet over jeg ikke kan lide genren, men tænk hvis alle skulle gå og blive fornærmet over man ikke kunne lide hinandens musik.. grunden til at jeg sagde du har dit og jeg har mit, er at jeg vil ikke stå i vejen for at du kan nyde din rap, og jeg så Fortsat kan få lov til at nyde hvad jeg nu hører.. uden at skulle blive stopfodret som en gås, med kunstnere, sange, og grunde til jeg ikke kan tænke som jeg gør..
prøver du også at overbevise folk der nægter at se gyserfilm, andet måske? har aldrig mødt en der er gået fra sin holdning fordi jeg sagde at "den og den film var God, og du er lidt dum for ikke at synes det, eller bare gide se den."
nogle rap elskere er desværre bare som folk der gør seriøst af PCMasterrace..

Ak-master
Ak-master
Hehe, Xalio har altid været solidt plantet på sin høje hest.
Btw. så har jeg det svært med elektronisk musik. Selvom der er enkelte kunstnere og sange, jeg kan lide, er det ikke en genre jeg frivilligt udforsker.

Men jeg mener også at generaliseringer har sin plads i visse sammenhænge. Har du set en sæson af Game of Thrones uden at være blevet fænget, så er resten af serien nok heller ikke noget for dig. En fair og fornuftig konklusion.

Xalio
Xalio
Citerer Ak-master:
Men jeg mener også at generaliseringer har sin plads i visse sammenhænge. Har du set en sæson af Game of Thrones uden at være blevet fænget, så er resten af serien nok heller ikke noget for dig. En fair og fornuftig konklusion.

Dertil er jeg enig, men min pointe er mere, at hvis du har set et afsnit af Game of Thrones og dernæst slutter, at fantasy og drama ikke er noget for dig, så har du konkluderet det på et ikke-præcist nok grundlag.

Citerer Trollmeister97:
ja rap er måske meget mere for nogen, men for mig, der er det bare sådan det er slået fast i mit hoved.. sorry, jeg har mange gange givet det chancer, hvilken sidste gang resulterede i jeg faktisk synes twentyone pilots er okay..

Nej. Rent objektivt set er rap meget mere, end det du har beskrevet. Eftersom du jo tydeligvis nu har nævnt et par navne, kan du jo også godt lide visse dele af genren; enighed opnået på det punkt.

Citerer Trollmeister97:
det som du gør nu, er det jeg typisk oplever, folk der bliver fornærmet over jeg ikke kan lide genren, men tænk hvis alle skulle gå og blive fornærmet over man ikke kunne lide hinandens musik..

Jeg er hverken irriteret eller forsøger at overtale dig til at kunne lide noget. Igen må jeg henvise til et tidligere af mine indlæg:
Citerer Xalio:
Ud fra nedenstående citater, troede jeg lidt, det var det udgangspunkt, du arbejdede dig hen imod.
Citerer Trollmeister97:
Jeg er enig i, at rap kan fortælle en historie, jeg er dog ikke til rap, af den årsag at jeg ofte synes det lyder for gangster til mig [...]

Det jeg mener med en historie, er at kunstneren vil fortælle noget, skriver en sang om det, og synger den. om en begivenhed i deres liv eller lign, som nogle måske selv har oplevet og derfor kan relatere til [...]

Men, jeg ved godt Rap er meget mere end bare Gangs og drugs og damer, jeg gider ærligt bare ikke rigtigt sidde mig til at finde noget, da jeg ofte ikke ved hvad jeg skal søge, eller ender med at trykke på samtlige numre der netop minder om alt det jeg ikke gider

Jeg troede oprigtigt, du var interesseret i at høre det, du benævnte som "anderledes" rap, idet du selv havde svært ved at finde ud af at søge efter det.

Citerer Trollmeister97:
prøver du også at overbevise folk der nægter at se gyserfilm, andet måske?

Grundlæggende set, ja. Hvis personen udstråler en eller anden form for interesse i filmmediet, er det en skam at skære en så stor bid af mediet ud af sin horisont, blot fordi man et par gange har set en gyser, der "ikke var god".

Citerer Trollmeister97:
har aldrig mødt en der er gået fra sin holdning fordi jeg sagde at "den og den film var God, og du er lidt dum for ikke at synes det, eller bare gide se den."

Jeg har selv prøvet rigtig, rigtig, rigtig mange gange at blive overbevist om, at noget er bedre, end jeg selv før mente/troede. Enten har jeg selv været for snæversynet eller også har jeg været ignorant overfor bestemte ting vedrørende emnet.

Gustav Mahler - Kindertotenlieder: Nun will die Sonn' so hell aufgeh'n

MSThychosen
MSThychosen
Nu har jeg jo heller ikke draget min mening ud fra ét rap nummer, ej heller én kunster. derimod flere numre og flere kunstnere, hvortil kun Eminem og 21 pilots har sagt mig noget, og derfra henholdsvis kun 2 numre fra hver kunster.. derfra kan jeg vel godt drage konklussionen at rap bare ikke er mig? 4 numre, ud af så mange, gør mig på ingen måde glad for genren...

De navne jeg nævte, betyder på ingen måde at jeg bryder mig om rap, jeg har derimod nævnt Kanye og Lil Wayne i dårlige sammenhænge....

Jeg var åben overfor om nogle på GR kunne henvise til noget jeg kunne lide, det var bare ikke muligt, desværre..

Det at du nærmest vil tvinge gyserfilm ned i halsen på folk der bare ikke kan klare sådan noget, fordi de ikke bryder sig om det, ofte kan folk ikke lide filmene fordi de ikke bryder sig om at blive skræmt, og have svært ved at sove efter, som nogle har.. men det at du vil tvinge det over hovedet på dem, får dig til at fremstå, for mig, som en ret træls type, der slet ikke kan holde til man har andre meninger end du har... Jeg ville blive syg i hovedet af hvis jeg blev tvunget til at se en stum film, bare fordi DU synes om dem... Du er vel godt klar over man ikke er tvunget til at se/høre alt der bliver lavet?

Og det at du er blevet overbevist er bare fint, det har jeg da også prøvet, det er bare ikke lykkedes for dig med Rap.. Og så ved jeg ikke om jeg bare er for snæversynet eller ignorant, men indtil jeg møder en der kan overbevise mig, uden at tvinge det i halsen på mig, så ja, så kan jeg altså bare ikke lide rap...

Xalio
Xalio
Citerer Trollmeister97:
hvortil kun Eminem og 21 pilots har sagt mig noget, og derfra henholdsvis kun 2 numre fra hver kunster..

Ud fra dine tidligere beskeder, læste jeg det som mere end kun to numre fra Eminem, men det er måske min fejl.
Citerer Trollmeister97:
den eneste undtagelse jeg lige kan komme på lige nu, vil være Eminem, dog kun i hans tidligere hits

Citerer Trollmeister97:
Jeg var åben overfor om nogle på GR kunne henvise til noget jeg kunne lide, det var bare ikke muligt, desværre..

Dog uden på nogen måde at skrive eller argumentere for, hvorfor du ikke kunne lide de enkelte numre, hvilket ikke gør det vildt nemt at komme med yderligere anbefalinger. Jeg er mere end villig til at henvise dig til noget andet, hvis du stadig er interesseret . Der findes sågar dansk kristent rap, hvis det var noget.

Citerer Trollmeister97:
Det at du nærmest vil tvinge gyserfilm ned i halsen på folk der bare ikke kan klare sådan noget, fordi de ikke bryder sig om det, ofte kan folk ikke lide filmene fordi de ikke bryder sig om at blive skræmt, og have svært ved at sove efter, som nogle har.. men det at du vil tvinge det over hovedet på dem, får dig til at fremstå, for mig, som en ret træls type, der slet ikke kan holde til man har andre meninger end du har...

Nærmest tvinge / tvinge != overbevise. Hvis vi skal finde definitionerne frem:
At tvinge: få nogen til at gøre noget mod vedkommendes vilje
At overbevise: få [nogen] til at indse eller føle at noget er sandt eller rigtigt

Der er altså en tydelig forskel på de to ting. Men ja, hvis du absolut har en fastgroet holdning om, at du ikke vil komme til at lide rap uanset, hvad andre anbefaler dig, så har du ret, jeg vil ikke være til nogen hjælp.

Oneohtrix Point Never - Ezra

MSThychosen
MSThychosen
De to numre var ment som Without Me og Loose it tror jeg den hedder...

Nej, for jeg ved ikke hvad jeg ikke kunne lide ved dem, det var bare ikke mig.. jeg analyserer langt fra hvert eneste stykke musik jeg hører, jeg tager blot stilling til om det vsr noget for mig eller ej..
ellers tak, er hverken kristen, Eller troede for den sags skyld, eller ret god til dansk musik heller.. hvis det er okay jeg ikke er det?

Jeg ved godt forskellen på at tvinge og at overbevise.. jeg har fået min hue på.. der er en tydelig forskel, det bare lige med at finde den i Praksis...
men du skulle måske prøve at overbevise på andre måder, end at gøre at modparten føler sig tvunget.. hvis man ikke kan lide gys fordi man ikke bryder sig om at blive skræmt, ser jeg ingen grund til at give det en chance.. hvis jeg ikke kan lide rap, fordi det bringer minder frem om 3 latterligt åndssvage og unødvendige år, ser jeg ingen grund til at gøre det.. og jeg bryder mig på ingen måde om at få at vide at det er forkert, og jeg ikke kan tillade mig, eller har viden nok til at kunne udtale mig sådan. Jeg behøver ikke at kende til samtlige kunstners historie, jeg vil bare kunne lide deres musik..

jeg har en holdning om at for mig lyder al rap ens, og den har jeg til den bliver modbevist. du hsr ikke været til hjælp nej, tværtimod, du har bare gjort mine fordomme endnu tydeligere og kraftigere end før.. sorry, men tror chancen for jeg falder for rap, dalede lidt mere der..

Xalio
Xalio
Citerer Trollmeister97:
hvis det er okay jeg ikke er det?

Så længe du er okay med at gå glip af fantastiske oplevelser og god musik. Det er det, jeg har prøvet at skrive ned: hvis man konstant (for)dømmer noget ud fra ens forudtaget holdning, giver man det slet ikke en chance, og man kan på den måde gå glip af noget virkelig specielt. Det burde ikke være svært at forstå.

Citerer Trollmeister97:
men du skulle måske prøve at overbevise på andre måder, end at gøre at modparten føler sig tvunget..

Hvis du på noget tidspunkt har følt dig tvunget, undskylder jeg virkelig meget. Men helt ærligt, det er et internet forum og jeg har absolut ingen idé om, hvem du er. Hvordan skal jeg nogensinde kunne tvinge dig til at høre noget bestemt musik? Du vil til alle tider blot kunne lade være med at lytte til det eller lade være med at svare - der er intet, jeg kan gøre ved det.

Citerer Trollmeister97:
hvis man ikke kan lide gys fordi man ikke bryder sig om at blive skræmt, ser jeg ingen grund til at give det en chance..

Hvis jeg havde den hat på, ville jeg aldrig have oplevet Argentos eventyrlige mesterværk Suspiria eller Hitchcocks Psycho. To af mine absolut favorit film den dag i dag.

Citerer Trollmeister97:
jeg har en holdning om at for mig lyder al rap ens, og den har jeg til den bliver modbevist. du hsr ikke været til hjælp nej, tværtimod, du har bare gjort mine fordomme endnu tydeligere og kraftigere end før.. sorry, men tror chancen for jeg falder for rap, dalede lidt mere der..

Fremragende åben og positiv holdning at have til tingene.

Move D spiller på CultureBox i weekenden, og jeg er så småt begyndt at varme op, hvorfor jeg pt. lytter til
Move D & Namlook - Our Two Planets, Part I

Ak-master
Ak-master
Der er udkommet nogle super fede plader på det sidste.
Har lyttet en del til seneste udspil fra Bisse (konge), Bon Iver (cool) og NxWorries (smooth).
Samt Frank Oceans "Blonde" omend den selvfølgelig er et par måneder gammel.
Der er jo ikke super meget rock eller hiphop over det, men sprødt er det.

Stampe128
Stampe128
Citerer Ak-master:
Har lyttet en del til seneste udspil fra Bisse (konge), Bon Iver (cool)

Helt enig. Højlandet er også det album, jeg har hørt mest den sidste måneds tid. Jeg synes det er den bedste dansksprogede plade siden Peter Sommers Til Rotterne... .

Jeg blev dog lidt skuffet over Bon Ivers seneste. Jeg hører meget elektronisk musik normalt, og jeg var kæmpefan af singlerne forud for albummet, men jeg synes umiddelbart at resten af albummet er lidt kedeligt. Det skal nok have en chance igen..

Ak-master
Ak-master
Jeg har hele tiden haft en ide om, at Bon Iver ikke rigtigt var noget for mig - uden helt at vide, hvad de egentligt laver for noget musik. Forstillede mig, at det var sådan noget kedeligt lo-fi pop folk-agtig noget. Blev derfor meget positivt overrasket over 22, A Million". NxWorries er i øvrigt en duo med bl.a. Anderson Paak, hvem der nu også har fået vundet mig over.

Er meget imponeret af Bisse generelt, og selvom jeg burde høre samtlige af hans plader noget mere først, så er jeg også tilbøjelig til at kalde Højlandet for hans bedste hidtil.

Tillagt 2016-10-27 18:18:
Btw. cool at se du nævner Peter Sommer. Har egentligt en del respekt for ham, men har næsten ikke hørt noget med ham.

Stampe128
Stampe128
Citerer Ak-master:
Jeg har hele tiden haft en ide om, at Bon Iver ikke rigtigt var noget for mig - uden helt at vide, hvad de egentligt laver for noget musik. Forstillede mig, at det var sådan noget kedeligt lo-fi pop folk-agtig noget. Blev derfor meget positivt overrasket over 22, A Million". NxWorries er i øvrigt en duo med bl.a. Anderson Paak, hvem der nu også har fået vundet mig over.

Er meget imponeret af Bisse generelt, og selvom jeg burde høre samtlige af hans plader noget mere først, så er jeg også tilbøjelig til at kalde Højlandet for hans bedste hidtil.

Tillagt 2016-10-27 18:18:
Btw. cool at se du nævner Peter Sommer. Har egentligt en del respekt for ham, men har næsten ikke hørt noget med ham.

Hør Til Rotterne-albummet. Det er simpelthen fremragende. De første par plader var noget akustisk troubadour-halløj (hyggeligt nok). Til Rotterne er væsentligt mere afvekslende - både lidt eletronisk, lidt ballader, men mest noget dansksproget rock.
Og så er det bare nogle konge sangtekster, der leger med sproget på en måde som Simon Kvamm kun kan drømme om. Kvamm er Peter Sommer light!

Flandre
Flandre
Lige for tiden hører jeg nærmest kun Red Hot Chili Peppers! Jeg ville så gerne have set dem i Herning tilbage i november.. hvis bare, jeg kendte nogen, der kunne lide dem, for jeg er ikke så glad for at tage til koncert selv >.<
Ellers hører jeg også meget Kasabian, Beck, The Hives, Radiohead, Interpol, Basement Jaxx og Fatboy Slim

You will find your flow when you go robot ✧・゚:* \(◕ヮ◕)ノ
Ak-master
Ak-master
Yah, der er stadig liv i tråden.
Er egentligt også ret glad for Red Hots single fra deres seneste album. Om end resten af albummet ikke gjorde helt samme indtryk.

Jeg har hørt J Coles nye album igennem et par gange. Lidt corny til tider men overvejende udmærket.

Tillagt 2016-12-14 18:20:
Nå ja, så har jeg da også hørt Til Rotterne... af Peter Sommer. Blev lidt overrasket over at pladen indeholder hitsingler. Har primært forbundet manden med "Valby Bakke". Men bestemt et udmærket album.

MSThychosen
MSThychosen
Jeg hører Imagine Dragons nonstop, synes deres nye Album Evolve virkelig er fyldt med power jeg får helt kuldegysninger af nogle af sangene! American authors kører også på repeat - og var til deres koncert i Kolding, hvor jeg fik en trøje, og en signeret trommestik - Love it!

Ak-master
Ak-master
Jeg har kastet mig frådende over Jay-Zs og Tyler, the Creators seneste plader. Nå ja, og så har jeg også fået hørt Peter Sommers nye singler et hav af gange.

MSThychosen
MSThychosen
imagine dragons på repeat, alle deres album.. Der er måske 5 sange som jeg Ikke rigtigt gider lytte til.. Det bare alt for godt det de har lavet ..

Aalborg
Aalborg
Sad og rodede rundt i mit musik og de sidste par dage har jeg næsten kun hørt "The Fat of The Land"

"let røven og gør noget"
Celebrix
Celebrix
NateWantsToBattle er klart min yndings-musiker, men Imagine Dragons, Fall Out Boy, All Time Low, Panic! At the Disco, Hailstorm, Against the Current og Real Friends er også fantastiske

"No Gods or Kings. Only Gamers."
Søren Svanhof
GR®
Søren Svanhof
Jeg kører lige pt. rundt i den nye Lunice EP. Åbenlyst opfølger til TNGHT udgivelse.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!